tgabika76 Elküldve Február17, 2009 Megoszt Elküldve Február17, 2009 A bal oldali fúvóka ha nincsen alapozva 2Ft-al olcsóbb mint a jobb oldali? :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
mikiz14xe Elküldve Február17, 2009 Megoszt Elküldve Február17, 2009 Sziasztok Tudna valaki ajánlani bontót (gyári el.ablak+vezető és utasoldali kapcsoló )? Bp,esetleg Csepel! Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Rodero Elküldve Február17, 2009 Megoszt Elküldve Február17, 2009 Sziasztok! Astra Classic II 1.4 Twinport-om van. 2008-as évjárat. Azt hallottam egy másik fórumon, hogy a központi kijelző digitálisan tudja mutatni az autó sebességét. A két óra-beállító gombbal kell varázsolni vmit. Igaz ez? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tibi(1) Elküldve Február17, 2009 Megoszt Elküldve Február17, 2009 Sziasztok! Astra Classic II 1.4 Twinport-om van. 2008-as évjárat. Azt hallottam egy másik fórumon, hogy a központi kijelző digitálisan tudja mutatni az autó sebességét. A két óra-beállító gombbal kell varázsolni vmit. Igaz ez? Hát ha menetközben megynyomod egyszerre mindkettöt picit tartod akkor kiirja,de volt erröl máár szo mert mindenkinek nem müködik,nekem igen például......de volt akinek sajna nem.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
speter Elküldve Február18, 2009 Megoszt Elküldve Február18, 2009 A bal oldali fúvóka ha nincsen alapozva 2Ft-al olcsóbb mint a jobb oldali? :blush: Hát ezek szerint, de lehet csak elírták. Amelyik nincs alapozva az fekete és úgy be is építhető, az alapozottat meg színre kell fújni különben elég hülyén néz ki, ha esetleg ez volt a kérdés. Sziasztok Tudna valaki ajánlani bontót (gyári el.ablak+vezető és utasoldali kapcsoló )? Bp,esetleg Csepel! Köszi Csepelen opelbonto.hu, de vigyázni kell velük, mert ha rossz nem veszik vissza és elég gyakran tudnak olyat mutatni, amit élből kukába dobnék. Legalább van amiben olcsók. M5 mellett opelautobonto.hu, ők meg mostanában nagyon ki vannak fogyva alkatrészekből, de szebbek a cuccaik, rugalmasabbak és eddig mindent meg lehetett beszélni velük, szóval a "garanciális ügyintézés" is jobb. Bár az árképzésük fura, nagyon attól függ kivel beszélsz, és milyen hangulatban van. A többi bontós meg el van szállva az árakkal. Ja a leírt cuccokokon kívül ha nem volt az autódban el. ablak, akkor nem árt az ajtók kábelkötegeit is megvenned, meg minimum az ajtófogantyúkat, amikbe belemegy a kapcsoló. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Február18, 2009 Megoszt Elküldve Február18, 2009 Hát ha menetközben megynyomod egyszerre mindkettöt picit tartod akkor kiirja,de volt erröl máár szo mert mindenkinek nem müködik,nekem igen például......de volt akinek sajna nem.... Nekem 2007/12 Z14XEP-nél nem müködött.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Rodero Elküldve Február18, 2009 Megoszt Elküldve Február18, 2009 Köszönöm a választ! Kipróbáltam, és a sebeség helyett ezt írja ki: 072 2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
koko0707 Elküldve Február18, 2009 Megoszt Elküldve Február18, 2009 Köszönöm a választ! Kipróbáltam, és a sebeség helyett ezt írja ki: 072 2 nekem ki írja a sebességet csak 10km/h-val kevesebbet ír mint ami a kilométer órán van :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
speter Elküldve Február18, 2009 Megoszt Elküldve Február18, 2009 nekem ki írja a sebességet csak 10km/h-val kevesebbet ír mint ami a kilométer órán van :blush: Hát végülis az órák felfelé csalnak. Bár az azért nagy difi, hogy 40-el mész és 50-et ír ki az óra. Mérd össze GPS-el. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Boldizsar Elküldve Február18, 2009 Megoszt Elküldve Február18, 2009 Hát végülis az órák felfelé csalnak. Bár az azért nagy difi, hogy 40-el mész és 50-et ír ki az óra. Mérd össze GPS-el. ÉS NAGYOBB TEMPÓNÁL KB SZINTÉN 10KM CSALÁST TAPASZTALSZ...... Link to comment Megosztás: More sharing options...
speter Elküldve Február18, 2009 Megoszt Elküldve Február18, 2009 ÉS NAGYOBB TEMPÓNÁL KB SZINTÉN 10KM CSALÁST TAPASZTALSZ...... Feltételeztem, hogy nem 180-nál nyomta be a gombokat tesztelni, de majd leírja :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Filewalker Elküldve Február18, 2009 Megoszt Elküldve Február18, 2009 Feltételeztem, hogy nem 180-nál nyomta be a gombokat tesztelni, de majd leírja :blush: Azt én is észrevettem, hogy a GPS-hez képest csal az óra felfelé, ezt nem lehet valahogy bekalibrálni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
speter Elküldve Február18, 2009 Megoszt Elküldve Február18, 2009 Azt én is észrevettem, hogy a GPS-hez képest csal az óra felfelé, ezt nem lehet valahogy bekalibrálni? Valahogyan lehet, asszem Tech2-vel machinálni valamit. De mondjuk egy téli-nyárigumi csere után, vagy ha kopik a gumi megint kalibrálhatsz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Boldizsar Elküldve Február18, 2009 Megoszt Elküldve Február18, 2009 Feltételeztem, hogy nem 180-nál nyomta be a gombokat tesztelni, de majd leírja :blush: 140-150-nél már kb 8-10km/h csal.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
koko0707 Elküldve Február18, 2009 Megoszt Elküldve Február18, 2009 140-150-nél már kb 8-10km/h csal.... Így van , :blush: 130-nál nyomtam meg autópályán és nekem 120-at írt ki Link to comment Megosztás: More sharing options...
Boldizsar Elküldve Február18, 2009 Megoszt Elküldve Február18, 2009 Így van , :blush: 130-nál nyomtam meg autópályán és nekem 120-at írt ki Én gps-el néztem. Viszont az astra órája jóval pontosabb mint az off transité.(92-es 68LE :lol: )Ott már 120-at mutat az óra és a valós pedig kb 106-108.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Február18, 2009 Megoszt Elküldve Február18, 2009 Hát végülis az órák felfelé csalnak. Bár az azért nagy difi, hogy 40-el mész és 50-et ír ki az óra. Mérd össze GPS-el. Jujj! Ez már fáj! Az mekkora difi, ha álló autón 10 km/h -t mutat! :blush: A sebességmérők nem lineárisan csalnak. Mérési pontosságuk típusonként eltérő, de kevesebbet soha nem mutathatnak a tényleges sebességnél. Talán az OMH-nál utána lehet nézni. Az előírt kerék-gumi méret ill. a váltóméret használata nem csak a futómű-geometria miatt fontos, de a sebességmérés pontosságára is nagy hatással van. A központi kijelzőn csak pillanatnyi értékek csalhatók elő szorgos nyomkodással (km/h, l/100km) és elég jól elvonja a figyelmet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tibi(1) Elküldve Február18, 2009 Megoszt Elküldve Február18, 2009 Jujj! Ez már fáj! Az mekkora difi, ha álló autón 10 km/h -t mutat! :blush: A sebességmérők nem lineárisan csalnak. Mérési pontosságuk típusonként eltérő, de kevesebbet soha nem mutathatnak a tényleges sebességnél. Talán az OMH-nál utána lehet nézni. Az előírt kerék-gumi méret ill. a váltóméret használata nem csak a futómű-geometria miatt fontos, de a sebességmérés pontosságára is nagy hatással van. A központi kijelzőn csak pillanatnyi értékek csalhatók elő szorgos nyomkodással (km/h, l/100km) és elég jól elvonja a figyelmet. l/100km is elöcsalhato? És ez hogyan? Én csak azt tudtam hogy a km/h elöjön némelyikünknél de nem mindenkinél..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Boldizsar Elküldve Február18, 2009 Megoszt Elküldve Február18, 2009 ... Az előírt kerék-gumi méret ill. a váltóméret használata nem csak a futómű-geometria miatt fontos, de a sebességmérés pontosságára is nagy hatással van.... Akkor szerinted ez hogy lehet: astra téli kerék gyári méret astra nyári kerék 16-os váltóméret Mindkét gumiméretnél megvan a 140-150-nél gps-el mért 130-135Km/h Transiton szintén gyári 14-es kerekek és ott igen jelentős az óra-gps közötti eltérés. (tudom most jön az hogy a gps csal) :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Február18, 2009 Megoszt Elküldve Február18, 2009 Á, dehogy csal. Egyszerűen a polgári életben használatosak a pontatlanságuknál fogva alkalmatlanok a hiteles mérésre. :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Boldizsar Elküldve Február18, 2009 Megoszt Elküldve Február18, 2009 Á, dehogy csal. Egyszerűen a polgári életben használatosak a pontatlanságuknál fogva alkalmatlanok a hiteles mérésre. :blush: Mint ahogy a kilóméterórák és a trafipaxok is.... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Február19, 2009 Megoszt Elküldve Február19, 2009 Már egyszer valahol leírtam, hogy a mai autók legnagyobb részének felfelé csal a sebességmérője, típustól függően különböző százalékos arányban (nem pedig lineárisan), méghozzá mindezt szándékosan. (Tapasztalataim szerint az OFF VW-ké ON aránylag pontos) Mégpedig azért, mert ez az autógyárak eléggé gyermeteg módszere az indokolatlan gyorshajtás megakadályozására, mert abból indulnak ki hogy az emberek ha azt látják az órán hogy 140-nel mennek, akkor visszavesznek a sebességből, pedig ez még csak mondjuk 132 igazából. (Persze ez csődöt mond azoknál akik eleve belekalkulálják ezt is (mintpl. én :blush: ), és úgy számolnak hogy a sebességmérő pontatlanságát, az esetlegesen a gyárinál kisebb gumiméretet és a traffipax toleranciáját is összeadva lakott területen belül mondjuk óra szerinti 63km/h-ig különösebb következmények nélkül elmehetek) Mivel ahogy az előbb is írtam, ez a gyárak részéről tudatos megoldás, ebből következik hogy a gyári kerékmérettel (illetve váltómérettel) is felfelé csal a sebességmérő, ha pontosabb órát akarsz akkor a megoldás az hogy a gyárinál nagyobb méretű kereket kell szerelned az autóra. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Február19, 2009 Megoszt Elküldve Február19, 2009 Mint mérnök, akkor szolgálok az okokról infóval. :blush: A gyártó a jogi felelősségét igyekszik nullázni a felfelé kalibrálással, ugyanis mindegyik sebességmérő óra kismértékben pontatlan, ennek a pontatlanságnak van szórása is a legyártott darabok függvényében. Namost, veszik a szórás és pontatlanság nagyságát, és annyival kalibrálják fel az órát, hogy kicsússzon a lefelé csalás értékéből bizonyosan. Ezzel a gyártó tisztázta magát különböző balesetek jogi procedúrája alól, a sebességmérő esetleges lefelé tévedésének állítása kapcsán... :lol: (amúgy érdemes még tudni, hogy a legtöbb sebességmérő, főleg a régebbiek, rugós előfeszítéssel működnek, mely idővel fárad, és így elkezd még többet csalni felfelé) Link to comment Megosztás: More sharing options...
mr. bb Elküldve Február19, 2009 Megoszt Elküldve Február19, 2009 hali remélem valaki tud segíteni. A motortér és a beltér közötti nagy csatlakozó leírása kellene , a benne lévő tüskék pontos funkciói és a hozzá tartozó kábelek színei Link to comment Megosztás: More sharing options...
speter Elküldve Február19, 2009 Megoszt Elküldve Február19, 2009 hali remélem valaki tud segíteni. A motortér és a beltér közötti nagy csatlakozó leírása kellene , a benne lévő tüskék pontos funkciói és a hozzá tartozó kábelek színei TIS 2000-ben benne a van a csatlakozó teljes leírása, pinkiosztás stb. A tüskék funkciói meg, hogy villamos kapcsolatot biztosítsanak a motortér- és a műszerfalkábelköteg megfelelő vezetékei között. :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts