Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Ugy látom mindenk a Szatunát ajánlja.....

Akkor hogy legyen egy ellenző is:

A többi hasonló légterelőmárkát nem ismerem, de a hosszútávú tapasztalataim nem feltétlenül a legjobbak a Szatunával sem. Eddig már 3 kocsin használtam, és sajna azt kell mondjam hogy 4 év alatt (olyan autón ami ennyi idő alatt sosem állt garázsban) elöregszik annyira az anyaga hogy kifakuljon, esetleg megrepedezzen, aztán később ne érintkezzen pontosan, majd a végső stádiumban autópályás menetnél egyszerűen elszálljon hátrafelé az autóról... :D (ez egy olyan típus volt amit nem kellett csavarozni)

Amelyik típushoz létezik a hátsó oldalablakra is (pl. F Astra), ott a rögzítés nem mindig tökéletes, pedig ők rakták fel még a gyártó udvarán, és előírásszerűen nem lett mozgatva az ablak utána 3 napig, sőt mosva sem volt az autó ugyanennyi ideig, mégis elengedett az öntapadós ragasztója, persze mindez csak a hátsó oldalablaknál, az elsőnél (még mindig F Astra esetén, a Kadettnél például nem) kis csavarok is fogják, oldalanként egy-egy, de annak a feje meg pár hónap után teljesen elrozsdásodik, holott 7500Ft-ért azt gondolom már beleférne nekik a készletbe valami rozsdamentes csavar is.

Mondom ezt úgy, hogy más alternatívát nem ismerek, úgyhogy nem tudom a konkurrenciához képest milyen a minősége, nekem ezek a tapasztalataim vele.

Info: http://www.szatuna.hu/

Link to comment
Megosztás:

nekem is szatuna van és nincs vele semmi bajom, a elején engem is megszivatott az ablak; beszorulás védelmi izéje, de meg lett oldva és most hibátlan az hogy 3 év múlva elfárad az anyag, szerintem nem nagy dolog örüljünk ha egy autó megy 3 évet. :D

Link to comment
Megosztás:

Készen lettem a középkonzol fényezéssel és beépítéssel is. Végre! :D

Volt egy kis műszer kijelzés kékítés is. Sajnos a kitakarítás már nem fért bele :D

Hol volt ilyen hideg ma hogy fűteni is kelljen? ;) :P B)

egyébként egész pofás lett....mi az a bal oldali gomb a hűtés/fűtés konzol alatt?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Régebben volt rola szo, hogy AstraG-be a tempomat beszerelése megoldhato.

Kérdeztem a márkakereskedést, de azt irták, hogy nem tudják megcsináli, mert nincs bekábelezve, illetve ha rendelek kábelköteget az több 100e Ft, illetve nem támogatják a bekábelezést....

:D :D :P

Link to comment
Megosztás:

Ha az ember CCRT700 rádiót akar berakni Astra Classic II-be,akkor kell hozzá valami plusz kábel a telefonálás miatt? Vagy ugyan az van mint a többi rádiónál? Simán a simkáryát bekell tenni a készülékbe és már tudok is róla telefonálni?

Valaki írja le a tapasztalatát.

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Az anyja szüljön sünt annak a gyökér szakembernek, aki kitalálta az Opelnél, hogy az eddigi szabvány ISO dugók helyett egy teljesen újat találnak ki a vásárlók szopatására. Egy nagy profin rögzíthető csatlakozó, a közepén egy ISO szerű képződmény, de nincsenek elválasztva, közelebb is vannak egymáshoz, és 90fokkal el is vannak forgatva. Amúgy nincs túlbonyolítva, +12V, test és a 4 pár hangszóró vezetéke. Se gyújtás, se világítás, se semmi. Ha gyári magnót veszel drágán, akkor csak beledugod és kész. Ja, ez sem igaz. A gyári kábelezés a magnó helyén bepillantva, nem is látszik. Tapogatod, kukkolod, aztán gyanús lesz a bal oldalon egy kábelköteg, de csatlakozó nem látszik. Ez a kábelköteg egy profi védőharisnyában van, nem hasonlít a többire és oda van kötegelve egy normálhoz. A kötegelő elvágása is szép feladat, kábelt ne sérts meg, de csak tapogatva tudod véghezvinni a dolgot, mert ha bedugod a kezed a fogóval, akkor nem látod. Ha ez megvan, akkor még nincs nyert ügyed, mert a kábel egy kicsit arrébb még hozzá van szigetelőzve egy másik kábelköteghez. Bemászol a kormány alá, benyúlsz a műszerfal alá és kitagogatod a csatlakozót, nem messze tőle megpróbálod egy kézzel lefejteni a szigszalagot (2 kéz nem fér el). Ha ez megvan, akkor kihúzod a magnónak szánt nyíláson a kábelköteget és meglátod a rémséget. Szóval a gyárinál csak összedugod, de ha te olcsóbb, de jobb fejet szeretnél, akkor kellene egy átalakító ISO-ra. Na, ez a legolcsóbb helyen is 6eFt.

A szerencse az, hogy a spórolás azért benne van a dologban, mert a csatlakozó érintkezői megegyeznek az ISO érintkezőivel. Óráscsavarhúzó elő és cserélgetés. 20-25perc az egész, de nem kell 6eFt-ot fizetni egy lehúzásért, nem kell vágni, nem kell forrasztani, csak egy ISO dugópár kell. Az antennacsatlakozó külön történet, majd ha meglesz, akkor megírom mi jó hozzá.

Íme pár kép:

http://www.freeweb.hu/inhouse/Opel_ISO.html

Egy másik fórumon találtam ezt a hozzászólást és a véleményeteket szeretném kérdezni ezzel kapcsolatban: ez vajon milyen opel lehet talán corsa?

A hsz tulajdonosának engedélyével került ide fel.

Link to comment
Megosztás:

Ez egészen pontosan egy C Corsa csatlakozója (az autó is az), nem kell azért annyira beparázni tőle, létezik hozzá átalakító amivel simán össze lehet hozni és közel sem annyira vészes.

Ne felejtsük, hogy ez egy 2 dines gyári fejegységhez csatlakozik élből...... :D

Link to comment
Megosztás:

Van egy majdnem elektromos problémám. Kiégett a jobb első tompított izzója. Csere után a beállítását műszeresen ellenőriztük. Némi - nem vészes - korrekcióra szorult volna, de a mechanikája nem műkszik. Az imbuszkulcsot hiába tekerem a rudatnem viszi. :D A rúdon csak a lámpatest ellenállását lehet érezni, az állító bisz-baszon simán át lehet tolni. Tavaly még korrektül működött.

Felmerült kérdések:

  1. javítható?
  2. beszerezhető?
  3. mi a becsületes neve?
  4. nincs valakinek elfekvőben?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sajnos az ablakok sötétítése elmarad, mert kicsit drága. 30-35e között válalnáék el.

Az ilyen rolók-ról mia atapasztalat?

A homasita kft postáz is, mert nekem Bp 250km.

nek milyesmi van hátul már több mint egy éve de az olda ablakokon is van. Sajnos oda nincs méret pontos ami nagyon nagy baj mert az lenne az igazán profi. vagy legalább 40 cm es mert az is jó. A hátsót le kell csavarozni a kalap tartóra vagy, mint a gyári megoldások kivágod berakod alulra és kész :D a fóliázás jó csak sötétben és téllen nem szeretem ezt meg csak feltekerem és csá

Link to comment
Megosztás:

nek milyesmi van hátul már több mint egy éve de az olda ablakokon is van. Sajnos oda nincs méret pontos ami nagyon nagy baj mert az lenne az igazán profi. vagy legalább 40 cm es mert az is jó. A hátsót le kell csavarozni a kalap tartóra vagy, mint a gyári megoldások kivágod berakod alulra és kész :D a fóliázás jó csak sötétben és téllen nem szeretem ezt meg csak feltekerem és csá

Hátsó ablakokra mekkora kell?(most nem vagyok autóközelben)

A homasítánál van 40cm, 45cm, 50cm széles, szóval ha kell akkor van olyan ami nagyjából méretpontos.

Hát a Csavarozásnak nem vagyok a híve, majd megnézem hogyan tudnám felrakni, ha jól látom a képeken, tényleg csavarozni kell. :D

Habár a képen tényleg frankó csavarozva is. 370522601_2.jpg

Az oldalsó ablakoknál hova lehet rögzíteni, ott nincs kalaptartó. :P

Link to comment
Megosztás:

Hát én nem igy raktam fel, de elősszőr nekem is ilyen volt. Az enyém nem "ferdén" áll. A hátsó ülés mögé raktam egyből két ok miatt egyik akkor egyenesen áll a kalap tartón, a másik a kalaptartó mint maga nem szünik meg létezni. Másik a ha visszapillantó tükörbe nézel nem mindegy hol ér véget a roló, szerintem azt próbáld ki. Úgy emlkékszem nekem a 100 as van talán. Nem lesz olyan mint egy fólia azt tudni kell de, nekem praktikus és ebbe nem köt bele a rendőr (egyenlőre)

Oldalsó ablakoknál két választás egyik hogy veszel 50 eset és fel csavarozod ami sztem elég gány, vagy ami ugyn olyan gány de nem kell csavarozni a beakasztós vagy a tapadó korongos megoldás.Nekem a beakasztós van amit beakasztasz az ablakra és felhúzod alul meg tapadó korong . Amit akartam csak nem mertem az oldal ablakra kárpit alá berakni mint a "gyári" rolóknál de nem mertem bár ha látnék egy otthon készültet neki állnék. Ja és a trapézt kellene megnézni mert az pontosabb lehet de nem bizti.

Ja nekem 5 ajtós van a képen 4 ajtós van azon azért más a helyzet sztem

Link to comment
Megosztás:

Hát én nem igy raktam fel, de elősszőr nekem is ilyen volt. Az enyém nem "ferdén" áll. A hátsó ülés mögé raktam egyből két ok miatt egyik akkor egyenesen áll a kalap tartón, a másik a kalaptartó mint maga nem szünik meg létezni. Másik a ha visszapillantó tükörbe nézel nem mindegy hol ér véget a roló, szerintem azt próbáld ki. Úgy emlkékszem nekem a 100 as van talán. Nem lesz olyan mint egy fólia azt tudni kell de, nekem praktikus és ebbe nem köt bele a rendőr (egyenlőre)

Oldalsó ablakoknál két választás egyik hogy veszel 50 eset és fel csavarozod ami sztem elég gány, vagy ami ugyn olyan gány de nem kell csavarozni a beakasztós vagy a tapadó korongos megoldás.Nekem a beakasztós van amit beakasztasz az ablakra és felhúzod alul meg tapadó korong . Amit akartam csak nem mertem az oldal ablakra kárpit alá berakni mint a "gyári" rolóknál de nem mertem bár ha látnék egy otthon készültet neki állnék. Ja és a trapézt kellene megnézni mert az pontosabb lehet de nem bizti

A gyárin is a kalaptartó, és a tetőre van rögzítve, ha jól látom.

gyári árnyékoló roló

És a tetön rögzítöfüleket hogyan rögzitetted?

Az oldalsók felfogatását hogyan oldanád meg?

Link to comment
Megosztás:

A gyárin is a kalaptartó, és a tetőre van rögzítve, ha jól látom.

gyári árnyékoló roló

És a tetön rögzítöfüleket hogyan rögzitetted?

Az oldalsók felfogatását hogyan oldanád meg?

Fúrással sajnos meg pattental de alátétes fekete csavarralis lehet sztem.nem látszik semmi csak ha kinyitod az 5. ajtót. oldalsó nekem a bekasztós van de kiváncsi lennék hogy a roló be fér e a kárpit alá és akkor csak a ki kell húzni viszont a felfogatását nem tudom mivel nem láttam még mekkora a hely. de lenne olyan ötletem hogy a B oszlopra felrakni akkor az ajtót i ki lehet nyitni az ablakot is le lehet húzni és vizszinten húzod ki a rolót a pillangó ablak végéig. :D

Link to comment
Megosztás:

Fúrással sajnos meg pattental de alátétes fekete csavarralis lehet sztem.nem látszik semmi csak ha kinyitod az 5. ajtót. oldalsó nekem a bekasztós van de kiváncsi lennék hogy a roló be fér e a kárpit alá és akkor csak a ki kell húzni viszont a felfogatását nem tudom mivel nem láttam még mekkora a hely. de lenne olyan ötletem hogy a B oszlopra felrakni akkor az ajtót i ki lehet nyitni az ablakot is le lehet húzni és vizszinten húzod ki a rolót a pillangó ablak végéig. :D

Keresgettem, a hátsó rolót a Te elképzelésed szerint rakták fel gyárilag a Mazdára. :P

És szerencsére látszik is az oldalsó.

Ha szépen fel tudnám/lehetne szerkeszteni, nagyon baba lenne. :D

mazda3_arnyekolo.jpg

Link to comment
Megosztás:

Picit más:

Találtam egy leírást a neten a tempomat utólagos beszereléséről itt:

http://www.astraownersclub.com/technical_guides.php (Astra Mk4 Technical Guides/Interior/How to Fit Cruise Control)

Gondoltam megnézem lehetséges-e az enyémbe beszerelni, ha már egyszer úgysincs túl nagy költségvonzata. Az ECU csatlakozójában meg is találtam a vezetéket a 10-es pinen (ugyan a leírás szerint egy barna és egy fekete között kéne lennie, nekem meg barna/zöld van a 9-as pinen, és szürke/zöld a 11-esen, de ez legyen a kisebbik baj), valamint a kormánykapcsoló vezetékkötegénél eldugva is ott volt a 4pólusú csatlakozó a tempomatos kormánykapcsolónak, sőt még a fékpedálnál levő kapcsolóm is a 4 pólusú ahogy írják, viszont az arra menő vezetékkötegben az istennek se leltem szabad csatlakozót aminek a kuplungkapcsolóra kéne mennie. Most picit elment a kedvem, mert az elején egészen fellelkesültem, de a leírásban nem írnak semmit hogy mivan ha nincs csati a kuplungkapcsolónak. Akkor vajon beszerelhető-e? Vagy az mindegyikben benne van, csak nézzek jobban körül?

Amúgy nem is kerülne sokba ha megoldható lenne, a Csergőben 18e egy tempomatos kormánykapcsoló, és 7e a kuplungpedálhoz való, úgyhogy 25e-ből meg egy órai munkából kijönne az egész...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.