mélykék76 Elküldve December7, 2007 Megoszt Elküldve December7, 2007 Mint google professzionális felhasználó, rákereshetsz itt a fórumban, hányszor panaszkodott erre valaki... :D tudod, figyelek, tanulok ;) az ember nem csak a saját tapasztalataiból von le következtetéseket :( amúgy én is nemsokára fogok rakni az omiba, csak előbb be kéne végre állítani a lámpákat rendesen ;) Áháááám, mondjuk lehet akkor úgy írni "sokat olvasgattam a témában, de én még nem találkoztam azzal, hogy valaki utólagos xenon miatt cseszetették volna" :) KIcsit máshogy hangzik :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
meriva1.8 Elküldve December9, 2007 Megoszt Elküldve December9, 2007 Bevéshetnéd, amit a Lurdynál mondtál a bontott alkatrészek kapcsán, hátha valakimásnak is szüksége lenne onnan valamire :( Holnap előkeresem és beírom. Viszont megvan, milyenre cserélem az első tárcsákat: Brembo MAX. Kb.12,5-be lesz darabja. http://www.brembo.com/ENG/catalogo_AM/2007/index.html lásd BREMBO MAX fülnél! Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve December10, 2007 Megoszt Elküldve December10, 2007 Holnap előkeresem és beírom. Viszont megvan, milyenre cserélem az első tárcsákat: Brembo MAX. Kb.12,5-be lesz darabja. http://www.brembo.com/ENG/catalogo_AM/2007/index.html lásd BREMBO MAX fülnél! Ezt mondtam, hogy pár kocsiban ilyen tárcsánk van :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
meriva1.8 Elküldve December10, 2007 Megoszt Elküldve December10, 2007 Jó'vanna. :( Értem én, s legalább mindenki elégedett? Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve December10, 2007 Megoszt Elküldve December10, 2007 Jó'vanna. ;) Értem én, s legalább mindenki elégedett? Csütörtökön viszlek egy kört és megmutatom hogy fog a fék, vagy akár ki is próbálhatod :( Én nem bántam meg, hogy ezt választottam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
meriva1.8 Elküldve December10, 2007 Megoszt Elküldve December10, 2007 Kösz előre is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December10, 2007 Megoszt Elküldve December10, 2007 Csütörtökön viszlek egy kört és megmutatom hogy fog a fék :( Npasi! Otthon köszönj el szépen... ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gonczgabi Elküldve December10, 2007 Megoszt Elküldve December10, 2007 Sziasztok! Xenon utólag: Totalcar.hu: A fénnyel kapcsolatban csak a misztikus 38. § paragrafust 2. bekezdését találtam: "A világító és fényjelző berendezések által kibocsátott, illetőleg visszavert fények színkoordinátáit az 1980. évi 3. törvényerejű rendeletben meghirdetett -, az 1968. évi november hó 8. napján Bécsben aláírásra megnyitott - Közúti Közlekedési Egyezmény határozza meg." Na ezzel nem lettem okosabb. Viszont a 37. § 4-es bekezdése viszont eléggé világosan fogalmaz: "A világító és a fényjelző berendezésekben csak a berendezés típusára előírt műszaki jellemzőkkel rendelkező izzólámpát szabad használni." A KöHÉM rendelet 1. és 2. számú mellékletei viszont feketén-fehéren szabályozzák a gázkisüléses fényszórókra vonatkozó előírásokat, vagyis "A 48. és 98. ENSZ-EGB előírások tartalmazzák az automatikus magasság állítás és a szintén automatikus fényszórómosás kötelezettségét". Természetesen ilyen készletek is léteznek, de ezek a földi halandónak gyakorlatilag megfizethetetlenek, az olcsók tízszeresébe is kerülnek. Összegezve: az automatikus ablakmosónak és szintszabályozás nélküli utólagos beépítéseknek hivatalosan hugyoztak. Ne higgyünk a forgalmazóknak, ha azt mondják, ebből nem lehet gáz, és ne csodálkozzunk, ha közúti ellenőrzés során jó esetben megbüntetnek, rossz esetben akár soron kívüli műszaki vizsgára rendelnek. Vizsgára se menjünk ilyen autóval. A soron kívüli műszakit gondolom nem helyben szervezik meg.... Xenon-t kiszedni meg nem egy nagy hókusz-pókusz. trafók ki, égőfejek ki, normál izzók be. 10perc A fényük meg csak akkor bántó, ha magasra van állítva megjegyzem, rám még egyszer sem villogott senki szembe jövő... Én már annál többször... Sok a rosszul beálított xenon és hagyományos fényszórós autó..... :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gonczgabi Elküldve December10, 2007 Megoszt Elküldve December10, 2007 Múlt héten főnököm saab-jában a pótféklámpába tettünk 2 ledsort. Nagyon királyul néz ki, főleg este. Kedvet kaptam hozzá én is. Csak azt nem tudom milyen módszerrel lehet megbontani a pót kféklámpát, mert csavarokat nem találtam. Pattintós? Vagy netán valami trükkje van? Link to comment Megosztás: More sharing options...
meriva1.8 Elküldve December10, 2007 Megoszt Elküldve December10, 2007 :( Npasi! Otthon köszönj el szépen... ;) Miért? Mi a legfőbb bizonytalansági tényező ebben a próbakörben? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ROLÓ Elküldve December10, 2007 Megoszt Elküldve December10, 2007 Múlt héten főnököm saab-jában a pótféklámpába tettünk 2 ledsort. Nagyon királyul néz ki, főleg este. Kedvet kaptam hozzá én is. Csak azt nem tudom milyen módszerrel lehet megbontani a pót kféklámpát, mert csavarokat nem találtam. Pattintós? Vagy netán valami trükkje van? 5. ajtó műanyag borításának a bontása végig az ablak körül, nem vészes... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gonczgabi Elküldve December10, 2007 Megoszt Elküldve December10, 2007 5. ajtó műanyag borításának a bontása végig az ablak körül, nem vészes... Köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
urbanjozsi Elküldve December10, 2007 Megoszt Elküldve December10, 2007 Miért? Mi a legfőbb bizonytalansági tényező ebben a próbakörben? A lábatok :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
meriva1.8 Elküldve December10, 2007 Megoszt Elküldve December10, 2007 Hallod ezt Pista??? Hol itt a belénk vetett bizalom? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ROLÓ Elküldve December13, 2007 Megoszt Elküldve December13, 2007 Kicseréltem a belső világítás izzóit kék ledesre. Minden ok. kivéve az első, ami késleltetéssel müködik: azt vettem észre, hogy amikor elkezd halványodni, majd teljesen elsötétedik mégsem sötétedik el a led. Egy nagyon minimálisan világít, éppen csak "izzik". Ez viszont folyamatosan megvan, kb 5V feszt mértem rajta és 18mA áramot. Ha kiveszem a ledet és visszateszem az izzót nincs semmi fesz. és áram sem folyik, az izzó sem világít. De a led esetében folyamatosan izzik nagyon haloványan. Miért?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve December13, 2007 Megoszt Elküldve December13, 2007 Kicseréltem a belső világítás izzóit kék ledesre. Minden ok. kivéve az első, ami késleltetéssel müködik: azt vettem észre, hogy amikor elkezd halványodni, majd teljesen elsötétedik mégsem sötétedik el a led. Egy nagyon minimálisan világít, éppen csak "izzik". Ez viszont folyamatosan megvan, kb 5V feszt mértem rajta és 18mA áramot. Ha kiveszem a ledet és visszateszem az izzót nincs semmi fesz. és áram sem folyik, az izzó sem világít. De a led esetében folyamatosan izzik nagyon haloványan. Miért?? Azért mert az izzószál akkora teljesítménytől nem ízzik. Viszont a LED aminek sokkal kisebb teljesítménye, és jóval kisebb energia kell a meghajtásához, ezért látsu egy minimális fényt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ROLÓ Elküldve December13, 2007 Megoszt Elküldve December13, 2007 Azért mert az izzószál akkora teljesítménytől nem ízzik. Viszont a LED aminek sokkal kisebb teljesítménye, és jóval kisebb energia kell a meghajtásához, ezért látsu egy minimális fényt. Ezt értem, de hogy marad még benne feszültség, ha a késleltetésnek vége van és ki kellene kapcsolni? Ha az izzót benne hagyom nem tudok rajta mérni semmit, ha a led marad benne 5v körüli fesz van és picit világít... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve December13, 2007 Megoszt Elküldve December13, 2007 Ezt értem, de hogy marad még benne feszültség, ha a késleltetésnek vége van és ki kellene kapcsolni? Ha az izzót benne hagyom nem tudok rajta mérni semmit, ha a led marad benne 5v körüli fesz van és picit világít... Csak tipp....valószínűleg a körben lévő kondi okozza...a led nem tudja teljesen "kisütni" mint az égő, mert kisebb a teljesítmény felvétele...ha elég sokat várnál szerintem elalszik....de elektronikai tudor mindjárt elárulja :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
meriva1.8 Elküldve December13, 2007 Megoszt Elküldve December13, 2007 1 LED-en nem eshet 5V fesz. Amellett 18mA áramnál szinte teljesen kellene világítania. Valamit elmértél... Az, hogy dereng, lehet azért van, mert a LED nem egy tiszta ohmos terhelés, mint az izzó és ezért az elektronika(vmi tranzisztoros kimenet) valami miatt nem zár le teljesen. Talán meg kellene próbálni párhuzamosan egy pár kilós ellenállást tenni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve December14, 2007 Megoszt Elküldve December14, 2007 A pár kilós kicsit sok lesz, de tényleg hasonló módon kéne elindulni, mert valszeg a kisütés az égő ellenállásától erősen függ az áramkörben. Hány led van az "égőben"? Link to comment Megosztás: More sharing options...
mélykék76 Elküldve December14, 2007 Megoszt Elküldve December14, 2007 Hallod ezt Pista??? Hol itt a belénk vetett bizalom? Szoriii, kicsit későn értem volna oda Lurdyhoz. Hétvégén kipróbálhatod, ha gondolod :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
ROLÓ Elküldve December14, 2007 Megoszt Elküldve December14, 2007 Olyan "szofita" izzóról van szó amelyben benne van gyárilag 2db kék led, tuning boltokban kapható. Nos, ha ez a ledes megoldás van beszerelve, akkor folyamatosan picit világít a teljes kikapcsoláskor és ekkor a két pont között (+ - vezeték között) 5v fesz van, és 18mA áram folyik keresztül. Ha visszateszem az eredeti gyári izzót, kikapcsolt állapotban nem világít, de ha a helyére teszem a ledes izzót az akkor picit világít. Egyébként nem néz ki rosszul, csak folyamatosan jelen van ez a pici fény, ha becsukod az ajtót és mégy vele akkor is. :( Gondolom ez a minimális áramfelvétel nem szívja le az akksit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
meriva1.8 Elküldve December14, 2007 Megoszt Elküldve December14, 2007 OK, 2 LED esetén rendben van az 5V, de 18mA-nél már rendesen világítani kellene szerintem, habár ha vmi ultranagy fényerejű LED, annak nem tom a max. illetve nominális áramát. De a bibi akkor is ott van, hogy ezaz 5V meghülyíti a fényerőszabályzót. Próbáld meg söntölni az "izzót" pár száz ohmmal (ahogy Gabi javasolta), kiloohmos nagyságrend tényleg sok lehet...ill. "kevés". Ja, az akkut nem szíjja le....csak nagyon sokára. :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
ROLÓ Elküldve December14, 2007 Megoszt Elküldve December14, 2007 OK, 2 LED esetén rendben van az 5V, de 18mA-nél már rendesen világítani kellene szerintem, habár ha vmi ultranagy fényerejű LED, annak nem tom a max. illetve nominális áramát. De a bibi akkor is ott van, hogy ezaz 5V meghülyíti a fényerőszabályzót. Próbáld meg söntölni az "izzót" pár száz ohmmal (ahogy Gabi javasolta), kiloohmos nagyságrend tényleg sok lehet...ill. "kevés". Ja, az akkut nem szíjja le....csak nagyon sokára. :( Köszi, hogy ilyen segítőkészek vagytok! Ha sontölöm a ledet, akkor az ellenállást párhuzamosan kötöm -Jól gondolom? Ez az utólag bekötött ellenállás rendes működés közben nem fogja vissza a ledek fényerejét? Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve December14, 2007 Megoszt Elküldve December14, 2007 1 LED-en nem eshet 5V fesz. Amellett 18mA áramnál szinte teljesen kellene világítania. Valamit elmértél... Az, hogy dereng, lehet azért van, mert a LED nem egy tiszta ohmos terhelés, mint az izzó és ezért az elektronika(vmi tranzisztoros kimenet) valami miatt nem zár le teljesen. Talán meg kellene próbálni párhuzamosan egy pár kilós ellenállást tenni. bocs, de nem! Mivel 12V-os a rendsszer, ezért biztossan 1-1,5 Kohmos előtétellenálás van elötte, ha nem lenne akkor a LED "kiégne". 5V-is sok lenne a LEDeknek, mivel a kék és fehér LEDeknek a legnagyobb a nyitófeszültsége (3.2-3.6V). Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts