Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Nem vagyok biztos benne hogy hátra 13 centis kell... Nekem coupé van, abba tudom hogy 16 centis kerek hangszóró kell hátra is, meg még az tuti hogy a cabrioba 13-as, de a többi karosszériaváltozatot passzolnám (azért egy erős tippem lenne a 16 centis mellett)

Elküldve
1 óra, joco320d írta:

Generátor D+ ágán mennyinek kell lenni a feszültségnek, motorjaras közben, ha a B+ ágon 14,3V van?

Az a szál megy a visszajelzőhöz ami ugye a gerjesztést csinálja, nem? Szerintem ugyanannyinak, különben nem elaludna a visszajelző csak parázslana. HA jól tudom, indítás előtt a visszajelzőn keresztül kapja a generátor a gerjesztő feszt, indítás után amikor elkezdi az áramot termelni innen is kapja a feszültséget, és mivel nincs fesz különbség az izzó két lábán elalszik. 

  • Like 1
  • 1 month later...
Elküldve

Sziasztok elektronikai problémám van és passz mi okozta .
Kilométeróránál izzókat cseréltem és lámpa kapcsolónál is.

Biztosítékok jók.Elöl is.

Hátsó ablaktörlő nem működik(spricelöje igen),Indexem sincs (elakadás háromszög van) ,Ködlámpák sincsenek első hátsó és tempomatom sincs.

Nem tudom mi lehet a hiba ha valakinek van ötlete megköszönném.

Elküldve
6 órája, kriszrap írta:

Sziasztok elektronikai problémám van és passz mi okozta .
Kilométeróránál izzókat cseréltem és lámpa kapcsolónál is.

Biztosítékok jók.Elöl is.

Hátsó ablaktörlő nem működik(spricelöje igen),Indexem sincs (elakadás háromszög van) ,Ködlámpák sincsenek első hátsó és tempomatom sincs.

Nem tudom mi lehet a hiba ha valakinek van ötlete megköszönném.

Amiket írsz, azoknak mind a multitimerhez van közük és vagy a biztositék táblába mennek. Gyanús, hogy az szállt el. Persze mérni kellene, hogy a táblában van e feszültség, figyelni hogy a relék kapcsolnak-e. 

Elküldve
4 órája, kriszrap írta:

Sajnos a tempomattol felek ott ecuhoz van kozze ..:(

Kozbe autovillamosagin van az auto.

Tempomat tápja is a biztosíték táblától jön. Én még mindig ottani problémára gondolnék. De akkor majd a villamosságis kiméri és rendet tesz. Reméljük. 

Elküldve
On 2020. 09. 05. at 10:20, kriszrap írta:

Meg van az eredmény nagyon figyelmetlen voltam egy bizti kivolt égve.... (no comment)

Nem vettem észre:(

Akkor nincs baj, egyelőre. Csak ott volt a baj. Mondjuk ilyenkor felmerül, hogy miért ment ki.

  • 3 weeks later...
Elküldve

Sziasztok.

Azt a kabelt keresem amikor gyujtast adok es meg jelenik a 12v addig mig kinem huzom a kulcsot .

Ennek a kabelnek a szin es helyet valaki megtudna mondani ??

Szimpla sarga sajnos a radio kotegbe nem volt jo.

Elküldve (edited)
2 órája, kriszrap írta:

Sziasztok.

Azt a kabelt keresem amikor gyujtast adok es meg jelenik a 12v addig mig kinem huzom a kulcsot .

Ennek a kabelnek a szin es helyet valaki megtudna mondani ??

Szimpla sarga sajnos a radio kotegbe nem volt jo.

Pontosíts, mert ilyen alapból nincsen. Gyújtás 12 kell 2-es állásban, vagy az 1-es állásban lévő 12? És persze évjárat, motor is kell minimum.

 

Módosítva : Stofl
Elküldve (edited)
1 óra, Stofl írta:

Pontosíts, mert ilyen alapból nincsen. Gyújtás 12 kell 2-es állásban, vagy az 1-es állásban lévő 12? És persze évjárat, motor is kell minimum.

 

Bocsi .

Amikor megállok valahol és vissza fele tekerem a kulcsot ameddig tudom ugye radió/ablakemelő nem kapcsol ki amíg kinem veszem a kulcsot.

2003 z16xe 

Módosítva : kriszrap
Elküldve (edited)
1 órával ezelőtt, kriszrap írta:

Bocsi .

Amikor megállok valahol és vissza fele tekerem a kulcsot ameddig tudom ugye radió/ablakemelő nem kapcsol ki amíg kinem veszem a kulcsot.

2003 z16xe 

Így már oké. Akkor az nem gyújtás, és indulás előtt is már van ott táp, 1-es kulcs állásban. 4 állása van a kulcsnak. F3.21 és F3.15-ös biztosítékok ezek. Neked az F3.21 5A piros 0.5 vezeték a rádió A14 (nagyobbik, hangszórós) csati 2-es lába lesz jó.

Módosítva : Stofl
Elküldve (edited)
11 órája, Stofl írta:

Így már oké. Akkor az nem gyújtás, és indulás előtt is már van ott táp, 1-es kulcs állásban. 4 állása van a kulcsnak. F3.21 és F3.15-ös biztosítékok ezek. Neked az F3.21 5A piros 0.5 vezeték a rádió A14 (nagyobbik, hangszórós) csati 2-es lába lesz jó.

Gyújtás az fekete színű kábel :)

öm hát most megkövezel sajnos :(((

F3.21 és F3.15 ezek a számokat hogy kell értelmezni?:((

Mert a kézi könyvébe csak szimpla számok vannak.

 

szerk.:"(7,5A) Ignition switch key hold solenoid (AT), alarm system, audio system"

De gondolom erre gondoltál.

 

Módosítva : kriszrap
Elküldve
36 perce, kriszrap írta:

Gyújtás az fekete színű kábel :)

öm hát most megkövezel sajnos :(((

F3.21 és F3.15 ezek a számokat hogy kell értelmezni?:((

Mert a kézi könyvébe csak szimpla számok vannak.

 

szerk.:"(7,5A) Ignition switch key hold solenoid (AT), alarm system, audio system"

De gondolom erre gondoltál.

 

Igen,  kisméretű biztosítékok közül a 21-es számú. A kapcsolási rajzokon csoportosítva vannak a biztosítékok, ezek a 3. csoportba tartozók. A pontos azonosítás miatt kell magadni.
Az én leírásom szerint (a vízszintes, kisbiztosítékos verzióról beszélünk 2003-as autónál): Fuse 21: Ignition switch, anti-theft alarm system, radio, telematics, intotainment system 5A. 
De lényeg, hogy ez megy a rádióhoz, a hangszórós csatiba, és ott a 0,5 vékony piros vezeték.

Elküldve
3 órája, Stofl írta:

Igen,  kisméretű biztosítékok közül a 21-es számú. A kapcsolási rajzokon csoportosítva vannak a biztosítékok, ezek a 3. csoportba tartozók. A pontos azonosítás miatt kell magadni.
Az én leírásom szerint (a vízszintes, kisbiztosítékos verzióról beszélünk 2003-as autónál): Fuse 21: Ignition switch, anti-theft alarm system, radio, telematics, intotainment system 5A. 
De lényeg, hogy ez megy a rádióhoz, a hangszórós csatiba, és ott a 0,5 vékony piros vezeték.

Annyit szeretnék még tudni hogy amikor a biztosíték táblát nézem mindig baoldalon jön be a táp és  jobb ra megy el??

Remélem érted mire akarok kilyukadni:)

Elküldve
3 órája, kriszrap írta:

Annyit szeretnék még tudni hogy amikor a biztosíték táblát nézem mindig baoldalon jön be a táp és  jobb ra megy el??

Remélem érted mire akarok kilyukadni:)

Igen, értem, de nem tudom. Logikusan azt gondolnám, hogy igen. De a kívánt helyre benyomsz egy multimétert, próbalámpát és egyből kiderül....

  • 4 weeks later...
Elküldve (edited)

Sziasztok olyan kerdesem lenne hogy a komfort modul labkiosztasat szeretnem meg tudni .

 

Amit igazabol szeretnek .

Csukas

Nyitas

Automatikus lehuzza az ablakot vagy fel.

Nagyon megkoszonnem a segitseget

2003 g 1.6

Módosítva : kriszrap
Elküldve

Sziasztok! 

Újnak számítok a fedélzeten. 2 éve vagyok gazdag tulajdonosa egy 2002-es Opel Zfira 2.0dti-nek. Nos ami elő jöhetett az elő is jött ezekkel megbírkoztam megjavítottam kicseréltem stb stb. Most már ott tartok hogy nagyon megtetszett a digit klima. ( ez ha jól tudom 2003 év végétől volt kérhető és csak dupla csatis adagolóson volt ilyen cucc. Na már most én beszereltem a digitkilmát. Ég Forog Villágitt működik ( box, kábelköteg az utastérben, vezérlő cserélve lett).

Most hogy összeraktam teljesen fel tünt 3-4 apró hiba. ebben szeretném kérni a segítséget, hát ha valaki csinált már ilyet vagy tudja hol hibáztam.

1- nem működik a légzsák visszajelzőm

2- az irányjelzőve együtt működik az utánfutóvisszajelző ( van vonohorog de az elött normálísan ment, tehát csak akkor ment ha rá volt akasztva a futó)

3- nem működik a fényszoró magasság állítóm.

4- nem világít a tolatólámpám.

 

ezek a hibák nem voltak kábel csere elött. minden stekker paszol mindenhova, ami módosítva lett az a gázpedál elektromos csatlakozója ( kimérve a helye, át alakítva az eredetivel megegyezőre). 

Én arra gondolok hogy valahol valami nem kaphat testet. ( remélem jó irányban tapogatózom.

A segítséget előre is köszönöm.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Menetrögzítő kamera kábelét az A-oszlopban kellene elvezetnem, onnan pedig a biztosíték táblához, mert ott tervezek lekötni egy 12V-t biztosíték adapterrel. Az lenne a kérdésem hogy az A-oszlop, illetve a műszerfal oldalsó borítása (amit már takar az ajtó ha be van csukva) hogyan lehet leszedni? Pattintós? Sajna nem találtam rá videót, így mielőtt nekiesek gondoltam megkérdezlek titeket. :)

Köszi előre is!

Elküldve
3 órája, BoMa írta:

Sziasztok!

Menetrögzítő kamera kábelét az A-oszlopban kellene elvezetnem, onnan pedig a biztosíték táblához, mert ott tervezek lekötni egy 12V-t biztosíték adapterrel. Az lenne a kérdésem hogy az A-oszlop, illetve a műszerfal oldalsó borítása (amit már takar az ajtó ha be van csukva) hogyan lehet leszedni? Pattintós? Sajna nem találtam rá videót, így mielőtt nekiesek gondoltam megkérdezlek titeket. :)

Köszi előre is!

A oszlop burkolat pattintós:

https://opel.7zap.com/hu/car/t98/d/3/2-1/

Oldalsó borításban nem vagyok biztos, azt még nem vettem le, és a rajzon nekem nem egyértelmű:

https://opel.7zap.com/hu/car/t98/d/3/1-1/

Takarókupak által fedett csavar fogja szerintem. 

  • Köszi! 1
Elküldve
3 perce, zotya975 írta:

A oszlop burkolat pattintós:

https://opel.7zap.com/hu/car/t98/d/3/2-1/

Oldalsó borításban nem vagyok biztos, azt még nem vettem le, és a rajzon nekem nem egyértelmű:

https://opel.7zap.com/hu/car/t98/d/3/1-1/

Takarókupak által fedett csavar fogja szerintem. 

Szuper! Köszi! 

Még abban nem vagyok biztos, hogy a biztosíték milyen késes. Persze ezt majd holnap megnézem. 

Ilyen két féle biztosíték leágazó van ami szivargyújtó aljzatban végződne és ezt kéne ott valahogy elhelyeznem a biztosíték tábla mellett. Működhet? 

H1edf984577144262a15c692c29216429W.jpg

H9028fbcaa63b41a98f9792ef3525b527p.jpg

Elküldve
10 órája, BoMa írta:

Szuper! Köszi! 

Még abban nem vagyok biztos, hogy a biztosíték milyen késes. Persze ezt majd holnap megnézem. 

Ilyen két féle biztosíték leágazó van ami szivargyújtó aljzatban végződne és ezt kéne ott valahogy elhelyeznem a biztosíték tábla mellett. Működhet? 

 

 

Igen, de testet is kell adni a szivargyujtó aljzatnak, mert ugye a biztosítéktól csak tápot kapsz. Elvileg ott a burkolat mögött lesz valahol egy testelési pont a karosszérián, amit fel tudsz használni. 

  • Köszi! 1
Elküldve

Az ajtókapcsolótól is lehet testelni, az ott van mindjárt a lábtérburkolat mellett amúgyis. A biztosíték meg 2001-től az újabbik, kicsi késes, a korábbi autókon a nagyobbik késes fajta van. Előbbinél vízszintesen vannak a biuztosítékok a táblában, utóbbinál függőlegesen.

 

  • Köszi! 1
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.