Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Felmerült bennem egy kérdés!! :rolleyes: Mégpedig, mekkora munka és mi kell ahhoz, hogy a hátsó dobfékjeimet tárcsára cseréljem??

Köszi!

Ez hátsóhíd cserével megy!

Volt itt már aki megcsinálta!Nem könnyű,de meg lehet csinálni!

Elküldve
Ez hátsóhíd cserével megy!

Volt itt már aki megcsinálta!Nem könnyű,de meg lehet csinálni!

semmi hátsóhíd csere...ne beszélj zöldségeket!!! :rolleyes: ....az enyémen is megcsináltam...kb 1.5 óra alatt meg volt az egész...és a híd rögzítő csavarjaihoz hozzá sem kell nyúlni...kerékagyak is maradhatnak....de előszöür le kell szerelni őket, hogy a dobfék alaplemezét a tárcsa takaró lemezeire cserélhesd...tök uyganaz a kerékcsapágy és a hátsó híd is! ami kell hozzá:

  1. féknyergek
  2. féktárcsák
  3. kézifékbowden
  4. a kézifék bowden tartói, mert más mint a dobféké
  5. fékcsövek a nyergekhez
  6. "porvédő" lemezek (ezek általában a használt cuccoknál el szokott rendesen korrodálódni)

Elküldve
semmi hátsóhíd csere...ne beszélj zöldségeket!!! :rolleyes: ....az enyémen is megcsináltam...kb 1.5 óra alatt meg volt az egész...és a híd rögzítő csavarjaihoz hozzá sem kell nyúlni...kerékagyak is maradhatnak....de előszöür le kell szerelni őket, hogy a dobfék alaplemezét a tárcsa takaró lemezeire cserélhesd...tök uyganaz a kerékcsapágy és a hátsó híd is! ami kell hozzá:

Jóvanna,igazad van ,az F Astránál szokták hídcserével csinálni most kerestem vissza!Valahogy bennem ez maradt meg.

Elnézést,ha valakit félrevezettem.

Elküldve

Helló,

Ma sikerült szereznem a Borámba egy eredeti gyári Kamei kartámaszt...MO-on iszonyú ára van, de német földön ez nem így van:)

Majd rakok fel képeket

Elküldve
semmi hátsóhíd csere...ne beszélj zöldségeket!!! :rolleyes: ....az enyémen is megcsináltam...kb 1.5 óra alatt meg volt az egész...és a híd rögzítő csavarjaihoz hozzá sem kell nyúlni...kerékagyak is maradhatnak....de előszöür le kell szerelni őket, hogy a dobfék alaplemezét a tárcsa takaró lemezeire cserélhesd...tök uyganaz a kerékcsapágy és a hátsó híd is! ami kell hozzá:

  1. féknyergek
  2. féktárcsák
  3. kézifékbowden
  4. a kézifék bowden tartói, mert más mint a dobféké
  5. fékcsövek a nyergekhez
  6. "porvédő" lemezek (ezek általában a használt cuccoknál el szokott rendesen korrodálódni)

:D Ezt jó tudni.Én is szentül meg voltam győződve hogy hidat is kell cserélni.Na neki is látok össze szedegetni a cuccokat hozzá. ;)

Elküldve
:D Ezt jó tudni.Én is szentül meg voltam győződve hogy hidat is kell cserélni.Na neki is látok össze szedegetni a cuccokat hozzá. :rolleyes:

Ha Lucas féknyerget sikerül szerezned hátra (2002 utáni, előtte jó eséllyel Bosch volt), akkor ahhoz van egy szett gyári hátsó tárcsafékbetétem nagyon akciós áron. Én véletlenül a rosszat vettem meg és ez most itt áll a polcomon. ;)

Elküldve
Ha Lucas féknyerget sikerül szerezned hátra (2002 utáni, előtte jó eséllyel Bosch volt), akkor ahhoz van egy szett gyári hátsó tárcsafékbetétem nagyon akciós áron. Én véletlenül a rosszat vettem meg és ez most itt áll a polcomon. ;)

Köszönöm hogy szóltál,de van egy haverom akinél nagyon úgy néz ki hogy mindent be tudok szerezni. :rolleyes:

Elküldve
Köszönöm hogy szóltál,de van egy haverom akinél nagyon úgy néz ki hogy mindent be tudok szerezni. :rolleyes:

ja és az se mindeggy, hogy 4 vagy 5 csavaros a donor meg a te kocsid meg van nagy fék meg kicsi is szerintem legalábbis az EPC más féktartó lemezt hozott a kettőre.

Más kérdés nem tudtok valahol olyan bontót ahol árulnak emberi árban hátsó ablakemelőt villanyosat?

Elküldve
ja és az se mindeggy, hogy 4 vagy 5 csavaros a donor meg a te kocsid meg van nagy fék meg kicsi is szerintem legalábbis az EPC más féktartó lemezt hozott a kettőre.

Más kérdés nem tudtok valahol olyan bontót ahol árulnak emberi árban hátsó ablakemelőt villanyosat?

Igen ez nekem is kérdés lenne!

Elküldve
ja és az se mindeggy, hogy 4 vagy 5 csavaros a donor meg a te kocsid meg van nagy fék meg kicsi is szerintem legalábbis az EPC más féktartó lemezt hozott a kettőre.

Én csak hátsó fékbetétről beszéltem, az meg egyféle volt Z12XE-től Z20LET-ig (feltéve hogy hátul tárcsás az autó), függetlenül attól hogy 4 vagy 5 csavaros a kerékagy. Direkt megnéztem EPC-ben mielőtt beírtam, nehogy hülyeséget írkáljak. :rolleyes:

Illetve márkában volt többféle is (ATE, Bosch, Lucas rendszerű, mindhez másfajta fékbetét kell), a fentiek a Lucas nyereg esetén igazak.

Elküldve

sziasztok érdekelne hogy tapasztalt már valaki hasonlót

a kocsit leállítottam ált 20 percet és nem indul gyujtás van

első lámpák nincsenek indító nem teker mi a asz lehet

Elküldve
sziasztok érdekelne hogy tapasztalt már valaki hasonlót

a kocsit leállítottam ált 20 percet és nem indul gyujtás van

első lámpák nincsenek indító nem teker mi a asz lehet

én értem hogy ideges vagy, de ezt akár tizenévesek is olvashatják, ők is kitalálhatják már mire gondolsz és szerintem te sem szeretnéd pl, ha a gyereked egy ilyen lecke után másképpen beszélne hozzád ....

De a kérdésedre a válasz..feszültség mérés az aksin, majd ellenőrizd a biztosítékokat...a motortérben is a "főkörök" biztosítékjait...nem tudom milyen lámpát használsz, de ha estleg xenon..akkor az egyértelműen jelzi, hogy alacsony az akkumulátor kapcsain mérhető feszültség a "gyújtásukhoz", ezért nem világítanak....ha megpróbálsz indítani mi történik? a műszerfal kijelzői elhalványodnak vagy nem is látszik rajtuk változás? sok-sok infó hiányzik még ehhez a távgyógyításhoz.... :rolleyes:

Elküldve
semmi hátsóhíd csere...ne beszélj zöldségeket!!! :rolleyes: ....az enyémen is megcsináltam...kb 1.5 óra alatt meg volt az egész...és a híd rögzítő csavarjaihoz hozzá sem kell nyúlni...kerékagyak is maradhatnak....de előszöür le kell szerelni őket, hogy a dobfék alaplemezét a tárcsa takaró lemezeire cserélhesd...tök uyganaz a kerékcsapágy és a hátsó híd is! ami kell hozzá:

  1. féknyergek
  2. féktárcsák
  3. kézifékbowden
  4. a kézifék bowden tartói, mert más mint a dobféké
  5. fékcsövek a nyergekhez
  6. "porvédő" lemezek (ezek általában a használt cuccoknál el szokott rendesen korrodálódni)

Így van megtudom erősíteni, ezek kellenek hozzá és nem nagy munka!

Nekem még a kézifék bowden tartója hiányzik, amúgy tökéletes hátul a tárcsafék!

Szóval ha valaki tudna ilyet szerezni az jó lenne /persze pénzért/!

Elküldve
Így van megtudom erősíteni, ezek kellenek hozzá és nem nagy munka!

Nekem még a kézifék bowden tartója hiányzik, amúgy tökéletes hátul a tárcsafék!

Szóval ha valaki tudna ilyet szerezni az jó lenne /persze pénzért/!

úgy látom lassan mindenki olyant akar ami már nálam fel volt sorolva..és működik.... ;) :rolleyes:

Ha nem írtam volna a tempomat is már működik! THX wessz! :D

Elküldve
úgy látom lassan mindenki olyant akar ami már nálam fel volt sorolva..és működik.... ;) :rolleyes:

Ha nem írtam volna a tempomat is már működik! THX wessz! :D

Február óta fenn van nálam, nem most lett megcsinálva.

Enyémbe ugy tudom nem lehet tempomatot tenni!

Elektromos ablak és tükrök meg ülésfütés kellene nekem még!

Elküldve
én értem hogy ideges vagy, de ezt akár tizenévesek is olvashatják, ők is kitalálhatják már mire gondolsz és szerintem te sem szeretnéd pl, ha a gyereked egy ilyen lecke után másképpen beszélne hozzád ....

De a kérdésedre a válasz..feszültség mérés az aksin, majd ellenőrizd a biztosítékokat...a motortérben is a "főkörök" biztosítékjait...nem tudom milyen lámpát használsz, de ha estleg xenon..akkor az egyértelműen jelzi, hogy alacsony az akkumulátor kapcsain mérhető feszültség a "gyújtásukhoz", ezért nem világítanak....ha megpróbálsz indítani mi történik? a műszerfal kijelzői elhalványodnak vagy nem is látszik rajtuk változás? sok-sok infó hiányzik még ehhez a távgyógyításhoz.... :rolleyes:

elnézést minden kicsitől és nagytól.

na én néztem el a lámpa égett csak a helyzetjelző nem

a bizti volt rossz a helyzetjelzőknek. a többi rendben volt

a műszerfalon minden világított ahogy a nagy könyvben meg van írva gyujtásig. indításnál még egy kis áram leesés sem történt ugyan úgy égtek a visszajelzők

minden elektromos berendezés működött lámpák beltér izzók központi és egyéb

lehúztam a szerelőhöz este a kocsit ,reggel hívott hogy 8adszor indítja és hibátlanul működik

most működik kiváncsi vagyok mikor produkál megint valamit

jómultkor beindítottam nem volt szervó és töltés leállítottam és utána megint jó volt

komoly igazi öngyógyító ilyen kéne mindenkinek ez csak vicc. kezdem unni már ezeket a kis hibákat.addig jó amíg kicsi-

utánna meg jöhet a mély zsebbbenyúlás

Elküldve

Az ajtók belső burkolatának levételéhez kérnék segítséget. A csavarok és patentok megvannak, egyedül az ablakemelő tekerőkarja nem engedi a dolgot :rolleyes: A karika rugó nem látszik, amit le kellene pattintani. Ez hogy oldható meg?

Elküldve
úgy látom lassan mindenki olyant akar ami már nálam fel volt sorolva..és működik.... :D ;)

Ha nem írtam volna a tempomat is már működik! THX wessz! :D

Persze mert a Tiéd, már FULL EXTRÁS! :rolleyes:

És nem utolsó sorban utólag megvalósíthatóak. :D

Egyébként a hátsó tárcsásítás kb. mennyibe kerül?

Üdv.

Elküldve
Persze mert a Tiéd, már FULL EXTRÁS! :rolleyes:

És nem utolsó sorban utólag megvalósíthatóak. :D

Egyébként a hátsó tárcsásítás kb. mennyibe kerül?

Üdv.

bontott dolgokról beszélünk...állapottól függően 15-től felfelé....az egész pakk..én így tudom... ;)

Elküldve
Persze mert a Tiéd, már FULL EXTRÁS! :rolleyes:

És nem utolsó sorban utólag megvalósíthatóak. ;)

Egyébként a hátsó tárcsásítás kb. mennyibe kerül?

Üdv.

Nagyon a donortól függ szerintem a dolog. Ha olyan mint amit én kifogtam angol autóról leszedve akkor a 15 ezer nagyon karcsú mert a tengeri levegő istentelenül kikezdte.

A féknyereg jó volt semmi baja nem volt csak a sok piszkot el kellett távolítani róla. Viszont a többi kis pici tartó meg gumicső meg fém fékcső meg porvédősapka az megdobja. Habár rám azt mondják az őrületig alapos vagyok. Nálam úgy nézett ki: 25 e a teljes tárcsafékes hátsó híd (a bontós nem adta el a nélkül) sok drótkefézés.

A féktartó lemez, védőtárcsa a 4 féle másik tartó ami a fékcsövet és a kéziféktartót tartja az 4500 ftért ment a színterező homokfújóhoz. Utána mivel szerettem volna, hogy biztosan nem folyik el fékolaj mert ki tudja milyen állapotban van a fékcső 3000 Ft a fékcsövek gumiból és ha már ott vagyok fémből is, mert különben az enyémet hajlítgatom formára és különben is hosszabb mint kellene. Ha pedig biztosra megyek akkor nem a bontott rozsdás féktárcsát és betétet rakom fel hanem újat, na az megint 24 e volt meg ha már ott vagyok akkor vettem 3600 ft-ért oldalanként vettem felújító készletet amiben mindenféle gumi izé van. Ja és az enyémben még a kézifékkötél is szorult úgyhogy az is cserés úgy. lett amiből nem mellesleg kb. 4 fajta létezik.Tehát nem olcsó de szerintem megérte főleg úgy, hogy én nem siettem vele amikor volt pénzem vettem hozzá alkatrészt.

Elküldve

1. Az ajtók belső burkolatának levételéhez kérnék segítséget. A csavarok és patentok megvannak, egyedül az ablakemelő tekerőkarja nem engedi a dolgot sad.gif A karika rugó nem látszik, amit le kellene pattintani. Ez hogy oldható meg?

2. A motortérből pontosan hol lehet vezetéket átvezetni az utastérbe a tűzfalon át?

Elküldve
1. Az ajtók belső burkolatának levételéhez kérnék segítséget. A csavarok és patentok megvannak, egyedül az ablakemelő tekerőkarja nem engedi a dolgot sad.gif A karika rugó nem látszik, amit le kellene pattintani. Ez hogy oldható meg?

2. A motortérből pontosan hol lehet vezetéket átvezetni az utastérbe a tűzfalon át?

1. omega alakú gyűrű van, a kar tengelyével párhuzamosan és irányából kell alányúlni kétoldalt, valami vékony villáskulcsszerűséggel.

2. Középtájt vannak vakdugók.

Elküldve

na tegnapelőtt este megint produkálta magát vissza a szerelőhöz nála megint hibátlanul indult,

levette az önindítót és kicserélte a szénkeféket, 10év alatt egy kicsit szétkoptak valószínűsíthető ez volt a hiba forrása. remélem.

most olyan könnyedén és csendesen indul a paripa hogy nem győzök gyönyörködni a hangjában.

15000 ropi volt a csere kicsit mélyen érintett.megzavarta a költségvetést de remélem tényleg ez volt a gond.

Elküldve

Sziasztok!

Egész délelőtt unokaöcsém autójával szórakoztunk. Ugyanis, kitalálta, hogy vesz egy szirénát az autóba. Tervei szerint egy kapcsolóval (amit szintén külön megvett) kapcsolja majd az utastérből. A sziréna helyét meg is találtuk a motortérben, majd oda fogjuk felfogatni. Na igen, de valahogy a kábelt át kellene juttatni az utastérbe. Ez hogyan lehetséges? Semmi helyet nem találtunk a tűzfalon, meg sehol sem (a fent említett vakdugók merre vannak?). Van esetleg valami ötletetek? Ja igen, szintén X14XE Astra G.

Köszi előre is, már egyébként kezdem feladni a dolgot....

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.