Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Üdv!

Mire lehet számítani általánosságban (!) az alábbi hibánál?

Kivettem a csomagtér világítást, kicsúszott a kezemből vissza a lyukba, leesett, olyan szerencsétlenül, zárlatos lett!!!
Műanyag búra rögtön kigyulladt, kábel utolsó 40cm-e elégett.

1km-t mennem kellett kocsival haza, gyors kárpit leszed, tűz elolt.

Menet közben jött elől is a füst. A bizt. táblában összeégett a belső világítás biztosítékja, a tábla is megolvadt kürölötte, amennyire láttam mögötte a világítás kábele is elégett, meg még 1-1 kábel ami mellette volt, a szigetelés róla.

Ez ma este történt (22-én). Megyek persze autóvillamossági emberhez majd.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

1 óra, freddy_ írta:

Ellenőrizni szeretném testpontot (nincs-e kilazulva az anya, stb). Gondoltam megkérdezem, mielőtt feleslegesen bontok le burkolatokat.

Igazából nem tudom, de F astrán az óracsoport mögött a kormánykonzolon van egy testpontja ennek a kábelkorbácsnak, logikus lenne ha nálatok is errefelé helyezték volna el .

Link to comment
Megosztás:

6 órája, DarthVödör írta:

Ha laza lenne, azt észrevennéd a működésén. Aminek nincs baja, azt ne bolygassuk feleslegesen, mert az ilyenekből vannak a "mű"hibák! 

Egy éve folyamatosan észreveszem valaminek a működésén és nem derült ki a hiba oka. Azért akarom megnézni. De még mindig nem tudom hol van a testpont az A-oszlopon...

Link to comment
Megosztás:

6 órája, zotya975 írta:

Igazából nem tudom, de F astrán az óracsoport mögött a kormánykonzolon van egy testpontja ennek a kábelkorbácsnak, logikus lenne ha nálatok is errefelé helyezték volna el .

Arról tudok, de ezt az A-oszlopra írja. A gyenge minőségű gyári rajzok alapján nem az óracsoport mögötti testpont, de megállapítani sem tudom a pontos helyét.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, freddy_ írta:

Arról tudok, de ezt az A-oszlopra írja. A gyenge minőségű gyári rajzok alapján nem az óracsoport mögötti testpont, de megállapítani sem tudom a pontos helyét.

Nekem két oldalt az A oszlop aljánál, közvetlenül az ajtó előtt a lábtér-küszöb burkolat mögött vannak testpontok. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

16 perce, DarthVödör írta:

Min veszed észre? Nem világít, lenulláz? (TID) Menet közben villog? 

Abból, hogy a Veramon kezdettől fogva lekapcsolásnál (a gyújtáskapcsoló elfordítását követően) leállás helyett időnként lefagy, az ennek kivédésére hivatott (10-ről visszaszámolós) opció aktiválásával fals üzeneteket dobál (amelyek nyugtázásáig nem áll le), a több száz kilométerre számolt átlagfogyasztás a motor álló helyzetében (leállítás után, indítás előtt) véletlenszerűen deciliterekkel vagy literekkel megugrik (normál használattal lehetetlen előidézni), a belső (szintén tőlük származó) hőmérő időnként elveszíti a jelet. A Veramont és a hőmérőt is kicserélték, nem változott semmi. Egy éve megy velük a huzavona, de nem részletezném. Mielőtt még kitudja hányszor kell kiszednem a középkonzolt emiatt, jó lenne mindent ellenőrizni, aminek köze lehet a hibához. A rossz test pont olyan, ami érdekes dolgokat tud produkálni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Motorvezérlőt cseréltünk az autóban, azóta világít a szervízlámpa.

Kiolvastuk, csak klímával kapcsolatos hibák vannak benne.

A problémám, hogy az autó nem klímás, a donor viszont gondolom az volt.

Kitöröltük, de a következő indítás után visszajön.

Mi lenne a megoldás a végleges kikapcsolásra?

 

topyjo 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, freddy_ írta:

Abból, hogy a Veramon kezdettől fogva lekapcsolásnál (a gyújtáskapcsoló elfordítását követően) leállás helyett időnként lefagy, az ennek kivédésére hivatott (10-ről visszaszámolós) opció aktiválásával fals üzeneteket dobál (amelyek nyugtázásáig nem áll le), a több száz kilométerre számolt átlagfogyasztás a motor álló helyzetében (leállítás után, indítás előtt) véletlenszerűen deciliterekkel vagy literekkel megugrik (normál használattal lehetetlen előidézni), a belső (szintén tőlük származó) hőmérő időnként elveszíti a jelet. A Veramont és a hőmérőt is kicserélték, nem változott semmi. Egy éve megy velük a huzavona, de nem részletezném. Mielőtt még kitudja hányszor kell kiszednem a középkonzolt emiatt, jó lenne mindent ellenőrizni, aminek köze lehet a hibához. A rossz test pont olyan, ami érdekes dolgokat tud produkálni.

3-as testelési pont: A oszlop alja, X1 csatlakozó alatt. (csak zárójelben jegyzem meg, hogy ez a szál több egységhez is megy. Ha itt lenne a gond, akkor ABS/TC, fűtés konzol, tükör fűtés/mozgatás, mennyezeti lámpa, napfénytető, távolsági-fény relé, világítás kapcsoló, ablaktörlő kapcsoló, ülésfűtések, TID/MID, hátsó eablakok, és az isuzu motorvezérlő kuplungpedál kapcsoló és pedál helyzet szenzora is. )

  • Like 1
  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

6 órája, freddy_ írta:

Abból, hogy a Veramon kezdettől fogva lekapcsolásnál (a gyújtáskapcsoló elfordítását követően) leállás helyett időnként lefagy, az ennek kivédésére hivatott (10-ről visszaszámolós) opció aktiválásával fals üzeneteket dobál (amelyek nyugtázásáig nem áll le), a több száz kilométerre számolt átlagfogyasztás a motor álló helyzetében (leállítás után, indítás előtt) véletlenszerűen deciliterekkel vagy literekkel megugrik (normál használattal lehetetlen előidézni), a belső (szintén tőlük származó) hőmérő időnként elveszíti a jelet. A Veramont és a hőmérőt is kicserélték, nem változott semmi. Egy éve megy velük a huzavona, de nem részletezném. Mielőtt még kitudja hányszor kell kiszednem a középkonzolt emiatt, jó lenne mindent ellenőrizni, aminek köze lehet a hibához. A rossz test pont olyan, ami érdekes dolgokat tud produkálni.

Egy trehányul összerakott Veramon főleg. Ez nem test, inkább valamilyen szoftveres vagy áramköri hiba.

Link to comment
Megosztás:

5 órája, topyjo írta:

Sziasztok!

Motorvezérlőt cseréltünk az autóban, azóta világít a szervízlámpa.

Kiolvastuk, csak klímával kapcsolatos hibák vannak benne.

A problémám, hogy az autó nem klímás, a donor viszont gondolom az volt.

Kitöröltük, de a következő indítás után visszajön.

Mi lenne a megoldás a végleges kikapcsolásra?

 

topyjo 

Esetleg op-com-al ki-be kapcsolható a klíma jelenléte?! Az ABS és tempomat megléte kapcsolható. Klímára nem emlékszem.
Nézzétek meg. Bár aki cserélte annak tudnia kellene ezt pikk-pakk. Ő mit mondd erre?

Link to comment
Megosztás:

19 órája, Stofl írta:

Esetleg op-com-al ki-be kapcsolható a klíma jelenléte?! Az ABS és tempomat megléte kapcsolható. Klímára nem emlékszem.
Nézzétek meg. Bár aki cserélte annak tudnia kellene ezt pikk-pakk. Ő mit mondd erre?

Én cseréltem,  de  a szerelőmnek egy diagnosztika szoftvere van, Opel speifikus nincs.

Köszi a tippet, elviszem valami opeles szerelőhöz.

 

topyjo

Link to comment
Megosztás:

36 perce, tgabika76 írta:

Valaki nem tudja véletlenül a G Astra hátsó lámpatest csatlakozójának a lábkiosztását? Igazából az a szál kéne nekem ami a tolatólámpának adja a feszültséget, tolatókamera bekötése céljából.

Csatlakozókiosztás:

hatso_lampa_csatlakozo.PNG

A bal oldali blokk a bal, a jobb oldali a jobb lámpa. Mindkettőn a ".3" a tolatólámpa. Pont ennél és a testnél van variálás, de sajnos még a jelmagyarázatban sincs benne a "KW/LIF" jelentése. Talán valamilyen felszereltségre utal. Mindkettőnél fehér-fekete 0.75mm2-es vezetéknek kell lennie elvileg.

hatso_lampak.PNG

 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

On 2019. 05. 04. at 20:59, freddy_ írta:

...sajnos még a jelmagyarázatban sincs benne a "KW/LIF" jelentése. Talán valamilyen felszereltségre utal...

Köszönöm, ezt azóta kiderítettem egy kis kutatómunkával, és nem is jártál messzire az igazságtól: a KW/LIF a Karawane/Lieferwagen, azaz kombi/kisáruszállító kivitelt jelenti, ezek szerint azoknak nem csak a lámpatest formája más, hanem a csatlakozó lábkiosztása is.

opel-astra-g-caravan-kleintransporter-71016.jpg

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

7 órája, Sadebilly írta:

Ha jól tudom a km óra mögött volt nekem igaz mid em van.

Az óracsoport mögötti a 4-es számú testpont, a multitimer és az óracsoport testpontja. Az A oszlop aljában található 3-as számú testpont a TID, MID, GID, CID testpontja is egyben. Néhány hozzászólással feljebb Darthvödör megírta a megoldást.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, 

Egy ideje sárga lámpát dobál az autóm P0100 hibakód, vagyis légtömegmérő hiba. Reggel mindig világít, illetve ha odalépek neki. Ilyenkor az autó is gyengébb lesz. Idővel elalszik a hibalámpa, és az autó ereje is visszajön.

Sok videót megnéztem a légtömegmérő tesztelésről, ezért nekiálltam multiméterrel megnézni. Ahogy láttam másoknál, a jel kábelnél alapjáraton 1,5V körüli értéket kellene mérnem, ami gázadásra megemelkedik 2-3 V körüli értékre (gázadástól függően), majd visszaáll az eredeti értékre. Itt lenne nekem 2 kérdésem:

  • Amikor kimértem, hogy melyik kábel melyik a légtömegmérő csatlakozójában, akkor arra számítottam, hogy az 5 kábelből lesz egy 12v, egy 5v, egy jel és 2 föld.
    Ennek ellenére én 2db 5v jelet mértem, és csak 1 földet. Ez normális? :confused: (Bosch 0 281 002 180)
  • A jellel kapcsolatban pedig alapjáraton 2,7V körül mértem, ami közepes gázadásra felment 4,7-5voltra és vagy vissza sem esett gázelvétel után, vagy 3V körül maradt. 
    Akkor ez csere?

Az autó egyébként 2001-es Y17DT

Köszönöm, :)

 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Janiapa írta:

Sziasztok.

Keresek egy bekötési rajzot, illetve csatlakozó lábkiosztát egy G astra óracsoporthoz.

Köszönöm a segitséget

Szia!

DarthVödör kolléga jóvoltából anno lementettem:

Műszercsoport csatlakozó lábkiosztása:
Pin 1    fekete/ kék          : 0,50 mm2 Hátsó ködlámpa
Pin 2    barna         : 0,50 mm2 TEST 31
Pin 3    nincs bekötve
Pin 4    piros             : 0,50 mm2 AKKU 12Volt 30
Pin 5    barna/sárga       : 0,50 mm2 Sebességváltó hibája
Pin 6    barna/lila        : 0,50 mm2 Sportos sebességváltás
Pin 7    fehér/zöld        : 0,35 mm2 Utánfutó index
Pin 8    fekete/zöld       : 0,35 mm2 Jobb irányjelző
Pin 9    fekete/fehér   : 0,35 mm2 Bal irányjelző
Pin 10   barna/sárga       : 0,35 mm2     ABS
Pin 11   fekete            : 0,50 mm2 Köd fényszórók
Pin 12   barna/fekete      : 0,50 mm2 Biztonsági öv
Pin 13   barna/zöld        : 0,35 mm2 TC & ESP
Pin 14   nincs bekötve--------------------CC Tempomat LED 
Pin 15   barna/kék      : 0,5 mm2   Xenon üzemben
Pin 16   kék/fehér      : 0,35 mm2 Töltés
Pin 17   fehér          : 0,50 mm2 Reflektor
Pin 18   barna/sárga       : 0,50 mm2 Légzsák
Pin 19   barna/fehér    : 0,35 mm2 OBD2 "K" Line!
Pin 20   zöld           : 0,35 mm2 Fordulatszámmérő jel
Pin 21   nincs bekötve
Pin 22   fekete         : 0,50 mm2 Gyújtás +12V 15
Pin 23   nincs bekötve
Pin 24   barna             : 0,50 mm2 Test
Pin 25   kék/fekete        : 0,35 mm2     Üzemanyag mérő jel
Pin 26   nincs bekötve
Pin 27   kék/piros      : 0,35 mm2 Sebesség jel
Pin 28   kék            : 0,35 mm2 Hűtővíz hőmérséklete
Pin 29   barna/kék         : 0,50 mm2 Villáskulcs ikon
Pin 30   kék/sárga         : 0,35 mm2 Dieselhez :-> izzítás
Pin 31   barna/kék      : 0,50 mm2 Motorhűtő egység/Klíma 
Pin 32   nincs bekötve
Pin 33   kék/zöld       : 0,35 mm2 Olajnyomás
Pin 34   barna/kék         : 0,35 mm2 Motor hiba 
Pin 35   barna/fehér    : 0,35 mm2 Fék +folyadék szint
Pin 36   szürke/sárga   : 0,50 mm2 Műszervilágítás

  • Like 3
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.