Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

sziasztok tegnap vettem észre egy H astrán hogy belelépett a fékbe intenzívebben és elkezdett villogni a féklámpája

de gondolom ahogy felengedte simán abbahagyta

láttam már olyat is egyéb márkánál hogy felcsapja a vészvillogót is

ezek valamelyike valahogy megoldható a g astrába?

Elküldve
sziasztok tegnap vettem észre egy H astrán hogy belelépett a fékbe intenzívebben és elkezdett villogni a féklámpája

de gondolom ahogy felengedte simán abbahagyta

láttam már olyat is egyéb márkánál hogy felcsapja a vészvillogót is

ezek valamelyike valahogy megoldható a g astrába?

ezek abs-es fékezéseknél vannak csak. a vészvillogó meg csak ha 0ra lefékezel. a pug is ilyen volt. télen marhára idegesített. sztem bonyolult utólag

Elküldve

A H astra már CAN es a franciák átka Pl. PUG Renault már régóta vagy fél vagy teljes CAN es kb 2001-2002 től már szinte az össze francia üszökben fél vagy teljes CAN van. A kérdésre válaszolva ezt a villogós féklámpát és egyéb csicsát a CAN miatt tudja a kocsit, ott csak programozás kérdése hogy mit műveljen a kocsi. Ami engem érdekelne hogy azt hogyan csinálják ami a youtube on van hogy össze vissza villogatja a H astra a lámpáit + duddant is egyet. Ahhoz mi kell ???

Elküldve

Érdekel még valakit az ablakfelhúzás megoldása otthoni módszerrel kulcstávirányitással?

Ha igen szívesen megosztom veletek.

Elküldve
Érdekel még valakit az ablakfelhúzás megoldása otthoni módszerrel kulcstávirányitással?

Ha igen szívesen megosztom veletek.

Ha leszel szíves! :D Sokunkat érdekel szerintem!

Elküldve

Sziasztok!

Akkor belevágok. Sok információt szereztem ez ügyben, végigolvastam a fórumot is, de megoldást senki nem írt le eddig /vidd szerelőhöz megcsinálja, tegyél be diódát stb./

Az ASTRA-mon 4 ablakos szekvencionális modul van gyárilag/ becsípődésgátlos, ha 1 mp nyomod felmegy magától,központi zár kivülről kulcs jobbra tart felhúzza mig tartod/.

Ennek ellenére sokszor hagytam lehúzva az ablakot éjszakára, vagy sajnos esőben is. Megoldás:

Jobb anyósülés lábánál panel kivesz / 1 db torx csavar/, alatta van a közponzi zár vezérlő modul. Ezt 2 db műanyag anya tartja, lecsavar. Ez kb 10*10 cm műanyag doboz

amibe 2 db kábelköteg csatlakozik, 1db 21 pólusu csatlakozó és 1db 12 pólusu catlakozó. Nem mindegyik van bekötve gyárilag, gondolom modell és felszereltség függő.

A 21 pólusu csatlakozó 1-es PIN piros/kék vezetékét kell összekötni a 12 pólusu 2-es PIN barna/piros vezetékével . Vagy leblankolod a vezetékeket és áthidalod, vagy én inkább leszedtem a doboz fedelét és összeforrasztottam a nyákon. Tökéletesen működik, távirányitó első zárására felhúzza az ablakokat is. Nem kerűl semmibe kb 3 cm-es vezeték kell hozzá meg egykis cin. Hátrány hogy vezetés közben ha rákönyökölsz a zárra, akkor is felhúzza az ablakot :D . Persze mielött megcsináltam körbejártam a témát.

A kulcs jobbrafordításos zárását teszed rá direkre és állandóra.Mivel ez csak egy impulzus jel /kb 80mV/ nem okoz gondot, az ablak kapcsolója felső záráskor megszakítja a jelet a következő jelig.

Ha valami nem világos kérdezzetek nyugodtan, illetve képek vannak de csak mailen.

Az eredeti ötlet nem tőlem származik, azt egy német fórumból szedtem, én csak körbejártam a kérdést, utánanéztem kapcsolási rajzok alapján/TIS 2000/ kipróbáltam, ellenőriztem.

pruto

Elküldve

köszönjünk! így összefoglalva nem olvastam még csak iylen félig meddig leírásokat. 7végén szétkapom a Zafit, meglesem hogy abban igy így van-e :D

Elküldve
köszönjünk! így összefoglalva nem olvastam még csak iylen félig meddig leírásokat. 7végén szétkapom a Zafit, meglesem hogy abban igy így van-e :D

TIS 2000í alapján még a kábelek színe is ugyan az lesz, sok sikert.

Elküldve
Sziasztok!

Akkor belevágok. Sok információt szereztem ez ügyben, végigolvastam a fórumot is, de megoldást senki nem írt le eddig.................................d, vagy én inkább leszedtem a doboz fedelét és összeforrasztottam a nyákon. Tökéletesen működik, távirányitó első zárására felhúzza az ablakokat is.

Az eredeti ötlet nem tőlem származik, azt egy német fórumból szedtem, én csak körbejártam a kérdést, utánanéztem kapcsolási rajzok alapján/TIS 2000/ kipróbáltam, ellenőriztem.

pruto

Ügyes vagy!Gratulálok.

Mivel az enyém felhúzza, azt hittem mindegyik feltekeri az ablakot az első gombnyomásra! :D

Elküldve
Sziasztok!

Akkor belevágok. Sok információt szereztem ez ügyben, végigolvastam a fórumot is, de megoldást senki nem írt le eddig /vidd szerelőhöz megcsinálja, tegyél be diódát stb./

Az ASTRA-mon 4 ablakos szekvencionális modul van gyárilag/ becsípődésgátlos, ha 1 mp nyomod felmegy magától,központi zár kivülről kulcs jobbra tart felhúzza mig tartod/.

Ennek ellenére sokszor hagytam lehúzva az ablakot éjszakára, vagy sajnos esőben is. Megoldás:

Jobb anyósülés lábánál panel kivesz / 1 db torx csavar/, alatta van a közponzi zár vezérlő modul. Ezt 2 db műanyag anya tartja, lecsavar. Ez kb 10*10 cm műanyag doboz

amibe 2 db kábelköteg csatlakozik, 1db 21 pólusu csatlakozó és 1db 12 pólusu catlakozó. Nem mindegyik van bekötve gyárilag, gondolom modell és felszereltség függő.

A 21 pólusu csatlakozó 1-es PIN piros/kék vezetékét kell összekötni a 12 pólusu 2-es PIN barna/piros vezetékével . Vagy leblankolod a vezetékeket és áthidalod, vagy én inkább leszedtem a doboz fedelét és összeforrasztottam a nyákon. Tökéletesen működik, távirányitó első zárására felhúzza az ablakokat is. Nem kerűl semmibe kb 3 cm-es vezeték kell hozzá meg egykis cin. Hátrány hogy vezetés közben ha rákönyökölsz a zárra, akkor is felhúzza az ablakot :P . Persze mielött megcsináltam körbejártam a témát.

A kulcs jobbrafordításos zárását teszed rá direkre és állandóra.Mivel ez csak egy impulzus jel /kb 80mV/ nem okoz gondot, az ablak kapcsolója felső záráskor megszakítja a jelet a következő jelig.

Ha valami nem világos kérdezzetek nyugodtan, illetve képek vannak de csak mailen.

Az eredeti ötlet nem tőlem származik, azt egy német fórumból szedtem, én csak körbejártam a kérdést, utánanéztem kapcsolási rajzok alapján/TIS 2000/ kipróbáltam, ellenőriztem.

pruto

Ez klassz! :D 7végén én is megnézem.

Elküldve
Ez klassz! :D 7végén én is megnézem.

Elektromos tetőablakra van valami extra? Folyamatosan nyomni a kapcsolót, hogy bezárja... Kulcsra zárja az ablakokkal együtt...

Elküldve
Elektromos tetőablakra van valami extra? Folyamatosan nyomni a kapcsolót, hogy bezárja... Kulcsra zárja az ablakokkal együtt...

Ha szerencséd van és kulcsra zárja az ablakokkal együtt, akkor az általam említett 12-es csatlakozó PIN 2 oda is megy vezeték. Nálam is két vezeték megy innen a 4 ablak miatt, nálad estleg három

pruto

Elküldve
Sziasztok!

Akkor belevágok. Sok információt szereztem ez ügyben, végigolvastam a fórumot is, de megoldást senki nem írt le eddig /vidd szerelőhöz megcsinálja, tegyél be diódát stb./

Az ASTRA-mon 4 ablakos szekvencionális modul van gyárilag/ becsípődésgátlos, ha 1 mp nyomod felmegy magától,központi zár kivülről kulcs jobbra tart felhúzza mig tartod/.

Ennek ellenére sokszor hagytam lehúzva az ablakot éjszakára, vagy sajnos esőben is. Megoldás:

Jobb anyósülés lábánál panel kivesz / 1 db torx csavar/, alatta van a közponzi zár vezérlő modul. Ezt 2 db műanyag anya tartja, lecsavar. Ez kb 10*10 cm műanyag doboz

amibe 2 db kábelköteg csatlakozik, 1db 21 pólusu csatlakozó és 1db 12 pólusu catlakozó. Nem mindegyik van bekötve gyárilag, gondolom modell és felszereltség függő.

A 21 pólusu csatlakozó 1-es PIN piros/kék vezetékét kell összekötni a 12 pólusu 2-es PIN barna/piros vezetékével . Vagy leblankolod a vezetékeket és áthidalod, vagy én inkább leszedtem a doboz fedelét és összeforrasztottam a nyákon. Tökéletesen működik, távirányitó első zárására felhúzza az ablakokat is. Nem kerűl semmibe kb 3 cm-es vezeték kell hozzá meg egykis cin. Hátrány hogy vezetés közben ha rákönyökölsz a zárra, akkor is felhúzza az ablakot :D . Persze mielött megcsináltam körbejártam a témát.

A kulcs jobbrafordításos zárását teszed rá direkre és állandóra.Mivel ez csak egy impulzus jel /kb 80mV/ nem okoz gondot, az ablak kapcsolója felső záráskor megszakítja a jelet a következő jelig.

Ha valami nem világos kérdezzetek nyugodtan, illetve képek vannak de csak mailen.

Az eredeti ötlet nem tőlem származik, azt egy német fórumból szedtem, én csak körbejártam a kérdést, utánanéztem kapcsolási rajzok alapján/TIS 2000/ kipróbáltam, ellenőriztem.

pruto

Szia!

Akinek még a kulcs elfordításra sem húzza fel az ablakot,annak érdemes küzdeni a vezetékekkel?

Elküldve
Szia!

Akinek még a kulcs elfordításra sem húzza fel az ablakot,annak érdemes küzdeni a vezetékekkel?

Szerintem sajnos nem, mivel ezt a funkciót használjuk ki.

pruto

Elküldve
Teszek fel képeket

Saját:

.................

Már 4-5 éve is létezett ez a leírás német nyelven képekkel, de hiányos német tudásomnak köszönhetően nem mertem belevágni. Ezt magyarul még nem láttam :-) Bár a második gombnyomásos diódás megoldás nekem jobban tetszik, de ez is hasít mivel a költségvetése összesen: szorgalom + 0 Ft.

Köszi, hogy leírtad tokkal vonóval tapasztalattal.

:D

Elküldve

Szia! Ha könyökkel véletlen/direkt bezárom magam az autóba, akkor utána ugye engedi lehúzni!? Nem tilt le az ablak nyitó az ajtó nyitásáig? Lehet hülyeséget kérdeztem....

Írtad, hogy neked 4 ablakos vezérlőd van. A két elektromos ablakú autóknál is ugyan így működhet?

Elküldve
Szia! Ha könyökkel véletlen/direkt bezárom magam az autóba, akkor utána ugye engedi lehúzni!? Nem tilt le az ablak nyitó az ajtó nyitásáig? Lehet hülyeséget kérdeztem....

Kimentem ,megnéztem.Engedi huzigálni az ablakokat! :D

Elküldve
Szia! Ha könyökkel véletlen/direkt bezárom magam az autóba, akkor utána ugye engedi lehúzni!? Nem tilt le az ablak nyitó az ajtó nyitásáig? Lehet hülyeséget kérdeztem....

Írtad, hogy neked 4 ablakos vezérlőd van. A két elektromos ablakú autóknál is ugyan így működhet?

biztosan igy van. nem hiszem hogy máshogy lenne.

Elküldve
Sziasztok!

...Akkor belevágok.

Ha valami nem világos kérdezzetek nyugodtan, illetve képek vannak de csak mailen.

Az eredeti ötlet nem tőlem származik, azt egy német fórumból szedtem, én csak körbejártam a kérdést, utánanéztem kapcsolási rajzok alapján/TIS 2000/ kipróbáltam, ellenőriztem.

pruto

Gratula, ez tetszik!

Engem csak egy dolog érdekelne: zárlat, elektromos nyűgök veszélye fennáll-e ( ha igen mekkora ) a fenti moddolás alkalmazásával?

Elküldve
Gratula, ez tetszik!

Engem csak egy dolog érdekelne: zárlat, elektromos nyűgök veszélye fennáll-e ( ha igen mekkora ) a fenti moddolás alkalmazásával?

Fentebb valaki említette, hogy a németek már régen megcsinálták evvel a módszerrel, az ottani tapasztalat alapján sem okoz semmilyen problémát évek alatt sem.

Írtam hogy ez a módszer nem áramot kapcsol csak egy vezérlő jelet kb 70-80 mV /kimértem multiméterrel pont ezért/. Mivel az elektronika végállásban lekapcsolja

a motorokat a következő jelig semmi sem történik, nem folyik áram állandóan. Esetleg hibakódot generál tech2 43-ast /vezetőoldali ajtózár hiba/ ha minden igaz, de mivel tudod hogy te csináltad és miből ered nem kell vele foglalkozni.

pruto

Elküldve
Fentebb valaki említette, hogy a németek már régen megcsinálták evvel a módszerrel, az ottani tapasztalat alapján sem okoz semmilyen problémát évek alatt sem.

Írtam hogy ez a módszer nem áramot kapcsol csak egy vezérlő jelet kb 70-80 mV /kimértem multiméterrel pont ezért/. Mivel az elektronika végállásban lekapcsolja

a motorokat a következő jelig semmi sem történik, nem folyik áram állandóan. Esetleg hibakódot generál tech2 43-ast /vezetőoldali ajtózár hiba/ ha minden igaz, de mivel tudod hogy te csináltad és miből ered nem kell vele foglalkozni.

pruto

Köszi szépen, akkor majd kipróbálom. :D

Elküldve
Fentebb valaki említette, hogy a németek már régen megcsinálták evvel a módszerrel, az ottani tapasztalat alapján sem okoz semmilyen problémát évek alatt sem.

Írtam hogy ez a módszer nem áramot kapcsol csak egy vezérlő jelet kb 70-80 mV /kimértem multiméterrel pont ezért/. Mivel az elektronika végállásban lekapcsolja

a motorokat a következő jelig semmi sem történik, nem folyik áram állandóan. Esetleg hibakódot generál tech2 43-ast /vezetőoldali ajtózár hiba/ ha minden igaz, de mivel tudod hogy te csináltad és miből ered nem kell vele foglalkozni.

pruto

Ez a hibakód műszerfalon is megjelenhet, vagy csak tech2 mutatja?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.