Zachi Elküldve November2, 2009 Megoszt Elküldve November2, 2009 Esetleg nem tudná valamelyik műveltebb cartárs ezt a - Nemo003 által is említett - leírást emberi nyelvre átültetni és közzétenni? :) Attól kezdve már nem lenne bonyolult dolog. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nemo003 Elküldve November2, 2009 Megoszt Elküldve November2, 2009 Esetleg nem tudná valamelyik műveltebb cartárs ezt a - Nemo003 által is említett - leírást emberi nyelvre átültetni és közzétenni? :) Attól kezdve már nem lenne bonyolult dolog. Ha az angol nyelvűre gondolsz, holnap megoldom, ha addig nem akad rá jelentkező. Csak most nincs időm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nemo003 Elküldve November2, 2009 Megoszt Elküldve November2, 2009 Elnézést kérek mindenkitől, de igy hogy kicsit belemerültem, sajnos úgy néz ki hogy ehez is kell modul, tehát nem sima átkötéses módszer. Ég a pofám. Probáljátok megépíteni a első variációs modult. Ebben tudok segíteni bárkinek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve November2, 2009 Megoszt Elküldve November2, 2009 Sokan állították itt a fórumon, hogy amelyik ablakai a bal1 ajtóról a kulcs második elfordításának megtartásával felhúzhatóak, ott csak forrasztani kell. Én is hallottam róla. Az illető szerint a körítés (kárpit, stb. ki- és visszaszerelése) tovább tartott, mint maga a konkrét munka. Mire felocsúdott már kész is volt, így hát nem is látott az egészből semmit, ami használható info volna. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
nemo003 Elküldve November2, 2009 Megoszt Elküldve November2, 2009 A modul bekötéséből következtetve van róla sejtésem mit kell átkötni, de nem írom le, mert nem biztos, nem akarok kárt okozni senkinek. A sajátomon se próbálom ki, jó az ami már müködik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
speter Elküldve November3, 2009 Megoszt Elküldve November3, 2009 A modul bekötéséből következtetve van róla sejtésem mit kell átkötni, de nem írom le, mert nem biztos, nem akarok kárt okozni senkinek. A sajátomon se próbálom ki, jó az ami már müködik. Neked milyen van, kulcselfordításra felhúzza? A modul kompatibilis mindkettővel? Link to comment Megosztás: More sharing options...
nemo003 Elküldve November3, 2009 Megoszt Elküldve November3, 2009 Neked milyen van, kulcselfordításra felhúzza? A modul kompatibilis mindkettővel? Igen kulcselfordításra felhúzza, de a "sufni" modullal, már távírányitóval is felhúzza. Azt hogy érted hogy kompatibilis mindkettővel? Link to comment Megosztás: More sharing options...
speter Elküldve November3, 2009 Megoszt Elküldve November3, 2009 Igen kulcselfordításra felhúzza, de a "sufni" modullal, már távírányitóval is felhúzza. Azt hogy érted hogy kompatibilis mindkettővel? Úgy értem, hogy ez a kulcselfordításra felhúzza dolog szükséges feltétele-e annak, hogy működjön a "sufni" modullal, vagy sem. De asszem már le is írtad a választ. Köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve November3, 2009 Megoszt Elküldve November3, 2009 Sokan állították itt a fórumon, hogy amelyik ablakai a bal1 ajtóról a kulcs második elfordításának megtartásával felhúzhatóak, ott csak forrasztani kell. Én is hallottam róla. Az illető szerint a körítés (kárpit, stb. ki- és visszaszerelése) tovább tartott, mint maga a konkrét munka. Mire felocsúdott már kész is volt, így hát nem is látott az egészből semmit, ami használható info volna. :) Igen kulcselfordításra felhúzza, de a "sufni" modullal, már távírányitóval is felhúzza. Azt hogy érted hogy kompatibilis mindkettővel? Nos a fent említett esetben eskü alatt vallja, hogy semmi plusz nem került beépítésre. Arra is megesküdött, hogy szét csapja azt, aki még egyszer megbontja az autóját! Ez okból kifolyólag továbbra sincs semmi hiteles infom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nemo003 Elküldve November3, 2009 Megoszt Elküldve November3, 2009 Nos a fent említett esetben eskü alatt vallja, hogy semmi plusz nem került beépítésre. Arra is megesküdött, hogy szét csapja azt, aki még egyszer megbontja az autóját! Ez okból kifolyólag továbbra sincs semmi hiteles infom. Nos én hiszek neked, tudom hogy van ilyen fajta megoldás is, csak nem tudom 100%-ig biztosra melyik két kanócot kell átkötni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tomi7711 Elküldve November3, 2009 Megoszt Elküldve November3, 2009 Úgy értem, hogy ez a kulcselfordításra felhúzza dolog szükséges feltétele-e annak, hogy működjön a "sufni" modullal, vagy sem. De asszem már le is írtad a választ. Köszi. én pl hiába fordítgatom a kulcsot, nem húzza fel. így akkor a sufnimodul sem fog működni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
nemo003 Elküldve November3, 2009 Megoszt Elküldve November3, 2009 én pl hiába fordítgatom a kulcsot, nem húzza fel. így akkor a sufnimodul sem fog működni? Amikor kulccsal zárod az autót, tartsd a kulcsot elfordítva pár másodpecig, lehet hogy nem tartottad elég ideig elfordítva a kulcsot. Egyébként van automata ablak felhúzás funció? Ez alatt azt értem hogy az ablakemelő gomb elengedése után felhúzodik az ablak magától? Milyen évjárat? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tomi7711 Elküldve November3, 2009 Megoszt Elküldve November3, 2009 Amikor kulccsal zárod az autót, tartsd a kulcsot elfordítva pár másodpecig, lehet hogy nem tartottad elég ideig elfordítva a kulcsot. Egyébként van automata ablak felhúzás funció? Ez alatt azt értem hogy az ablakemelő gomb elengedése után felhúzodik az ablak magától? Milyen évjárat? Jaaaa hogy ez így működik!!! Szinte soha sem zárom kulccsal. Kipróbálom holnap. 2005-ös Autómata felhúzás működik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
törvényenkívüli Elküldve November5, 2009 Megoszt Elküldve November5, 2009 Sziasztok Több autóban láttam / használtam már olyat, hogy ha megy az első ablaktörlő, és hátramenetbe rakom a kocsit, akkor a hátsó ablaktörlő is bekapcsol. Meg lehet ezt oldani valahogy egy low-end kategóriás (sok minden nincs benne, ami pedig lehetne) autónál? Link to comment Megosztás: More sharing options...
followup Elküldve November5, 2009 Megoszt Elküldve November5, 2009 Sziasztok Több autóban láttam / használtam már olyat, hogy ha megy az első ablaktörlő, és hátramenetbe rakom a kocsit, akkor a hátsó ablaktörlő is bekapcsol. Meg lehet ezt oldani valahogy egy low-end kategóriás (sok minden nincs benne, ami pedig lehetne) autónál? Amennyire én tudom ez CAN buszos fícsör. G Astrában meg még olyan nincs. (Nekem legalábbis :) ) Apósomék H Astrája már tudja. Ettől függetlenül lehet, hogy valami ügyes elektronikai kombinálással megoldható a dolog. Ebben az esetben én is vevő lennék a megoldásra. :) üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve November5, 2009 Megoszt Elküldve November5, 2009 Amennyire én tudom ez CAN buszos fícsör. G Astrában meg még olyan nincs. (Nekem legalábbis :lol: ) Apósomék H Astrája már tudja. Ettől függetlenül lehet, hogy valami ügyes elektronikai kombinálással megoldható a dolog. Ebben az esetben én is vevő lennék a megoldásra. :lol: üdv Bio-elektromechanikával! Magyarán jobb kéz felemel, kapcsolókar előretol ... :) :) :D Vagy tolassatok tükörből. B) Link to comment Megosztás: More sharing options...
törvényenkívüli Elküldve November5, 2009 Megoszt Elküldve November5, 2009 Bio-elektromechanikával! Magyarán jobb kéz felemel, kapcsolókar előretol ... :) :) :D Vagy tolassatok tükörből. :lol: Miért, neked a tükröt törli? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve November5, 2009 Megoszt Elküldve November5, 2009 Miért, neked a tükröt törli? :) Miért, koszosodik? :D Na mindegy. Ha kell az ablaktörlés az első szélvédőn, akkor én bekapcsolom a hátsót is, mert a Caravan forma különös intenzitással bírja a vízzel kevert út mocskát magára húzni. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve November5, 2009 Megoszt Elküldve November5, 2009 Sziasztok Több autóban láttam / használtam már olyat, hogy ha megy az első ablaktörlő, és hátramenetbe rakom a kocsit, akkor a hátsó ablaktörlő is bekapcsol. Meg lehet ezt oldani valahogy egy low-end kategóriás (sok minden nincs benne, ami pedig lehetne) autónál? Sztem biztosan meg lehet oldani, elvégre az Ignis klubosok azt is megoldották hogy hátramenetbe kapcsolva a jobb oldali elektromos tükör automatikusan lebillenjen a járdaszegélyt mutatva, aztán hátramenetből kivéve a váltókart újra visszaálljon eredeti helyzetébe, és sztem ez annál egyszerűbb feladat hozzáértőnek. Jah és amennyire tudom, a Suzuki Ignis sem CAN-buszos. Itt a cikk erről a tükörállítgatós dologról: http://ignisklub.hu/?page=cikk&rovat=5&id=381 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve November5, 2009 Megoszt Elküldve November5, 2009 Sztem biztosan meg lehet oldani, elvégre az Ignis klubosok azt is megoldották hogy hátramenetbe kapcsolva a jobb oldali elektromos tükör automatikusan lebillenjen a járdaszegélyt mutatva, aztán hátramenetből kivéve a váltókart újra visszaálljon eredeti helyzetébe, és sztem ez annál egyszerűbb feladat hozzáértőnek. Jah és amennyire tudom, a Suzuki Ignis sem CAN-buszos. Itt a cikk erről a tükörállítgatós dologról: http://ignisklub.hu/?page=cikk&rovat=5&id=381 Na, ennek több értelme volna! Bár sokan levizsgáztunk Zsigulin - Ladán, s ezeken csak külsőleg, manuálisan állítható, ráadásul sík tükör volt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
atom Elküldve November5, 2009 Megoszt Elküldve November5, 2009 Na, ennek több értelme volna! Bár sokan levizsgáztunk Zsigulin - Ladán, s ezeken csak külsőleg, manuálisan állítható, ráadásul sík tükör volt. endem nagyon idegesit ez a lefelé néző tükör szarság.A patkát érezni kell,nem nézegetni,ha azt bámulod,hamar lekoccolsz mondjuk egy szürke oszlopot..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
potyo Elküldve November5, 2009 Megoszt Elküldve November5, 2009 Sziasztok Több autóban láttam / használtam már olyat, hogy ha megy az első ablaktörlő, és hátramenetbe rakom a kocsit, akkor a hátsó ablaktörlő is bekapcsol. Meg lehet ezt oldani valahogy egy low-end kategóriás (sok minden nincs benne, ami pedig lehetne) autónál? Simán megoldható. Több megoldás, attól függően, hogy ki mit szeret: -két kis relé, A és B. A relé tekercse a tolatólámpával párhuzamosan kapcsolva, és ez a relé testet kapcsol a B relé tekercsének egyik végére. B relé tekercsének másik vége meg megy az első ablaktörlő kapcsolójára. B relé pedig a hátsó törlő kapcsolójával megy párhuzamosan. -egy relé, egy mosfet és egy ellenállás. A mosfet amikor áramot kap a tolatólámpától, testet kapcsol a relének, a többi meg ugyanaz, mint feljebb a B relénél. -CD4081-es kétbemenetű logikai ÉS kapu, a bemenetekre érkezik az első törlőkapcsolóról és a váltóról egy-egy jel, kimenet meg tranzisztoron keresztül relét kapcsol, az meg a hátsó törlő kapcsolóját hajtja meg. Lenne még néhány ötletem, akár mikrokontrollert is lehetne tenni bele, de az egészet úgy ahogy van, eléggé feleslegesnek tartom. Tükörbe belepillantok, látom, hogy nem látni ki hátra, akkor meglököm a kart és kész. Eleve miért nem működik a törlő tolatás nélkül is, ha olyan lassan mész (vagy annyira esik) hogy megmarad az üvegen? Előrefelé menet sem árt kilátni a hátsó üvegen... Link to comment Megosztás: More sharing options...
dsteel Elküldve November6, 2009 Megoszt Elküldve November6, 2009 Elektromos kütyü (önmûködôen kapcsolódó hátsó ablaktörlô) kiváltására meleg szívvel ajánlom a hátsó sárfogó gumit! :) Mióta felraktam a caravanra, nagyságrendekkel kevesebb mocsok megy a hátsó ablakra, kevesebbet kell használni. Arról nem is beszélve, h a hátad mögött menô nem küld el melegebb égtájakra... Link to comment Megosztás: More sharing options...
törvényenkívüli Elküldve November6, 2009 Megoszt Elküldve November6, 2009 Elektromos kütyü (önmûködôen kapcsolódó hátsó ablaktörlô) kiváltására meleg szívvel ajánlom a hátsó sárfogó gumit! :) Mióta felraktam a caravanra, nagyságrendekkel kevesebb mocsok megy a hátsó ablakra, kevesebbet kell használni. Arról nem is beszélve, h a hátad mögött menô nem küld el melegebb égtájakra... főleg, hogy az régebben kötelező volt... Link to comment Megosztás: More sharing options...
156er Elküldve November6, 2009 Megoszt Elküldve November6, 2009 hello az utolsó 8 karakter:y80304318 nincs bent riasztó. kösz T 156er! Mi az alvázszám utolsó 8 karaktere? Van e az autóban gyárilag szerelt riasztó? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts