Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Az elképzelés szép, csak nem tudom nem aggályos-e biztonsági szempontból. Tudniillik egy olyan alkatrészt akarsz beszerelni amire gyárilag nem volt felkészítve az autó, ellenben biztonsági szempontból fontos. Azért ez nem egy kategória egy vonóhorog felszereléssel, ezen életek múlhatnak. Nekem ez olyan mintha légzsákot akarnál utólag beszerelni egy autóba ami erre nem volt felkészítve, vagy hátsó biztonsági övet olyan kocsiba amiben sosem volt és nincsenek meg gyárilag az előkészítések sem... vajon a gyáriak szerint is biztosan elég volna az a 2db 8-as/10-es csavar? Ráadásul a padlólemez sincs ott megerősítve... hát, nem tudom...

Link to comment
Megosztás:

3 órája, tgabika76 írta:

Az elképzelés szép, csak nem tudom nem aggályos-e biztonsági szempontból. Tudniillik egy olyan alkatrészt akarsz beszerelni amire gyárilag nem volt felkészítve az autó, ellenben biztonsági szempontból fontos. Azért ez nem egy kategória egy vonóhorog felszereléssel, ezen életek múlhatnak. Nekem ez olyan mintha légzsákot akarnál utólag beszerelni egy autóba ami erre nem volt felkészítve, vagy hátsó biztonsági övet olyan kocsiba amiben sosem volt és nincsenek meg gyárilag az előkészítések sem... vajon a gyáriak szerint is biztosan elég volna az a 2db 8-as/10-es csavar? Ráadásul a padlólemez sincs ott megerősítve... hát, nem tudom...

Megnéztem hátul az összes biztonsági öv felfogatási pontot felülről és alulról is. Plusz az üléstámla felfogatásokat is.
Ezeknél annyi a különbség, hogy menet van vágva a furatokba és a másik oldalon egy nagyobb vas darabban (ellendarabban) folytatódik alul a menet.
Fentről (belülről) ezért látszik vastagabbnak, mert a csavarlukban már az alsó vas anyagát látod.
Fizikailag semmilyen merevítés nem látszik a pontokon, ugyanolyan vastagságú a padlólemez mindenhol. Ezen egyébként én is meglepődtem!
Szerintem azért is lehet így, mert ott van az üzemanyag tartály, amit védenie kell az alváznak......
A nagyobb merevítés a két hátsó kerékdob oldalán van.
Alvázról van pár ábra itt.

Link to comment
Megosztás:

9 órája, bcslaci írta:

Önhordó karosszériánál mit hívsz alváznak? 

Talán a padlólemezt. Egyértelmű, ne tessék belekötni, ha tudjuk mire gondol. :) Padlólemezre is alvázvédőt kenünk, tehát alváz az, attól, hogy önhordó. A problémás rész inkább, hogy utólagos rögzítési pontokhoz kíván gyereket rögzíteni. Kicsit furcsállom. Mi bekötjük övvel a gyerekülést, amikor gyerkőcöt fuvarozunk. De értem a felvetést, de mégis kicsit necces talán.

Módosítva : Stofl
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

6 órája, Stofl írta:

Talán a padlólemezt. Egyértelmű, ne tessék belekötni, ha tudjuk mire gondol. :) Padlólemezre is alvázvédőt kenünk, tehát alváz az, attól, hogy önhordó. A problémás rész inkább, hogy utólagos rögzítési pontokhoz kíván gyereket rögzíteni. Kicsit furcsállom. Mi bekötjük övvel a gyerekülést, amikor gyerkőcöt fuvarozunk. De értem a felvetést, de mégis kicsit necces talán.

Az Opelfixet is lehetett ( talán még lehet is) utólag beszerelni, ahhoz alapból kell hogy legyen kierősítés ott valószinűleg pont az amiről szó van, de ennek utána kell járni. Hogy Opelfixel terheled azt a részt vagy Isofixel, igazából meg szerintem mindegy. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

2001-es y20dth A Zafirában cseréltem a gyári NCDR 1100-ás fejegységet Pioneer-re. Így sajnos a GID kijelzőt nem vezérli a multikormány, nem tudok nyvigálni a menüben és a fogyasztási adatokat figyelni vagy az egyébb üzeneteket OK-ézni.

Van arra valamilyen megoldás, hogy a multikormánnyal vezérelhessem, vagy az NCDR 1100 fejegység nélkül lőttek a fedélzeti computer információinak? 

 

https://share.icloud.com/photos/0o8MATHq3svTu-vD_1JOAWQHQ

https://share.icloud.com/photos/09S8SmpMiQUyqu63GfjVxDjFQ

Link to comment
Megosztás:

11 órája, Gaboo írta:

Sziasztok!

2001-es y20dth A Zafirában cseréltem a gyári NCDR 1100-ás fejegységet Pioneer-re. Így sajnos a GID kijelzőt nem vezérli a multikormány, nem tudok nyvigálni a menüben és a fogyasztási adatokat figyelni vagy az egyébb üzeneteket OK-ézni.

Van arra valamilyen megoldás, hogy a multikormánnyal vezérelhessem, vagy az NCDR 1100 fejegység nélkül lőttek a fedélzeti computer információinak? 

 

https://share.icloud.com/photos/0o8MATHq3svTu-vD_1JOAWQHQ

https://share.icloud.com/photos/09S8SmpMiQUyqu63GfjVxDjFQ

Netet bogarászva találtam ilyen problémára megoldást. Standalone, stand alone,  egységnek írták. Ennek a beszerelésével megoldhatóak ezek a gondok, állítólag. De hogy hol találsz ilyet.....vagy a kesztyűtartóban elrejted a gyári rádiót. 

 

Módosítva : Stofl
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Vödör tanácsára beszereztem (volt a pincében :cool:) egy Siemens TID-et. Sajnos ez sem tudja alapból RDS óraszinkronizációt. Gondoltam Tech2-vel kell engedélyezni. Sajnos ez sem megy. Kiírja, hogy gesperrt, de megváltoztatni nem lehet az értéket. Az autószerelő valami index kódot mondott, hogy ha ezt megváltoztatom akkor működhet a dolog. Erről valakinek tudása?

Módosítva : TomH
Link to comment
Megosztás:

27 perce, TomH írta:

Sziasztok,

Vödör tanácsára beszereztem (volt a pincében :cool:) egy Siemens TID-et. Sajnos ez sem tudja alapból RDS óraszinkronizációt. Gondoltam Tech2-vel kell engedélyezni. Sajnos ez sem megy. Kiírja, hogy gesperrt, de megváltoztatni nem lehet az értéket. Az autószerelő valami index kódot mondott, hogy ha ezt megváltoztatom akkor működhet a dolog. Erről valakinek tudása?

Op-com is elég tid kód index váltáshoz. De hogy megoldja-e, azt nem tudom.

Link to comment
Megosztás:

4 órája, TomH írta:

Sziasztok,

Vödör tanácsára beszereztem (volt a pincében :cool:) egy Siemens TID-et. Sajnos ez sem tudja alapból RDS óraszinkronizációt. Gondoltam Tech2-vel kell engedélyezni. Sajnos ez sem megy. Kiírja, hogy gesperrt, de megváltoztatni nem lehet az értéket. Az autószerelő valami index kódot mondott, hogy ha ezt megváltoztatom akkor működhet a dolog. Erről valakinek tudása?

 

3 órája, Stofl írta:

Op-com is elég tid kód index váltáshoz. De hogy megoldja-e, azt nem tudom.

Néha nekem is ott a pici óra ikon meg kiírja hogy RDS. Akkor végzi pont a szinkronizálást? Olyan ritkán látom, hogy mindíg elfelejtettem mire hazaértem, hogy utána kellene nézni. Most is csak azért jutott eszembe mert írtátok.:omg:

Link to comment
Megosztás:

On 2019. 12. 06. at 4:33, zotya975 írta:

 

Néha nekem is ott a pici óra ikon meg kiírja hogy RDS. Akkor végzi pont a szinkronizálást? Olyan ritkán látom, hogy mindíg elfelejtettem mire hazaértem, hogy utána kellene nézni. Most is csak azért jutott eszembe mert írtátok.:omg:

Nem egészen, akkor van kint a kis óra ikon, ha már szinkronizálta az RDS időt/dátumot, a TID idővel/dátummal. Rádióban lehet ki és bekapcsolni. A TID azt hiszem vagy tudja, vagy nem.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

On 2019. 12. 06. at 0:57, Stofl írta:

Op-com is elég tid kód index váltáshoz. De hogy megoldja-e, azt nem tudom.

A szervíznek Tech2-je van, amivel partizánkodhatok. A kérdésem arra irányult volna, hogy milyen index kódra kell változtatnom az enyémet, hogy tudjon RDS-ről szinkronizálni.

Link to comment
Megosztás:

11 órája, TomH írta:

A szervíznek Tech2-je van, amivel partizánkodhatok. A kérdésem arra irányult volna, hogy milyen index kódra kell változtatnom az enyémet, hogy tudjon RDS-ről szinkronizálni.

Mintha csak 2 vagy 3 kód index lenne tidhez. Tehát 5 perc végigpróbálni. Viszont amikor még gyári rádióm volt, azon kellett beállítani, egyik G-n sem kellett a tid-et állítani. De a rádió adó sem mindegy. Ha jól rémlik a helyi rádiókkal nem működött, csak pl MR2 Petőfivel. És ott sem azonnal szinkronizált, de időnként csinálta. 

Link to comment
Megosztás:

5 órája, Stofl írta:

Mintha csak 2 vagy 3 kód index lenne tidhez. Tehát 5 perc végigpróbálni. Viszont amikor még gyári rádióm volt, azon kellett beállítani, egyik G-n sem kellett a tid-et állítani. De a rádió adó sem mindegy. Ha jól rémlik a helyi rádiókkal nem működött, csak pl MR2 Petőfivel. És ott sem azonnal szinkronizált, de időnként csinálta. 

Én csak régió kódokat találtam, illetve, hogy nincs benne rádió. A rádiónál semmilyen állíthatóság nincsen. De lehet átsiklottam felette. Annyit sikerült megcsinálnom, hogy a napi km számláló helyén is megjelenhet az óra :whistle: Alapvetőleg hülyeség, de nekem tetszik :D Majd ezeket megpróbálgatom, mert ha jól emlékszem nekem 011 van beállítva.

 

Sprache/Land                                            Codeindex

ohne Radio (Land nicht relevant)                      012

Deutschland                                                 001

Großbritannien                                              002

Spanien                                                       003

Frankreich                                                    004

Schweden                                                    005

Norwegen                                                    006

Dänemark                                                    007

Griechenland                                                008

Niederlande, Portugal                                     009

Finnland, Belgien                                           010

Brasilien, Italien, Japan, sonstige                      011

Schweiz                                                       013 

Link to comment
Megosztás:

4 órája, TomH írta:

Én csak régió kódokat találtam, illetve, hogy nincs benne rádió. A rádiónál semmilyen állíthatóság nincsen. De lehet átsiklottam felette. Annyit sikerült megcsinálnom, hogy a napi km számláló helyén is megjelenhet az óra :whistle: Alapvetőleg hülyeség, de nekem tetszik :D Majd ezeket megpróbálgatom, mert ha jól emlékszem nekem 011 van beállítva.

 

Sprache/Land                                            Codeindex

ohne Radio (Land nicht relevant)                      012

Deutschland                                                 001

Großbritannien                                              002

Spanien                                                       003

Frankreich                                                    004

Schweden                                                    005

Norwegen                                                    006

Dänemark                                                    007

Griechenland                                                008

Niederlande, Portugal                                     009

Finnland, Belgien                                           010

Brasilien, Italien, Japan, sonstige                      011

Schweiz                                                       013 

Op-com-ban nekem töredéke volt. 11-ről állítottam 12-re, amikor kivettem a gyárit. Tech2 nyílván sokkal ügyesebb, de az keveseknek adatik meg.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megtörték a kocsit és bal oldalon kapott egy utángyártott elektromos tükröt. Most, hogy beköszöntött a hideg, észrevettem, hogy a bal tükör nem fűt. Megvan még a régi tükör, be akartam volna szerelni, mert a tükörlapot gondoltam problémának, azonban teljesen más felfogatása van. Így néz ki az utángyártott. Most nincs ötletem, hol, hogy kellene tovább keresni a hibát?

Link to comment
Megosztás:

On 2014. 01. 25. at 10:57, ALULU írta:

Sziasztok!

 

A sok tempomatos kérdésre (lehetséges, működik?) írnám segítségként, hogy Z16XEP motoros szekerembe a héten sikerült beépíteni a dolgokat.

Ebben DarthVödör kolléga leírása volt a segítségemre: https://sites.google.com/site/opelccled/tempomat

Ezért köszönet is jár Neki! :)

 

Semmi nem volt ki/beépítve az autóban, egyedül a 4 érintkezős fékpedál kapcsoló stimmelt, a többit a Cromaxnál találtam meg legolcsóbban.

Szia!

Eltudnád esetleg küldeni a doksit vagy az is elég ha elmondod, hol találom meg az indexkarba csatlakozó kabelt (4tűs)?!  Mivel nincs felhúzva a kormányoszlopig :) (Z16XEP van nekem is)

Köszi! :)

Link to comment
Megosztás:

6 órája, ntmartin írta:

Szia!

Eltudnád esetleg küldeni a doksit vagy az is elég ha elmondod, hol találom meg az indexkarba csatlakozó kabelt (4tűs)?!  Mivel nincs felhúzva a kormányoszlopig :) (Z16XEP van nekem is)

Köszi! :)

Ne nagyon számíts rá hogy elküldi, mert az idézett poszt írója 3 és fél éve nem járt a fórumon, szóval nem fogja látni hogy mit írtál neki :(

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
On 2019. 12. 15. at 20:24, tgabika76 írta:

Ne nagyon számíts rá hogy elküldi, mert az idézett poszt írója 3 és fél éve nem járt a fórumon, szóval nem fogja látni hogy mit írtál neki :(

Sziasztok! Gyári fejegység helyére raknék be egy kicsit modernebbet, valaki tudna nekem egy lábkiosztást írni? Melyik vezeték mi is pontosan? A gyári csati mögött kb vagy 5 centivel megblankolnám , hogy később vissza lehessen rakni a gyárit.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. A központizár nem akar működni a távirányítóval. Eddig működött, de néhány napja már nem. Először nyilván arra gondoltam, hogy lemerült az elem, vagy megint letört az elemtartó lába a távirányítóban (már forrasztottam pár éve) de nem. Cseréltem elemet, mindhárom gyári kulcsban, az elemtartó lábait is ellenőriztem, gombnyomáskor világít rajtuk a led tehát elvileg működik. Korábban már többször újra kellett programoznom a kulcsokat az "Astra G okosságok"-ban leírtak szerint, mindig működött, most viszont egyik kulcs esetében sem reagál semmire a központi zár, hiába nyomom a gombot ráadott gyújtásnál, nem reteszel be a zár.

Arra gondolok, hogy nem a kulcsokban/távirányítókban lehet a hiba. Viszont arra már nem találtam leírást, hogy ilyen esetben mi a következő lépés? Holt lehet a hiba, hol keressem? Volt már valakinek esetleg hasonló?

Biztosítékokat ellenőriztem, jók. Áramtalanítottam is az egész autót néhány percre, az sem segített. Kulccsal működik a központi zár, csak a távirányítóval nem.

Módosítva : Ich..
pontosítás
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
On 2019. 12. 27. at 16:51, Ich.. írta:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. A központizár nem akar működni a távirányítóval. Eddig működött, de néhány napja már nem. Először nyilván arra gondoltam, hogy lemerült az elem, vagy megint letört az elemtartó lába a távirányítóban (már forrasztottam pár éve) de nem. Cseréltem elemet, mindhárom gyári kulcsban, az elemtartó lábait is ellenőriztem, gombnyomáskor világít rajtuk a led tehát elvileg működik. Korábban már többször újra kellett programoznom a kulcsokat az "Astra G okosságok"-ban leírtak szerint, mindig működött, most viszont egyik kulcs esetében sem reagál semmire a központi zár, hiába nyomom a gombot ráadott gyújtásnál, nem reteszel be a zár.

Arra gondolok, hogy nem a kulcsokban/távirányítókban lehet a hiba. Viszont arra már nem találtam leírást, hogy ilyen esetben mi a következő lépés? Holt lehet a hiba, hol keressem? Volt már valakinek esetleg hasonló?

Biztosítékokat ellenőriztem, jók. Áramtalanítottam is az egész autót néhány percre, az sem segített. Kulccsal működik a központi zár, csak a távirányítóval nem.

Szia!

Nálam is ugyanez a hiba jelentkezett pár napja.
Elsőre én is a szokásos elemtartó láb forrasztás törésre gondoltam.
Eddig kb azokat csináltam mint te,  + az elemtartó lábakat a biztonság kedvéért újraforrasztottam, de nem változott semmi, egyszerűen mintha nem akarna az autó "tanuló" üzemmódba kerülni :(
(A központi zár kulccsal működik)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.