Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

ha eletronikai szaki....15-ös kapocs...kapcsolt pozitív...mindíg van olyan fogyasztó amin keresztűl ez a pont testet kap, ha nincs rajta feszej...a másik labat az állandó pozitívra...és már rendben is vagyunk...ha nincs kapcsolt pozitív test van, ha van kapcsolt pozitív akkor nincs potenciál különbség és nincs villogás! :lol: mivel a dióda "egyenirányító is", így nem kap vissza feszkót az állandóról sem a kapcsolt....remélem érthető voltam :lol:

Ok, kösz szépen! Ha lesz bátorságom megbontani a gyújtáskapcsoló környékét, akkor nekiállok.

Link to comment
Megosztás:

Kicsit!

És esti vezetéskor szerintem zavaró, hogy valami piros a szem sarkában nagy fénnyel villog. :lol:

Ebben van valami! Biztos halálra idegesítene az autórádió, fejegység, stb. állandóan villogó ledje is. Még jó, hogy csak az aktív védelemre figyelmeztet!

Link to comment
Megosztás:

Ebben van valami! Biztos halálra idegesítene az autórádió, fejegység, stb. állandóan villogó ledje is. Még jó, hogy csak az aktív védelemre figyelmeztet!

Azért egy extrafényű LED-nek van fényereje, igaz ha jó szögven van elhelyezve nem zavaró, a LED-ek sugárzási szöge max 60fok szokott lenni. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ok, kösz szépen! Ha lesz bátorságom megbontani a gyújtáskapcsoló környékét, akkor nekiállok.

ne babráld a gyújtáskapcsolót...a bizti tábláról hozd el, de mondhatnám azt is, hgy kapcsolt pozitív a szivargyújtó...állandót pedig találsz a rádiónál...és akkor nem kell szinte semmit bontogatni :lol:

Link to comment
Megosztás:

ne babráld a gyújtáskapcsolót...a bizti tábláról hozd el, de mondhatnám azt is, hgy kapcsolt pozitív a szivargyújtó...állandót pedig találsz a rádiónál...és akkor nem kell szinte semmit bontogatni :lol:

10 pötty... és a legegyszerűbb szvsz is.

Link to comment
Megosztás:

Juhééééé! Végre működik a tempomatom! Igazából a beszerelés hamarabb megvolt mint amennyi idő aklatt Tech2-vel felprogramozták, valami fura véletlen miatt ugyanis az autóm nem nagyon akart kommunikálni a Tech2-vel, legalábbis mindaddíg amíg Astra G és Z18XE volt beállítva, míg végül Vectra B-nek és Z18XEL-nek felismerte... :lol:

Ráadásul Z18XEL ugyan volt G Astrában, de QP-ban sosem, úgyhogy ezt mosmá' egyáltalán nem értem...

Link to comment
Megosztás:

Juhééééé! Végre működik a tempomatom! Igazából a beszerelés hamarabb megvolt mint amennyi idő aklatt Tech2-vel felprogramozták, valami fura véletlen miatt ugyanis az autóm nem nagyon akart kommunikálni a Tech2-vel, legalábbis mindaddíg amíg Astra G és Z18XE volt beállítva, míg végül Vectra B-nek és Z18XEL-nek felismerte... :lol:

Ráadásul Z18XEL ugyan volt G Astrában, de QP-ban sosem, úgyhogy ezt mosmá' egyáltalán nem értem...

Királyság! Én imádom, kisebb vidéki városokban 55re benyom és kész. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olvastam opelekbe utólagosan beszerelhető board computerről. Kérdésem lenne, hogy valaki próbálkozott ezzel? Érdemes beszerelni? Megbízható adatokat ad?

A forrásom: http://www.carstyling.hu/tuning_shower.php?id=1554

Annak, aki tud segíteni, előre is köszönöm!

Igen, létezik, és már sok opelben van benne.

A ketyerét opel16v fejlesztette ki.

Keresd meg PÜ-ben nyugodtan.

De szerintem fogja olvasni, és ő is fog írni ide neked. :lol:

Amúgy mivel kalibrálási procedúrája van, így megbízhatóak az adatok.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olvastam opelekbe utólagosan beszerelhető board computerről. Kérdésem lenne, hogy valaki próbálkozott ezzel? Érdemes beszerelni? Megbízható adatokat ad?

A forrásom: http://www.carstyling.hu/tuning_shower.php?id=1554

Annak, aki tud segíteni, előre is köszönöm!

Kérdezz nyugodtan :lol:

Kb 30db G Astrában működik már.

Be tudod magadnak pontosítani kalibrálással az adatokat, akár pontosabb is lehet, mint a gyári.

Link to comment
Megosztás:

Kérdezz nyugodtan :lol:

Kb 30db G Astrában működik már.

Be tudod magadnak pontosítani kalibrálással az adatokat, akár pontosabb is lehet, mint a gyári.

Köszönöm!

Még vásárlás előtt vagyok, csak féltem egy kicsit, hogy esetleg felesleges pénzkidobás, ha nem működik jól. De ha már sok jó tapasztalat van, akkor belevágok.

Egy kérdésem lenne így előtte: érdemes nekem beszerelni, úgy hogy még nagyon nem szereltem semmit autón életemben, vagy van szervízes ismerősöm, akire rábízhatom.

Hát most más nem jut eszembe, gondolom ha már benn lesz akkor talán.

Link to comment
Megosztás:

Egy kérdésem lenne így előtte: érdemes nekem beszerelni, úgy hogy még nagyon nem szereltem semmit autón életemben, vagy van szervízes ismerősöm, akire rábízhatom.

Itt találsz elég részletes szerelési utasítást hozzá, elolvasod, és ha úgy döntesz hogy meg tudod csinálni ez alapján akkor hajrá, ha nem akkor meg keresel egy autóvillamossági szerelőt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Viva felszereltségű 2004-es G astrába szeretnék első ablakemelőt szerelni.

A lényeg, hogy bontóból megvenném a gyári alkatrészeket.(az ajtó kapaszkodót is a gyári gombokkal, de az ajtó kárpiton amin nincs lyuk a "tekerőnek" még gondolkodom)

Gondolom mechanikailag nem lehet gond a beszereléssel, a mozgatáshoz tartozó elemeknek meg van a helye az ajtó szerkezetén, de vajon a tápellátás és a vezérlés (utas oldali ablak mozgatása, automata felhúzás ajtózár elfordítva tartása közben) benn van e az ajtó(k) kábelkötegében?

Ha nincs akkor mire lehet szükség? táp 12V+ esetleg egy szálat áthúzni az utas ajtóba... vagy mindennel az utas oldalon jobb lábnál a vezérlőből kell kiindulni.

köszi: kisg

Link to comment
Megosztás:

Egyébként én is gondolkodom benne, csak majd valamikor ősszel.

Majd aktuálisan megkereslek Gabi!

Jelenleg jobban aggaszt a csapágyhangom a generátor felől. Holnap megy a szakihoz, mert már azon túl, hogy ércesen csilingel meg be-be karmol, folyamatos maró süvítő hangot is ad. Sajnálom szegényt, de a szakiig reggel el kell mennie. Még jó, hogy csak 2 utca.

Link to comment
Megosztás:

Egyébként én is gondolkodom benne, csak majd valamikor ősszel.

Majd aktuálisan megkereslek Gabi!

Jelenleg jobban aggaszt a csapágyhangom a generátor felől. Holnap megy a szakihoz, mert már azon túl, hogy ércesen csilingel meg be-be karmol, folyamatos maró süvítő hangot is ad. Sajnálom szegényt, de a szakiig reggel el kell mennie. Még jó, hogy csak 2 utca.

nekem anno a cxsapágynak kutya baja sem volt mégis azt hittem hogy az erre kiderűlt egy kis idő múlva hogy behalt a töltés is...egyenirányító és fesz szabályzó csere lett belőle...a csapágyat már csak azért cseréltem, mertha egyszer szét van döntve, nehogy emiatt kelljen később szét szedni...:lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Viva felszereltségű 2004-es G astrába szeretnék első ablakemelőt szerelni.

A lényeg, hogy bontóból megvenném a gyári alkatrészeket.(az ajtó kapaszkodót is a gyári gombokkal, de az ajtó kárpiton amin nincs lyuk a "tekerőnek" még gondolkodom)

Gondolom mechanikailag nem lehet gond a beszereléssel, a mozgatáshoz tartozó elemeknek meg van a helye az ajtó szerkezetén, de vajon a tápellátás és a vezérlés (utas oldali ablak mozgatása, automata felhúzás ajtózár elfordítva tartása közben) benn van e az ajtó(k) kábelkötegében?

Ha nincs akkor mire lehet szükség? táp 12V+ esetleg egy szálat áthúzni az utas ajtóba... vagy mindennel az utas oldalon jobb lábnál a vezérlőből kell kiindulni.

köszi: kisg

Én is útólag tettem bele az enyémet (igaz az 2006-os). A tapasztalat, hogy a műszerfalban benne vannak a vezetékek, az ajtóban nincsenek, tehát a bontóval úgy alkudozz, hogy adjanak kábelköteget az ajtóba, és tipp, hogy a tükör drótja is legyen benne, mert ha esetleg később azt is akarsz, akkor ne kelljen újra köteget venni.

Ezután én ott szívtam meg, hogy két biztosítékot kell bekötni, egy 5A-es a 15-be, meg egy 20-ast a 41, vagy 42-be, erre már nem emlékszem. Az első a vezérlésé a másik a motoré. Egyébként ha elmész bontóba lekapjátok az ajtóról a csatlakozót, összedugjátok az új köteggel és ki tudod próbálni.

A tükörnél van egy olyan trükk, hogy a tükörfűtés relét is be kell tenni, illetve 3 szál vezetéket be kell húzni a műszerfal alatt különben a jobb oldali tükör halott.

Link to comment
Megosztás:

Én is útólag tettem bele az enyémet (igaz az 2006-os). A tapasztalat, hogy a műszerfalban benne vannak a vezetékek, az ajtóban nincsenek, tehát a bontóval úgy alkudozz, hogy adjanak kábelköteget az ajtóba, és tipp, hogy a tükör drótja is legyen benne, mert ha esetleg később azt is akarsz, akkor ne kelljen újra köteget venni.

Köszi a tanácsot, még egy kérdés, neked mennyibe került ez az átalakítás?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.