Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Sziasztok!

Astra Classic II 1.4 Twinport-om van. 2008-as évjárat. Azt hallottam egy másik fórumon, hogy a központi kijelző digitálisan tudja mutatni az autó sebességét. A két óra-beállító gombbal kell varázsolni vmit. Igaz ez?

Hát ha menetközben megynyomod egyszerre mindkettöt picit tartod akkor kiirja,de volt erröl máár szo mert mindenkinek nem müködik,nekem igen például......de volt akinek sajna nem....

Link to comment
Megosztás:

A bal oldali fúvóka ha nincsen alapozva 2Ft-al olcsóbb mint a jobb oldali? :blush:

Hát ezek szerint, de lehet csak elírták. Amelyik nincs alapozva az fekete és úgy be is építhető, az alapozottat meg színre kell fújni különben elég hülyén néz ki, ha esetleg ez volt a kérdés.

Sziasztok

Tudna valaki ajánlani bontót (gyári el.ablak+vezető és utasoldali kapcsoló )? Bp,esetleg Csepel!

Köszi

Csepelen opelbonto.hu, de vigyázni kell velük, mert ha rossz nem veszik vissza és elég gyakran tudnak olyat mutatni, amit élből kukába dobnék. Legalább van amiben olcsók.

M5 mellett opelautobonto.hu, ők meg mostanában nagyon ki vannak fogyva alkatrészekből, de szebbek a cuccaik, rugalmasabbak és eddig mindent meg lehetett beszélni velük, szóval a "garanciális ügyintézés" is jobb. Bár az árképzésük fura, nagyon attól függ kivel beszélsz, és milyen hangulatban van.

A többi bontós meg el van szállva az árakkal.

Ja a leírt cuccokokon kívül ha nem volt az autódban el. ablak, akkor nem árt az ajtók kábelkötegeit is megvenned, meg minimum az ajtófogantyúkat, amikbe belemegy a kapcsoló.

Link to comment
Megosztás:

Hát végülis az órák felfelé csalnak. Bár az azért nagy difi, hogy 40-el mész és 50-et ír ki az óra. Mérd össze GPS-el.

Jujj! Ez már fáj! Az mekkora difi, ha álló autón 10 km/h -t mutat! :blush:

A sebességmérők nem lineárisan csalnak. Mérési pontosságuk típusonként eltérő, de kevesebbet soha nem mutathatnak a tényleges sebességnél. Talán az OMH-nál utána lehet nézni.

Az előírt kerék-gumi méret ill. a váltóméret használata nem csak a futómű-geometria miatt fontos, de a sebességmérés pontosságára is nagy hatással van.

A központi kijelzőn csak pillanatnyi értékek csalhatók elő szorgos nyomkodással (km/h, l/100km) és elég jól elvonja a figyelmet.

Link to comment
Megosztás:

Jujj! Ez már fáj! Az mekkora difi, ha álló autón 10 km/h -t mutat! :blush:

A sebességmérők nem lineárisan csalnak. Mérési pontosságuk típusonként eltérő, de kevesebbet soha nem mutathatnak a tényleges sebességnél. Talán az OMH-nál utána lehet nézni.

Az előírt kerék-gumi méret ill. a váltóméret használata nem csak a futómű-geometria miatt fontos, de a sebességmérés pontosságára is nagy hatással van.

A központi kijelzőn csak pillanatnyi értékek csalhatók elő szorgos nyomkodással (km/h, l/100km) és elég jól elvonja a figyelmet.

l/100km is elöcsalhato?

És ez hogyan?

Én csak azt tudtam hogy a km/h elöjön némelyikünknél de nem mindenkinél.....

Link to comment
Megosztás:

...

Az előírt kerék-gumi méret ill. a váltóméret használata nem csak a futómű-geometria miatt fontos, de a sebességmérés pontosságára is nagy hatással van....

Akkor szerinted ez hogy lehet:

astra téli kerék gyári méret

astra nyári kerék 16-os váltóméret

Mindkét gumiméretnél megvan a 140-150-nél gps-el mért 130-135Km/h

Transiton szintén gyári 14-es kerekek és ott igen jelentős az óra-gps közötti eltérés.

(tudom most jön az hogy a gps csal)

:blush:

Link to comment
Megosztás:

Már egyszer valahol leírtam, hogy a mai autók legnagyobb részének felfelé csal a sebességmérője, típustól függően különböző százalékos arányban (nem pedig lineárisan), méghozzá mindezt szándékosan. (Tapasztalataim szerint az OFF VW-ké ON aránylag pontos) Mégpedig azért, mert ez az autógyárak eléggé gyermeteg módszere az indokolatlan gyorshajtás megakadályozására, mert abból indulnak ki hogy az emberek ha azt látják az órán hogy 140-nel mennek, akkor visszavesznek a sebességből, pedig ez még csak mondjuk 132 igazából. (Persze ez csődöt mond azoknál akik eleve belekalkulálják ezt is (mintpl. én :blush: ), és úgy számolnak hogy a sebességmérő pontatlanságát, az esetlegesen a gyárinál kisebb gumiméretet és a traffipax toleranciáját is összeadva lakott területen belül mondjuk óra szerinti 63km/h-ig különösebb következmények nélkül elmehetek)

Mivel ahogy az előbb is írtam, ez a gyárak részéről tudatos megoldás, ebből következik hogy a gyári kerékmérettel (illetve váltómérettel) is felfelé csal a sebességmérő, ha pontosabb órát akarsz akkor a megoldás az hogy a gyárinál nagyobb méretű kereket kell szerelned az autóra.

Link to comment
Megosztás:

Mint mérnök, akkor szolgálok az okokról infóval. :blush:

A gyártó a jogi felelősségét igyekszik nullázni a felfelé kalibrálással, ugyanis mindegyik

sebességmérő óra kismértékben pontatlan, ennek a pontatlanságnak van szórása is a

legyártott darabok függvényében. Namost, veszik a szórás és pontatlanság nagyságát,

és annyival kalibrálják fel az órát, hogy kicsússzon a lefelé csalás értékéből bizonyosan.

Ezzel a gyártó tisztázta magát különböző balesetek jogi procedúrája alól, a sebességmérő

esetleges lefelé tévedésének állítása kapcsán... :lol:

(amúgy érdemes még tudni, hogy a legtöbb sebességmérő, főleg a régebbiek, rugós

előfeszítéssel működnek, mely idővel fárad, és így elkezd még többet csalni felfelé)

Link to comment
Megosztás:

hali remélem valaki tud segíteni.

A motortér és a beltér közötti nagy csatlakozó leírása kellene ,

a benne lévő tüskék pontos funkciói és a hozzá tartozó kábelek színei

TIS 2000-ben benne a van a csatlakozó teljes leírása, pinkiosztás stb.

A tüskék funkciói meg, hogy villamos kapcsolatot biztosítsanak a motortér- és a műszerfalkábelköteg megfelelő vezetékei között. :blush:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.