Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Nem akarom a hangulatot tovább rontani, de a munkámnak "köszönhetően" láttam már mikor az orrom előtt nem sikerült újraéleszteni egy férfit. Felesége és két gyereke várta otthon.

A Mercedes Vito lesodródott az útról, pördült párat, és a sofőr kirepült az ablakon. Az autó egyben maradt. A sofőr meghalt. Nem volt bekötve.

Számomra nem kérdés. Én már álltam több mint öt percig az út szélén, mert az utasom nem volt hajlandó bekötni magát. Végül bekötötte...

Zozor kolléga aláírása is önmagáért beszél.

Egyetértek. Ez nem szabad, hogy csipogó, meg lustaság kérdése legyen...

Én sem akarom túldramatizálni, de ha az ember kocsiba ül, több életért lesz felelős..., nem árt egy kicsit összekapnia magát.

(Vagy egyszer eljutunk oda, hogy a koszos alsógatya levételére is elektronika figyelmeztet bennünket, mert annyira szétszórtak lettünk?... :D )

Link to comment
Megosztás:

Ezt a biztonsági öv témát fejben kell eldönteni! Nem kell ide csipogó!

Jönnek az okosok szélsőséges példákkal, hogy ha be vagyok kötve, felnyársal a szalagkorlát, meg bennégek.

Ez ezerből egy. Kétszer borultam (utasként), mindkétszer jobban jártam volna, ha be vagyok kötve.

Azóta mindig kötöm magam, pedig kurvára zavar.

Ha valakinek szerencséje van, sose tudja meg.

Akinek meg nincs, az vagy megtanulja, vagy elpatkol előbb-utóbb!

Link to comment
Megosztás:

Üdv Srácok!

Központi zár kérdés:

Egy ismerősömnek van egy hasonló koru Astra G je mint nekem, neki valamiért a gyári KP zár nem működik. Tesztelés céljából a modult kivennénk az enyémből, áttennénk az övébe, hoyg kiderítsük az e a baj.

Megtehető ez, és utána csak szimplán, mint egy akksi kivét után újra kell tanítani, vagy nem ajánlott ez?

THX.

Link to comment
Megosztás:

Biztonsági öv-téma:

...aztán olyan is akad, aki makacs mint az öszvér, és a saját kárából sem tanul. :D Én pl. kétszer ütköztem frontálisan, valamint egyszer borultam is (mindet megúsztam karcolásokkal), mégsem voltam hajlandó bekapcsolni az övet még ezután se sokáig. Végül az vett rá az elveim megváltoztatására hogy háromszor is megbüntettek miatta, azóta becsatolom. :icon4: Mára automatikussá vált a mozdulat.

Érdekes egyébként hogy a közelmúlt óta, mióta szigorították az ezzel kapcsolatos szabályokat, 300e Ft-os bírság jár azért ha nem csatolod be magad, viszont ha a gyerekedet nem kötöd be, azért csak 30e... Felnőtt utas már saját maga felelős az öv használatáért, nem a sofőrt büntetik meg ha az utasa nem használja az övet.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Srácok!

Központi zár kérdés:

Egy ismerősömnek van egy hasonló koru Astra G je mint nekem, neki valamiért a gyári KP zár nem működik. Tesztelés céljából a modult kivennénk az enyémből, áttennénk az övébe, hoyg kiderítsük az e a baj.

Megtehető ez, és utána csak szimplán, mint egy akksi kivét után újra kell tanítani, vagy nem ajánlott ez?

THX.

a kérdést passzolom....

Link to comment
Megosztás:

Üdv Srácok!

Központi zár kérdés:

Egy ismerősömnek van egy hasonló koru Astra G je mint nekem, neki valamiért a gyári KP zár nem működik. Tesztelés céljából a modult kivennénk az enyémből, áttennénk az övébe, hoyg kiderítsük az e a baj.

Megtehető ez, és utána csak szimplán, mint egy akksi kivét után újra kell tanítani, vagy nem ajánlott ez?

THX.

Simán ki lehet venni, csak nehogy valami olyan zárlat legyen a másik kocsiban ami esetleg kinyírhatta a sajátját, mondjuk ezt nem tartom valószínűnek, meg szerintem védve is kéne hogy legyen az ilyenek ellen. Az enyémmel olyan tapasztalatom van, amit mástól is hallottam már, hogy miután visszarakom nem működik rögön a reteszelés, várni kell vele pár percet mire észhez tér, ennek nem tudom mi az oka de után olyan mintha mi sem történt volna.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Srácok!

Központi zár kérdés:

Egy ismerősömnek van egy hasonló koru Astra G je mint nekem, neki valamiért a gyári KP zár nem működik. Tesztelés céljából a modult kivennénk az enyémből, áttennénk az övébe, hoyg kiderítsük az e a baj.

Megtehető ez, és utána csak szimplán, mint egy akksi kivét után újra kell tanítani, vagy nem ajánlott ez?

THX.

forditva csináljátok,az övét tegyétek a tiédbe,mert van a saját kocsidban egy működő rendszer,ami nem zárlatos,tehát jók a motorok,kábelek.....ha az ő vezérlője rossz nyilván nem fog működni a tiédben.... a jó vezérlőt max ez után dugjátok rá az ő rendszerére...

Link to comment
Megosztás:

IDÉZET(kedves @ 2011-04-03 - 09:55) *

Sziasztok!

A héten megadta magát a távirányítóm, elvittem autóvillamossági szakemberhez beült az autóba, bedugta a kulcsot nyomkodott valamit és jó lett. Tudja valaki, hogy konkrétan mit csinált? Mert a másik kulcsom is ilyen. Meg attól tartok, hogy gyakori jelenség lesz, mert szerintem kontakthibás a kulcs távvezérlőjén az elem bekötése.

Letanította, benne van a használati utasításba is, hogy hogyan kell. :icon4:

Üdv,

ez a tanítás akkor is megy, ha cserélve volt a gyújtáskapcsoló? Van kétféle kulcsom, a gyári (ami távirányítós) az ajtót nyitja, de nem műkszik a gomb-nyitás-zárás. A gyújtáskapcsolóba "kifaragott" kulcs van, ami meg az ajtóba nem jó.... :D

Link to comment
Megosztás:

Programozni kell, bemész opelékhoz és megcsinálják kb 5ezer ft, vagy keresel valakit aki meg tudja csinálni, pl wessz-t keresheted itt fórumon.

Egy autóvillamossági szerelő megnézte, de csak azt írta ki neki a program, hogy nem érzékeli a klímát. Nem kell valahogy még tudatni vele a dolgot? Elektromos kapcsolat nem szükségeltetik hozzá? Vagy esetleg firmware frissítés?

Csak szimpla programozás?

Wessz-t hogy keressem?

Link to comment
Megosztás:

IDÉZET(kedves @ 2011-04-03 - 09:55) *

Sziasztok!

A héten megadta magát a távirányítóm, elvittem autóvillamossági szakemberhez beült az autóba, bedugta a kulcsot nyomkodott valamit és jó lett. Tudja valaki, hogy konkrétan mit csinált? Mert a másik kulcsom is ilyen. Meg attól tartok, hogy gyakori jelenség lesz, mert szerintem kontakthibás a kulcs távvezérlőjén az elem bekötése.

Üdv,

ez a tanítás akkor is megy, ha cserélve volt a gyújtáskapcsoló? Van kétféle kulcsom, a gyári (ami távirányítós) az ajtót nyitja, de nem műkszik a gomb-nyitás-zárás. A gyújtáskapcsolóba "kifaragott" kulcs van, ami meg az ajtóba nem jó.... :D

mennie kellene...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Köszönöm mindenkinek az eddigi segítséget, viszont lennének még kérdéseim.

1. Vettem két G-Astra első ülést (bontottak) de már nem kellenek. Mivel sok helyet foglalnak, eladnám vagy elcserélném valami kisebbre. Hol érdemes házalni ezzel?

2. A klímás a klíma vezérlőkábelét a sebességváltó rudazat gumiharmonikáján keresztül vitte be az utastérbe. Nekem ez a megoldás nem igazán tetszik és ki szeretném váltani valami korrektebbre, ráadásul nekem is kellene egy másik vezetéket behúznom a motortér és az utastér közé. Van erre valami szép megoldás, esetleg gyári lehetőség?

Köszi!

Sparhelt

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Köszönöm mindenkinek az eddigi segítséget, viszont lennének még kérdéseim.

1. Vettem két G-Astra első ülést (bontottak) de már nem kellenek. Mivel sok helyet foglalnak, eladnám vagy elcserélném valami kisebbre. Hol érdemes házalni ezzel?

2. A klímás a klíma vezérlőkábelét a sebességváltó rudazat gumiharmonikáján keresztül vitte be az utastérbe. Nekem ez a megoldás nem igazán tetszik és ki szeretném váltani valami korrektebbre, ráadásul nekem is kellene egy másik vezetéket behúznom a motortér és az utastér közé. Van erre valami szép megoldás, esetleg gyári lehetőség?

Köszi!

Sparhelt

Pl. itt: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=155

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=795&st=120

http://racingbazar.hu/

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Köszönöm mindenkinek az eddigi segítséget, viszont lennének még kérdéseim.

1. Vettem két G-Astra első ülést (bontottak) de már nem kellenek. Mivel sok helyet foglalnak, eladnám vagy elcserélném valami kisebbre. Hol érdemes házalni ezzel?

2. A klímás a klíma vezérlőkábelét a sebességváltó rudazat gumiharmonikáján keresztül vitte be az utastérbe. Nekem ez a megoldás nem igazán tetszik és ki szeretném váltani valami korrektebbre, ráadásul nekem is kellene egy másik vezetéket behúznom a motortér és az utastér közé. Van erre valami szép megoldás, esetleg gyári lehetőség?

Köszi!

Sparhelt

a tűzfalon elvileg van egy vakdugó,ahol lehet bevinni kábelt kultúráltan...

Link to comment
Megosztás:

sziasztok érdekelne hogy ez nálunk mennyibe kerül?

ez

TC és ülésfűtés kell bele ugye? am szerintem olyan 5körül. de ilyaet nehéz itt találni. új árra gondoltál? mert az biztosan horror. azt tudom, hogy volt egyszer egy kétlyukas (csak ülésfűtés) az 4500ft volt pesten a bontóban.

Link to comment
Megosztás:

TC és ülésfűtés kell bele ugye? am szerintem olyan 5körül. de ilyaet nehéz itt találni. új árra gondoltál? mert az biztosan horror. azt tudom, hogy volt egyszer egy kétlyukas (csak ülésfűtés) az 4500ft volt pesten a bontóban.

Én reszeltem bele 3 szép lukat és tettem bele 3 kapcsolót. Meg lehet azt szépen is csinálni.

Link to comment
Megosztás:

innen eszembe is jutott egy kérdés.

a TC kapcsolóját be lehet kötni utólag ha nekem gyárilag van ESP-m és kipörgésgátlóm? (2.2DTi)

csak plug&play vagy esetleg max tanítással működne a dolog?

mennyi ideig kerestem ilyen motorú autót, de aztán feladtam. kicsit irigykedek. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.