Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

A biztosítékdobozban van a biztosítékhalmaz fölött egy sor relé, asszem 7-es elnevezésű, de a sorban középtájt hiányzik egy, na az lesz az első helye. ( Felszereltségtől függően hiányozhat másik is :) ) Egyébként ha rákötöd a hátsóra az elsőt (amit továbbra sem ajánlok), akkor számíthatsz sűrű relécserére.

Miért lenne sűrű relécsere? Az üres foglalat kap egy relét, a hátsó behúzóját lepárhuzamosítom mellé, és ennyi.

Elolvastam, amit belinkeltél. Ezek szerint a relé foglalata bent van, de nincs kihúzva a kapcsolt szál a motortérbe :lol: No, majd megkeresem valamelyik vakdugót a tűzfalon.

A kapcsoló kérdéshez: mint írtam, nekem tényleg csak erős ködben kell a ködlámpa, nem kapcsolgatom mindig, mint sokan teszik. (nincs szódásüveg szemüvegem, normál időben elég a sima fényszóró)

Ha valaki utolér, akkor vakítja a hátsó? Erre azt mondom, ha ERŐS ködben vakítja a hátsó lámpám, akkor túl közel van...

Emlékszem a vitára, érvekre-ellenérvekre. Nem gondolkoik mindenki egyformán, de ez nem baj. :lol:

Amúgy, ha annyira veszélyes lenne a dolog, kpm már ellenőrizné műszakin, hogy is kapcsolódik. (nem előírás a külön kapcsolás egyenlőre)

Link to comment
Megosztás:

B oszlopban központizár, hátsó hangszorók kábele van, + egy szürke kábel, ami a hátsó ajtónyitásérzékelőé lehet a hosszából adódóan.

Ennek a szürke kábelnek hol találom a végét?

Jól olvasom, hogy ez csak egy szál? Ezt le kell húzni testre???

Kapcsolók hol beszerezhetőek a hátsó ajtóba, és kb mibe fájnak?

Jó lenne ezt is belefaragni, mert kicsit zavaró amikor sötétben indulunk valahova, hogy gyerekkel a kezemben kerülhetem meg a kocsit, hogy felkapcsoljam a belső pilácsot. Mi a fenéért spórolták ezt ki belőle? (szerintem gyári áron nem tétel egy ilyen kapcsoló...elég xarrágó dolog ezt kihagyni szerintem)

Link to comment
Megosztás:

Kapcsolók hol beszerezhetőek a hátsó ajtóba, és kb mibe fájnak?

Ott van a kábel, tutira! Az ajtónyitó gomba kb: 5 ezer ft márkaszervízben, de autóvillamossági boltban vagy alkatrész áruházban feléért beszerezhető. :lol:

Nállam is kispórolták, de csak akkor jöttem rá, amikor a riasztót szerelték a kocsiba és szólt a srác, hogy addig nem vállalnak garit semmire míg benne nincs a hátsó ajtónyitó gomba...

Link to comment
Megosztás:

Ennek a szürke kábelnek hol találom a végét?

Jól olvasom, hogy ez csak egy szál? Ezt le kell húzni testre???

Kapcsolók hol beszerezhetőek a hátsó ajtóba, és kb mibe fájnak?

Jó lenne ezt is belefaragni, mert kicsit zavaró amikor sötétben indulunk valahova, hogy gyerekkel a kezemben kerülhetem meg a kocsit, hogy felkapcsoljam a belső pilácsot. Mi a fenéért spórolták ezt ki belőle? (szerintem gyári áron nem tétel egy ilyen kapcsoló...elég xarrágó dolog ezt kihagyni szerintem)

A Classic a sporolásról szól....

1 hűtő ventilátor 2 helyett, motorháztető szigetelés, tűzfal szigetelés, dobbetét, rengeteg kábel(h hangszoró, tempomat, h ablakemelő), a most említett világításkapcsoló + lámpa, és rengeteg minden, amit nem is lehetett extraként rendelni, és tuti, hogy még valami kimaradt a felsorolásomból. Nemhiába könyebb a kocsi. :lol: Régebben szorgalmaztam egy lista összeírását, hogy miben tér el a G a Classictól, de senki más nem hajlott rá, pedig pár dolgot utólag szerintem ki lehetne vitelezni, és jobbá tenni a kocsit, de egy kis összefogás kellene.

Igaz a Z14XEP motor újabb fejlesztés, és kevesebbet eszik, láncos, ennyi ami + szerintem. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ennek a szürke kábelnek hol találom a végét?

Jól olvasom, hogy ez csak egy szál? Ezt le kell húzni testre???

Kapcsolók hol beszerezhetőek a hátsó ajtóba, és kb mibe fájnak?

Jó lenne ezt is belefaragni, mert kicsit zavaró amikor sötétben indulunk valahova, hogy gyerekkel a kezemben kerülhetem meg a kocsit, hogy felkapcsoljam a belső pilácsot. Mi a fenéért spórolták ezt ki belőle? (szerintem gyári áron nem tétel egy ilyen kapcsoló...elég xarrágó dolog ezt kihagyni szerintem)

A kapcsoló fel van csavarozva az ajtóra, és ha kinyitod akkor kapcsolja rá a drótra a testet. Alaphelyzetben zárt kapcsolóról beszélünk.

Link to comment
Megosztás:

Miért lenne sűrű relécsere? Az üres foglalat kap egy relét, a hátsó behúzóját lepárhuzamosítom mellé, és ennyi.

Elolvastam, amit belinkeltél. Ezek szerint a relé foglalata bent van, de nincs kihúzva a kapcsolt szál a motortérbe :lol: No, majd megkeresem valamelyik vakdugót a tűzfalon.

A kapcsoló kérdéshez: mint írtam, nekem tényleg csak erős ködben kell a ködlámpa, nem kapcsolgatom mindig, mint sokan teszik. (nincs szódásüveg szemüvegem, normál időben elég a sima fényszóró)

Ha valaki utolér, akkor vakítja a hátsó? Erre azt mondom, ha ERŐS ködben vakítja a hátsó lámpám, akkor túl közel van...

Emlékszem a vitára, érvekre-ellenérvekre. Nem gondolkoik mindenki egyformán, de ez nem baj. :lol:

Amúgy, ha annyira veszélyes lenne a dolog, kpm már ellenőrizné műszakin, hogy is kapcsolódik. (nem előírás a külön kapcsolás egyenlőre)

Úgy ok, a legtöbben azt csinálják, hogy a relét is kispórólják és rádobják a hátsó reléjére.

Link to comment
Megosztás:

B oszlopban központizár, hátsó hangszorók kábele van, + egy szürke kábel, ami a hátsó ajtónyitásérzékelőé lehet a hosszából adódóan.

És azt a szürke kábelt hol tudom elővenni? Néztem a kapcsoló vakdugójának a helyén, ott nem lehet látni. A B oszlopon kívülről van egy kerek műanyag dugó, ott? Vagy a burkolatot kell belülről lebontani a B-ről? Engem csak amiatt érdekelne mert a márkaszervizben beszerelték a mop 4 v. 5 GM riasztót, hélyvédelem:ajtónyitás, beltér UH. De ha lehajtva felejtem valamelyik napelenzőt, akkor az UH szenzor csak magával szemez. Hátsó ajtók jelzése meg a kapcsoló hiányában eléggé "passzív".

A másik kérdésem az lenne, hogy összenyomva a B oszlopból a hátsó ajtóba menő "gumiharmonikát" 3 kábelt érezni benne. Biztos hogy csak a központi zár van behúzva az ajtóba? Nem lehet esetleg a hátsó hangszóró is?

Előre is kösz!

Link to comment
Megosztás:

A Classic a sporolásról szól....

1 hűtő ventilátor 2 helyett, motorháztető szigetelés, tűzfal szigetelés, dobbetét, rengeteg kábel(h hangszoró, tempomat, h ablakemelő), a most említett világításkapcsoló + lámpa, és rengeteg minden, amit nem is lehetett extraként rendelni, és tuti, hogy még valami kimaradt a felsorolásomból. Nemhiába könyebb a kocsi. :lol: Régebben szorgalmaztam egy lista összeírását, hogy miben tér el a G a Classictól, de senki más nem hajlott rá, pedig pár dolgot utólag szerintem ki lehetne vitelezni, és jobbá tenni a kocsit, de egy kis összefogás kellene.

Igaz a Z14XEP motor újabb fejlesztés, és kevesebbet eszik, láncos, ennyi ami + szerintem. :lol:

Engem is érdekelne ez a lista a két autó különbségéről.A felsoroltakhoz még hozzá tudnám tenni a kesztyűtartó polc hiányát,hátsó ülés háttámlájában a síboxot.A polcot 1000Ft-ért pótoltam bontóból(csak be kellett csúsztatni),a maradék 6 hangszórót meg egy villamosságis haverrel szereltettem be.2 csipogót tőle-;a hátsó 4 hangszórót meg márkaszervízben vettem.Nekem bőven jó a 8db.gyári minőségű cucc.

Link to comment
Megosztás:

És azt a szürke kábelt hol tudom elővenni? Néztem a kapcsoló vakdugójának a helyén, ott nem lehet látni. A B oszlopon kívülről van egy kerek műanyag dugó, ott? Vagy a burkolatot kell belülről lebontani a B-ről? Engem csak amiatt érdekelne mert a márkaszervizben beszerelték a mop 4 v. 5 GM riasztót, hélyvédelem:ajtónyitás, beltér UH. De ha lehajtva felejtem valamelyik napelenzőt, akkor az UH szenzor csak magával szemez. Hátsó ajtók jelzése meg a kapcsoló hiányában eléggé "passzív".

A másik kérdésem az lenne, hogy összenyomva a B oszlopból a hátsó ajtóba menő "gumiharmonikát" 3 kábelt érezni benne. Biztos hogy csak a központi zár van behúzva az ajtóba? Nem lehet esetleg a hátsó hangszóró is?

Előre is kösz!

Le kell hozzá venni a B oszlopot (ahoz meg ki kell szedni az ülést is), és az övfeszitőnél van.

mennyi volt a gyári riasztó?

5 vezeték van benne, 3 középső a központizár, a 2 szélső pedig a hangszoró vezetéke.

Link to comment
Megosztás:

A Classic a sporolásról szól....

1 hűtő ventilátor 2 helyett,

motorháztető szigetelés,

tűzfal szigetelés, dobbetét,

Igazat is adnék neked, de a miénk még nem classic!

Ez még elvileg sima G caravan, német összeszerelésű.

Hűtőventi tényleg egy van benne, de a motortér és a tűzfal szigetelés benne van, dobbetét is van hátul.

Ja, és polcom is van :lol:

Csak villanykapcsolóm nincs hátul. :lol:

A vezeték előcsalogatásához tényleg ki kell szedni az ülést???

Amúgy ebben van a hátsó ajtóban is hangszóró gyárilag.

A kapcsoló cikkszámot köszi, utánanézek!

Link to comment
Megosztás:

Úgy ok, a legtöbben azt csinálják, hogy a relét is kispórólják és rádobják a hátsó reléjére.

Nem a "spórolás mindenáron" van szem előtt. Elektro technikus vagyok, eleve nem mernék túlterhelni egy relét, láttam már elég elszenesedett darabot...

Amúgy a reléje valami spec, vagy általános cucc?

Esetleg cikkszámotok nincs hozzá?

Link to comment
Megosztás:

A másik kérdésem az lenne, hogy összenyomva a B oszlopból a hátsó ajtóba menő "gumiharmonikát" 3 kábelt érezni benne. Biztos hogy csak a központi zár van behúzva az ajtóba? Nem lehet esetleg a hátsó hangszóró is?

Ja, abba benne van, csak az ajtóban lévő csatifélből nem megy tovább.

Amúgy a reléje valami spec, vagy általános cucc?

Tekintve, hogy nem ismerem a relék sokaságát erre nem tudok mit mondani. Nézd meg a biztitáblában, ugyanúgy néz ki, mint a melette levők. Talán ugyan olyan is.

Link to comment
Megosztás:

Le kell hozzá venni a B oszlopot (ahoz meg ki kell szedni az ülést is), és az övfeszitőnél van.

mennyi volt a gyári riasztó?

5 vezeték van benne, 3 középső a központizár, a 2 szélső pedig a hangszoró vezetéke.

Kösz a gyors választ. a riasztó 54167+áfa 10833=65000FT (De csak a távirányítós kulcs működteti, ha elszáll, lehet gyújtást kapcsolgatni, gombot nyomogatni, míg leállítod és indulhatsz.) (Bár erre szakosodott úriemberek ha épp szabadlábon vannak,gondolom tudnak gyorsabb megoldást!)

Nekem a "harmonikában" csak 3 kábel van(CL2), akkor ez csak a központi zár.

A burkolatot bellülről (B oszlop) csak le kell pattintani? (csavart nem látok),vagy a belső küszöb borítást is le kell venni?(ezért kell kiszerelni az ülést?)

Link to comment
Megosztás:

A Classic a sporolásról szól....

1 hűtő ventilátor 2 helyett, motorháztető szigetelés, tűzfal szigetelés, dobbetét, rengeteg kábel(h hangszoró, tempomat, h ablakemelő), a most említett világításkapcsoló + lámpa, és rengeteg minden, amit nem is lehetett extraként rendelni, és tuti, hogy még valami kimaradt a felsorolásomból. Nemhiába könyebb a kocsi. :lol: Régebben szorgalmaztam egy lista összeírását, hogy miben tér el a G a Classictól, de senki más nem hajlott rá, pedig pár dolgot utólag szerintem ki lehetne vitelezni, és jobbá tenni a kocsit, de egy kis összefogás kellene.

Igaz a Z14XEP motor újabb fejlesztés, és kevesebbet eszik, láncos, ennyi ami + szerintem. :lol:

Én már írtam valahol, hogy az előző két 1.2-es G-hez képest a CL2 érzésre mennyivel másabb. Röviden azokban nem zörgött az ajtóban az üveg (ezt eddig annak tudtam be, hogy azokban nem volt elektromos az ablak, de akkor itt is spóroltak?), a sebváltó kar ebben kicsit lötyög(3000km), azokban nem(16000 ill.34000 km), a hátramenetet ebben nehezebb kapcsolni "reccsenés" nélkül, meg a többi fokozatba váltás is olyan mintha pontatlanabb lenne. Indulásnál lényegesen nagyobb gázt kell adni hogy rezonancia nélkül induljon(pedig ez 15 LE-vel erősebb, lehet,hogy a twinportnál megnövelt lökethossz miatt?) Amin a legjobban csodálkozom, hogy városban nemigen lehet érezni a LE, Nm többletet. Országúton, 90 fölött viszont nagyon! A G-k üléskárpitja egy fényévvel jobb volt (anyagra, színre, varrásra). A fényezésről ne beszéljünk. Az újnak olyan puha a lakkozása, hogy minden mosás után kidobom a viledát. Olvastam, hogy mifelénk (Dunaújváros) kemény a víz. Akkor most mossam deszt. vízzel, hogy ne karcolódjon? De azért nem cserélném vissza, ez a sok "Extra" megérte, élhetőbb a kocsi. A két G "VIVA" felszereltség volt (totál fapad).

Ez már tényleg nem ide tartozik, de azért még annyit, hogy a 2002-es AGR szelepes volt, a 2003-as meg gyárilag nem. A különbség annyi volt, hogy az AGR-es kipufogóvége olyan fényes volt belülről, mint kívülről, a másik meg teljesen fekete. Viszont ez érezhetően nyomatékosabb volt, jobban ment.

Tudtommal a CL2-höz is a németek szállítják a motort.

Tudtok valamit arról, hogy a sebváltót, futóművet, karosszéria elemeket is ők szállítják, vagy a lengyelek gyártják? Vagy tényleg csak összeszerelnek?

Link to comment
Megosztás:

Tudtommal a CL2-höz is a németek szállítják a motort.

Tudtok valamit arról, hogy a sebváltót, futóművet, karosszéria elemeket is ők szállítják, vagy a lengyelek gyártják? Vagy tényleg csak összeszerelnek?

Sztem Lengyelország csak összeszerelő üzem, és jónéhány ilyen van még az Opelnél. Az én Coupém például német autó létére az olaszországi Grugliasco-ban készült a Bertonénél, és szentgotthárdi motor van benne, szóval egy igazi nemzetközi együttműködés terméke. Vagy anno a Fronterák, amik mivel Isuzu licensz termékek voltak, az angliai Lutonban készültek az Isuzu-Bedford Corporation gyárában, de német motorral, viszont a műszerfal és az összkerékhajtás a váltóval együtt Japánból érkezett hozzájuk.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy Astra G Y1,7 DTI-m. 2001-es.

Vettem bele egy tempomat kapcsolót. Az autóban nincs benne a tempomat előkészítés (vezeték csatlakozás), csak a kuplungkapcsoló volt benne, és be van kötve.

Bekötési rajz alapján behúztuk a vezetéket a motorvezérlőtől a tempomat kapcsolóig, adtunk neki plusz gyújtásáramot, úgy, ahogyan a rajzon volt.

Fel is programoztuk (motorban variant konfiguráció van, ahogy kell), műszerrel ellenőriztük, látja a tempomat kapcsoló gombjainak a működését, és a kuplung kapcsolót is, csak éppen menet közben nem működik.

Ha valaki tud segíteni, várom válaszát!

Isti

Link to comment
Megosztás:

Kösz a gyors választ. a riasztó 54167+áfa 10833=65000FT (De csak a távirányítós kulcs működteti, ha elszáll, lehet gyújtást kapcsolgatni, gombot nyomogatni, míg leállítod és indulhatsz.) (Bár erre szakosodott úriemberek ha épp szabadlábon vannak,gondolom tudnak gyorsabb megoldást!)

Nekem a "harmonikában" csak 3 kábel van(CL2), akkor ez csak a központi zár.

A burkolatot bellülről (B oszlop) csak le kell pattintani? (csavart nem látok),vagy a belső küszöb borítást is le kell venni?(ezért kell kiszerelni az ülést?)

Nekem 5 vezeték van benne, 2007/12 optima felszereltség, ha ez segít valamit, munkatársam 2008/03 optima felszereltségű kocsijában is ugyanugy volt a vezeték.

Igen a küszöb miatt, de ha valaki ügyesebb, de nekem nem ment másképp, eltörni meg nem akartam.

Link to comment
Megosztás:

Én már írtam valahol, hogy az előző két 1.2-es G-hez képest a CL2 érzésre mennyivel másabb. Röviden azokban nem zörgött az ajtóban az üveg (ezt eddig annak tudtam be, hogy azokban nem volt elektromos az ablak, de akkor itt is spóroltak?), a sebváltó kar ebben kicsit lötyög(3000km), azokban nem(16000 ill.34000 km), a hátramenetet ebben nehezebb kapcsolni "reccsenés" nélkül, meg a többi fokozatba váltás is olyan mintha pontatlanabb lenne. Indulásnál lényegesen nagyobb gázt kell adni hogy rezonancia nélkül induljon(pedig ez 15 LE-vel erősebb, lehet,hogy a twinportnál megnövelt lökethossz miatt?) Amin a legjobban csodálkozom, hogy városban nemigen lehet érezni a LE, Nm többletet. Országúton, 90 fölött viszont nagyon! A G-k üléskárpitja egy fényévvel jobb volt (anyagra, színre, varrásra). A fényezésről ne beszéljünk. Az újnak olyan puha a lakkozása, hogy minden mosás után kidobom a viledát. Olvastam, hogy mifelénk (Dunaújváros) kemény a víz. Akkor most mossam deszt. vízzel, hogy ne karcolódjon? De azért nem cserélném vissza, ez a sok "Extra" megérte, élhetőbb a kocsi. A két G "VIVA" felszereltség volt (totál fapad).

Ez már tényleg nem ide tartozik, de azért még annyit, hogy a 2002-es AGR szelepes volt, a 2003-as meg gyárilag nem. A különbség annyi volt, hogy az AGR-es kipufogóvége olyan fényes volt belülről, mint kívülről, a másik meg teljesen fekete. Viszont ez érezhetően nyomatékosabb volt, jobban ment.

Tudtommal a CL2-höz is a németek szállítják a motort.

Tudtok valamit arról, hogy a sebváltót, futóművet, karosszéria elemeket is ők szállítják, vagy a lengyelek gyártják? Vagy tényleg csak összeszerelnek?

Igen a fényezése hagy kiváni valót, az enyim nem metál, hanem sima lapszín (royalkék), de nagyon karcos....

Apám Corsa C-je metál, de annak a fényezése sokkal, inkább fényévekkel jobb. Tényleg, a Corsa C hol készül?(2006/06-os, Z12XEP)

Link to comment
Megosztás:

Igen a fényezése hagy kiváni valót, az enyim nem metál, hanem sima lapszín (royalkék), de nagyon karcos....

Apám Corsa C-je metál, de annak a fényezése sokkal, inkább fényévekkel jobb. Tényleg, a Corsa C hol készül?(2006/06-os, Z12XEP)

Nézd meg a vázszám alapján.

Nemrég feltettem az értelmezéshez szükséges táblázatot.

Az én régi Corsám (92-es) spec spanyol volt.

Opel alvázszám értelmezés Új forma az 1998-as modellévtől:

10. karakter:

A modellév

1 2001 2 2002 3 2003 4 2004 5 2005 6 2006 7 2007 8 2008

11. karakter:

A járművet előállító General Motors/Opel gyárra utal.

1 Rüsselsheim, Németország 2 Bochum, Németország

3 Azambuja, Portugália 4 Zaragoza, Spanyolország

5 Antwerpen II., Belgium 6 Eisenach, Németország

7 Luton, Anglia 8 Ellesmere Port, Anglia 9 Uusikaupunki, Finnország B Bertone J Bekasi, Indonesia P Warszawa, Lengyelország G Gliwice, Lengyelország S Szentgotthárd, Magyarország Z Torbali-Izmir, Törökország N Norwich, Anglia

Esetleg kis olvasnivaló:

http://www.rupesky.hu/opel/opel-vilag/corsa-tortenelem.htm

Link to comment
Megosztás:

Nézd meg a vázszám alapján.

Nemrég feltettem az értelmezéshez szükséges táblázatot.

Az én régi Corsám (92-es) spec spanyol volt.

Opel alvázszám értelmezés Új forma az 1998-as modellévtől:

10. karakter:

A modellév

1 2001 2 2002 3 2003 4 2004 5 2005 6 2006 7 2007 8 2008

11. karakter:

A járművet előállító General Motors/Opel gyárra utal.

1 Rüsselsheim, Németország 2 Bochum, Németország

3 Azambuja, Portugália 4 Zaragoza, Spanyolország

5 Antwerpen II., Belgium 6 Eisenach, Németország

7 Luton, Anglia 8 Ellesmere Port, Anglia 9 Uusikaupunki, Finnország B Bertone J Bekasi, Indonesia P Warszawa, Lengyelország G Gliwice, Lengyelország S Szentgotthárd, Magyarország Z Torbali-Izmir, Törökország N Norwich, Anglia

Esetleg kis olvasnivaló:

http://www.rupesky.hu/opel/opel-vilag/corsa-tortenelem.htm

Köszi, ezek szerint 6-os, azaz németország, nem csoda azért van minőségbeli eltérés. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nekem 5 vezeték van benne, 2007/12 optima felszereltség, ha ez segít valamit, munkatársam 2008/03 optima felszereltségű kocsijában is ugyanugy volt a vezeték.

Igen a küszöb miatt, de ha valaki ügyesebb, de nekem nem ment másképp, eltörni meg nem akartam.

Kösz, persze hogy segít, én csak megtapogattam, de a hideg miatt merev volt a harmónika, én háromnak éreztem.

Nem szeretném én sem eltörni a burkolatot, ezért kérdeztem, hogy csak pattintani kell, vagy fogja csavar is?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.