Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Természetesen az, hogy jobban lássak vele, de gondolom az alap az ilyen izzók többségénél!

Csak azért érdeklődöm, mert a sz@rokat el szeretném kerülni!

Nem mindig alap. Az itt linkelt kék üvegűek tipikusan azok, amiknél a fényerő kisebb, mintha átlátszó lenne az üvegjük, csak így fehéres-kékes a fényük (=xenonra hasonlít, tehát a tulajok azthiszik, hogy menő, meg jobban világít), közben meg mégsem: http://totalcar.hu/magazin/hifituning/fenyszoro/?full. A 100W-os ilyen kék üvegű már biztosan jobban világít, mint egy hagyományos 55W-os, csak mellé jön 100W hőtermelés, amit a tükrözőfelület nembiztos, hogy fog szeretni, emellett a gyári vezetékezés, fényszórókapcsoló, sem fogja szeretni a terhelést, vagyis be kell relézni az egészet a motortérben. A relézést nem probléma megcsinálni, ha minden alkatrész adott, akkor egy jó fél óra alatt megvan, de hogy a tükrözőfelület mennyire fogja szeretni, azt nem tudom.

Link to comment
Megosztás:

És mi a véleményetek erről a nappali menetjelző LED-es cuccokról? Gagyi? :rolleyes:

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_fels..._171010212.html

ezzel csak óvatosan....

Olyan lámpa NEM használható, amin nincs a z E jelzés! (ezért még motoros koromban igen keményen bírságoltak a rendőrök, főleg a tuning index, hátsó, első lámpa miatt!!!)

És szerintem ennek vannak szabályai, nem kell utánozni az újabb kocsikat, ahol ez gyárilag be van építve.

És ha még kékes a színe, meg is büntethetnek!

Tanulságos:

http://totalcar.hu/tanacsok/autojogasz/ki71003/

Link to comment
Megosztás:

És mi a véleményetek erről a nappali menetjelző LED-es cuccokról? Gagyi? :rolleyes:

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_fels..._171010212.html

Szerintem pont attól válik értelmetlenné, hogy jégfehér és pontszerű, nappal, esős időben mindenen fehéren csillan meg a napfény. Na meg attól is függ, hogy mennyire szórja a fényt, mert a nappali fénynek ugye az a lényege, hogy minél távolabbról észlelhető legyen a jármű, ehhez meg kell az, hogy kicsit szórja a fényt minden irányba. A xenon is nagyon vacak nappal, mert kis ponton jön ki a fény, oldalra semmi szórása nincs. Ezzel szemben egy halogén tükör sárgásabb fénye és nagyobb felülete sokkal feltűnőbb.

Link to comment
Megosztás:

Esti órákban közlekedtem gépkocsimmal, amikor észrevettem, hogy a nappali menetfény - mely színe kék, most már tudom, hogy nem szabványos, mert most olvastam a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendeletben foglaltakat- kapcsolója fel van kapcsolva.

Mi az, hogy nem tudta? KRESZ-ben le van írva, hogy jármű megvilágítása elöl fehér vagy sárga, hátul piros. Hátul a tolatólámpa és a rendszámvilágítás a fehér. Index meg sárga mindenhol. Ez engedélyezett, más nem. Birom az ilyen idiótákat, hogy "nem tudtam"...

Link to comment
Megosztás:

Nekem elég régóta benne van a kocsimban és egy hagyományos izzó ennyit soha nem bírt. :rolleyes: Ja amúgy jól látjátok kicsit szarul van beállítva, majd állítok rajta. Egyébként jobbnak tűnik mint a hagyományos izzó/ de nem sokkal/ bárki bármit is mondd, és kellemesebb is a szemnek este. na persze a xenon-t meg sem közelíti, attól fényévekre van. ;)

Link to comment
Megosztás:

Xenon gázzal töltött izzókról tapasztalat? Melyik márkát érdemes venni? 55W vagy 100W? Nem teszi tönkre a lámpát, kábeleket??

Ezt néztem így hirtelen:

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_fels..._171193226.html

vagy:

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_fels..._171374030.html

De van még egy csomó a Vaterán!

Xenonom volt a kocsiban, de a rend éber őrei arra buzdítottak, hogy szedjem ki!! :rolleyes: De a gyári "sárga" nem tetszik!!

Köszi!

SZ

Bár rendőre válogatja,de a xenongázzal töltött izzóért is "harapnak",mivel a kékes fénye nem felel meg a KÖHÉM rendeletének.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem pont attól válik értelmetlenné, hogy jégfehér és pontszerű, nappal, esős időben mindenen fehéren csillan meg a napfény. Na meg attól is függ, hogy mennyire szórja a fényt, mert a nappali fénynek ugye az a lényege, hogy minél távolabbról észlelhető legyen a jármű, ehhez meg kell az, hogy kicsit szórja a fényt minden irányba. A xenon is nagyon vacak nappal, mert kis ponton jön ki a fény, oldalra semmi szórása nincs. Ezzel szemben egy halogén tükör sárgásabb fénye és nagyobb felülete sokkal feltűnőbb.

Én is kicsit tartottam tőle de azért tetszik is. Legalábbis az Audikban ;) De most már utána olvastam és elég macerás szabályai vannak ennek úgyhogy hanyagolom. A xenon gázos izzókhoz meg csak annyi lenne: nem biztos, hogy annyira jó. Én vettem az autómba valami szuperfehérszart (bár nem xenon de olyan a színe) és nagyon jól lehet vele látni éjjel száraz úton. Viszont esőben SEMMIT! :rolleyes: Bár annyi mellette szóljon, hogy nagyon tartós mert nekem szinte mindig ég a tompított mert így szoktam meg, hogy kapcsolom rögtön és több mint 1 éve benne van.

Link to comment
Megosztás:

Nem mindig alap. Az itt linkelt kék üvegűek tipikusan azok, amiknél a fényerő kisebb, mintha átlátszó lenne az üvegjük, csak így fehéres-kékes a fényük (=xenonra hasonlít, tehát a tulajok azthiszik, hogy menő, meg jobban világít), közben meg mégsem: http://totalcar.hu/magazin/hifituning/fenyszoro/?full. A 100W-os ilyen kék üvegű már biztosan jobban világít, mint egy hagyományos 55W-os, csak mellé jön 100W hőtermelés, amit a tükrözőfelület nembiztos, hogy fog szeretni, emellett a gyári vezetékezés, fényszórókapcsoló, sem fogja szeretni a terhelést, vagyis be kell relézni az egészet a motortérben. A relézést nem probléma megcsinálni, ha minden alkatrész adott, akkor egy jó fél óra alatt megvan, de hogy a tükrözőfelület mennyire fogja szeretni, azt nem tudom.

Az egészet úgy kellett volna kezdeni, hogy közúti közlekedésben 100W-os izzó nem használható!

Link to comment
Megosztás:

Az egészet úgy kellett volna kezdeni, hogy közúti közlekedésben 100W-os izzó nem használható!

Nah aztán azt hogy mondja meg a rendőr hogy hány W os? Kiszerelteti vagy netán a focus hátuljából előkap egy lakatfogót aztán behelyettesíti a P=U*I be???? : :rolleyes: ;) Vagy csak behasalja?

Link to comment
Megosztás:

Valaki meg tudná mondani, hogy a zár reteszelésekor a vezérlőbe menő fekete alapon kék csíkos vezetékben mekkora feszültség van és mennyi ideig tart az impulzus? Nem akar menni a komfort modulom, de nem is mértem rajta 12V-ot. A zárást rendben csinálja.

A másik: Komfort modul nélküli autókban a reteszelés csak felhúzott ablaknál megy?

Link to comment
Megosztás:

Nah aztán azt hogy mondja meg a rendőr hogy hány W os? Kiszerelteti vagy netán a focus hátuljából előkap egy lakatfogót aztán behelyettesíti a P=U*I be???? : :rolleyes: ;) Vagy csak behasalja?

Semmi ilyesmi.Ha a rendőr úgy ítéli meg,hogy az autó szabálytalan bármilyen okból akkor két lehetőség van.Felszólítanak hogy 30 napon belül jelenjél meg vizsgára az NKH egyik állomásán.Ilyenkor általában csak azt nézik amivel a probléma volt és ezért nem kell fizetni.

Rosszabbik esetben a helyszínen bevonják a forgalmit amit pár hét után vissza kapsz az okmányirodában és azután jelentkezhetsz szigorított műszaki vizsgára az NKH-nál

Link to comment
Megosztás:

...azután jelentkezhetsz szigorított műszaki vizsgára az NKH-nál

Ezt a "szigorított" dolgot hogy honnan veszitek, fel nem foghatom... műszaki vizsgán egyféle követelményrendszer van, annak kell megfelelni mindig, a nem tervezett műszaki az legfeljebb soron kívüli lehet, de nem szigorított. Esetleg attól lehet "szigorúbb" hogy ilyenkor szúrósabb szemmel méregetik az autót és nincs lehetőség "okosba" elintézni a dolgot egy kis szponzorpénzzel, bár vannak akik szerint még ez sem igaz. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Ezt a "szigorított" dolgot hogy honnan veszitek, fel nem foghatom... műszaki vizsgán egyféle követelményrendszer van, annak kell megfelelni mindig, a nem tervezett műszaki az legfeljebb soron kívüli lehet, de nem szigorított. Esetleg attól lehet "szigorúbb" hogy ilyenkor szúrósabb szemmel méregetik az autót és nincs lehetőség "okosba" elintézni a dolgot egy kis szponzorpénzzel, bár vannak akik szerint még ez sem igaz. :rolleyes:

A "szigorított" nem hivatalos megnevezés,csak a magyar nyelvben terjedt el így.Azt nevezzük így amikor egy közúti ellenőrzés során olyan hibát vagy szabálytalanságot találnak az autón amiért a helyszínen bevonják a forgalmi engedélyt és utána az autót csak az NKH vizsgáztató helyén lehet újból forgalomba helyezni.Soron kívüli esetén csak kapsz egy felszólítást hogy 30 napon belül jelenjél meg műszaki vizsgára és(bár erre még nem esküdnék meg)ilyenkor bármelyik vizsgaállomásra mehetsz. ;)

Link to comment
Megosztás:

És mennyibe van egy ilyen tetőablak?

ez gyári...tehát tolótető/napfénytető....cakk-pakk anyaggal mindennel 100papírba jött ki nekem..baráti áron...de ahogy már máshol hallottam az utólagosak vannak a jobbak 100 fölött...és ez tuti nem fog beázni...vízelvezetés csövekben az oszlopokban és a tetőben....cool...jön a nyár.... :rolleyes:

Itt kezdődik!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tapasztalatom az insignia fúvókával kapcsolatban, nagyobb sebességnél (nekem a bal oldali alacsonyra terít) az jó, viszont a jobb oldali már többnyire a tetőre nyomja a vizet.

Ez a jelenség 90 km/h-nál volt, szélmentes időben.

Ha lehetne állítani a dőlésszögén akkor tuti lenne de így lehet, hogy visszateszem a régit.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tapasztalatom az insignia fúvókával kapcsolatban, nagyobb sebességnél (nekem a bal oldali alacsonyra terít) az jó, viszont a jobb oldali már többnyire a tetőre nyomja a vizet.

Ez a jelenség 90 km/h-nál volt, szélmentes időben.

Ha lehetne állítani a dőlésszögén akkor tuti lenne de így lehet, hogy visszateszem a régit.

Semmilyen más módon nem lehet lejjebb dönteni?

Link to comment
Megosztás:

Semmilyen más módon nem lehet lejjebb dönteni?

Próbáltam tűvel állítani mint az eredetit de nem sikerült.

Nekem a 2 db-os készlet van - gyári gm számot nem tudok mert elszórtam a zacsit - akinek külön kapható verzió van megírhatná az hogy viselkedik hátha az más.

Link to comment
Megosztás:

Próbáltam tűvel állítani mint az eredetit de nem sikerült.

Nekem a 2 db-os készlet van - gyári gm számot nem tudok mert elszórtam a zacsit - akinek külön kapható verzió van megírhatná az hogy viselkedik hátha az más.

Nekem 2 külön zacsiban jött, de még nem volt időm beszerelni. :rolleyes: De egy kicsit elszomorítottál... Remélem ez jó lesz!!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.