Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Hali mindenkinek,tankszellőztető szelepről, valami infója van valakinek,hogy működik , mikor nyit mi vezérli ilyesmi . Nekem mindig zárva tart és melegen indítási gondom is volt,most kikötöttem róla a csöveket,és kihagytam a rendszerből. Az autó könnyen indul melegen is.Tehát gondolom a szelep nem működik rendesen nem nyit ki nem kap elég levegőt. Ha tudtok infót a szelepről írjatok.

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenkinek,tankszellőztető szelepről, valami infója van valakinek,hogy működik , mikor nyit mi vezérli ilyesmi . Nekem mindig zárva tart és melegen indítási gondom is volt,most kikötöttem róla a csöveket,és kihagytam a rendszerből. Az autó könnyen indul melegen is.Tehát gondolom a szelep nem működik rendesen nem nyit ki nem kap elég levegőt. Ha tudtok infót a szelepről írjatok.

nagyobb gázadásra vagy magasabb fordulaton nyit ki..

csere a megoldás

Link to comment
Megosztás:

nagyobb gázadásra vagy magasabb fordulaton nyit ki..

csere a megoldás

Tehát akkor meleg indításkor nem játszik köze ez a szelep mert akkor zárva van? Próbáltam a szelepet direktben akkor működik az aksiról. Ha be rakom a rendszerbe már melegen nehezen indul,ha nincs benne akkor meg tök jól indul,mi lehet a baj? Egyébként 2002-es astra g 1,6 16v z16xe motorkódú autóról van szó.

Link to comment
Megosztás:

Tehát akkor meleg indításkor nem játszik köze ez a szelep mert akkor zárva van? Próbáltam a szelepet direktben akkor működik az aksiról. Ha be rakom a rendszerbe már melegen nehezen indul,ha nincs benne akkor meg tök jól indul,mi lehet a baj? Egyébként 2002-es astra g 1,6 16v z16xe motorkódú autóról van szó.

ennek a szelepnek az a dolga hogy a tankban keletkező vákuumot elvezesse.

ki kell cserélni ..olyan 10e lehet kb a gyári...

még meglehet nézni kap-e tápot..

gépet kell rakni rá abban van ilyen teszt lehetőség.

valszeg melegen már akkora a vákuum hogy nem tud akkorát nyomni az AC.

http://opelcentrum.hu/opelcentrum/uzemanya...-szelep-astra-g

Link to comment
Megosztás:

ennek a szelepnek az a dolga hogy a tankban keletkező vákuumot elvezesse.

ki kell cserélni ..olyan 10e lehet kb a gyári...

még meglehet nézni kap-e tápot..

gépet kell rakni rá abban van ilyen teszt lehetőség.

valszeg melegen már akkora a vákuum hogy nem tud akkorát nyomni az AC.

http://opelcentrum.hu/opelcentrum/uzemanya...-szelep-astra-g

Vagy csak simán eldugult. Tankolni csak a pisztoly kattanásáig szabad/érdemes, különben e szelep felé túlfolyózik. Ha jól tudom van benne szénszűrő, ami nem bírja az ilyen kiképzést.

Link to comment
Megosztás:

Vagy csak simán eldugult. Tankolni csak a pisztoly kattanásáig szabad/érdemes, különben e szelep felé túlfolyózik. Ha jól tudom van benne szénszűrő, ami nem bírja az ilyen kiképzést.

de ha lehúzza a szelepet akkor jó...

igen van szénszűrő benne...

a corsa-ba azt is cseréltem...mert össze omlott és minden cső tele volt szén darabkákkal.

Link to comment
Megosztás:

de ha lehúzza a szelepet akkor jó...

igen van szénszűrő benne...

a corsa-ba azt is cseréltem...mert össze omlott és minden cső tele volt szén darabkákkal.

Mert ha lehúzza a csövet, akkor kap levegőt. Maga a szelep rajta a záróelem, ami akadályozza a levegő bejutását. Most kb. olyan, mintha orrdugulásnál gégét metszett volna. <_<

Link to comment
Megosztás:

Mert ha lehúzza a csövet, akkor kap levegőt. Maga a szelep rajta a záróelem, ami akadályozza a levegő bejutását. Most kb. olyan, mintha orrdugulásnál gégét metszett volna. <_<

na egyre gondolunk.

mert nem nyit a szelep...vagy tele van retekkel a rendszer(amit Te is írsz).

Link to comment
Megosztás:

Nem, még nem szereltem be.

Ha valaki kipróbálja, akkor majd beteszem, de most nincs időm kísérletezni vele.

Stofl: sztem mindegyik Astra tudja ezt, még Classic II optimában is van (igaz ez nem az alap modell, de ha classicból nem spórolták ki..)

Engem is foglalkoztatott mostanában ez az ablakfelhúzás kérdés, utána is néztem mélyrehatóbban a központi zár és az ablakemelők bekötésének, most is itt van a kezemben a kapcsolási rajz. Erről pedig azt látom, hogy az a fekete-kék vezeték, amit a kolega "komfort zárás" vezetékének nevez, az nem más, mint a központi zár motor végálláskapcsolójának egyik vezetéke, ez nyilvánvalóan (meg a rajz alapján is) benne van mindegyik autóban, ezért a leírás alapján elvileg működik is mindegyikben ez a megoldás. Viszont én így ebben a formában ezt nem építeném be (nem is fogom), mert bár működőképes, de nem tartom igazán szakszerűnek. Ez a bekötés ugyanis azt csinálja, hogy a központizár motor reteszelt állásában a fekete-kék vezetéken megjelenő áramot direkben rávezeti az ablakemelő motorok vezérlésére. Így olyan, mintha folyamatosan benyomva lenne az ablakemelő gombja, egészen addig amíg a zár retesz állásban van. A dióda azért kell, hogy az ablakemelő nyomógomb ne vezéreljen vissza a központizárra. Szerintem ez így nem az igazi.

Az én tervem a következő: a központizár vezérlő elektronikának van egy bemenete, amire kap egy jelet, ha az ajtózárban a kulcsot zárás állapotban tartjuk (ilyenkor ugye felmegy az ablak), erre a bemenetre akarok kötni egy egyszerű, időzítő IC-vel összerakott kis áramkört ami a reteszelés után egy kb 10mp-es jelet ad a bemenetre, ez bőven elég, hogy felmenejenk az ablakok. A kapcsolási rajzokat bújva úgy sejtem, hogy gyárilag is így működhet azzal a kp-zár elektronikával ami ezt tudja.

Link to comment
Megosztás:

Engem is foglalkoztatott mostanában ez az ablakfelhúzás kérdés, utána is néztem mélyrehatóbban a központi zár és az ablakemelők bekötésének, most is itt van a kezemben a kapcsolási rajz. Erről pedig azt látom, hogy az a fekete-kék vezeték, amit a kolega "komfort zárás" vezetékének nevez, az nem más, mint a központi zár motor végálláskapcsolójának egyik vezetéke, ez nyilvánvalóan (meg a rajz alapján is) benne van mindegyik autóban, ezért a leírás alapján elvileg működik is mindegyikben ez a megoldás. Viszont én így ebben a formában ezt nem építeném be (nem is fogom), mert bár működőképes, de nem tartom igazán szakszerűnek. Ez a bekötés ugyanis azt csinálja, hogy a központizár motor reteszelt állásában a fekete-kék vezetéken megjelenő áramot direkben rávezeti az ablakemelő motorok vezérlésére. Így olyan, mintha folyamatosan benyomva lenne az ablakemelő gombja, egészen addig amíg a zár retesz állásban van. A dióda azért kell, hogy az ablakemelő nyomógomb ne vezéreljen vissza a központizárra. Szerintem ez így nem az igazi.

Az én tervem a következő: a központizár vezérlő elektronikának van egy bemenete, amire kap egy jelet, ha az ajtózárban a kulcsot zárás állapotban tartjuk (ilyenkor ugye felmegy az ablak), erre a bemenetre akarok kötni egy egyszerű, időzítő IC-vel összerakott kis áramkört ami a reteszelés után egy kb 10mp-es jelet ad a bemenetre, ez bőven elég, hogy felmenejenk az ablakok. A kapcsolási rajzokat bújva úgy sejtem, hogy gyárilag is így működhet azzal a kp-zár elektronikával ami ezt tudja.

Úgy látszik mégsem ástad bele magad eléggé. <_< Nem tudtam, hogy ennyire bele kell menni a dolgok mikéntjébe, de akit érdekel: a fekete-kéken csak egy impulzus jelenik meg záráskor, az ablakemelők pedig ennek hatására azért mennek fel, mert be vannak tanítva ugye...

Link to comment
Megosztás:

na egyre gondolunk.

mert nem nyit a szelep...vagy tele van retekkel a rendszer(amit Te is írsz).

Köszi a válaszokat és az eszme futtatásokat. Nem tudom hogy egyről beszélünk-e arról a szelepről van szó ami a motortérben van a levegőszűrő házra felfogatva. Tehát mikor kell nyitni,mikor kap az tápot???? Egyébként csak indításkor okoz problémát ha az okozza. Én arra gondoltam indításkor nyitva kell hogy legyen,így kap levegőt és indul rendesen,mintha ki lenne kötve,de csak akkor indul nehezen ha meleg v már járt a motor,hidegen jól indul.Tehát mikor kell tápot kapnia a szelepnek???Hogy nézzem meg??? Válaszokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Engem is foglalkoztatott mostanában ez az ablakfelhúzás kérdés, utána is néztem mélyrehatóbban a központi zár és az ablakemelők bekötésének, most is itt van a kezemben a kapcsolási rajz. Erről pedig azt látom,

Az én tervem a következő: a központizár vezérlő elektronikának van egy bemenete, amire kap egy jelet, ha az ajtózárban a kulcsot zárás állapotban tartjuk (ilyenkor ugye felmegy az ablak), erre a bemenetre akarok kötni egy egyszerű, időzítő IC-vel összerakott kis áramkört ami a reteszelés után egy kb 10mp-es jelet ad a bemenetre, ez bőven elég, hogy felmenejenk az ablakok. A kapcsolási rajzokat bújva úgy sejtem, hogy gyárilag is így működhet azzal a kp-zár elektronikával ami ezt tudja.

Szia! Hogyan lehet hozzájutni az Astra kapcsolási rajzához? Tudnál segíteni?

Link to comment
Megosztás:

Ugyan nem nekem szólt a kérdés, de a Google neked is segít fél perc alatt megtalálni.

Itt vannak a modellfrissítés előtti Astrák kapcsolási rajzai, ezek pedig a modellfrissítés utáni autókhoz tartoznak.

Köszönöm! Sajnos a rajzok áttanulmányozása után arra jutottam, hogy inkább a hozzáértőknek meghagyom a fejlesztést/kísérletezést.... <_<

Link to comment
Megosztás:

Úgy látszik mégsem ástad bele magad eléggé. <_< Nem tudtam, hogy ennyire bele kell menni a dolgok mikéntjébe, de akit érdekel: a fekete-kéken csak egy impulzus jelenik meg záráskor, az ablakemelők pedig ennek hatására azért mennek fel, mert be vannak tanítva ugye...

Lehet, hogy igazad van, mert tegnap csak a rajzot néztem, arról meg nem derül ki, hogy azon a vezetéken folyamatos áram van vagy csak impulzus. Én azért gondoltam, hogy folyamatos, mert az impulzus, amit a kp-zár verérlő kiad túl rövid az ablakemelőnek, hogy folyamatosan elinduljon fölfelé (ezt viszont biztosan tudom, mert ezt konkrétan megnéztem az autón), mert ugye a gombot is ha csak rövid ideig nyomod, akkor csak megmozdul az abalak, kicsit hosszabban kell nyomni, hogy végig felmenjen. Legalábbis az enyémen (98-as 5 ajtós), a tiéden ez nem így működik?

szerk:

Most megnéztem megint a rajzot, és tényleg benéztem tegnap, a fekete-kék az vezérlőszál, így azon valóban csak impulzus lehet. Viszont az meg nálam túl rövid így nekem mindenképpen kell valami időzítő.

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy igazad van, mert tegnap csak a rajzot néztem, arról meg nem derül ki, hogy azon a vezetéken folyamatos áram van vagy csak impulzus. Én azért gondoltam, hogy folyamatos, mert az impulzus, amit a kp-zár verérlő kiad túl rövid az ablakemelőnek, hogy folyamatosan elinduljon fölfelé (ezt viszont biztosan tudom, mert ezt konkrétan megnéztem az autón), mert ugye a gombot is ha csak rövid ideig nyomod, akkor csak megmozdul az abalak, kicsit hosszabban kell nyomni, hogy végig felmenjen. Legalábbis az enyémen (98-as 5 ajtós), a tiéden ez nem így működik?

Nálam is így van, azaz ha rövid ideig nyomom kicsit mozdul csak meg. Az impulzus olyan 1 sec lehet, legalábbis a cerka ezt mutatta. Utána viszont 15 másodpercig megtartja az elektronika az ablakokon, ami bőven elég, hogy felérjenek.

Link to comment
Megosztás:

Nálam is így van, azaz ha rövid ideig nyomom kicsit mozdul csak meg. Az impulzus olyan 1 sec lehet, legalábbis a cerka ezt mutatta. Utána viszont 15 másodpercig megtartja az elektronika az ablakokon, ami bőven elég, hogy felérjenek.

Értem, akkor itt van a kutya elásva, nálam éppen csak felvillan a próbalámpa a retesz impulzusra, valószínű nem teljesen egyforma az elektronika, úgyhogy én nem úszom meg ilyen egyszerűen. Elnézést, hogy hülyeséget írtam, az zavart meg, hogy összekevertem a vezérlőszálat a végálláskapcsolóéval a kapcs.rajzon.

Link to comment
Megosztás:

Értem, akkor itt van a kutya elásva, nálam éppen csak felvillan a próbalámpa a retesz impulzusra, valószínű nem teljesen egyforma az elektronika, úgyhogy én nem úszom meg ilyen egyszerűen. Elnézést, hogy hülyeséget írtam, az zavart meg, hogy összekevertem a vezérlőszálat a végálláskapcsolóéval a kapcs.rajzon.

Semmi baj, azért van a fórum hogy, tisztázzunk dolgokat. <_< Egyébként nem vagyok benne biztos, hogy annyi ideig tart az impulzus, mint ameddig az ablakemelő gombjait kellene nyomni, hogy felmenjenek az ablakok. Elképzelhető, hogy ha záráskor az elektronika azt érzi, hogy akár egy rövid impulzus is van a fel irányon, akkor felhúzza az ablakokat. Szóval működhet, egy próbát megér, nem? :angry:

Link to comment
Megosztás:

Ha elkészült, rakhatnál fel képeket hogy milyen lett.

Rossz hirem van,sajna nem lesz carbon mocitetöm:( elszakadt a folia kb a felénél jártam amikor a még nem felragasztott felét összekocolta egy kis szél.Sajnos annyira összeragadt hogy nem tudtam szétszedni és elszakadt.Hmm...ez van.Most a kisebb megmaradt darabokbol csinálgatom a tükröt,a b oszlopot,meg szemöldököt a lámpára.Marad még a belsö elemekre is,oszt ennyi.Majdnem elsirtam magam,olyan szarul esett.A lényeg,hogy senki ne kezdje el egyedül:D:D:D

Link to comment
Megosztás:

Bakker. :angry:

Én ma vettem a helyi híradástechnikai boltban, de a büdös nyanya 9Ft-ért adta darabját, úgyhogy nem is mertem 6db-nál többet venni. <_<

<off>

- Hogyé' az a aranyos kis Jézuska Angyalom?

- Ezer ötszáz forint drága Néném!

- AAZÉÉ A KIS SZARÉÉ!!??

</off>

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.