imy Elküldve Október13, 2008 Megoszt Elküldve Október13, 2008 Ez az utólagos xenon az az izzó amit xenon gázzal töltenek, de nem kell hozzá trafó+ fényszórómosó? Ha valóban jóra gondolok akkor ezért szólhat nekem a rendőr ha ilyet rakok bele? (mármint a magasságállító automatika és a fényszórómosó hiánya miatt) Hát ez a xenongázas izzószálas ízzó "parasztvakítás", kékebb, és? Kisebb életartam. Íme egy cikk: "A reakció magyarázata az egyensúlyi állandó hőmérséklet függésében keresendő. A gáztér hőmérséklet eloszlás erősen inhomogén. A magas hőmérsékleten (az izzószál, vagy éppen más hőforrás például ívkisülés közelében) a vegyület disszociációs oldal felerősődik: 2 MeIx → 2 Me + x I2 Míg a hideg részeken, az oxidáló szer reagál a fémmel, ezért a reakció a vegyület irányába tolódik el: 2 Me + x I2 → 2 MeIx Ezáltal a a hideg és meleg oldal között fém, jód, illetve vegyület koncentráció különbség (gradiens) alakul ki. Ez diffúziót gerjeszt, ami megpróbálja kiegyenlíteni a koncentrációkat. A diffúzió a hideg részekből a vegyület formájában kötött fémet szállítja a meleg felé, míg a fém és a jód a hideg felé diffundál. Ahhoz, hogy a folyamat ciklikus maradjon az alábbi feltételeknek kell teljesülniük: T1 > Te > T2, ahol Te, az egyensúlyi hőmérséklet, ahol az oda és vissza irányú folyamat ugyanolyan sebességgel zaljik. Ez a hőmérséklet volfrám és jód esetén kb. 900 K T2 hőmérsékleten a vegyület, vagy legyen gáz halmazállapotú, vagy legyen elég magas gőznyomású. Alkalmazásai: Izzólámpa Legismerebb alkalmazása halogén izzólámpákban az izzószálból származó volfrámlerakodás megakadályozása, illetve a szál élettartamának növelése. Ekkor a fém volfrám, oxidálószere pedig a jód. (Nem a kripton, nem a xenon, hanem JÓD!) WI2 = W + I2 A halogén izzólámpák magas búrafal hőmérséklete biztosítja ,hogy a WI2 ne csapódjon le, hanem a gáztérben maradva továbbra is részt vegyen a körfolyamatban. Az elemi állapotú fémek természetes gőznyomása néhány kivételtől eltekintve alacsony, ezért a halogén-körfolyamatot hívták segítségül, hogy eljuttassa a fénykeltésben résztvevő fématomokat az ívhez. A kvarcbúránál gyakorlatilag csak a fémhalogenid fordul elő, míg az ívben kizárólag atomos fém. Ugyanakkor fontos megjegyzeni, hogy a fémhalogén lámpában nem a halogén körfolyamat a domináns anyagtranszport jelenség, hanem az ív által generált konvekció." Link to comment Megosztás: More sharing options...
ha4nz Elküldve Október13, 2008 Megoszt Elküldve Október13, 2008 Hát ez a xenongázas izzószálas ízzó "parasztvakítás", kékebb, és? Kisebb életartam. Íme egy cikk: "A reakció magyarázata az egyensúlyi állandó hőmérséklet függésében keresendő. A gáztér hőmérséklet eloszlás erősen inhomogén. A magas hőmérsékleten (az izzószál, vagy éppen más hőforrás például ívkisülés közelében) a vegyület disszociációs oldal felerősődik: 2 MeIx → 2 Me + x I2 Míg a hideg részeken, az oxidáló szer reagál a fémmel, ezért a reakció a vegyület irányába tolódik el: 2 Me + x I2 → 2 MeIx Ezáltal a a hideg és meleg oldal között fém, jód, illetve vegyület koncentráció különbség (gradiens) alakul ki. Ez diffúziót gerjeszt, ami megpróbálja kiegyenlíteni a koncentrációkat. A diffúzió a hideg részekből a vegyület formájában kötött fémet szállítja a meleg felé, míg a fém és a jód a hideg felé diffundál. Ahhoz, hogy a folyamat ciklikus maradjon az alábbi feltételeknek kell teljesülniük: T1 > Te > T2, ahol Te, az egyensúlyi hőmérséklet, ahol az oda és vissza irányú folyamat ugyanolyan sebességgel zaljik. Ez a hőmérséklet volfrám és jód esetén kb. 900 K T2 hőmérsékleten a vegyület, vagy legyen gáz halmazállapotú, vagy legyen elég magas gőznyomású. Alkalmazásai: Izzólámpa Legismerebb alkalmazása halogén izzólámpákban az izzószálból származó volfrámlerakodás megakadályozása, illetve a szál élettartamának növelése. Ekkor a fém volfrám, oxidálószere pedig a jód. (Nem a kripton, nem a xenon, hanem JÓD!) WI2 = W + I2 A halogén izzólámpák magas búrafal hőmérséklete biztosítja ,hogy a WI2 ne csapódjon le, hanem a gáztérben maradva továbbra is részt vegyen a körfolyamatban. Az elemi állapotú fémek természetes gőznyomása néhány kivételtől eltekintve alacsony, ezért a halogén-körfolyamatot hívták segítségül, hogy eljuttassa a fénykeltésben résztvevő fématomokat az ívhez. A kvarcbúránál gyakorlatilag csak a fémhalogenid fordul elő, míg az ívben kizárólag atomos fém. Ugyanakkor fontos megjegyzeni, hogy a fémhalogén lámpában nem a halogén körfolyamat a domináns anyagtranszport jelenség, hanem az ív által generált konvekció." Énb egy igen/nem-re gondoltam meg egy megbüntet/nem büntet válaszra. Nem vagyok agyoniskolázott de ez a cikk egy kicsit nekem magas. a fizkém részt nagyjából értem de ez hogy jön az utólagos xenonos izzókhoz? Bocs ha értetlen vagyok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Boldizsar Elküldve Október13, 2008 Megoszt Elküldve Október13, 2008 Ez az utólagos xenon az az izzó amit xenon gázzal töltenek, de nem kell hozzá trafó+ fényszórómosó? Ha valóban jóra gondolok akkor ezért szólhat nekem a rendőr ha ilyet rakok bele? (mármint a magasságállító automatika és a fényszórómosó hiánya miatt) Nem.Az utólagos xenon az xenonizzó+trafó. Az általad említett izzó semmit sem ér, nem büntet érte a rendőr és hamar tönkremegy. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tobzos Elküldve Október13, 2008 Megoszt Elküldve Október13, 2008 Nem.Az utólagos xenon az xenonizzó+trafó. Az általad említett izzó semmit sem ér, nem büntet érte a rendőr és hamar tönkremegy. Ha már erre jártam megkérdezném azokat, akik G Astrába raktak utólagos Xenon szettet, elsősorban tompítottnak: Maradt a gyári vezetékezés vagy új madzagokat húztatok be? Ez csak azért foglalkoztat, mert ugye a xenon a begyújtáskor és utána néhány másodpercig nagy áramot vesz fel. Utána persze már kevesebbet, de ha addig megolvad a vezeték akkor az már sovány vígasz... És akkor már én is állást foglalnék ebben a vakít nem vakít kérdésben: Valóban máshogy keletkezik a fény a két fényforrásban. Az izzószál közepén a legerősebb a fény, az ívnek meg a két végén. Itt 1-2 mm-ről van szó, de ez valóban nem lényegtelen, ha a fókuszpontban vagyunk. Szerintem viszont még egy hagyományos lámpatest nem kell, hogy vakítson egy jó minőségű és jól beállított xenonnal. A baj szerintem az, hogy néhány külvárosi vagány olyan autókba is beteszi, amiknek bordázott a fényszóróüvege és így azok szórják a fényt ezerrel szerteszét. Na az ilyeneknek külön köszönöm, amikor éjjel találkozunk egy alföldi hosszú egyenesben. Üdv.: Tobzos Link to comment Megosztás: More sharing options...
NeedForSpeed Elküldve Október14, 2008 Megoszt Elküldve Október14, 2008 Szerintem a projectoros lámpatest is elengedhetetlen az utólagos xenonhoz. Szórni fogja a fényt a gyárival és nem fog örülni a szembejövő. A kábelt nem kell miatta áthúzni, mert a trafójáig a készletét használja, a trafóba kell kötni a gyárit. A gyári izzó foglalat L alakú hátulját kell levágni és miután az izzót bele tetted, ki kell nyomni ragasztóval a foglalatot. Megjegyzem, ÉN csakis gyári xenonos lámpatestet szerelnék bele, magasság állítóval. Ez nem véletlen! Nekem pl xenon gázos izzó van benne már 3 éve (GPThunder). Nem bírt tönkre menni még. Nem jobb szerintem mint a gyári, de nem is rosszabb. Azért a 6000-es gyári xenon lámpatestekkel lenne az igazi, de nekem nem éri meg, mert nem megyek éjszaka szinte semmit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
dionaea Elküldve Október14, 2008 Megoszt Elküldve Október14, 2008 Örökös xenon kérdés, vakít nem vakít, köcsög e aki berakta magának a hagyományos lámpatesthez, stb. én Nekem egy éjszakai 600 km es túra alat ami nem magyrországon fejeződött be, kb 5 en villantottak, akkor is olyan helyen ahol én érkeztem a dombtető, átjáró tetejéről. Sztem a normális izzónál is villantottak volna . Természetesen az egész túra éjszaka volt. Ha lesz cash akkor lesz projektoros lámpa mivel igaza van annak hogy xenonhoz az kell. Sajna önző módon szeretek látni éjszaka. Nekem a fényszóró magasság beállító készülékhez viszonytva egyel lejjebb van a minimum, igy azt használom mikor nagyobb a forgalom , meg városban is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Amusing Elküldve Október14, 2008 Szerző Megoszt Elküldve Október14, 2008 Örökös xenon kérdés, vakít nem vakít, köcsög e aki berakta magának a hagyományos lámpatesthez, stb. én Nekem egy éjszakai 600 km es túra alat ami nem magyrországon fejeződött be, kb 5 en villantottak, akkor is olyan helyen ahol én érkeztem a dombtető, átjáró tetejéről. Sztem a normális izzónál is villantottak volna . Természetesen az egész túra éjszaka volt. Ha lesz cash akkor lesz projektoros lámpa mivel igaza van annak hogy xenonhoz az kell. Sajna önző módon szeretek látni éjszaka. Nekem a fényszóró magasság beállító készülékhez viszonytva egyel lejjebb van a minimum, igy azt használom mikor nagyobb a forgalom , meg városban is. nem mindig villant az ember, ha akkor egész nap csak villoghatnék másokra! nincs értelme úgyis szarnak rá Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zachi Elküldve Október14, 2008 Megoszt Elküldve Október14, 2008 Egyszerűbb megoldás a halogén izzóhoz való projectoros lámpatest beépítése. A megvilágítást tekintve ez valahol a xenon és a gyári tükrös-halogénes lámpatest között van, viszont semmi plusz beépítendő alkatrész, mivel az elektromos hálózat az eredeti marad. A lényeg, hogy mindenen legyen "E" betű és az izzóra utaló jel pl.: H7. És nincs vele macera a műszakik előtt. Mert hát ott ellenőrizhetik, míg a rend őrének nincs joga és képzettsége az út szélén egy megbontásos ellenőrzésre, max. soronkívüli müszakira adhat beutalót, de azt is alaposan meg kell indokolnia. Az már sokba kerülhet, ha az NKH (ex KPM) is vele van egy átfogó ellenőrzésnél. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ha4nz Elküldve Október14, 2008 Megoszt Elküldve Október14, 2008 Nekem a fényszóró magasság beállító készülékhez viszonytva egyel lejjebb van a minimum, igy azt használom mikor nagyobb a forgalom , meg városban is. Ezt úgy kell érteni hogy a 0 állásban még lejjebb világít a fényszóród mint kéne? Link to comment Megosztás: More sharing options...
dionaea Elküldve Október14, 2008 Megoszt Elküldve Október14, 2008 nem mindig villant az ember, ha akkor egész nap csak villoghatnék másokra! nincs értelme úgyis szarnak rá Igaz. Én láttam az utat rendesen. És mint írták egy cikkben, kevesebb balesetről tudnak ahol a Xenonra vagy az elvakításra lehet fogni a balesetett, mint arra hogy nem látta az illető, kivilágítatlanság miatt vagy hasonló okok miatt. Amint lesz keret lesz projektoros lámpa csak nem tudom merjem e az angel eyes kínai verziót vagy az utángyártott astra projektorost. Addig sorry mindenkitől akit vakítok de az élet kegyetlen... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve Október14, 2008 Megoszt Elküldve Október14, 2008 Meg kell mondanom én még nem láttam olyan utólagos XENON-T, ami ha gyári fényszóróba kerűlt, akkor az nem vakított..nekem is utólagos xenon van, de angel-be ami projektoros..így nem vakít, mert ez teljesen más optikai alven működik.....állj meg csak a kocsid mellett/előtt és nézz le a lámpádra amikor be van kapcsolva..és utánna ne csodálkozz, ha 15 percig csak foltokat látsz...a gyári foncsor nem ilyen relatíve hosszú fényforrás számára van kitalálva....a Xenon ugyebár nem egy szál ami felizzik mint ahagyományos hanem az egész üvegcsébe a gáz segít..tehát teljes hosszába....aki tanult fizikát (már megint itt tartok :lol:) az tudhatja optikából avagy mi is a neve, hogyha egy homorú lencsénél, ha nem a gyújtópontban van a fényforrás (ahova a gyári a sima égőhöz meg lett tervezve) akkor a fénysugarak nem párhuzamosan és a megfelelő irányban verődnek vissza, hanem teljesen más szögben!!!! Ha vki ezt nem így gondolja adja elő...de előtte olvassa el a fizika könyvet...és ne akarjon azzal (már bocsánat) de etetni, hogy az övé nem vakít ha sima gyári fényszórója van, akármilyen autóban ül és xenon-t tett bele, mert az legszívesebben beültetném vele szembe és kivallatnám...szeme kipöckölve vagy felragasztva :lol: Az ugyanolyan tokozású xenon és halogén égőkben ugyanott van az izzószál és az ív, tehát nincs fókusz eltolódás. A vakítás azért lép fel, mert sokan nem projektoros lámpatestekbe teszik a xenon égőket, hanem normál foncsorosba, aminek a búrája úgy van kiképezve, hogy szórja meg a fényt. Ez a szórás vakít. Maradt a gyári vezetékezés vagy új madzagokat húztatok be? Ez csak azért foglalkoztat, mert ugye a xenon a begyújtáskor és utána néhány másodpercig nagy áramot vesz fel. Utána persze már kevesebbet, de ha addig megolvad a vezeték akkor az már sovány vígasz... Semmi baja nem lesz a gyári vezetékezésnek, indításkor sem vesz fel lényegesen nagyobb áramot a xenonszett. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabesz76 Elküldve Október14, 2008 Megoszt Elküldve Október14, 2008 Sziasztok! Az RS-Tuningnál van most G angel eyes 35.900.-ért. Nem tudjátok véletlenül ez milyen márka, illetve minőség? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Október14, 2008 Megoszt Elküldve Október14, 2008 ...sokan nem projektoros lámpatestekbe teszik a xenon égőket, hanem normál foncsorosba, aminek a búrája úgy van kiképezve, hogy szórja meg a fényt. Ha jól gondolom akkor nem feltétlenül kell projektoros lámpatest ahhoz hogy az utólagos xenon ne vakítson, mert egyedül a hagyományos parabolatükrös fényszórónál van szerepe a búrának a fény terítésében, legalábbis ezen cikk alapján. Egyszerűbben szólva ha bordázott üvegű lámpatestben van az utólagos xenon, akkor az szórja a fényt (tehát vakít), a többi nem, tehát elvileg a G Astra sem vakíthat utólagos xenonnal (persze csak ha jól van beszerelve) mert a fényszóró búrája nem kap szerepet a fény terítésében. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ADAM OPEL AG Elküldve Október14, 2008 Megoszt Elküldve Október14, 2008 Nem veszít garanciát! Én bontóban vettem karokat gyári kapcsolókkal jobbos balos volt 6000, bontott szerkezetet vettem jobbos balost 12000 ért, 5000-ért rakták be, és full gyári! utángyárit hülye helyekre teszik és szerintem nagyon tré beütése van! Gigygaggyá válik tőle az autó! Nektek mi a véleményetek az utólagos elektromos ablak beszereléséről? Kb mennyit kóstálhat? Az autó garja elveszik akkor is ha szakműhely csinálja? Ugyanolyan jó az is, mitha gyárilag benne lett volna? Előre is köszönöm a hozzászólásokat :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
ADAM OPEL AG Elküldve Október14, 2008 Megoszt Elküldve Október14, 2008 teljesen le kell állítani a lámpa állító motrot! és akkor nem villogtatnak, és még így is jobban világít mint halogén társaik! 6000K 4EVER :lol: Örökös xenon kérdés, vakít nem vakít, köcsög e aki berakta magának a hagyományos lámpatesthez, stb. én Nekem egy éjszakai 600 km es túra alat ami nem magyrországon fejeződött be, kb 5 en villantottak, akkor is olyan helyen ahol én érkeztem a dombtető, átjáró tetejéről. Sztem a normális izzónál is villantottak volna . Természetesen az egész túra éjszaka volt. Ha lesz cash akkor lesz projektoros lámpa mivel igaza van annak hogy xenonhoz az kell. Sajna önző módon szeretek látni éjszaka. Nekem a fényszóró magasság beállító készülékhez viszonytva egyel lejjebb van a minimum, igy azt használom mikor nagyobb a forgalom , meg városban is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Október14, 2008 Megoszt Elküldve Október14, 2008 Nem veszít garanciát! Én bontóban vettem karokat gyári kapcsolókkal jobbos balos volt 6000, bontott szerkezetet vettem jobbos balost 12000 ért, 5000-ért rakták be, és full gyári! utángyárit hülye helyekre teszik és szerintem nagyon tré beütése van! Gigygaggyá válik tőle az autó! De ha classic, akkor nem annyira egyszerű, hátul a C oszlopnál csak a hangszóro vezetékek, és aközpontizár van, más nincs.... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
speter Elküldve Október16, 2008 Megoszt Elküldve Október16, 2008 De ha classic, akkor nem annyira egyszerű, hátul a C oszlopnál csak a hangszóro vezetékek, és aközpontizár van, más nincs.... :lol: Classicnál az első ajtóban sincs a kötegben semmi. Én 35-ért vettem, mindent hozzá: - lyukatlan kárpitok - emelőszerkezet motorral - kábelköteg, amiben a tükör is benne van - kapcsolók, kárpitborítások Otthon fél óra/db, lehet cserélni, csak legyen otthon popszegecsed is, különben szivacs. Ja és, amivel én szoptam az az volt, hogy Mr. 15 biztosítékot is be kell tolni, nem csak a 41-eset. A 41-es a motornak kell, a 15-ös meg a vezérlésnek. Az amperszámra nem emlékszem, de az egyik barna, a másik piros :-) A félreértés elkerülése végett, a fentieket az első ablakokra írtam. A hátsót még nem csináltam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
xantos Elküldve Október16, 2008 Megoszt Elküldve Október16, 2008 Sziasztok! Korábban olvastam,hogy a G Astrában fordítva van az állandó +,a kapcsolt + a rádió bekötéshez,nekem is elfelejti a programozást ha kiveszem a kulcsot.Valaki tud segíteni hol és mit kell felcserélni a dugaszban,hogy úgy müködjön ahogy kellene neki. Esetleg egy skiccen szemléltetve,nem vagyok kezdő ,de az új autóban nem szeretnék semmit elkötni.Köszi előre is a segítséget. Sziasztok Zoli Link to comment Megosztás: More sharing options...
ha4nz Elküldve Október18, 2008 Megoszt Elküldve Október18, 2008 ISO bekötés Ha ilyen gyárilag a rádiód segge akkor ezalapján kell felcserélned a 3. tömbben a 4-7 kivezetéseket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
xantos Elküldve Október18, 2008 Megoszt Elküldve Október18, 2008 Ilyen a rádióm vége,délelőtt megnézem.Köszi az infót. Link to comment Megosztás: More sharing options...
xantos Elküldve Október18, 2008 Megoszt Elküldve Október18, 2008 :lol: Jó lett az átkötés, a rajz és a leírás alapján,köszi. Szia Zoli :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Október18, 2008 Megoszt Elküldve Október18, 2008 Sziasztok! Volt már téma az utólagos xenon beépítés! Volt aki azt javasolta, hogy meg kell farigcsálni a H7-es izzó foglalatát mert nem lehet a xenon izzót másképp beépíteni a lámpatestbe. Nos erre találtam megoldást itt. Ez egy adapter amellyel be lehet építeni az új izzót faragás nélkül. :lol: 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Október18, 2008 Megoszt Elküldve Október18, 2008 Sziasztok! Volt már téma az utólagos xenon beépítés! Volt aki azt javasolta, hogy meg kell farigcsálni a H7-es izzó foglalatát mert nem lehet a xenon izzót másképp beépíteni a lámpatestbe. Nos erre találtam megoldást itt. Ez egy adapter amellyel be lehet építeni az új izzót faragás nélkül. :lol: Bocsi most látom, hogy ez is faragva van! :lol: 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
ha4nz Elküldve Október19, 2008 Megoszt Elküldve Október19, 2008 :lol: Jó lett az átkötés, a rajz és a leírás alapján,köszi. Szia Zoli :lol: Szívesen, de honnan tudod hogy zoli vagyok? Link to comment Megosztás: More sharing options...
xantos Elküldve Október19, 2008 Megoszt Elküldve Október19, 2008 Szívesen, de honnan tudod hogy zoli vagyok? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts