maczko Elküldve November30, 2008 Megoszt Elküldve November30, 2008 ööö... corsa topic lettünk? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve November30, 2008 Megoszt Elküldve November30, 2008 Sziasztok Olyan problémám lenne hogy utólag szeretnék beszerelni első ködlámpákat corsa c -be.Tudna nekem valaki segíteni hogy mit tegyek?Lépésről-lépésre. előre is köszi Mi "G" -sek vagyunk..a kollega is arra célzott, hogy inkább itt próbálkozz. :lol: ÜDV. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve November30, 2008 Megoszt Elküldve November30, 2008 Kösz, persze hogy segít, én csak megtapogattam, de a hideg miatt merev volt a harmónika, én háromnak éreztem. Nem szeretném én sem eltörni a burkolatot, ezért kérdeztem, hogy csak pattintani kell, vagy fogja csavar is? Csak patentek, de óvatossan..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Z 16 XEP Elküldve December2, 2008 Megoszt Elküldve December2, 2008 Igaz nem ebbe a topicba illik bele,de ha már az alvázszám értelmezés ide került,akkor szerintem jöhet a motorszám értelmezés is. :lol: Egy valamit nem értek:Ha az OS=Szentgotthárd,akkor a 20=Hungary az más?De hol van Magyarországon -Szentgotthárdon kívül- még egy Opel motorgyár??? Az Opel gyártmányú gépjárművek motorszámának magyarázata Példa: C 20 XE 02 00167 1. 2. 3. Először is, a motorszámot több részletre bontjuk. Jelen esetben háromra, de az első részt alaposabban is felboncoljuk. 1. rész: Az első rész a motor típusát jelöli. Ebből sok mindent megtudhatunk a motorról. Tehát vegyük alapul a C20XE jelölést. Az első betű (jelen esetben a C): Kipufogóra jellemző adatok Magyarázat C szabályozott katalizátor E európai szabvány A Ausztria S Svédország A jelölésben szereplő szám (jelen esetben 20): A lökettérfogat jelölése Magyarázat 12 1.2 motor (1200ccm) 20 2.0 motor (2000ccm) Az utolsó betűk jelentése (jelen esetben XE): Általában két ill. három betűs rövidítések. Sűrítési arány Magyarázat G kisebb mint 8.5 L 8.0 - 9.0 N 9.0 - 9.5 S 9.5 - 10.0 X 10.0 - 11.5 Y nagyobb mint 11.5 Keverékképző rendszer Magyarázat E hengerenkénti befecskendezés Z központi befecskendezés V porlasztó alkalmazása D dízel Kivitel Magyarázat H nagy teljesítményű J lefojtott teljesítmény K komplex R megnövelt teljesítmény P nagy teljesítményű 2. T turbófeltöltés 2. rész: Ebben a részben megtudhatjuk, hogy a motort hol gyártották. A megjelölés általában egy várost jelez. Betükód Megnevezés O1 Ruesselheim O2 Bochum O8 Ellesmere Port 14 Kaiserslautern 19 Aspern 20 Magyarország 25 Holden 31 Brazilia OS Szentgotthárd 3. rész: Ez a rész pedig tartalmazza a motor egyedi sorszámát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
dionaea Elküldve December2, 2008 Megoszt Elküldve December2, 2008 Hát ez nagyon szép. 2 havonta valaki belinkeli ugyan ezt csak kicsit tömötrebb formátumban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Robz Elküldve December2, 2008 Megoszt Elküldve December2, 2008 Hát ez nagyon szép. 2 havonta valaki belinkeli ugyan ezt csak kicsit tömötrebb formátumban. És esetleg érthetőbben, mindenre kiterjedően. Amúgy gugli a barátod, "opel motorszám" = http://www.opel-magazin.hu/muszaki-informa...ertelmezes.html Más kérdés: ködlámpás kapcsolóblokk kb mennyibe kerül? Jól tudom, hogy a komplett blokkot kell cserélni, ha első ködlámpakapcsolót akarok betenni? (eddig nem volt) Gondolkodok rajta, hogy veszek egyet, ha nem túl gázos az ára. (akár bontottat is) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve December2, 2008 Megoszt Elküldve December2, 2008 És esetleg érthetőbben, mindenre kiterjedően. Amúgy gugli a barátod, "opel motorszám" = http://www.opel-magazin.hu/muszaki-informa...ertelmezes.html Más kérdés: ködlámpás kapcsolóblokk kb mennyibe kerül? Jól tudom, hogy a komplett blokkot kell cserélni, ha első ködlámpakapcsolót akarok betenni? (eddig nem volt) Gondolkodok rajta, hogy veszek egyet, ha nem túl gázos az ára. (akár bontottat is) Mégis külön kapcsolóra teszed az első és a hátsó ködöst? :lol: Néhány napja még az egy kapcsoló két relé felállás volt a nyerő! Link to comment Megosztás: More sharing options...
speter Elküldve December2, 2008 Megoszt Elküldve December2, 2008 És esetleg érthetőbben, mindenre kiterjedően. Amúgy gugli a barátod, "opel motorszám" = http://www.opel-magazin.hu/muszaki-informa...ertelmezes.html Más kérdés: ködlámpás kapcsolóblokk kb mennyibe kerül? Jól tudom, hogy a komplett blokkot kell cserélni, ha első ködlámpakapcsolót akarok betenni? (eddig nem volt) Gondolkodok rajta, hogy veszek egyet, ha nem túl gázos az ára. (akár bontottat is) A twinportot nem is ismeri, jah, hogy 2004-es. :lol: Bontóban nekem 10.000-ért adnak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Robz Elküldve December2, 2008 Megoszt Elküldve December2, 2008 A twinportot nem is ismeri, jah, hogy 2004-es. :lol: Bontóban nekem 10.000-ért adnak. Köszi az infót! Zachi: elgondolkodtam, hogy talán elegánsabb a gyári kapcsolópanellal, de 10 guriga felárat nem ér meg nekem egy bontott cucc. Tehát marad a dupla relé, egy kapcsoló. (gyári relé 2500 pénz, új ködlámpák (utángyári) 8000) A gyári reléfoglalat mennyire van elődrótozva? Esetleg gyári biztihelyre is be van húzva, csak a relétől kell kiálni a kapcsolt szállal? (Bocs a sok kérdésért, de nem nagyon akarok bontani csak a nézelődésért, csak ha már megvannak a szükséges cuccok, és lehet rögtön a helyére rakni mindent, és úgy látom, ti jobban képben vagytok ebben a témában.) Amúgy a hátsó ajtóba való villanykapcsolók 1500Ft/db. (Kisker ár, tehát nagyot szakított vele Opel, hogy kihagyta őket...) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve December2, 2008 Megoszt Elküldve December2, 2008 Köszi az infót! Zachi: elgondolkodtam, hogy talán elegánsabb a gyári kapcsolópanellal, de 10 guriga felárat nem ér meg nekem egy bontott cucc. Tehát marad a dupla relé, egy kapcsoló. (gyári relé 2500 pénz, új ködlámpák (utángyári) 8000) A gyári reléfoglalat mennyire van elődrótozva? Esetleg gyári biztihelyre is be van húzva, csak a relétől kell kiálni a kapcsolt szállal? (Bocs a sok kérdésért, de nem nagyon akarok bontani csak a nézelődésért, csak ha már megvannak a szükséges cuccok, és lehet rögtön a helyére rakni mindent, és úgy látom, ti jobban képben vagytok ebben a témában.) Amúgy a hátsó ajtóba való villanykapcsolók 1500Ft/db. (Kisker ár, tehát nagyot szakított vele Opel, hogy kihagyta őket...) Egy autónál 3000Ft, és magyarországon ebből 4000db-ot adtak el, ami 12.000.000Ft. Így nézve nem kis összeg, és ha az egész gyártásra levetíted, akkor még több. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Robz Elküldve December2, 2008 Megoszt Elküldve December2, 2008 Egy autónál 3000Ft, és magyarországon ebből 4000db-ot adtak el, ami 12.000.000Ft. Így nézve nem kis összeg, és ha az egész gyártásra levetíted, akkor még több. Ezért is hangsúlyoztam, hogy ez kisker ár. Szerinted miben van ez egy gyártónak, aki több kamionnal rendel belőle, és nem direktbe értékesíti, hanem beépül a termékébe? :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
speter Elküldve December3, 2008 Megoszt Elküldve December3, 2008 Köszi az infót! Zachi: elgondolkodtam, hogy talán elegánsabb a gyári kapcsolópanellal, de 10 guriga felárat nem ér meg nekem egy bontott cucc. Tehát marad a dupla relé, egy kapcsoló. (gyári relé 2500 pénz, új ködlámpák (utángyári) 8000) A gyári reléfoglalat mennyire van elődrótozva? Esetleg gyári biztihelyre is be van húzva, csak a relétől kell kiálni a kapcsolt szállal? (Bocs a sok kérdésért, de nem nagyon akarok bontani csak a nézelődésért, csak ha már megvannak a szükséges cuccok, és lehet rögtön a helyére rakni mindent, és úgy látom, ti jobban képben vagytok ebben a témában.) Gondolom a 2 db ködlámpa 8000?! Az elődrótózás nekem fullra megvolt. Betoltam az új kapcsolót, a relét meg a biztosítékot és minden ment a tűzfalig. Utána megkerestem a vastag fekete drótot... De ezt már leírtam. Egy autónál 3000Ft, és magyarországon ebből 4000db-ot adtak el, ami 12.000.000Ft. Így nézve nem kis összeg, és ha az egész gyártásra levetíted, akkor még több. És akkor a dolgos német/lengyel kezek díja nincs is benne, a szállítás viszont igen, szóval szerintem nagytételbe, beszerelve mindenestül kerülhetett az opelnek 500 Ft-jába egy db. Azért egy kb mint 2 millás autónál szerintem ez nem cikk. Mert azt is vegyük figyelembe, hogy 4000*2 milla bevétel is befigyel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Z 16 XEP Elküldve December3, 2008 Megoszt Elküldve December3, 2008 Hát ez nagyon szép. 2 havonta valaki belinkeli ugyan ezt csak kicsit tömötrebb formátumban. Ja bocs!Kb. 1 hete regisztráltam a fórumra és ennyi idő alatt még nem tudtam elolvasni az összes hozzászólást, pláne mindegyik topicban,SORRY!Ezek után gondolom,hogy az alvázszám is szerepelt már,mégsem volt később lehurrogva.Én ezt a "szellősebb" változatot találtam,gondoltam beteszem.Na mindegy,a szándék az megvolt... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Robz Elküldve December3, 2008 Megoszt Elküldve December3, 2008 Gondolom a 2 db ködlámpa 8000?! Az elődrótózás nekem fullra megvolt. Betoltam az új kapcsolót, a relét meg a biztosítékot és minden ment a tűzfalig. Utána megkerestem a vastag fekete drótot... De ezt már leírtam. Igen, a 2db volt 8e. A vastag fekete volt a kapcsolt szál, és simán le volt blindelve? Hol találom meg ezt a vastag fekete szálat? Ott, a biztidoboz mögött megy ki a tűzfalig? Azért az is elég gáz, hogy a motortérből kihagy 1 szálat, az is spórolás... Ajtókapcsolónál egyetértünk. Link to comment Megosztás: More sharing options...
speter Elküldve December3, 2008 Megoszt Elküldve December3, 2008 Igen, a 2db volt 8e. A vastag fekete volt a kapcsolt szál, és simán le volt blindelve? Hol találom meg ezt a vastag fekete szálat? Ott, a biztidoboz mögött megy ki a tűzfalig? Igen, a kapcsolt szál a vastag fekete. Totál rendesen be van kötve a relétől a tűzfal csatijáig. Érdemes a relétől indulni a kereséssel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Robz Elküldve December3, 2008 Megoszt Elküldve December3, 2008 Igen, a kapcsolt szál a vastag fekete. Totál rendesen be van kötve a relétől a tűzfal csatijáig. Érdemes a relétől indulni a kereséssel. Ez tuti jó hír! A tűzfalon ezek szerint csatival megy keresztül? Ezt sem tudtam, azt hittem sima átmenő kábelköteg. Akkor csak meg kell keresni a csati motortér felőli oldalán, hogy melyik lábon hozzák ki, és kész. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szalma Elküldve December4, 2008 Megoszt Elküldve December4, 2008 Üdv! Az volna a kérdésem, hogy hol találok kapcsolási rajzokat 2002-es G Caravanhoz? Leginkább az ablaktörlő kapcsolása, a vezetékek színe és a csatlakozók érdekelnének, mert egy tanítható ablaktörlő vezérlést szeretnék bekötni, és ha lehetne, akkor nem szedném szét pár csatlakozó bekötése miatt a fél autót. Előre is köszi! Szalma Link to comment Megosztás: More sharing options...
speter Elküldve December5, 2008 Megoszt Elküldve December5, 2008 Üdv! Az volna a kérdésem, hogy hol találok kapcsolási rajzokat 2002-es G Caravanhoz? Leginkább az ablaktörlő kapcsolása, a vezetékek színe és a csatlakozók érdekelnének, mert egy tanítható ablaktörlő vezérlést szeretnék bekötni, és ha lehetne, akkor nem szedném szét pár csatlakozó bekötése miatt a fél autót. Előre is köszi! Szalma TIS 2000 a barátod. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Szalma Elküldve December5, 2008 Megoszt Elküldve December5, 2008 TIS 2000 a barátod. Köszönöm szépen! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Robz Elküldve December5, 2008 Megoszt Elküldve December5, 2008 TIS 2000 a barátod. És ez hol elérhető...? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Boldizsar Elküldve December5, 2008 Megoszt Elküldve December5, 2008 És ez hol elérhető...? Jó kérdés...Engem egy letölthető epc is érdekelne... Link to comment Megosztás: More sharing options...
setupman Elküldve December5, 2008 Megoszt Elküldve December5, 2008 Jó kérdés...Engem egy letölthető epc is érdekelne... EPC: http://thepiratebay.org/search/opel%20epc/0/99/0 TIS: http://thepiratebay.org/search/opel%20tis/0/99/0 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Robz Elküldve December5, 2008 Megoszt Elküldve December5, 2008 EPC: http://thepiratebay.org/search/opel%20epc/0/99/0 TIS: http://thepiratebay.org/search/opel%20tis/0/99/0 keresőt ismerem, de azt hittem van fent valahol olyan, amit már próbáltak többen innen. (sok a töretlen, régi, stb cucc) Az epc mire jó? kapcs rajz? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Colin Elküldve December6, 2008 Megoszt Elküldve December6, 2008 az epc, abban minden benne van, mint egy alkatrész katalógus, gyáriszámokkkal, mindennel. letöltéshez......mindenből a 2008-ast szedd le, azok tuti müködnek :lol: de ha szabad ilyet itt irni, akkor én inkább a Vivid workshop 8.1-et ajánlom. Magyar nyelvű, és nagyon sok szervíz használja, és nem csak Opel van benne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Blamazs Elküldve December7, 2008 Megoszt Elküldve December7, 2008 Sziasztok! Szeretnek majd venni az autoba egy kartamaszt. Semmi extra igeny nincs vele szemben, csak annyi, hogy legalabb akkora tarolo rekesze legyen, mint amit elfoglal a boxbol, es ne legyen tul gagyi hatasa. Nezegettem mar a neten, de 20000ft koruli arakon lattam leginkabb, amit sokallok erte. Tud vki ajanlani tipust es helyet, persze olcsobban? Koszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts