tayrol Elküldve November10, 2009 Megoszt Elküldve November10, 2009 Nekem 2005 ös, szalonból jött fix vonóhoroggal (BOSAL) Most nyáron voltam műszakin, és ott sem volt gond akkor nem szoltam.:) annyi van azthiszem, hogy ahol a rendszamtablaba belelog, oda csak levehetos teheto (pl OFF Dacia Logan ON) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve November10, 2009 Megoszt Elküldve November10, 2009 Miért akarsz leszedhetőt? Gondolom esztétikai okból... Viszont a fix koccanásnál sokat segíthet, hogy ne törjék össze a kocsit hátulról! Tegyük helyére ezt a koccanásos dolgot! :) Szóval ez kb. 5-10 km/h sebességkülönbségű ütközésig igaz. Ennél nagyobb már akkora erőhatásokkal jár, hogy inkább gyűrődjön aminek gyűrődnie kell, minthogy a padlólemezen vezesse le a vonóhorog az energiát. A lényeg az,hogy senki ne érezze magát nagyobb biztonságban egy vonóhorogtól, annak egészen más célja van. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zsolti.astra Elküldve November10, 2009 Megoszt Elküldve November10, 2009 Tegyük helyére ezt a koccanásos dolgot! :) Szóval ez kb. 5-10 km/h sebességkülönbségű ütközésig igaz. Ennél nagyobb már akkora erőhatásokkal jár, hogy inkább gyűrődjön aminek gyűrődnie kell, minthogy a padlólemezen vezesse le a vonóhorog az energiát. A lényeg az,hogy senki ne érezze magát nagyobb biztonságban egy vonóhorogtól, annak egészen más célja van. :) Ha leszedhető vonohorgom van akkor is csak a horgot szedem és maga a szerkezet fenn marad ugye! Ha nagyobb sebességnél már azt is ugyan ugy meglöki aki esetleg belémjön és ugyan ugy a padlólemez vezeti el az enerkiát. Bocsi ha rosszul gondolom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
atom Elküldve November10, 2009 Megoszt Elküldve November10, 2009 Ha leszedhető vonohorgom van akkor is csak a horgot szedem és maga a szerkezet fenn marad ugye! Ha nagyobb sebességnél már azt is ugyan ugy meglöki aki esetleg belémjön és ugyan ugy a padlólemez vezeti el az enerkiát. Bocsi ha rosszul gondolom. ha fix a horog,előbb nyomja el az alvázat,mint hogy a hossztartó alvinné az energiát..... amugy mindenki mást mond,a fix és nem fix-el kapcs... Link to comment Megosztás: More sharing options...
mr. bb Elküldve November10, 2009 Megoszt Elküldve November10, 2009 sziasztok érdekelne hogy nincs valakinek gyári xenon lámpához csatlakozója vagy tudná honnan lehetne beszerezni és mennyiért? köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
nemo003 Elküldve November11, 2009 Megoszt Elküldve November11, 2009 Én is úgy tudom hogy csak akkor kell leszedhető, ha takarja a rendszámot, és ha nem vontatsz vele, akkor nem szabadna fent lenni mert büntethetnek érte. Én 2 évig szaladgáltam az autóval hogy nem volt leműszakiztatva a vonóhorog, és erről is azt hallottam hogy fel lehet szerelve, de nem vontathatsz vele amíg nincs bejegyezve a forgalmiba, bár ez nem 100%. Pedig igazoltatott a hatóság, de vagy csak nem nézte, vagy tényleg így van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelzoli Elküldve November11, 2009 Megoszt Elküldve November11, 2009 Sziasztok! Tudna nekem valaki segíteni abban, hogy ha szerelek fel vonóhorgot az autóra, akkor hogyan tudom megoldani, hogy az utánfutó irányjelző visszajelző a gyári helyen jelezzen vissza???? A kilóméterórába beraktam az izzót, de nem működik. Mit kell még vele csinálni? Nem akarok utólagos visszajelzőket beépíteni. Jó lenne, ha a gyári rendszer működne! Az autót 2004. 07. hónapba gyártották és 1,7 CDTi motor van benne. Ha valaki tudna segíteni azt nagyon megköszönném!!!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
wessz Elküldve November12, 2009 Megoszt Elküldve November12, 2009 Sziasztok! Tudna nekem valaki segíteni abban, hogy ha szerelek fel vonóhorgot az autóra, akkor hogyan tudom megoldani, hogy az utánfutó irányjelző visszajelző a gyári helyen jelezzen vissza???? A kilóméterórába beraktam az izzót, de nem működik. Mit kell még vele csinálni? Nem akarok utólagos visszajelzőket beépíteni. Jó lenne, ha a gyári rendszer működne! Az autót 2004. 07. hónapba gyártották és 1,7 CDTi motor van benne. Ha valaki tudna segíteni azt nagyon megköszönném!!!!! és a válasz multitimertől kell hozni egy szálat az izzóhoz ráforrasztani aztán csak egy féle képpen kell belerakni. próba pedig hátul próba lámpával össze kell kötni a féket és az irány jelzöt..... elöl pedig indexelni igy tudod ellenörizni a müködését... azt hiszem a 23-as lába kell bedugni a szálat ott van a biztositék táblában a fekete sor csatlakozó na abba kő. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tayrol Elküldve November12, 2009 Megoszt Elküldve November12, 2009 Én is úgy tudom hogy csak akkor kell leszedhető, ha takarja a rendszámot, és ha nem vontatsz vele, akkor nem szabadna fent lenni mert büntethetnek érte. Én 2 évig szaladgáltam az autóval hogy nem volt leműszakiztatva a vonóhorog, és erről is azt hallottam hogy fel lehet szerelve, de nem vontathatsz vele amíg nincs bejegyezve a forgalmiba, bár ez nem 100%. Pedig igazoltatott a hatóság, de vagy csak nem nézte, vagy tényleg így van. azthiszem a forgalmiban nincs benne, hogy mikor szereltek fel a vonohorgot (mert ugyebar elvileg muszakiztatni is kell utana). lehet ezert nem vettek eszre. egyebkent gondolkozom enis vonohorgon. a gyari eleg huzos aron van, szerintem nezek valami utangyartottat... Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve November12, 2009 Megoszt Elküldve November12, 2009 azthiszem a forgalmiban nincs benne, hogy mikor szereltek fel a vonohorgot (mert ugyebar elvileg muszakiztatni is kell utana). lehet ezert nem vettek eszre. Viszont a vonóhorog felszerelésével elvileg új forgalmi is járna, ellenkező esetben nincsenek kitöltve a vontatásra vonatkozó adatok. Gondolom ezért kell a műszaki is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opelzoli Elküldve November12, 2009 Megoszt Elküldve November12, 2009 és a válasz multitimertől kell hozni egy szálat az izzóhoz ráforrasztani aztán csak egy féle képpen kell belerakni. próba pedig hátul próba lámpával össze kell kötni a féket és az irány jelzöt..... elöl pedig indexelni igy tudod ellenörizni a müködését... azt hiszem a 23-as lába kell bedugni a szálat ott van a biztositék táblában a fekete sor csatlakozó na abba kő. Nagyon szépen köszönöm a segítséget! Már be is kötöttem és működik!!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
törvényenkívüli Elküldve November13, 2009 Megoszt Elküldve November13, 2009 Próbáltam a kézikönyv szerint kivenni a lámpa kapcsolót (ködlámpa szerelés miatt), de ahogy le van írva, úgy nem tudom kiszedni a helyzetjelző-tompított kapcsolót (lekapcsolt állásban belső világítást kapcsolni, bedugni csavarhúzót és kihúzni) valakinek valami ötlete? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tayrol Elküldve November13, 2009 Megoszt Elküldve November13, 2009 Viszont a vonóhorog felszerelésével elvileg új forgalmi is járna, ellenkező esetben nincsenek kitöltve a vontatásra vonatkozó adatok. Gondolom ezért kell a műszaki is. ~ jogos. es akkor a forgalmi kiadasi datuma az ervenyesseg kezdete. es ha en elviszem felrakatni, kapok mubizonylatot, de csak jovore viszem el muszakira (mert akkor jarna le), addig a rendor megbuntethet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve November13, 2009 Megoszt Elküldve November13, 2009 Hát ez jó kérdés. Sztem vontatni semmiképp sem vontathatsz vele, hogy megbüntetnek-e, az meg attól függ hogy a rendőr milyen kedvében van, illetve egyáltalán észreveszi-e ezt a kis malőrt (mármint hogy van felszerelve vonóhorog, de nincsenek kitöltve a vontatási adatok.) Mondjuk akkor még mindig be lehet próbálkozni azzal hogy "csak nemrég került fel a horog, jövő héten viszem műszakira", hátha bejön... Link to comment Megosztás: More sharing options...
tayrol Elküldve November13, 2009 Megoszt Elküldve November13, 2009 Hát ez jó kérdés. Sztem vontatni semmiképp sem vontathatsz vele, hogy megbüntetnek-e, az meg attól függ hogy a rendőr milyen kedvében van, illetve egyáltalán észreveszi-e ezt a kis malőrt (mármint hogy van felszerelve vonóhorog, de nincsenek kitöltve a vontatási adatok.) Mondjuk akkor még mindig be lehet próbálkozni azzal hogy "csak nemrég került fel a horog, jövő héten viszem műszakira", hátha bejön... hat jah, de addig ugyebar nem mehetnek forgalomban sem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zsolti.astra Elküldve November14, 2009 Megoszt Elküldve November14, 2009 Nah a vonóhorgos kérdésre és müszakis zöldkártya egybe vonósra pár érdekesség mindenkinek. Irtam az NKH-nak hát segíenek, dehát .... áááh mind1 Ezt válaszolták. A zöldkártyával kapcsolatos kérdésére válaszolva: A gépkocsik környezetvédelmi felülvizsgálatáról és ellenőrzéséről szóló 7/2002. (VI.29.) GKM-BM-KvVM együttes rendeletben találhatók a zöldkártyával kapcsolatos információk. Mivel jogszabályváltozás várható, ezért nem tudunk és nem is áll módunkban a feltett kérdésére választ adni. A vonóhoroggal kapcsolatban az alábbi jogszabályok állnak rendelkezésre: 5/1990 (IV.12.) KÖHÉM rendelet a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról, valamint a 6/1990 (IV.12.) KÖHÉM rendelet a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről. Milyen költséggel jár a vonóhorog utólagos felszerelése?: A vonóhorog felszerelése után műszaki vizsgára kell vinni a gépjárművet, a költségek a műszaki vizsga díjából (személygépkocsi: 7700Ft,-), illetve a műszaki adatlap díjából (1100,-Ft) tevődnek össze. Milyen dokumentumok szükségesek hozzá?: Műbizonylat (A pótalkatrész, tartozék megfelelőségét műbizonylattal kell tanúsítani. A műbizonylat olyan dokumentum, amely a termék megfelelő minőségét biztosítja és amelyet a gyártó köteles kiállítani), valamint szerelési nyilatkozat onnan, ahol beszerelték a vonóhorgot. A forgalmi engedélyt lecserélik-e?: A műszaki vizsgáztatás után a forgalmi engedélyt az okmányiroda állítja ki, valamint a forgalmi engedélybe az okmányiroda jegyzi be a vonóhorgot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zsolti.astra Elküldve November14, 2009 Megoszt Elküldve November14, 2009 Lenne kérdésem. Hátulra a dobfék helyett tárcsát akarok. Tudom mik kellenek hozzá. Melyik Astrának van hátsó tárcsaféke ami jó lenne nekem. 4x100-as ABS-es Vagy esetleg Vectra stb hátsótárcsaféke is jó lenne? Kell a tartókonzol és porvédő lemez is szal nem tom melyik férne el. Link to comment Megosztás: More sharing options...
freeze Elküldve November14, 2009 Megoszt Elküldve November14, 2009 Lenne kérdésem. Hátulra a dobfék helyett tárcsát akarok. Tudom mik kellenek hozzá. Melyik Astrának van hátsó tárcsaféke ami jó lenne nekem. 4x100-as ABS-es Vagy esetleg Vectra stb hátsótárcsaféke is jó lenne? Kell a tartókonzol és porvédő lemez is szal nem tom melyik férne el. Ha kész lett majd mondd meg mennyibe volt.. tnx Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve November14, 2009 Megoszt Elküldve November14, 2009 Melyik Astrának van hátsó tárcsaféke ami jó lenne nekem. 4x100-as ABS-es Vagy esetleg Vectra stb hátsótárcsaféke is jó lenne? G Astrában? Hát ez jó kérdés. Én úgy tudom hogy 1.8-tól fölfelé volt hátul is tárcsa, de azok meg már 5 csavaros kerékaggyal készültek. Legalábbis Coupéból a legkisebb az Z16XE, az ugyan még 4x100-as, de hátul dobfékes, a következő lépcső meg az én 1.8-asom, amelyik ugyan hátul is tárcsás, viszont 5x110-es... Csak tipp ugyan, de sztem B Vectránál is így van valahogy. Asszem F Astrában meg A Vectrában volt hátsó tárcsás 4x100-as (talán 1.8-tól fölfelé, de 2.0 már biztosan ilyen), de hogy ennek a féke rámegy-e a G Astra kerékagyra azt nem tudom. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zsolti.astra Elküldve November15, 2009 Megoszt Elküldve November15, 2009 G Astrában? Hát ez jó kérdés. Én úgy tudom hogy 1.8-tól fölfelé volt hátul is tárcsa, de azok meg már 5 csavaros kerékaggyal készültek. Legalábbis Coupéból a legkisebb az Z16XE, az ugyan még 4x100-as, de hátul dobfékes, a következő lépcső meg az én 1.8-asom, amelyik ugyan hátul is tárcsás, viszont 5x110-es... Csak tipp ugyan, de sztem B Vectránál is így van valahogy. Asszem F Astrában meg A Vectrában volt hátsó tárcsás 4x100-as (talán 1.8-tól fölfelé, de 2.0 már biztosan ilyen), de hogy ennek a féke rámegy-e a G Astra kerékagyra azt nem tudom. :) Tegnap láttam egy B Vectrát 1.6-os volt és hátul tárcsafékes és 4x100 volt. Ezért gondoltam ilyet, hogy esetleg valamelyiknek a tárcsja jó lenne nekem. Volt itt egy srác kérdeztem tőle, hogy ő milyen tárcsát meg nyerget rakott hátra /milyen autóról,típusról/, de nem kaptam választ. Vaterán árulnak GSi Astra tárcsafékes hátsóhidat komplettan. A kerékagy a lényeg, hogy rámegy-e és jó-e az enyémre a tárcsa+féknyereg tartója Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra1.6 Elküldve November15, 2009 Megoszt Elküldve November15, 2009 Helló! Van 4x100 -as G astra hátul tárcsafékkel, nekem is az van. De sajna nem tudom melyik motorkódú autórol rakták át, de g -ről azt láttam. Híd maradt az eredeti. Tehát a lényeg, hogy létezik g astra 4x100 -as hátsó tárcsafékkel. Régen opelklubbos volt a tag aki csinálta, most már nem tudok róla semmit. Wrcviktor volt a neve, azt hiszem a 16.kerben. tel:06 20 926 3146 Próbáld meg, hátha tud segíteni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
LacBp Elküldve November15, 2009 Megoszt Elküldve November15, 2009 Én építettem be G astrába hátra tárcsát dob helyére. Az egész hidat vettük 25 ért azt hiszem majdnem új tárcsával és betéttel együtt ( vagy 3 éve) és kell hozzá egy tárcsás kézifék bowden. az olyan 6 körül van. De ha időben kapcsolsz akkor a hídhoz lehet kunyerálni a bontóban. Igazából a hidat nem cseréltem ki, csak az agyakar 4 -4 csavar fogja.A fémfékcsövön kicsit hajlitgatni kell , és kész is. Azóta hibátlanul megy. Amúgy főleg a kintről behozott autókban van tárcsa. Nekem a G x17dl -ben is az volt már gyárilag '99 ben. Bontókban tuti hogy van. Akinek kell adok egy számot ahol általában lehet kapni. S jó áron! Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra1.6 Elküldve November15, 2009 Megoszt Elküldve November15, 2009 Hali! Ez igy van, ráadásul még eszembe jutott valami. A g astra és a CL2 között kézifékbovden ügyben van azt hiszem 4mm. Ez azt jelenti hogy a g astra kézifékbovdenje rövid lesz a CL2 -höz. Más: Még mindig keresek astra g első ablaktörlő motort, ami külön van a mechanikától. Már 2 ismerősöm is felajánlotta hogy elcseréli velem a sajátját, de mind a kettő CL2 volt és egybe mechanikás! Nem 100%, de ugy fest a lengyelek ebben is újitottak. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
oggy Elküldve November15, 2009 Megoszt Elküldve November15, 2009 Nekem gyárilag van a dízelen, 02'-es kintről behozott, 4x100-as, és Selection felsz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Opelaner Elküldve November15, 2009 Megoszt Elküldve November15, 2009 Nekem gyárilag van a dízelen, 02'-es kintről behozott, 4x100-as, és Selection felsz. Már korábban írtam erről, de lehurrogtak sokan, hogy Németországban az összes Opel hátul tárcsafékes kivitelben került a piacra, motorváltozat megkötés nélkül. ( Ott még az ABS is a széria felszereltség részét képezte, míg a többi piacon opciós volt sokáig ! ) Amúgy 1.8 -tól felfelé járt hozzá hátul a tárcsafék. Tehát érdemes bontóban matatni, mert akad ilyen finomság az érdeklődőknek... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts