Filewalker Elküldve Február23, 2009 Megoszt Elküldve Február23, 2009 A refinek xenon szerintem fölösleges. Minden xenon kb egy perc, vagy több után éri el teljes fényerejét, a refi meg a legtöbbször nincs is addig felkapcsolva, így tök értelmetlen, ráadásul nem szeretik a ki-be kapcsolgatást a xenonok. Béke poraikra. Van benne valami. Néhány napja kicseréltem az izzókat Acdelco gyártmányú +50%-os fényerejű izzókra, amit viszont csak dícsérni tudok. Amikor az egyiket kicseréltem és kipróbáltam, szemmel látható volt a különbség, csak ajánlani tudom és nem mellesleg szabályos is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Handbrake Elküldve Február23, 2009 Megoszt Elküldve Február23, 2009 így van... xenon csak síküveges fényszóróba jó, prizmásba nem. És engem is kb 10x több halogénlámpás vakít az utakon, mint xenonos :) egyszerűen csak foglalkozni kéne a lámpaállítással is, de hát egyszerű magyar ember még tankolni se tudná egyedül az autóját, nem hogy fényszórót állítani... a 3000ft meg sok rá neki, hogy szervízbe vigye ezért, úgyse őt vakítja :blush: És sokan még arra sem képesek, hogy ha beül hátra anyós meg após (tömeg=+250kg :D ), akkor lejjebb tekerjék az amúgy létező fényszóró magasság állítót :lol: Viszont az már egy újabb kérdést üt a fejembe, hogy mikor állítasz és mennyit a lámpicskun? Mondjuk ha cuccot viszek vagy 4 fő ül a kocsiba én 0-ról 3-ra csavarom egyből. De igazából még nem nagyon mondta meg senki, hogy 0-1-2-3 fokozatok igazából mit is akarnak jelenteni. Mert az tom, hogy állítja a fényszórot csak azt nem hogy mikor kell pl. 1-es vagy 2-es..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dom Elküldve Február23, 2009 Megoszt Elküldve Február23, 2009 Van ismerősöm akinek xenon van beépítve,és azt mondta,hogy azóta alig kapcsol refit,mert annyira jól világít.De,ha rendesen beállítaná a tekerentyükkel a lámpáit,akkor szerintem más lenne a helyzet nem világítana messzebre mint a hagyományos izzóval. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Filewalker Elküldve Február23, 2009 Megoszt Elküldve Február23, 2009 Csak hogy kötözködjek: és ha a ködlámpába raknék xenont? Ködben van jelentősége? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dom Elküldve Február23, 2009 Megoszt Elküldve Február23, 2009 Viszont az már egy újabb kérdést üt a fejembe, hogy mikor állítasz és mennyit a lámpicskun? Mondjuk ha cuccot viszek vagy 4 fő ül a kocsiba én 0-ról 3-ra csavarom egyből. De igazából még nem nagyon mondta meg senki, hogy 0-1-2-3 fokozatok igazából mit is akarnak jelenteni. Mert az tom, hogy állítja a fényszórot csak azt nem hogy mikor kell pl. 1-es vagy 2-es..... Ez nagyban függ attól,hogy 0-nál milyen messze világít a lámpád.Nekem durván olyan 25-30m-re világít,és ha terhelem próbálom ilyen távolságra beállítani.Még nem villogtak rám ezért. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dom Elküldve Február23, 2009 Megoszt Elküldve Február23, 2009 Csak hogy kötözködjek: és ha a ködlámpába raknék xenont? Ködben van jelentősége? Igen van jobban fognak Téged látni,de te nem látsz jobban,mert annyira csuklasz. :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Filewalker Elküldve Február23, 2009 Megoszt Elküldve Február23, 2009 Igen van jobban fognak Téged látni,de te nem látsz jobban,mert annyira csuklasz. :blush: Azért ne siesd el a választ: januárban Budapestről mentem Szeghalomra, Kecskemét után olyan köd volt, hogy helyenként 30-al mentem. A refi ilyenkor használhatatlan, a tompított meg szart sem ér, a ködlámpának hála legalább a felezővonalat láttam. Arra lennék kiváncsi, hogy egy kellően lefelé állított xenonos ködlámpa (így elméletileg nem vakítja a szembejövőt, bár ha nem vészes a köd, akkor én ezt is kikapcsolom ha jönnek szemben) jelenthet-e a fényerő miatt előnyt, vagy épp fordítva, a xenon a fókuszpont eltolódása miatt jobban szórja a fényt és csak annyit érek el vele, hogy 3 szoros fényerővel világítom a ködöt? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dom Elküldve Február23, 2009 Megoszt Elküldve Február23, 2009 Azért ne siesd el a választ: januárban Budapestről mentem Szeghalomra, Kecskemét után olyan köd volt, hogy helyenként 30-al mentem. A refi ilyenkor használhatatlan, a tompított meg szart sem ér, a ködlámpának hála legalább a felezővonalat láttam. Arra lennék kiváncsi, hogy egy kellően lefelé állított xenonos ködlámpa (így elméletileg nem vakítja a szembejövőt, bár ha nem vészes a köd, akkor én ezt is kikapcsolom ha jönnek szemben) jelenthet-e a fényerő miatt előnyt, vagy épp fordítva, a xenon a fókuszpont eltolódása miatt jobban szórja a fényt és csak annyit érek el vele, hogy 3 szoros fényerővel világítom a ködöt? Erre passzolok,mert még nem láttam ködlámpába beépítve.De az a gond,hogy a ködlámpának az üvege adja a vetítési képet,míg a tompítottnak a foncsor.Majd az okosak megmondják. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vicsor Elküldve Február23, 2009 Megoszt Elküldve Február23, 2009 Ez nagyban függ attól,hogy 0-nál milyen messze világít a lámpád.Nekem durván olyan 25-30m-re világít,és ha terhelem próbálom ilyen távolságra beállítani.Még nem villogtak rám ezért. Nekem mindig 1-es fokozaton áll a kapcsoló. :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Handbrake Elküldve Február23, 2009 Megoszt Elküldve Február23, 2009 Mondjuk én azt hallottam, bár kövezzetek meg ha nem így van, hogy párás időben meg esőben a xenon szart se ér.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Február23, 2009 Megoszt Elküldve Február23, 2009 Viszont az már egy újabb kérdést üt a fejembe, hogy mikor állítasz és mennyit a lámpicskun? Mondjuk ha cuccot viszek vagy 4 fő ül a kocsiba én 0-ról 3-ra csavarom egyből. De igazából még nem nagyon mondta meg senki, hogy 0-1-2-3 fokozatok igazából mit is akarnak jelenteni. Mert az tom, hogy állítja a fényszórot csak azt nem hogy mikor kell pl. 1-es vagy 2-es..... Ha normál helyzetben tudod hova világítasz (és jól van beállítva a fényszóród), akkor kb oda tudod belőni terhelt helyzetben is a fényszórókat a magasságállítással :) Mondjuk én azt hallottam, bár kövezzetek meg ha nem így van, hogy párás időben meg esőben a xenon szart se ér.... Csakúgy mint a halogén sem ér szart sem :lol: A víz és a pára mindenféle fényt szór :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Február23, 2009 Megoszt Elküldve Február23, 2009 Viszont az már egy újabb kérdést üt a fejembe, hogy mikor állítasz és mennyit a lámpicskun? Mondjuk ha cuccot viszek vagy 4 fő ül a kocsiba én 0-ról 3-ra csavarom egyből. De igazából még nem nagyon mondta meg senki, hogy 0-1-2-3 fokozatok igazából mit is akarnak jelenteni. Mert az tom, hogy állítja a fényszórot csak azt nem hogy mikor kell pl. 1-es vagy 2-es..... Benne van a kézikönyvben. Tessék: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Február23, 2009 Megoszt Elküldve Február23, 2009 Ez a remekművet én szoktam felemlegetni! :blush: Pedig mindenki számára elérhető. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Handbrake Elküldve Február24, 2009 Megoszt Elküldve Február24, 2009 Benne van a kézikönyvben. Tessék: THX! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Boldizsar Elküldve Február24, 2009 Megoszt Elküldve Február24, 2009 Ez a remekművet én szoktam felemlegetni! :lol: Pedig mindenki számára elérhető. Ez nem teljesen igaz! Nekem pl olaszul van meg. Nem sokat értek belőle..... :blush: :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Filewalker Elküldve Február24, 2009 Megoszt Elküldve Február24, 2009 Tegnap végképp elvetettem a xenon lámpa tervét. Este mögém állt egy Fabia és úgy felhordott a lámpája, hogy azt hittem kiolvad a szemem a visszapillantón keresztül. Szép kék fényű xenonja volt..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
ENDYKA Elküldve Február24, 2009 Megoszt Elküldve Február24, 2009 Tegnap végképp elvetettem a xenon lámpa tervét. Este mögém állt egy Fabia és úgy felhordott a lámpája, hogy azt hittem kiolvad a szemem a visszapillantón keresztül. Szép kék fényű xenonja volt..... Be lehet azt jól állítani! :lol: gyáriból átrakható a motor és akkor van manuális magasság állításod is... :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Boldizsar Elküldve Február24, 2009 Megoszt Elküldve Február24, 2009 Be lehet azt jól állítani! :lol: gyáriból átrakható a motor és akkor van manuális magasság állításod is... :blush: Már amelyikbe átrakható. Az enyémnbe pl nem lehet átrakni. Az fk-ba át lehet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dom Elküldve Február24, 2009 Megoszt Elküldve Február24, 2009 Tegnap végképp elvetettem a xenon lámpa tervét. Este mögém állt egy Fabia és úgy felhordott a lámpája, hogy azt hittem kiolvad a szemem a visszapillantón keresztül. Szép kék fényű xenonja volt..... Egyet értek veled azért nem alakítom át,hogy utána a rend éber őre megbüntessen,projektoros lámpát meg nem veszek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Robz Elküldve Február24, 2009 Megoszt Elküldve Február24, 2009 Ez nagyban függ attól,hogy 0-nál milyen messze világít a lámpád.Nekem durván olyan 25-30m-re világít,és ha terhelem próbálom ilyen távolságra beállítani.Még nem villogtak rám ezért. Én is így csinálom, ehhez könyv sem kell :blush: Az xenon vs. H7 izzó témához: mióta vettem bele GE Sportlight izzókat, azóta nincs gondom a fényhiánnyal. Sok nagyobb gyártónak van ilyen "emelt fényerejű" izzója, szerintem azok bőven tudnak annyit, ami elég. (aki ezekkel sem lát, az menjen szemorvoshoz, vagy szerezzen be egy infra refit és szemüveget hozzá :lol: ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Handbrake Elküldve Február24, 2009 Megoszt Elküldve Február24, 2009 Én is így csinálom, ehhez könyv sem kell :lol: Az xenon vs. H7 izzó témához: mióta vettem bele GE Sportlight izzókat, azóta nincs gondom a fényhiánnyal. Sok nagyobb gyártónak van ilyen "emelt fényerejű" izzója, szerintem azok bőven tudnak annyit, ami elég. (aki ezekkel sem lát, az menjen szemorvoshoz, vagy szerezzen be egy infra refit és szemüveget hozzá :) ) Srácok 1000+1 bocs ha volt már akkor valaki linkelje.... Érdekelne tapasztalat kollégáktól, ki milyen izzót használ, mit ajánl. Pl. a tompítottak ki szoktak égní, abból mindig van 2 db tartalék a kocsiba, de mondjuk az van a legtöbbet is hazsnálva. Szóval refibe és tompítottba mit ajánlotok.... mert most szándékzom izzókat beszerezni....hogy lássak :blush: Hja, persze ködlámpába való is érdekel..... azt is cserélném akkor már. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Február24, 2009 Megoszt Elküldve Február24, 2009 Srácok 1000+1 bocs ha volt már akkor valaki linkelje.... Érdekelne tapasztalat kollégáktól, ki milyen izzót használ, mit ajánl. Pl. a tompítottak ki szoktak égní, abból mindig van 2 db tartalék a kocsiba, de mondjuk az van a legtöbbet is hazsnálva. Szóval refibe és tompítottba mit ajánlotok.... mert most szándékzom izzókat beszerezni....hogy lássak :blush: Hja, persze ködlámpába való is érdekel..... azt is cserélném akkor már. MIlyen gyakran ég ki? Nekem 16e van a kocsiban, de még nem cseréltem, pedig mindig felkapcsolom, amikor elindulok, illetve városban sem kapcsolom ki, látni és látszódni..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
julien Elküldve Február24, 2009 Megoszt Elküldve Február24, 2009 MIlyen gyakran ég ki? Nekem 16e van a kocsiban, de még nem cseréltem, pedig mindig felkapcsolom, amikor elindulok, illetve városban sem kapcsolom ki, látni és látszódni..... Olvastam valahol, hogy egyes szériánál van csak ez a hiba, ami feszültség szabályzó cserét igényel, de mivel az én autómba, újként 34 darab 1000Ft-os körül lenne ez nem biztos hogy jó ötlet elsőre. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Filewalker Elküldve Február24, 2009 Megoszt Elküldve Február24, 2009 Srácok 1000+1 bocs ha volt már akkor valaki linkelje.... Érdekelne tapasztalat kollégáktól, ki milyen izzót használ, mit ajánl. Pl. a tompítottak ki szoktak égní, abból mindig van 2 db tartalék a kocsiba, de mondjuk az van a legtöbbet is hazsnálva. Szóval refibe és tompítottba mit ajánlotok.... mert most szándékzom izzókat beszerezni....hogy lássak :blush: Hja, persze ködlámpába való is érdekel..... azt is cserélném akkor már. Nekem 92 000 van benne, 2 éve vettem azóta még nem égett ki benne 1 izzó sem...de kicseréltem Acdelco +50%-osra, meg vagyok elégedve vele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Handbrake Elküldve Február25, 2009 Megoszt Elküldve Február25, 2009 MIlyen gyakran ég ki? Nekem 16e van a kocsiban, de még nem cseréltem, pedig mindig felkapcsolom, amikor elindulok, illetve városban sem kapcsolom ki, látni és látszódni..... Kopp Kopp má vagy 6 hónapja tuti nem égett ki. De mióta nálam van a kocsi 2x cseréltem, vagyis 2 éve lesz lassan. Igen azt hallttoam, hogy széria hiba. A szembe jövő G Astrasok közül 10ből 3-nak tuti kacsint a kocsija.... Én mióta nekem kiégtek mindig ellenörzöm őket, menet közben is. De azt soha nem értettem, hogy a kacsintósok miért nem veszik észre, hogy csak 1 lámpájuk ég.... Ma megyek autósboltba, nyomozok izzó után.... úgyhogy várom még a típusokat amik beválltak és jók.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts