Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

16 órája, g.peter23 írta:

Sajnos csak felületesen értek hozzá. Jelenleg  2db régebbi modell Xiaomi telefonunk van, mindkettőt -papíron- 5V/2A-rel lehet tölteni, 4000mAh akksik vannak benne.

A kamerának is, papíron, 2A-t kell adni.

Egy ilyen működhet? USB aljzat
Egy 2.1A, illetve 1A csatlakozó van rajta. Nem létszükséglet a telefon gyors töltése.

Köszi

Elvileg az adatok szerint működnie kell. 

Link to comment
Megosztás:

On 2021. 05. 16. at 19:51, g.peter23 írta:

Sziasztok!

Menetrögzítő kamerát tervezek a kocsiba (G astra 1.4) . A Kamera

A szivargyújtóm ki van cserélve USB-re, amiről egyszerre csak 1 telefont tudok tölteni.

Milyen igényes, de egyszerű megoldás van a tápellátásra(autóvillamossági szakemberhez fogok fordulni mert én nem értek hozzá)?

Köszi

Oh, egy sors társ. Nekem tegnap jött meg ugyan ez a kamera + 70mai Hardwire Kit.

Segítségre lenne szükségem, hogy veszek hozzá egy ilyet: https://www.autodvd.hu/biztositek-eloszto-keses-roz-03.html
De a biztosíték táblában hová lehetne elhelyezni úgy, hogy a kivánt állandó +12V -t, és a gyújtást (ACC) megkapjam?  Valamint Test-nek hol javasoltok a legközelebb itt pontot?

 

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

On 2021. 05. 20. at 21:55, feel2006 írta:

Oh, egy sors társ. Nekem tegnap jött meg ugyan ez a kamera + 70mai Hardwire Kit.

Segítségre lenne szükségem, hogy veszek hozzá egy ilyet: https://www.autodvd.hu/biztositek-eloszto-keses-roz-03.html
De a biztosíték táblában hová lehetne elhelyezni úgy, hogy a kivánt állandó +12V -t, és a gyújtást (ACC) megkapjam?  Valamint Test-nek hol javasoltok a legközelebb itt pontot?

 

Köszönöm

Hátha segítség lesz valakinek! A korábban írt biztosíték elosztóval sikeres volt a beépítés. 

Alsó késes biztosítéksorban balról a 10. sárga az állandó 12V [vonóhorog biztosítéka, nekem üres volt], és tőle jobbra kettővel a 12. [hűtőventillátor/légkondi] a gyújtás 12V. 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olyan problémám lenne (már fennáll jó ideje, csak nem tudtam foglalkozni vele), hogy kb 1-2 nap alatt lemerül az autóban az akksi (nem az akksinak van baja).

Tegnap mértem mindent IS, ~0,65A az áramfelvétele valaminek, de egyszerűen nem találom, hogy mi lehet. (igen, eltelt bőven a fél óra az akksi saru visszahelyezés után). A test pontokra gyanakszom, de ha van bármi ötlet, akkor jöhet.

Szóval a kérdésem/kérésem: soroljátok már fel légyszi a testponokat az autóban :) 
(az A oszlop aljában és bal hátsó lámpánál lévőt már néztem)

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

34 perce, ALULU írta:

Sziasztok!

Egy olyan problémám lenne (már fennáll jó ideje, csak nem tudtam foglalkozni vele), hogy kb 1-2 nap alatt lemerül az autóban az akksi (nem az akksinak van baja).

Tegnap mértem mindent IS, ~0,65A az áramfelvétele valaminek, de egyszerűen nem találom, hogy mi lehet. (igen, eltelt bőven a fél óra az akksi saru visszahelyezés után). A test pontokra gyanakszom, de ha van bármi ötlet, akkor jöhet.

Szóval a kérdésem/kérésem: soroljátok már fel légyszi a testponokat az autóban :) 
(az A oszlop aljában és bal hátsó lámpánál lévőt már néztem)

Köszönöm!

Hali. A motortérben is van néhány ott is nézzél szét.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, ALULU írta:

Sziasztok!

Egy olyan problémám lenne (már fennáll jó ideje, csak nem tudtam foglalkozni vele), hogy kb 1-2 nap alatt lemerül az autóban az akksi (nem az akksinak van baja).

Tegnap mértem mindent IS, ~0,65A az áramfelvétele valaminek, de egyszerűen nem találom, hogy mi lehet. (igen, eltelt bőven a fél óra az akksi saru visszahelyezés után). A test pontokra gyanakszom, de ha van bármi ötlet, akkor jöhet.

Szóval a kérdésem/kérésem: soroljátok már fel légyszi a testponokat az autóban :) 
(az A oszlop aljában és bal hátsó lámpánál lévőt már néztem)

Köszönöm!

Ha kontakthibás testpont mögött van valaminek magasabb áramfelvétele, akkor az akku és egy fogyasztók között feszültség különbség is van. Tehát az akkufesznél kevesebbet kellene mérned pölö  a biztosítékoknál, belső világítás izzójánál ésatöbbi ésatöbbi. 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Utánfutóm lámpáinak ledre cserélésén gondolkodom, de több kérdés is felmerült bennem.Világítást és az indexet, tudja az autó működtetni led illesztő modul nélkül? Illetve ha tudja is, a visszajelzés működni fog ilyen esetben? Van benne utólag szerelt vissza jelzés is, valamint utólag kiépítettem a ygári visszajelzést is a műszerfelra. A lecsökkent áramerősséget érzékeli a multitimer?

Link to comment
Megosztás:

On 2021. 06. 11. at 10:08, forraid84 írta:

Sziasztok.

Van egy 96-os B1 Vectrám,utólagos ködlámpát szeretnék előre beépíteni.Vettem kétködlámpás világításkapcsolót a bekötésben szeretnék egy kis segítséget.köszi a válaszokat.

Ez mondjuik a G Astra fórum, úgyhogy lehet hogy amit írok az a B Vectrára nem lesz releváns, de a G-nél nem különösebben nagy ügy ezt megoldani: a ködfényszóró kábelkötege benne van minden autóban (mármint a nem Classic Astrákban) a kapcsolótól előre a lökhárítóig, úgyhogy annyi a művelet hogy beteszed a ködfényszórós világításkapcsolót, a biztosítéktáblába az első ködfényszóró reléjét (ugyanolyan mint a hátsó, az meg mindegyikben benne van), meg elől a lökhárítónál rádugod a csatikat a lámpára és kész is.:cool:

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
3 órája, kriszrap írta:

Sziasztok.

Beszereztem egy lábtér világítást ami 2 amper vesz fel a lámpa kapcsolóra szeretném bekötni.

Ami a helyzetjelzőt ,szivargyújtó, izzó műszer fal izzókat kapcsolja.

Melyik a biztosítékija annak az áramkörnek?

Szia! Ha jól látom a 36-os számú 20 Amperes. Az alsó sor közepétől kissé jobbra. 

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Akkor nálam szürke/sárga vezeték ami megy a szivar gyújtó izzó hoz akkor arra rákötöm és kész?
Annyit hogy ekkora áramat az ajtó nyitást jelző kapcsoló ki bír ha azt szeretném hogy ajtó nyitásra kapcsoljon be és a negatívot szeretném az ajtó nyitóra kötni ? 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, kriszrap írta:

Akkor nálam szürke/sárga vezeték ami megy a szivar gyújtó izzó hoz akkor arra rákötöm és kész?
Annyit hogy ekkora áramat az ajtó nyitást jelző kapcsoló ki bír ha azt szeretném hogy ajtó nyitásra kapcsoljon be és a negatívot szeretném az ajtó nyitóra kötni ? 

Igen, csak rákötöd. Ki kell hogy bírja a legvékonyabb vezeték sincs aláméretezve a biztosítéknak ami ahhoz a körhöz tartozik. Minden bizti nagyobb 2 Ampernél, tehát bírnia kell. 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Üdv mindenkinek! Központi zárral lenne egy kis gondom. A távirányító nyitja a zárat viszont nem akarja bezárni csak random módon. Elemcsere, tanítás stb már volt. Az autót körbejárva közben nyomizva a távirányítót, néhány helyen működik a zárás, illetve ha bemelegszik az autó, vagy kint van meleg akkor is az esetek többségében bezárja. A távirányítóban nem látni, hogy a forrasztás elengedte volna. Szerintetek? Van külön relé, bizti vagy egyáltalán hol van ami vezérli a zárat? Esetleg valakinek lenne ötlete, hogy mit lehetne megpróbálni rá? Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok! 

Egy 20 éves de patika G astrára tettem szert az elmúlt héten. Sajnos elektromos ablakemelő szett nincsen benne. Szeretnék bele szereltetni ilyet, ha lehet mind a négy ajtóhoz. Van esetleg javaslatotok, hogy Budapesten merre érdemes beszereltetni ilyet? És kb mennyibe kerülhet? Láttam itt a forumba, hogy volt ilyenekről szó, de elég régiek a posztok, szóval valószínűleg már nem aktuálisak annyira. Van valakinek relatív friss tapasztalata a témában? Előre is köszi a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

On 2021. 07. 02. at 16:12, zotya975 írta:

Igen, csak rákötöd. Ki kell hogy bírja a legvékonyabb vezeték sincs aláméretezve a biztosítéknak ami ahhoz a körhöz tartozik. Minden bizti nagyobb 2 Ampernél, tehát bírnia kell. 

Szia sikerült ez a dolog már de inkább ajtónyitásra szeretném hogy működjön.

Kérdésem 1 Ampert az ajtónyitó kábele kibírna ?? 

Egy  kábelen fut az ajtónyitó érzékelő kábelei ?? nem kell mindegyiket lehúzni mindegyik ajtótól? 

Link to comment
Megosztás:

10 órája, kriszrap írta:

Szia sikerült ez a dolog már de inkább ajtónyitásra szeretném hogy működjön.

Kérdésem 1 Ampert az ajtónyitó kábele kibírna ?? 

Egy  kábelen fut az ajtónyitó érzékelő kábelei ?? nem kell mindegyiket lehúzni mindegyik ajtótól? 

A legvékonyabb vezeték 0.5-ös az autóban amit max 7 Amperrel lehet terhelni, tehát 1Ampert kibír. A vezetőoldalról több szál fut, hiszen pölö a "fényszóró égve maradt" figyelmeztető jelzést csak a vezető oldali ajtó adja, de a többi szál ami a belső világítást kapcsolja szerintem közösítve van. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ide trollkodok, hiszen G Astra alkatrészről van szó. Egy jó cimborámnak segítek az F Astrájába szervót tenni. Mivel utólagos klímája van ( Diavia ) és minden ékszíjas, így a gyári F megoldások nem jöhettek szóba, teljes átépítés nélkül. Így szereztem neki egy G Astra elektromos TRW szervót, amit rendszerbe is kötöttünk. Az autó, amiből van az alkatrész, az nemrég jött haza saját lábán külföldről, tehát 99% hogy rendben működik. Beépítés F-be, próba, és nem indul a szervó motorja. A kb. 10-15 próbálkozásból, mindössze 2 x 2 mp.-re indult el. 

Amiket villamosan bekötöttem, lehetséges valahol helytelenül:

Vastag barna fix test. Vastag piros, gyújtás kapcsolótól gyújtás kapcsolt 12V. ( lehet ennek kellene fix +12V akkuról, a 80A-es biztivel, erre tippelek. ) Kék-fehér 0,75-ös a generátor gerjesztő száljára. Azt hiszem ( nem vagyok most ott ) talán fekete 0,75-ös szintén gyújtás kapcsoló gyújtáskapcsolt száljára. 

Töltés rendesen van az autójában, és bár 70-es a generátor, szerintem azzal nem lenne gond. Biztonság kedvéért, a gerjesztő szálat rákötöttük az én autóm generátorára, ami egy felújított 100-as. 

Létezhet, hogy a vastag pirosat azt fix +-ra az akkuhoz kell direktben kötni a biztivel? Mert akkor azt nem értem, miért nem mindegy neki, hogy a feszt az a szál mikor adja? Gyújtáson így is-úgy is megvan. 

Lehet csak ennyit kötöttem félre, vagy van esélyem mást is ellenőrizni?

Hétvégén rendbe kellene tennem.

Előre is köszönöm a tippeket!!!! 

Link to comment
Megosztás:

Igaz ez Meriva, de TRW. Kormányoszlop szerelési utasítás utolsó pontja:
"A kormányszögérzékelőt betanítani. Kapcsolja be a gyújtást. A kormánykereket a bal és jobb ütközésig elforgatni. A szervókormány ellenőrzőlámpája kialszik. Amennyiben nem alszik ki a szervokormány ellenőrző lámpája, a kormányszög-érzékelőt a megfelelő diagnosztikai berendezéssel be kell tanítani."

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.