Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Igazán nem akarok kötözködni, de ha zavaró bármelyik ködlámpa fénye, akkor vagy nincs köd (tehát indokolatlan a használata), vagy rosszul van beállítva/rögzítve (ez leginkább az elsőkre vonatkozik).

Arra gondoltam, hogy te vagy a ködben az első, mögötted pedig jön egy autó. Én speciál lekapcsolom a hátsó ködlámpát, ne égesse ki a szemét a mögöttem jövőnek, illetve, hogy lássa, hogy ha a féklámpám ég! Főleg zavaró ez akkor, hogy ha mindkét lámpatestben van ködlámpa. Most akkor fékez vagy csak a ködlámpa világít? Főleg néhány okosnak, akinek a féklámpára rá van kötve a ködlámpa is :lol:

Link to comment
Megosztás:

Arra gondoltam, hogy te vagy a ködben az első, mögötted pedig jön egy autó. Én speciál lekapcsolom a hátsó ködlámpát, ne égesse ki a szemét a mögöttem jövőnek, illetve, hogy lássa, hogy ha a féklámpám ég! Főleg zavaró ez akkor, hogy ha mindkét lámpatestben van ködlámpa. Most akkor fékez vagy csak a ködlámpa világít? Főleg néhány okosnak, akinek a féklámpára rá van kötve a ködlámpa is :lol:

Na ez a ködlámpa-féklámpa kombo tényleg egy aljas megoldás. Tipikus ladás-daciás megoldás.

Ha tényleg akkora köd van, hogy van értelme ködlámpát kapcsolni és az vakítja a mögöttem haladót, akkor az túlontúl közel jön mögöttem. Érthetőbben: nem az út és látási viszonyoknak megfelelő követési távolságot tart.

Aki nem tudja a "köd-zárófény" mellett megkülönböztetni a féklámpát az egyébként is vak. Főleg úgy, hogy a harmadik féklámpa minden mai autón szériafelszerelés, de a régi verdák döntő többségébe is beszerelték utólag.

Erre most jöhet az, hogy mi van ha előzni akar? :lol: Na de akkora ködben? :lol:

Én sokkal jobban utálom a xenon lámpákat még gyári kivitelben is. Szerintem nincs az a fejlett technikájú szintszabályzó, ami tudná követni a hazai utak lesújtó állapotát.

Link to comment
Megosztás:

@Zachi:

A xenonkérdés technikai probléma és a közeljövőben sztem nem is várható a megoldása, szvsz nincs az a gyors technikai fejlődés ami követni tudná a magyar utak állapotának rohamos romlását...

A ködlámpa viszont morális probléma, amit te felvázoltál az egy idilli állapot amilyen Magyarországon sose lesz, tudniillik hogy csak és kizárólag akkor használják az emberek a ködlámpát, ha arra valóban szükség van, szóval mindig lesz olyan idióta aki holdfényes éjszakán is bekapcsolja mert jól néz ki, és mert lesz*rja a többi közlekedőt. Az ilyennek meg ki kell hegeszteni a szemét... :lol:

Link to comment
Megosztás:

El kell menni keletre ott boldog boldogtalan ködlámpát használ és engem nem szokott zavarni ha jól be van állítva meg nem az autó tetején van. Én esőben is használom látszani és látszódni még mindig kisebb gond, mint pl a barom lámpa nélkül megy az úton szürke autóval vizszintes zuhéban. Na a ilyet szónélkül.A hátsó ködlámpát meg csak tényleg ködben szabad használni mert az tényleg zavaró tud lenni. Tegnap iszonyat esőben jött egy audi szemben, a nappali ledes helyzetjelzője baromi jó volt,nem vakított mégis láttam messziről, hogy jön valami. nem a lámpa búrában volt a led hanem alatta.

Link to comment
Megosztás:

@Zachi:

A xenonkérdés technikai probléma és a közeljövőben sztem nem is várható a megoldása, szvsz nincs az a gyors technikai fejlődés ami követni tudná a magyar utak állapotának rohamos romlását...

A ködlámpa viszont morális probléma, amit te felvázoltál az egy idilli állapot amilyen Magyarországon sose lesz, tudniillik hogy csak és kizárólag akkor használják az emberek a ködlámpát, ha arra valóban szükség van, szóval mindig lesz olyan idióta aki holdfényes éjszakán is bekapcsolja mert jól néz ki, és mert lesz*rja a többi közlekedőt. Az ilyennek meg ki kell hegeszteni a szemét... :lol:

Én is nagyon "szeretm" aki nappal, vagy éjszaka ködlámpával közlekedik, és ködnek semmi nyoma.

A Xenon+ ködlámpa, nah az a fincsi. :lol:

Link to comment
Megosztás:

A kapcsolását miért erőltetitek külön? Relézve miért nem jó a másik kapcsolót felhasználva??? Nem értem.

Régi verdákban sem kapcsolgatta egyikőtök sem külön az első-hátsó ködvágókat! (na, tuti jelentkezik egy tuning Ladás vagy Wareszos, hogy az övé ilyen volt :lol: )

Robz Szia!

Azért kellene külön kapcsolhatóvá tenni, mert pl. ha ködben te vagy az első a sorban, akkor elől jó ha világít, de a mögötted jövőt a hátsó már zavarni fogja.

Ha utolsó vagy a sorban, akkor meg pont fordítva az egész.

Ahogy más is leírta, ha zavar a hátsó ködlámpám, akkor lépj a fékre, mert nem jó a követési távolságod! Aki meg az utánfutómnak képzeli magát, annak süsse is a szemét. :lol:

Az első meg még tiszta időben sem zavar senkit, ha jól van beállítva, és nem szúrófényest tesz fel a delikvens. (tiszta időben úgysem ködlámpázik a normális ember)

Xenonról is megegyezik a véleményem a Zachi kartárséval. Némelyik rohadt zavaró tud lenni. (ködösben sokkal kevesebb a zavaróan beállított, noha sokan használják lassan napsütés mellett is....)

Link to comment
Megosztás:

Én is nagyon "szeretm" aki nappal, vagy éjszaka ködlámpával közlekedik, és ködnek semmi nyoma.

A Xenon+ ködlámpa, nah az a fincsi. :lol:

Azt nem értem, miért nem érti a delikvens, amikor ráhúzom az országúti fényt, ha ködlámpával jön szembe tiszta éjszakai időben. Még ő van megsértődve... Aki a villantásra sem veszi le, annak meg hadd szóljon, vakuljunk együtt! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sajnos a Corsa fórumban nincs ilyen extrafelszereltséges topic, ezért kénék segítséget itt.

Corsa D-ben van egy ajtózáró gomb.

Megoldható valahogy, hogy automatikusan bezárja az ajtókat pl. ha elérem a 20 km/h sebességet, vagy 1 perc után?

Várom ötleteiteket.

Loar

Link to comment
Megosztás:

Namost vagy valamit félreértek, vagy nem értem mi a gond:

Mi az, hogy külön kapcsolhatóvá tenni az első meg hátsó ködfényeket :lol: Hát azok alapból külön kapcsolhatók, és már az előző F astrámnál is így volt (hozzáteszem ennél le fogom kötni hátul, mert engem is idegesít, amikor mindkét oldalon van ködlámpa és nehezen észrevehető, ha fékez). szóval nem értem hol a gond?

Másik dolog, hogy visszatérve a riasztó aktiválásra-deaktiválásra felvillanó és egy ideig ugymaradó fényre, riasztó kikapcsoláskor pl a beltérfény nekem alapból felkapcsol, és pár másodperc mulva szépen elhalványodik és vége. Ezt szvsz fel lehetne használni bármelyik fényre kötve is, vagy rosszul gondolom :lol:

A harmadik dolog, a konfortfokozatos ablak. Nekem ha bezárom a kocsit akár kulcsal akár távitánnyal(riasztóval) minden esetven felhúzza az ablakokat, és legjobb tudomásom szerint gyári, legalábbis a riasztó tuti, meg az ablak is, és szvsz senki nem bütykölte, de ebben UHU meg tudna erősíteni.

Szóval ez is megvan.

Na a lényeg, hogy az elmult 2 napban nem nagyon értettem, hogy ki mit akar barkácsolni, mikor minden funkció vagy normálisan beletehető/kérhető, vagy józan paraszti ésszel felhasználva a széria felszereltséget kivitelezhető (időkapcsos fény) szvsz.

javitsatok ha tévedek, de én így látom. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ja... TID kijelző!!!

Én is így jártam 2 hete. szétszedtem, opel16v tanácsára átnéztem a forrasztásokat a kijelző nyákján, kicsit óvatosan megmozgattam, összeraktam és azóta is tuti :lol:

igazából rá kellett volna forrasztani, megerősíteni, de nincs ilyen kicsi forrasztóm, de így is bejött.

Előtte mértem feszültséget a csatlakozón gyújtással meg anélkül, minden rendben volt, úgyhogy tényleg a nyákkal volt a gond! szvsz azt nézd meg te is először.

Link to comment
Megosztás:

ja meg még1:

az ablak felhúzatásához ha nem táviránnyal zárok, nekem akkor sem kell elfordítva tartanom a kúlcsot, eléág rázárni és feljönnek az ablakok. ugyanez van a veszélyesebb mutatványnál, ha lehúzott ablaknál becsukott ajtóknál 1 ügyes mozdulattal lenyomod a sofőrajtó gombját (csak ne legyen bent a kulcs, mert mehetsz a pótkulcsért, meg ne felejtsd bent a kezed, mert az ablak jön :lol:

Link to comment
Megosztás:

Namost vagy valamit félreértek, vagy nem értem mi a gond:

Mi az, hogy külön kapcsolhatóvá tenni az első meg hátsó ködfényeket :lol: Hát azok alapból külön kapcsolhatók, és már az előző F astrámnál is így volt (hozzáteszem ennél le fogom kötni hátul, mert engem is idegesít, amikor mindkét oldalon van ködlámpa és nehezen észrevehető, ha fékez). szóval nem értem hol a gond?

Másik dolog, hogy visszatérve a riasztó aktiválásra-deaktiválásra felvillanó és egy ideig ugymaradó fényre, riasztó kikapcsoláskor pl a beltérfény nekem alapból felkapcsol, és pár másodperc mulva szépen elhalványodik és vége. Ezt szvsz fel lehetne használni bármelyik fényre kötve is, vagy rosszul gondolom :lol:

A harmadik dolog, a konfortfokozatos ablak. Nekem ha bezárom a kocsit akár kulcsal akár távitánnyal(riasztóval) minden esetven felhúzza az ablakokat, és legjobb tudomásom szerint gyári, legalábbis a riasztó tuti, meg az ablak is, és szvsz senki nem bütykölte, de ebben UHU meg tudna erősíteni.

Szóval ez is megvan.

Na a lényeg, hogy az elmult 2 napban nem nagyon értettem, hogy ki mit akar barkácsolni, mikor minden funkció vagy normálisan beletehető/kérhető, vagy józan paraszti ésszel felhasználva a széria felszereltséget kivitelezhető (időkapcsos fény) szvsz.

javitsatok ha tévedek, de én így látom. :lol:

Igen, de a riasztó +147e Ft, még jo, hogy az ablakot felhuzza annyi pénzért. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Valaki tudna kapcsrajzot küldeni a TID bekötéséről. Haverom 99-es Astrájában teljesen elsötétült. Nem a gyári magnó van benne. Az égőket megnéztem, de azok jók. Előre is köszi.

Ha csak akkor sötétül el, amikor a nem gyári rádiót bekapcsolod, akkor menj be az Opelbe és TECH 2-vel átállítanak valamit. Persze ez csak akkor életszerű, ha előtte gyári rádió volt benne.

Link to comment
Megosztás:

Namost vagy valamit félreértek, vagy nem értem mi a gond:

Mi az, hogy külön kapcsolhatóvá tenni az első meg hátsó ködfényeket :lol: Hát azok alapból külön kapcsolhatók, és már az előző F astrámnál is így volt (hozzáteszem ennél le fogom kötni hátul, mert engem is idegesít, amikor mindkét oldalon van ködlámpa és nehezen észrevehető, ha fékez). szóval nem értem hol a gond?

Ez úgy van, hogy sufniTuning ráköti a hátsó ködlámpa kapcsolóra az elsőt is és nem vesz 10.000-ért (vagy most mennyi bontóban) komplett kapcsolóegységet, amiben van külön első ködlámpakapcsoló. Hihetetlen mikben spórolnak a gyárak, komolyan mondom többe kerül a logisztika meg a gyártsunkmajdnemugyanolyat, mintha mindbe benne lenne.

Link to comment
Megosztás:

Valaki tudna kapcsrajzot küldeni a TID bekötéséről. Haverom 99-es Astrájában teljesen elsötétült. Nem a gyári magnó van benne. Az égőket megnéztem, de azok jók. Előre is köszi.

Ha teljesen elsötétül, akkor valszeg kontakthiba lesz a csatlakozónál, át kell forrasztani a lábait.

Ha rádió bekapcsnál eltűnik a dátum, akkor csak a 2-es pinen levő vezetéket kell megszakítani.

Link to comment
Megosztás:

És ez mire való, mit csinál....??

Az én értelmezésemben aktiválja a hazavezető fényt.

Amúgy nekem a gyári cl2 astrámba egybeszerelték már a műhelyben a ködlámpákat. Nem tudom hogy a szerelők nyeltek le egy ködlámpakapcsolót vagy van rá valami szerelési utasításuk hogy ilyen esetben ha zsír új autóba megrendeli a vevő a ködlámpát akkor az elsőket kötelezően a hásónak a kapcsolójára kell kötni. Valakinek van még ilyen tapasztalata?

Link to comment
Megosztás:

Amúgy nekem a gyári cl2 astrámba egybeszerelték már a műhelyben a ködlámpákat. Nem tudom hogy a szerelők nyeltek le egy ködlámpakapcsolót vagy van rá valami szerelési utasításuk hogy ilyen esetben ha zsír új autóba megrendeli a vevő a ködlámpát akkor az elsőket kötelezően a hásónak a kapcsolójára kell kötni. Valakinek van még ilyen tapasztalata?

tapasztalat, hogy "szak"szervízben ez az eljárás. Fura ez a CL2, mert van egy halom új az országban, és ha csak ködlámpa kell bele, akkor nem a gyárból rendelnek új autót, hanem belevágják házilag (feltételezem vmi utángyártottat), és felszámolják listaáron. Nem is tudom mennyibe lehet újba ez a kapcsoló, nameg akkor egy plusz relé is kell.

Link to comment
Megosztás:

Nah, hát ez egy elég egyszerű kérdés lesz: :lol:

A CL2-ben szerintetek mindenkinek széria az első dohányzó?

Ha nem, akkor mi van a helyén?

Ha igen, akkor mit lehet a helyére barkácsolni?

A GPS kütyüt szeretném oda passzintani, de a hamutartóba nem fér :lol:

A kar a vezetésben is idegesít, + veszélyforrás, hogy benyomják az ablakot.

Link to comment
Megosztás:

Én úgy emlékszem hogy az alapfelszereltség között volt a dohányzókészlet tétel is. Valahogy viszont ki tudod szedni a hamutartót is nem csak a kivehető részét.

tapasztalat, hogy "szak"szervízben ez az eljárás. Fura ez a CL2, mert van egy halom új az országban, és ha csak ködlámpa kell bele, akkor nem a gyárból rendelnek új autót, hanem belevágják házilag (feltételezem vmi utángyártottat), és felszámolják listaáron. Nem is tudom mennyibe lehet újba ez a kapcsoló, nameg akkor egy plusz relé is kell.

Nekem minden eredeti volt benne bár ehhez lehet hogy az is közrejátszott hogy eléggé csókos gyerek vagyok ott a szervízben. Valóban házilag vágták bele, de én igen sok extrát rakattam bele. Egyedül a levehető vonóhorgot sajnálom mert azt nagyon sokért akarták adni így maradt a fix horog.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.