Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

On 2014. 01. 14. at 8:26, ampervadasz írta:

Az otthoni felszereléssel az a gond, hogy elvileg nem csak a műbizonylat, de még a felszerelő műhely igazolása is kell hozzá. Nálam ez is megvolt, nem tudom végül mennyire nézték. A külön irányjelző visszajelző az utánfutóra úgy tudom már nem kötelező, de magam részéről nem tartom teljesen haszontalan dolognak, tapasztalatom szerint rengeteg gond van a futók csatlakozó dugóival, ajzataival, de úgy általában a villamosságával is, ezért én szoktam is figyelni. Sőt már arra is gondoltam, hogy a féklámpának is kéne csinálni visszajelzőt ugyanezen az elven.

 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, szürkeastra írta:

Sziasztok,

Olyan problémám van mostanában, hogy indítás után nem alszik ki a töltés visszajelző lámpa.

Ha leállítom és újra indítom akkor elalszik a visszajelző és egész nap nincs vele gond

Szerintetek mi lehet a gond, hol keresgéljek?

Köszönöm szépen

Érdemes első körben átnézni a kábeleket-csavarkötéseket a generátoron, akkun, testpontokon. Feszültséget mérni a generátornál-akkunál, megnézni van-e köztük különbség akkor amikor a visszajelző világít. 

Link to comment
Megosztás:

On 2020. 01. 19. at 16:41, faterka írta:

Szia!

Nálam is ugyanez a hiba jelentkezett pár napja.
Elsőre én is a szokásos elemtartó láb forrasztás törésre gondoltam.
Eddig kb azokat csináltam mint te,  + az elemtartó lábakat a biztonság kedvéért újraforrasztottam, de nem változott semmi, egyszerűen mintha nem akarna az autó "tanuló" üzemmódba kerülni :(
(A központi zár kulccsal működik)

Három nap alatt arra jutottam, hogy ezt a hibát GM Tech2 -vel lehet megoldani -tehát autóvillamosság szerelő.
Kérdéses, persze, hogy a kulcs újratanítás mennyire lesz biztos megoldás.
Azt hittem a forrasztás elengedéstől és "újraprogramozáson" túl nagyobb baj nem lehet a távirányítóval ... ezek szerint de :(

Link to comment
Megosztás:

On 2020. 01. 22. at 14:52, szürkeastra írta:

Sziasztok,

Olyan problémám van mostanában, hogy indítás után nem alszik ki a töltés visszajelző lámpa.

Ha leállítom és újra indítom akkor elalszik a visszajelző és egész nap nincs vele gond

Szerintetek mi lehet a gond, hol keresgéljek?

Köszönöm szépen

 

2 perce, danielgrande írta:

Részemről azt tanácsolom, hogy ha nem mostanában volt cserélve a generátor feszültség szabályozó, ami egyúttal tartalmazza a szénkeféket is, amelyek a generátor forgó részén lévő gerjesztő tekercsére juttatják el a gerjesztő áramot, akkor ennek az egységnek a cseréjét javaslom. Azt írod, hogy második indítás után kialszik a töltés visszajelző, ergo ez is a szénkefék kopására utalhat, mivel esetlegesen éppen határán van, hogy a megkopott szénkefék csatlakozzanak a forgórész csúszó érintkezőihez. Az egység ára kb: 6-8 ezer Ft (de attól függ, hogy honnan szerzed be. Létezik külön szénkefe is).

 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
On 2020. 01. 19. at 16:41, faterka írta:

Szia!

Nálam is ugyanez a hiba jelentkezett pár napja.
Elsőre én is a szokásos elemtartó láb forrasztás törésre gondoltam.
Eddig kb azokat csináltam mint te,  + az elemtartó lábakat a biztonság kedvéért újraforrasztottam, de nem változott semmi, egyszerűen mintha nem akarna az autó "tanuló" üzemmódba kerülni :(
(A központi zár kulccsal működik)

Szia.

Sikerült azóta valami megoldást találnod? Mert sajnos nekem azóta sem. Rendeltem aliexpressről egy vadiúj kulcsot elektronikával. De azzal az új kulccsal és a régi transponder chippel sem hajlandó működni, úgyhogy már 100 %, hogy nem a kulcs oldalán van a hiba. Talán a központizár vezérlő elektronikáját kellene kicserélnem az anyósoldalon lévő ajtónál. De egyelőre nem foglalkoztam vele komolyabban, majd ha jobb idő lesz.

Link to comment
Megosztás:

Szia!
Annyival vagyok előrébb, hogy a kulcsom jó (megvizsgálta egy műszerész és adja a jelet), viszont továbbra sem lehet összepárosítani az autóval tehát vagy a központi rész ment tönkre, vagy tech2-vel fel kell tanítani a távirányítót az autóhoz.
Egyelőre nyitogatom kulccsal az autót.
Ha vettél új kulcsot azt előbb fel kell tanítani tech2-vel mert nem fog működni.

 

Link to comment
Megosztás:

On 2020. 01. 22. at 14:52, szürkeastra írta:

Sziasztok,

Olyan problémám van mostanában, hogy indítás után nem alszik ki a töltés visszajelző lámpa.

Ha leállítom és újra indítom akkor elalszik a visszajelző és egész nap nincs vele gond

Szerintetek mi lehet a gond, hol keresgéljek?

Köszönöm szépen

Sziasztok! Hasonló jelenség jött elő nálam is csak nekem nem alszik ki. Menet közben kigyulladt a töltésjelző lámpa, még haza tudtam vele jönni "kenyérszervós" kormányzással. Ha alapjáraton jár a motor akkor kb. 4-5 másodperce kialszik és van töltés is a műszer szerint. De csak ennyi. A kábeleket átnéztem, ott nem találtam semmit. Generátor probléma lehet? Még az eredeti Bosch van rajta.  

Link to comment
Megosztás:

On 2020. 02. 23. at 21:06, p.zolo írta:

Sziasztok! Hasonló jelenség jött elő nálam is csak nekem nem alszik ki. Menet közben kigyulladt a töltésjelző lámpa, még haza tudtam vele jönni "kenyérszervós" kormányzással. Ha alapjáraton jár a motor akkor kb. 4-5 másodperce kialszik és van töltés is a műszer szerint. De csak ennyi. A kábeleket átnéztem, ott nem találtam semmit. Generátor probléma lehet? Még az eredeti Bosch van rajta.  

Üdv Mindenkinek!

Van esetleg valakinek javaslata a fent leírtakhoz? Közben kiszereltem a generátort, a szénkefék teljesen jók de ennél többet nem tudtam megállapítani. Lehet nem is a generátor a hiba forrása? Köszönöm előre is a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

50 perce, p.zolo írta:

Üdv Mindenkinek!

Van esetleg valakinek javaslata a fent leírtakhoz? Közben kiszereltem a generátort, a szénkefék teljesen jók de ennél többet nem tudtam megállapítani. Lehet nem is a generátor a hiba forrása? Köszönöm előre is a segítséget!

Az lesz az. Diódahíd vagy a fesszabályzó szokott elromlani rajta.

Link to comment
Megosztás:

On 2020. 02. 13. at 14:36, Ich.. írta:

Szia.

Sikerült azóta valami megoldást találnod? Mert sajnos nekem azóta sem. Rendeltem aliexpressről egy vadiúj kulcsot elektronikával. De azzal az új kulccsal és a régi transponder chippel sem hajlandó működni, úgyhogy már 100 %, hogy nem a kulcs oldalán van a hiba. Talán a központizár vezérlő elektronikáját kellene kicserélnem az anyósoldalon lévő ajtónál. De egyelőre nem foglalkoztam vele komolyabban, majd ha jobb idő lesz.

További előrelépés: OP-COM -al is fel lehet tanítani a távirányítót, alin kb. 15USD ingyen szállítással :)
Én rendelek aztán eljátszadozom vele.
pl:
http://blog.eobdtool.co.uk/how-to-program-central-door-locking-fob-with-op-com/

Link to comment
Megosztás:

15 hours ago, faterka said:

További előrelépés: OP-COM -al is fel lehet tanítani a távirányítót, alin kb. 15USD ingyen szállítással :)
Én rendelek aztán eljátszadozom vele.
pl:
http://blog.eobdtool.co.uk/how-to-program-central-door-locking-fob-with-op-com/

Azzal csak óvatosan. Az ilyen kínai hamisítványokat megfogják a vámon és küldik a büntetést... 

Inkább ebay-en keresgélj és EU-n belülről küldjék.

Link to comment
Megosztás:

On 2020. 02. 27. at 11:44, gyurigyerek írta:

Az lesz az. Diódahíd vagy a fesszabályzó szokott elromlani rajta.

Köszönöm szépen! Fesszabályzó hiba volt. Legalább kapott új csapágyat is, elég zajos volt. 

Módosítva : p.zolo
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

23 órája, faterka írta:

További előrelépés: OP-COM -al is fel lehet tanítani a távirányítót, alin kb. 15USD ingyen szállítással :)
Én rendelek aztán eljátszadozom vele.
pl:
http://blog.eobdtool.co.uk/how-to-program-central-door-locking-fob-with-op-com/

A linken azt írják hogy nem kell hozzá a Car Pass és a rajta levő biztonsági kód. Nos ez csak részben igaz, mert ha gyári riasztó van az autóban, akkor bizony kelleni fog. :cool:

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
44 perce, astra írta:

t.uraim . az érdekelne hogy miért van az hogy a km orám inditásnál nem indul néha néha van hogy dupla km-t mutat máskor meg jo olyan szakaszosan mozog a mutato ha a fenntiek fenn állnak mi lehet a hiba?

Jó eséllyel az ABS jeladó rendetlenekdik a bal első kerékcsapágyban, az adja a jelet az órának. Sajnos csak komplett, kerékcsapággyal együtt csreélhető.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
On 2020. 04. 26. at 19:13, jocy1881 írta:

Üdvözletem a csoport tagoknak. Van különbség a különböző évjáratú g astrák TID kijelzői között?
Én úgy gondolom nincsen, a csatlakozási lehetőségük ha ugyan az akkor mindegy nem?
Köszönöm a válaszokat.

Lényegi különbség nincs, csak annyi hogy kb. 2001-től a fényterelő fólia sárga benne a korábbi fehér helyett, emiatt az újabb TID-eknek kissé sárgásabb a világítása.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...
Sziasztok.
Olyan kérdéssel jöttem ide, hogy szeretnék autó hangrendszert kicsit fejleszteni 1 opel astra 1.6 8v-m van 2003-as kombiba.
Kérdés a következő lenne. Előre 16,5-ös beszerelhető gondolom keret vennem kéne hozzá és fel a csipogó is okosba berakható.
Hátulra gondolom 13-as kellene koaxiális gondolom és oda is 1 keret igaz?
 
Nektek ha van beszerelve milyen fajta és milyen méret ami biztos beszerelhető tudnátok pár fajtát írni vagy linket dobni.
Én ezeket néztem ki. Nem tudom jók-e.
 
Módosítva : Colasd99
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.