g.peter23 Elküldve Április22, 2019 Megoszt Elküldve Április22, 2019 Üdv! Mire lehet számítani általánosságban (!) az alábbi hibánál? Kivettem a csomagtér világítást, kicsúszott a kezemből vissza a lyukba, leesett, olyan szerencsétlenül, zárlatos lett!!! Műanyag búra rögtön kigyulladt, kábel utolsó 40cm-e elégett. 1km-t mennem kellett kocsival haza, gyors kárpit leszed, tűz elolt. Menet közben jött elől is a füst. A bizt. táblában összeégett a belső világítás biztosítékja, a tábla is megolvadt kürölötte, amennyire láttam mögötte a világítás kábele is elégett, meg még 1-1 kábel ami mellette volt, a szigetelés róla. Ez ma este történt (22-én). Megyek persze autóvillamossági emberhez majd. Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Április28, 2019 Megoszt Elküldve Április28, 2019 A TID (kijelző) testpontja pontosan hol található? Elvileg az A oszlopon. A motorháztető nyitókarja alatti burkolat alatt van? Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve Április30, 2019 Megoszt Elküldve Április30, 2019 (edited) On 2019. 04. 28. at 17:57, freddy_ írta: A TID (kijelző) testpontja pontosan hol található? Elvileg az A oszlopon. A motorháztető nyitókarja alatti burkolat alatt van? Nem mindegy? Test az test. Módosítva Április30, 2019 : DarthVödör Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Április30, 2019 Megoszt Elküldve Április30, 2019 Ellenőrizni szeretném testpontot (nincs-e kilazulva az anya, stb). Gondoltam megkérdezem, mielőtt feleslegesen bontok le burkolatokat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve Április30, 2019 Megoszt Elküldve Április30, 2019 1 óra, freddy_ írta: Ellenőrizni szeretném testpontot (nincs-e kilazulva az anya, stb). Gondoltam megkérdezem, mielőtt feleslegesen bontok le burkolatokat. Ha laza lenne, azt észrevennéd a működésén. Aminek nincs baja, azt ne bolygassuk feleslegesen, mert az ilyenekből vannak a "mű"hibák! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Április30, 2019 Megoszt Elküldve Április30, 2019 1 óra, freddy_ írta: Ellenőrizni szeretném testpontot (nincs-e kilazulva az anya, stb). Gondoltam megkérdezem, mielőtt feleslegesen bontok le burkolatokat. Igazából nem tudom, de F astrán az óracsoport mögött a kormánykonzolon van egy testpontja ennek a kábelkorbácsnak, logikus lenne ha nálatok is errefelé helyezték volna el . Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Május1, 2019 Megoszt Elküldve Május1, 2019 6 órája, DarthVödör írta: Ha laza lenne, azt észrevennéd a működésén. Aminek nincs baja, azt ne bolygassuk feleslegesen, mert az ilyenekből vannak a "mű"hibák! Egy éve folyamatosan észreveszem valaminek a működésén és nem derült ki a hiba oka. Azért akarom megnézni. De még mindig nem tudom hol van a testpont az A-oszlopon... Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Május1, 2019 Megoszt Elküldve Május1, 2019 6 órája, zotya975 írta: Igazából nem tudom, de F astrán az óracsoport mögött a kormánykonzolon van egy testpontja ennek a kábelkorbácsnak, logikus lenne ha nálatok is errefelé helyezték volna el . Arról tudok, de ezt az A-oszlopra írja. A gyenge minőségű gyári rajzok alapján nem az óracsoport mögötti testpont, de megállapítani sem tudom a pontos helyét. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május1, 2019 Megoszt Elküldve Május1, 2019 6 órája, freddy_ írta: Arról tudok, de ezt az A-oszlopra írja. A gyenge minőségű gyári rajzok alapján nem az óracsoport mögötti testpont, de megállapítani sem tudom a pontos helyét. Nekem két oldalt az A oszlop aljánál, közvetlenül az ajtó előtt a lábtér-küszöb burkolat mögött vannak testpontok. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve Május1, 2019 Megoszt Elküldve Május1, 2019 10 órája, freddy_ írta: Egy éve folyamatosan észreveszem valaminek a működésén és nem derült ki a hiba oka. Azért akarom megnézni. De még mindig nem tudom hol van a testpont az A-oszlopon... Min veszed észre? Nem világít, lenulláz? (TID) Menet közben villog? Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Május1, 2019 Megoszt Elküldve Május1, 2019 16 perce, DarthVödör írta: Min veszed észre? Nem világít, lenulláz? (TID) Menet közben villog? Abból, hogy a Veramon kezdettől fogva lekapcsolásnál (a gyújtáskapcsoló elfordítását követően) leállás helyett időnként lefagy, az ennek kivédésére hivatott (10-ről visszaszámolós) opció aktiválásával fals üzeneteket dobál (amelyek nyugtázásáig nem áll le), a több száz kilométerre számolt átlagfogyasztás a motor álló helyzetében (leállítás után, indítás előtt) véletlenszerűen deciliterekkel vagy literekkel megugrik (normál használattal lehetetlen előidézni), a belső (szintén tőlük származó) hőmérő időnként elveszíti a jelet. A Veramont és a hőmérőt is kicserélték, nem változott semmi. Egy éve megy velük a huzavona, de nem részletezném. Mielőtt még kitudja hányszor kell kiszednem a középkonzolt emiatt, jó lenne mindent ellenőrizni, aminek köze lehet a hibához. A rossz test pont olyan, ami érdekes dolgokat tud produkálni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
topyjo Elküldve Május1, 2019 Megoszt Elküldve Május1, 2019 Sziasztok! Motorvezérlőt cseréltünk az autóban, azóta világít a szervízlámpa. Kiolvastuk, csak klímával kapcsolatos hibák vannak benne. A problémám, hogy az autó nem klímás, a donor viszont gondolom az volt. Kitöröltük, de a következő indítás után visszajön. Mi lenne a megoldás a végleges kikapcsolásra? topyjo Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve Május1, 2019 Megoszt Elküldve Május1, 2019 1 órával ezelőtt, freddy_ írta: Abból, hogy a Veramon kezdettől fogva lekapcsolásnál (a gyújtáskapcsoló elfordítását követően) leállás helyett időnként lefagy, az ennek kivédésére hivatott (10-ről visszaszámolós) opció aktiválásával fals üzeneteket dobál (amelyek nyugtázásáig nem áll le), a több száz kilométerre számolt átlagfogyasztás a motor álló helyzetében (leállítás után, indítás előtt) véletlenszerűen deciliterekkel vagy literekkel megugrik (normál használattal lehetetlen előidézni), a belső (szintén tőlük származó) hőmérő időnként elveszíti a jelet. A Veramont és a hőmérőt is kicserélték, nem változott semmi. Egy éve megy velük a huzavona, de nem részletezném. Mielőtt még kitudja hányszor kell kiszednem a középkonzolt emiatt, jó lenne mindent ellenőrizni, aminek köze lehet a hibához. A rossz test pont olyan, ami érdekes dolgokat tud produkálni. 3-as testelési pont: A oszlop alja, X1 csatlakozó alatt. (csak zárójelben jegyzem meg, hogy ez a szál több egységhez is megy. Ha itt lenne a gond, akkor ABS/TC, fűtés konzol, tükör fűtés/mozgatás, mennyezeti lámpa, napfénytető, távolsági-fény relé, világítás kapcsoló, ablaktörlő kapcsoló, ülésfűtések, TID/MID, hátsó eablakok, és az isuzu motorvezérlő kuplungpedál kapcsoló és pedál helyzet szenzora is. ) 1 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kukacka Elküldve Május1, 2019 Megoszt Elküldve Május1, 2019 6 órája, freddy_ írta: Abból, hogy a Veramon kezdettől fogva lekapcsolásnál (a gyújtáskapcsoló elfordítását követően) leállás helyett időnként lefagy, az ennek kivédésére hivatott (10-ről visszaszámolós) opció aktiválásával fals üzeneteket dobál (amelyek nyugtázásáig nem áll le), a több száz kilométerre számolt átlagfogyasztás a motor álló helyzetében (leállítás után, indítás előtt) véletlenszerűen deciliterekkel vagy literekkel megugrik (normál használattal lehetetlen előidézni), a belső (szintén tőlük származó) hőmérő időnként elveszíti a jelet. A Veramont és a hőmérőt is kicserélték, nem változott semmi. Egy éve megy velük a huzavona, de nem részletezném. Mielőtt még kitudja hányszor kell kiszednem a középkonzolt emiatt, jó lenne mindent ellenőrizni, aminek köze lehet a hibához. A rossz test pont olyan, ami érdekes dolgokat tud produkálni. Egy trehányul összerakott Veramon főleg. Ez nem test, inkább valamilyen szoftveres vagy áramköri hiba. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Május1, 2019 Megoszt Elküldve Május1, 2019 5 órája, topyjo írta: Sziasztok! Motorvezérlőt cseréltünk az autóban, azóta világít a szervízlámpa. Kiolvastuk, csak klímával kapcsolatos hibák vannak benne. A problémám, hogy az autó nem klímás, a donor viszont gondolom az volt. Kitöröltük, de a következő indítás után visszajön. Mi lenne a megoldás a végleges kikapcsolásra? topyjo Esetleg op-com-al ki-be kapcsolható a klíma jelenléte?! Az ABS és tempomat megléte kapcsolható. Klímára nem emlékszem. Nézzétek meg. Bár aki cserélte annak tudnia kellene ezt pikk-pakk. Ő mit mondd erre? Link to comment Megosztás: More sharing options...
topyjo Elküldve Május2, 2019 Megoszt Elküldve Május2, 2019 19 órája, Stofl írta: Esetleg op-com-al ki-be kapcsolható a klíma jelenléte?! Az ABS és tempomat megléte kapcsolható. Klímára nem emlékszem. Nézzétek meg. Bár aki cserélte annak tudnia kellene ezt pikk-pakk. Ő mit mondd erre? Én cseréltem, de a szerelőmnek egy diagnosztika szoftvere van, Opel speifikus nincs. Köszi a tippet, elviszem valami opeles szerelőhöz. topyjo Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Május4, 2019 Megoszt Elküldve Május4, 2019 Valaki nem tudja véletlenül a G Astra hátsó lámpatest csatlakozójának a lábkiosztását? Igazából az a szál kéne nekem ami a tolatólámpának adja a feszültséget, tolatókamera bekötése céljából. Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Május4, 2019 Megoszt Elküldve Május4, 2019 36 perce, tgabika76 írta: Valaki nem tudja véletlenül a G Astra hátsó lámpatest csatlakozójának a lábkiosztását? Igazából az a szál kéne nekem ami a tolatólámpának adja a feszültséget, tolatókamera bekötése céljából. Csatlakozókiosztás: A bal oldali blokk a bal, a jobb oldali a jobb lámpa. Mindkettőn a ".3" a tolatólámpa. Pont ennél és a testnél van variálás, de sajnos még a jelmagyarázatban sincs benne a "KW/LIF" jelentése. Talán valamilyen felszereltségre utal. Mindkettőnél fehér-fekete 0.75mm2-es vezetéknek kell lennie elvileg. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Május5, 2019 Megoszt Elküldve Május5, 2019 On 2019. 05. 04. at 20:59, freddy_ írta: ...sajnos még a jelmagyarázatban sincs benne a "KW/LIF" jelentése. Talán valamilyen felszereltségre utal... Köszönöm, ezt azóta kiderítettem egy kis kutatómunkával, és nem is jártál messzire az igazságtól: a KW/LIF a Karawane/Lieferwagen, azaz kombi/kisáruszállító kivitelt jelenti, ezek szerint azoknak nem csak a lámpatest formája más, hanem a csatlakozó lábkiosztása is. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sadebilly Elküldve Május8, 2019 Megoszt Elküldve Május8, 2019 On 2019. 04. 28. at 17:57, freddy_ írta: A TID (kijelző) testpontja pontosan hol található? Elvileg az A oszlopon. A motorháztető nyitókarja alatti burkolat alatt van? Ha jól tudom a km óra mögött volt nekem igaz mid em van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Május8, 2019 Megoszt Elküldve Május8, 2019 7 órája, Sadebilly írta: Ha jól tudom a km óra mögött volt nekem igaz mid em van. Az óracsoport mögötti a 4-es számú testpont, a multitimer és az óracsoport testpontja. Az A oszlop aljában található 3-as számú testpont a TID, MID, GID, CID testpontja is egyben. Néhány hozzászólással feljebb Darthvödör megírta a megoldást. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janiapa Elküldve Május14, 2019 Megoszt Elküldve Május14, 2019 Sziasztok. Keresek egy bekötési rajzot, illetve csatlakozó lábkiosztát egy G astra óracsoporthoz. Köszönöm a segitséget Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisMikola Elküldve Május14, 2019 Megoszt Elküldve Május14, 2019 Sziasztok, Egy ideje sárga lámpát dobál az autóm P0100 hibakód, vagyis légtömegmérő hiba. Reggel mindig világít, illetve ha odalépek neki. Ilyenkor az autó is gyengébb lesz. Idővel elalszik a hibalámpa, és az autó ereje is visszajön. Sok videót megnéztem a légtömegmérő tesztelésről, ezért nekiálltam multiméterrel megnézni. Ahogy láttam másoknál, a jel kábelnél alapjáraton 1,5V körüli értéket kellene mérnem, ami gázadásra megemelkedik 2-3 V körüli értékre (gázadástól függően), majd visszaáll az eredeti értékre. Itt lenne nekem 2 kérdésem: Amikor kimértem, hogy melyik kábel melyik a légtömegmérő csatlakozójában, akkor arra számítottam, hogy az 5 kábelből lesz egy 12v, egy 5v, egy jel és 2 föld. Ennek ellenére én 2db 5v jelet mértem, és csak 1 földet. Ez normális? (Bosch 0 281 002 180) A jellel kapcsolatban pedig alapjáraton 2,7V körül mértem, ami közepes gázadásra felment 4,7-5voltra és vagy vissza sem esett gázelvétel után, vagy 3V körül maradt. Akkor ez csere? Az autó egyébként 2001-es Y17DT Köszönöm, Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Május14, 2019 Megoszt Elküldve Május14, 2019 2 órája, Janiapa írta: Sziasztok. Keresek egy bekötési rajzot, illetve csatlakozó lábkiosztát egy G astra óracsoporthoz. Köszönöm a segitséget Szia! DarthVödör kolléga jóvoltából anno lementettem: Műszercsoport csatlakozó lábkiosztása: Pin 1 fekete/ kék : 0,50 mm2 Hátsó ködlámpa Pin 2 barna : 0,50 mm2 TEST 31 Pin 3 nincs bekötve Pin 4 piros : 0,50 mm2 AKKU 12Volt 30 Pin 5 barna/sárga : 0,50 mm2 Sebességváltó hibája Pin 6 barna/lila : 0,50 mm2 Sportos sebességváltás Pin 7 fehér/zöld : 0,35 mm2 Utánfutó index Pin 8 fekete/zöld : 0,35 mm2 Jobb irányjelző Pin 9 fekete/fehér : 0,35 mm2 Bal irányjelző Pin 10 barna/sárga : 0,35 mm2 ABS Pin 11 fekete : 0,50 mm2 Köd fényszórók Pin 12 barna/fekete : 0,50 mm2 Biztonsági öv Pin 13 barna/zöld : 0,35 mm2 TC & ESP Pin 14 nincs bekötve--------------------CC Tempomat LED Pin 15 barna/kék : 0,5 mm2 Xenon üzemben Pin 16 kék/fehér : 0,35 mm2 Töltés Pin 17 fehér : 0,50 mm2 Reflektor Pin 18 barna/sárga : 0,50 mm2 Légzsák Pin 19 barna/fehér : 0,35 mm2 OBD2 "K" Line! Pin 20 zöld : 0,35 mm2 Fordulatszámmérő jel Pin 21 nincs bekötve Pin 22 fekete : 0,50 mm2 Gyújtás +12V 15 Pin 23 nincs bekötve Pin 24 barna : 0,50 mm2 Test Pin 25 kék/fekete : 0,35 mm2 Üzemanyag mérő jel Pin 26 nincs bekötve Pin 27 kék/piros : 0,35 mm2 Sebesség jel Pin 28 kék : 0,35 mm2 Hűtővíz hőmérséklete Pin 29 barna/kék : 0,50 mm2 Villáskulcs ikon Pin 30 kék/sárga : 0,35 mm2 Dieselhez :-> izzítás Pin 31 barna/kék : 0,50 mm2 Motorhűtő egység/Klíma Pin 32 nincs bekötve Pin 33 kék/zöld : 0,35 mm2 Olajnyomás Pin 34 barna/kék : 0,35 mm2 Motor hiba Pin 35 barna/fehér : 0,35 mm2 Fék +folyadék szint Pin 36 szürke/sárga : 0,50 mm2 Műszervilágítás 3 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janiapa Elküldve Május14, 2019 Megoszt Elküldve Május14, 2019 Király vagy. Nekem is megvolt de nem találtam. Köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts