pruto Elküldve Október6, 2011 Megoszt Elküldve Október6, 2011 A fűtéskonzol alatt, az mi? Szintén "plasma" ugyanúgy mint a fűtéskonzol körüli rész is. www.moman.pl Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Október6, 2011 Megoszt Elküldve Október6, 2011 Egy kis led és plasma érdekességnek. http://kepfeltoltes.hu/view/111006/2011100...ltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/111006/2011100...ltoltes.hu_.jpg Tetszetős... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Balageaxe Elküldve Október7, 2011 Megoszt Elküldve Október7, 2011 2 db dióda kell hozzá. 1N4007 típus. hová kell kötni: ablakfelhúzó kapcsoló 2 vezetékére szürke-sárga és szürke zöld. ide jön a dióda negatívja! dióda pozitívja pedig az ajtóhangszóró mögötti kábelkötegben a fekete kék csíkkal. Ezután komfort zárásra felhúzza az ablakot. Hát persze! Legyen ez is közkincs! Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve Október7, 2011 Megoszt Elküldve Október7, 2011 (edited) Balageaxe írta: Módosítva Április9, 2016 : DarthVödör Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve Október7, 2011 Megoszt Elküldve Október7, 2011 (edited) ü Módosítva Április9, 2016 : DarthVödör Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve Október7, 2011 Megoszt Elküldve Október7, 2011 (edited) DarthVödör írta: A Módosítva Április9, 2016 : DarthVödör Link to comment Megosztás: More sharing options...
_Robi_ Elküldve Október7, 2011 Megoszt Elküldve Október7, 2011 Hali mindenki. Most hogy olvasom hogy 4 el ablakos változat. Régóta szándékozom hogy hátra is beépítem az el. ablakot. Kérdés a vezetékek 2002es sedanban hogy alakulnak. Azt tudom hogy az ajtóba a köteget cserélni kell. De az első bal ajtóba bent lehet a vezérlő szál vagy abba is kell köteget cserélni? Továbbá érdekelne az is hogy az első ajtó a oszlopba illetve a hátsó ajtó B oszlopig bent lehetnek-e az ablak emelő vezetékei. Mert az szerintem még nem nagy meló ha tudok venni ajtó kötegeket hogy az ajtóba kicserélem, a kábelt de az oszlopokig nagyon nehéz lenne szerintem + az ajtó csatiba hogy tudok beletenni+ pineket. Írhatna nekem olyan aki már csinált ilyent. DarthVödör: Ahogy olvasom te hatalmas maszekoló vagy csupa jó ötlettel. Ha volna kedved összedobhatnál egy ülésfűtés+ hátsó el ablak beépítéses témát. Jönnek a hideg idők jó lenne az ülésfűtés bár szerintem igen sok pénz az el ablakhoz a cuccokat olcsón be tudom szerezni (mechanika+kapcsik) ezért az jobban érdekelne most. Link to comment Megosztás: More sharing options...
frankee Elküldve Október7, 2011 Megoszt Elküldve Október7, 2011 Hali mindenki. Most hogy olvasom hogy 4 el ablakos változat. Régóta szándékozom hogy hátra is beépítem az el. ablakot. Kérdés a vezetékek 2002es sedanban hogy alakulnak. Azt tudom hogy az ajtóba a köteget cserélni kell. De az első bal ajtóba bent lehet a vezérlő szál vagy abba is kell köteget cserélni? Továbbá érdekelne az is hogy az első ajtó a oszlopba illetve a hátsó ajtó B oszlopig bent lehetnek-e az ablak emelő vezetékei. Mert az szerintem még nem nagy meló ha tudok venni ajtó kötegeket hogy az ajtóba kicserélem, a kábelt de az oszlopokig nagyon nehéz lenne szerintem + az ajtó csatiba hogy tudok beletenni+ pineket. Írhatna nekem olyan aki már csinált ilyent. DarthVödör: Ahogy olvasom te hatalmas maszekoló vagy csupa jó ötlettel. Ha volna kedved összedobhatnál egy ülésfűtés+ hátsó el ablak beépítéses témát. Jönnek a hideg idők jó lenne az ülésfűtés bár szerintem igen sok pénz az el ablakhoz a cuccokat olcsón be tudom szerezni (mechanika+kapcsik) ezért az jobban érdekelne most. Én túl vagyok ezen a témán. Nincs olyan, hogy túl nagy meló csak aránytalanul nagy szívás van. Én elég nehezen találtam hátsó ablakemelőt. Amikor találtam akkor annyira megörültem, hogy nem néztem meg rendesen mindkettő kicsikét törött volt. (két kis alig látható műanyag biszbasz ami miatt az első felhúzásnál szétment az egész mechanika. Viszonylag olcsón németből megjött a javító szett. A kábelezés, érdekes kérdés, alapjában véve nem bonyolult, minden okosabb elektronika a motorokban van kell nekik egy test egy pozitív egy le meg egy fel szál illetve egy fehér ami csak a két hátsónál van értelme ez kapcsolja le, hogy csak a bal egyből lehessen fel és le húzni. Nekem az első ajtókban már volt villanyablak de a hátsók egyáltalán nem voltak bevezetékezve. Ha nincsenek és nem találsz egy megfelelő belsőtér köteget az gáz mert a csatlakozóban lévő lábakat nem igazán lehet venni. De több színű vezetéket se nagyon. Ha megvan a köteged akkor már jó mert csak ki kell fűzni és be kell tenned a te autódba. Ami azt jelenti, hogy 2 első ülés és kárpit kiugrik kardánkonzollal együtt eszement mennyiségű szigszallag lejön meg felmegy és kész is. Ha valami konkrét kérdésed van igyekszem válaszolni. Nekem is lene egy kérdésem: A hátsó ablakemelőből volt autómata és nem autómata is mert az egyiket be tudom tanítani, hogy gombnyomásra felmenjen a másikat meg nem? A másik meg szerintem egy zseniális szerzeményem most került be az autóba, Astra H kartámasz. Sokszor szemeztem ebay.de-n velük de postával mindig horror ára volt egy fórumozó meg itt árult egyet viszonylag emberi áron. Kb 15 perc alatt beszerelhető volt: Kartámasz 1 Kartámasz 2 Kartámasz 3 Kartámasz 4 Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve Október8, 2011 Megoszt Elküldve Október8, 2011 (edited) _Robi_ írta: Módosítva Április9, 2016 : DarthVödör Link to comment Megosztás: More sharing options...
Konkesz Elküldve Október8, 2011 Megoszt Elküldve Október8, 2011 Ülésfűtés: Már én is keresgéltem. Létezik az egyszerű, 2-5000 Ft-os betét, amit szinte minden szezonra újat kell venni. Szivargyújtóról megy, tehát ha egy utas is van..... (elosztó) kábelek össze-vissza. http://www.autoriasztok.hu/ulesfutes.htm Itt a másik, drága, szétszedik az ülést, és beépítik a fűtés lapokat. Kapcsolókat, kábeleket. Szerintem, ez a járhatóbb. Engem is érdekel már tavaly óta az ülésfűtés beépítése, de egyelőre csak a szivargyújtós-elosztós megoldásig jutottam. A fenti linket nézegetem már én is, nem tudom minőségileg milyen munkát végeznek. Akinek esetleg van infója ülésfűtés beépítésével kapcsolatban, azt megköszönném és természetesen küldöm a szóbeli csokit. :P MOD: közben találtam ITT egy leírást. Egy dolog már az elején zavart kicsit: "az ülésfűtés fő áramkörét kössük a szivargyújtó vezetékére!" A szivargyújtó vezetékét terhelni folyamatosan 90-100W-tal, elég meredek nem? Nem gondolom, hogy a szivargyújtó kábele erre lett volna anno kalibrálva, bár a bedugós-elosztós is terheli vagy 50-60W-nal tuti. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Október8, 2011 Megoszt Elküldve Október8, 2011 Engem is érdekel már tavaly óta az ülésfűtés beépítése, de egyelőre csak a szivargyújtós-elosztós megoldásig jutottam. A fenti linket nézegetem már én is, nem tudom minőségileg milyen munkát végeznek. Akinek esetleg van infója ülésfűtés beépítésével kapcsolatban, azt megköszönném és természetesen küldöm a szóbeli csokit. :P MOD: közben találtam ITT egy leírást. Egy dolog már az elején zavart kicsit: "az ülésfűtés fő áramkörét kössük a szivargyújtó vezetékére!" A szivargyújtó vezetékét terhelni folyamatosan 90-100W-tal, elég meredek nem? Nem gondolom, hogy a szivargyújtó kábele erre lett volna anno kalibrálva, bár a bedugós-elosztós is terheli vagy 50-60W-nal tuti. :D Ha jól emlékszem, akkor a szivargyújtónál 20A-es biztosíték van, tehát az nagy teljesítményre van tervezve, illetve az az egyedüli olyan hely, ahol nem kell belenyúlni az elektronikába, onnan a legkönnyebb húzni kapcsolt +12V-ot.... Kárpitot mennyire nehéz leszedni, és visszatenni? (nálam csak itt van akadály) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Konkesz Elküldve Október8, 2011 Megoszt Elküldve Október8, 2011 Ha jól emlékszem, akkor a szivargyújtónál 20A-es biztosíték van, tehát az nagy teljesítményre van tervezve, illetve az az egyedüli olyan hely, ahol nem kell belenyúlni az elektronikába, onnan a legkönnyebb húzni kapcsolt +12V-ot.... Kárpitot mennyire nehéz leszedni, és visszatenni? (nálam csak itt van akadály) A biztosíték az rendben, de a vezetékek is bírják tutira? Na igen a kárpit, azt hogy kell leszedni? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
_Robi_ Elküldve Október8, 2011 Megoszt Elküldve Október8, 2011 A biztosíték az rendben, de a vezetékek is bírják tutira? Na igen a kárpit, azt hogy kell leszedni? :D Én nem szarakodnák a vezetékkel elvinnék egy jó vastag (legalább 2,5mm2) elvinnék a bizti tábláig mellékötegelve a gyári kötegnek. Plusz egy relét beépítenék ami azt csinálná hogy mikor indítok kikapcsolja az ülésfűtést. Ugyanis magam ismerve sokszor akarnák úgy indítani hogy rajta van az ülésfűtés. A kárpit bontás az nálam is szívás téma. Nem tom hogy hogyan álljak neki! Link to comment Megosztás: More sharing options...
bocs Elküldve Október8, 2011 Megoszt Elküldve Október8, 2011 Ha jól emlékszem, akkor a szivargyújtónál 20A-es biztosíték van, tehát az nagy teljesítményre van tervezve, illetve az az egyedüli olyan hely, ahol nem kell belenyúlni az elektronikába, onnan a legkönnyebb húzni kapcsolt +12V-ot.... Kárpitot mennyire nehéz leszedni, és visszatenni? (nálam csak itt van akadály) Szia! Jól emlékszel,"Így csináld" szerint tényleg 20 A-es bizti van a szivargyújtónál,de nekem érdekes módon 15A-es van benne,és a bizti tábla is kékre van festve a biztosíték körül,úgyhogy gyárilag van bennt a 15-ös.Én is meglepődtem mikor megláttam :D (kb 2 hete cseréltem,mert el volt durranva). Link to comment Megosztás: More sharing options...
ampervadasz Elküldve Október8, 2011 Megoszt Elküldve Október8, 2011 A biztosíték az rendben, de a vezetékek is bírják tutira? Na igen a kárpit, azt hogy kell leszedni? :D Ha gyárilag 20A-es bizti van előírva oda, akkor a vezeték is arra van tervezve, annyit el kell hogy bírjon. Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve Október9, 2011 Megoszt Elküldve Október9, 2011 (edited) ampervadasz írta: Módosítva Április9, 2016 : DarthVödör Link to comment Megosztás: More sharing options...
_Robi_ Elküldve Október9, 2011 Megoszt Elküldve Október9, 2011 Ha gyárilag 20A-es bizti van előírva oda, akkor a vezeték is arra van tervezve, annyit el kell hogy bírjon. Ez elviekben így igaz. Mondhatni hogy építőiparban meg az elektronikában az esetek túlnyomó részében tartják magukat a szabványhoz a gyártók meg ismerik a feszültségesés fogalmát. De az autóiparra ez nagyon nem igaz! Itt aztán mindenféle magyarázat van hogy miért is van cérnaszál berántva olykor csúcsban 30-40 A meghaladó fogyasztókhoz. Gondolom mindenki ismeri azt a szöveget "óhh nem gond ez hisz csak egy pillanatra megy oda áram mikor működik" . A szivargyújtó is ezen eszközökhöz sorolandó, hisz a gyártó nem számol azzal hogy vki abból tartósan 15-20 A-t vesz lesz hanem, hogy a cigiét meggyújtva 10-15mp alatt felfűtő fűtőszál kiszolgálására építik meg a rendszert. Tehát SZVSZ: én továbbra is azt mondom hogy én biztos behúzok egy plusz kábelt a bizti tábláig és onnan (ezek szerint a szivargyújtó biztiéről) fogom hozni a villanyt. És így ha hosszabb utat is kell ülésfűtéssel megtennem akkor sem fogok félni hogy az ölembe folyik a kábel :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Október9, 2011 Megoszt Elküldve Október9, 2011 Ez elviekben így igaz. Mondhatni hogy építőiparban meg az elektronikában az esetek túlnyomó részében tartják magukat a szabványhoz a gyártók meg ismerik a feszültségesés fogalmát. De az autóiparra ez nagyon nem igaz! Itt aztán mindenféle magyarázat van hogy miért is van cérnaszál berántva olykor csúcsban 30-40 A meghaladó fogyasztókhoz. Gondolom mindenki ismeri azt a szöveget "óhh nem gond ez hisz csak egy pillanatra megy oda áram mikor működik" . A szivargyújtó is ezen eszközökhöz sorolandó, hisz a gyártó nem számol azzal hogy vki abból tartósan 15-20 A-t vesz lesz hanem, hogy a cigiét meggyújtva 10-15mp alatt felfűtő fűtőszál kiszolgálására építik meg a rendszert. Tehát SZVSZ: én továbbra is azt mondom hogy én biztos behúzok egy plusz kábelt a bizti tábláig és onnan (ezek szerint a szivargyújtó biztiéről) fogom hozni a villanyt. És így ha hosszabb utat is kell ülésfűtéssel megtennem akkor sem fogok félni hogy az ölembe folyik a kábel :D Meg kell nézni, milyen vastag kábel van kihúzva...Addig nem érdemes vitát nyitni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve Október9, 2011 Megoszt Elküldve Október9, 2011 (edited) imy írta: Módosítva Április9, 2016 : DarthVödör Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Október9, 2011 Megoszt Elküldve Október9, 2011 Meg kell nézni, milyen vastag kábel van kihúzva...Addig nem érdemes vitát nyitni... cl2-nél.. negatív szál 1es ből van (barna) pozitív szál 1.5ös ből van (fekete) és 15A biztivel sima G-nél 20A bizti van :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Október9, 2011 Megoszt Elküldve Október9, 2011 cl2-nél.. negatív szál 1es ből van (barna) pozitív szál 1.5ös ből van (fekete) és 15A biztivel sima G-nél 20A bizti van :D Amit én találtam, ott 6.5A/ülés a maximális áramigénye.... Akkor az 1mm2-es vezeték már 2 üléshez határeset...(mondjuk én csak vezetőoldalra teszek, ha teszek, de majd tavasszal) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Október9, 2011 Megoszt Elküldve Október9, 2011 Jipppéééé! Működik az ablakfelhúzásom zárásra!!! Köszönöm pruto leírását, és DarthVödör közreműködését! Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve Október9, 2011 Megoszt Elküldve Október9, 2011 (edited) Stofl írta: Módosítva Április9, 2016 : DarthVödör Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve Október9, 2011 Megoszt Elküldve Október9, 2011 (edited) _Robi_ írta: Módosítva Április9, 2016 : DarthVödör Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Október9, 2011 Megoszt Elküldve Október9, 2011 (edited) Neked nincs ilyened a boxban? [ig]http://noob.hu/2011/10/09/tn/20101114030_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://noob.hu/2011/10/09/20101114030_www....ltoltes.hu_.jpg A fekete, zöld az ülésfűtés kapcsolóra menne, ha lenne. A kék meg, a TC (trafik control) de jó lenne... Classicba biztos nincs. :D Módosítva Október9, 2011 : uhuhu Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts