Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Üdv!

Mire lehet számítani általánosságban (!) az alábbi hibánál?

Kivettem a csomagtér világítást, kicsúszott a kezemből vissza a lyukba, leesett, olyan szerencsétlenül, zárlatos lett!!!
Műanyag búra rögtön kigyulladt, kábel utolsó 40cm-e elégett.

1km-t mennem kellett kocsival haza, gyors kárpit leszed, tűz elolt.

Menet közben jött elől is a füst. A bizt. táblában összeégett a belső világítás biztosítékja, a tábla is megolvadt kürölötte, amennyire láttam mögötte a világítás kábele is elégett, meg még 1-1 kábel ami mellette volt, a szigetelés róla.

Ez ma este történt (22-én). Megyek persze autóvillamossági emberhez majd.

Köszi

Elküldve
  On 2019. 04. 30. at 15:23, freddy_ írta:

Ellenőrizni szeretném testpontot (nincs-e kilazulva az anya, stb). Gondoltam megkérdezem, mielőtt feleslegesen bontok le burkolatokat.

Expand  

Ha laza lenne, azt észrevennéd a működésén. Aminek nincs baja, azt ne bolygassuk feleslegesen, mert az ilyenekből vannak a "mű"hibák! 

Elküldve
  On 2019. 04. 30. at 15:23, freddy_ írta:

Ellenőrizni szeretném testpontot (nincs-e kilazulva az anya, stb). Gondoltam megkérdezem, mielőtt feleslegesen bontok le burkolatokat.

Expand  

Igazából nem tudom, de F astrán az óracsoport mögött a kormánykonzolon van egy testpontja ennek a kábelkorbácsnak, logikus lenne ha nálatok is errefelé helyezték volna el .

Elküldve
  On 2019. 04. 30. at 17:19, DarthVödör írta:

Ha laza lenne, azt észrevennéd a működésén. Aminek nincs baja, azt ne bolygassuk feleslegesen, mert az ilyenekből vannak a "mű"hibák! 

Expand  

Egy éve folyamatosan észreveszem valaminek a működésén és nem derült ki a hiba oka. Azért akarom megnézni. De még mindig nem tudom hol van a testpont az A-oszlopon...

Elküldve
  On 2019. 04. 30. at 17:22, zotya975 írta:

Igazából nem tudom, de F astrán az óracsoport mögött a kormánykonzolon van egy testpontja ennek a kábelkorbácsnak, logikus lenne ha nálatok is errefelé helyezték volna el .

Expand  

Arról tudok, de ezt az A-oszlopra írja. A gyenge minőségű gyári rajzok alapján nem az óracsoport mögötti testpont, de megállapítani sem tudom a pontos helyét.

Elküldve
  On 2019. 05. 01. at 0:14, freddy_ írta:

Arról tudok, de ezt az A-oszlopra írja. A gyenge minőségű gyári rajzok alapján nem az óracsoport mögötti testpont, de megállapítani sem tudom a pontos helyét.

Expand  

Nekem két oldalt az A oszlop aljánál, közvetlenül az ajtó előtt a lábtér-küszöb burkolat mögött vannak testpontok. 

  • Like 1
Elküldve
  On 2019. 05. 01. at 0:11, freddy_ írta:

Egy éve folyamatosan észreveszem valaminek a működésén és nem derült ki a hiba oka. Azért akarom megnézni. De még mindig nem tudom hol van a testpont az A-oszlopon...

Expand  

Min veszed észre? Nem világít, lenulláz? (TID) Menet közben villog? 

Elküldve
  On 2019. 05. 01. at 10:47, DarthVödör írta:

Min veszed észre? Nem világít, lenulláz? (TID) Menet közben villog? 

Expand  

Abból, hogy a Veramon kezdettől fogva lekapcsolásnál (a gyújtáskapcsoló elfordítását követően) leállás helyett időnként lefagy, az ennek kivédésére hivatott (10-ről visszaszámolós) opció aktiválásával fals üzeneteket dobál (amelyek nyugtázásáig nem áll le), a több száz kilométerre számolt átlagfogyasztás a motor álló helyzetében (leállítás után, indítás előtt) véletlenszerűen deciliterekkel vagy literekkel megugrik (normál használattal lehetetlen előidézni), a belső (szintén tőlük származó) hőmérő időnként elveszíti a jelet. A Veramont és a hőmérőt is kicserélték, nem változott semmi. Egy éve megy velük a huzavona, de nem részletezném. Mielőtt még kitudja hányszor kell kiszednem a középkonzolt emiatt, jó lenne mindent ellenőrizni, aminek köze lehet a hibához. A rossz test pont olyan, ami érdekes dolgokat tud produkálni.

Elküldve

Sziasztok!

Motorvezérlőt cseréltünk az autóban, azóta világít a szervízlámpa.

Kiolvastuk, csak klímával kapcsolatos hibák vannak benne.

A problémám, hogy az autó nem klímás, a donor viszont gondolom az volt.

Kitöröltük, de a következő indítás után visszajön.

Mi lenne a megoldás a végleges kikapcsolásra?

 

topyjo 

Elküldve
  On 2019. 05. 01. at 11:18, freddy_ írta:

Abból, hogy a Veramon kezdettől fogva lekapcsolásnál (a gyújtáskapcsoló elfordítását követően) leállás helyett időnként lefagy, az ennek kivédésére hivatott (10-ről visszaszámolós) opció aktiválásával fals üzeneteket dobál (amelyek nyugtázásáig nem áll le), a több száz kilométerre számolt átlagfogyasztás a motor álló helyzetében (leállítás után, indítás előtt) véletlenszerűen deciliterekkel vagy literekkel megugrik (normál használattal lehetetlen előidézni), a belső (szintén tőlük származó) hőmérő időnként elveszíti a jelet. A Veramont és a hőmérőt is kicserélték, nem változott semmi. Egy éve megy velük a huzavona, de nem részletezném. Mielőtt még kitudja hányszor kell kiszednem a középkonzolt emiatt, jó lenne mindent ellenőrizni, aminek köze lehet a hibához. A rossz test pont olyan, ami érdekes dolgokat tud produkálni.

Expand  

3-as testelési pont: A oszlop alja, X1 csatlakozó alatt. (csak zárójelben jegyzem meg, hogy ez a szál több egységhez is megy. Ha itt lenne a gond, akkor ABS/TC, fűtés konzol, tükör fűtés/mozgatás, mennyezeti lámpa, napfénytető, távolsági-fény relé, világítás kapcsoló, ablaktörlő kapcsoló, ülésfűtések, TID/MID, hátsó eablakok, és az isuzu motorvezérlő kuplungpedál kapcsoló és pedál helyzet szenzora is. )

  • Like 1
  • Köszi! 1
Elküldve
  On 2019. 05. 01. at 11:18, freddy_ írta:

Abból, hogy a Veramon kezdettől fogva lekapcsolásnál (a gyújtáskapcsoló elfordítását követően) leállás helyett időnként lefagy, az ennek kivédésére hivatott (10-ről visszaszámolós) opció aktiválásával fals üzeneteket dobál (amelyek nyugtázásáig nem áll le), a több száz kilométerre számolt átlagfogyasztás a motor álló helyzetében (leállítás után, indítás előtt) véletlenszerűen deciliterekkel vagy literekkel megugrik (normál használattal lehetetlen előidézni), a belső (szintén tőlük származó) hőmérő időnként elveszíti a jelet. A Veramont és a hőmérőt is kicserélték, nem változott semmi. Egy éve megy velük a huzavona, de nem részletezném. Mielőtt még kitudja hányszor kell kiszednem a középkonzolt emiatt, jó lenne mindent ellenőrizni, aminek köze lehet a hibához. A rossz test pont olyan, ami érdekes dolgokat tud produkálni.

Expand  

Egy trehányul összerakott Veramon főleg. Ez nem test, inkább valamilyen szoftveres vagy áramköri hiba.

Elküldve
  On 2019. 05. 01. at 12:40, topyjo írta:

Sziasztok!

Motorvezérlőt cseréltünk az autóban, azóta világít a szervízlámpa.

Kiolvastuk, csak klímával kapcsolatos hibák vannak benne.

A problémám, hogy az autó nem klímás, a donor viszont gondolom az volt.

Kitöröltük, de a következő indítás után visszajön.

Mi lenne a megoldás a végleges kikapcsolásra?

 

topyjo 

Expand  

Esetleg op-com-al ki-be kapcsolható a klíma jelenléte?! Az ABS és tempomat megléte kapcsolható. Klímára nem emlékszem.
Nézzétek meg. Bár aki cserélte annak tudnia kellene ezt pikk-pakk. Ő mit mondd erre?

Elküldve
  On 2019. 05. 01. at 18:22, Stofl írta:

Esetleg op-com-al ki-be kapcsolható a klíma jelenléte?! Az ABS és tempomat megléte kapcsolható. Klímára nem emlékszem.
Nézzétek meg. Bár aki cserélte annak tudnia kellene ezt pikk-pakk. Ő mit mondd erre?

Expand  

Én cseréltem,  de  a szerelőmnek egy diagnosztika szoftvere van, Opel speifikus nincs.

Köszi a tippet, elviszem valami opeles szerelőhöz.

 

topyjo

Elküldve

Valaki nem tudja véletlenül a G Astra hátsó lámpatest csatlakozójának a lábkiosztását? Igazából az a szál kéne nekem ami a tolatólámpának adja a feszültséget, tolatókamera bekötése céljából.

Elküldve
  On 2019. 05. 04. at 18:24, tgabika76 írta:

Valaki nem tudja véletlenül a G Astra hátsó lámpatest csatlakozójának a lábkiosztását? Igazából az a szál kéne nekem ami a tolatólámpának adja a feszültséget, tolatókamera bekötése céljából.

Expand  

Csatlakozókiosztás:

hatso_lampa_csatlakozo.PNG

A bal oldali blokk a bal, a jobb oldali a jobb lámpa. Mindkettőn a ".3" a tolatólámpa. Pont ennél és a testnél van variálás, de sajnos még a jelmagyarázatban sincs benne a "KW/LIF" jelentése. Talán valamilyen felszereltségre utal. Mindkettőnél fehér-fekete 0.75mm2-es vezetéknek kell lennie elvileg.

hatso_lampak.PNG

 

  • Köszi! 1
Elküldve
  On 2019. 05. 04. at 18:59, freddy_ írta:

...sajnos még a jelmagyarázatban sincs benne a "KW/LIF" jelentése. Talán valamilyen felszereltségre utal...

Expand  

Köszönöm, ezt azóta kiderítettem egy kis kutatómunkával, és nem is jártál messzire az igazságtól: a KW/LIF a Karawane/Lieferwagen, azaz kombi/kisáruszállító kivitelt jelenti, ezek szerint azoknak nem csak a lámpatest formája más, hanem a csatlakozó lábkiosztása is.

opel-astra-g-caravan-kleintransporter-71016.jpg

 

  • Like 1
Elküldve
  On 2019. 04. 28. at 15:57, freddy_ írta:

A TID (kijelző) testpontja pontosan hol található? Elvileg az A oszlopon. A motorháztető nyitókarja alatti burkolat alatt van?

Expand  

Ha jól tudom a km óra mögött volt nekem igaz mid em van.

Elküldve
  On 2019. 05. 08. at 4:44, Sadebilly írta:

Ha jól tudom a km óra mögött volt nekem igaz mid em van.

Expand  

Az óracsoport mögötti a 4-es számú testpont, a multitimer és az óracsoport testpontja. Az A oszlop aljában található 3-as számú testpont a TID, MID, GID, CID testpontja is egyben. Néhány hozzászólással feljebb Darthvödör megírta a megoldást.

Elküldve

Sziasztok, 

Egy ideje sárga lámpát dobál az autóm P0100 hibakód, vagyis légtömegmérő hiba. Reggel mindig világít, illetve ha odalépek neki. Ilyenkor az autó is gyengébb lesz. Idővel elalszik a hibalámpa, és az autó ereje is visszajön.

Sok videót megnéztem a légtömegmérő tesztelésről, ezért nekiálltam multiméterrel megnézni. Ahogy láttam másoknál, a jel kábelnél alapjáraton 1,5V körüli értéket kellene mérnem, ami gázadásra megemelkedik 2-3 V körüli értékre (gázadástól függően), majd visszaáll az eredeti értékre. Itt lenne nekem 2 kérdésem:

  • Amikor kimértem, hogy melyik kábel melyik a légtömegmérő csatlakozójában, akkor arra számítottam, hogy az 5 kábelből lesz egy 12v, egy 5v, egy jel és 2 föld.
    Ennek ellenére én 2db 5v jelet mértem, és csak 1 földet. Ez normális? :confused: (Bosch 0 281 002 180)
  • A jellel kapcsolatban pedig alapjáraton 2,7V körül mértem, ami közepes gázadásra felment 4,7-5voltra és vagy vissza sem esett gázelvétel után, vagy 3V körül maradt. 
    Akkor ez csere?

Az autó egyébként 2001-es Y17DT

Köszönöm, :)

 

Elküldve
  On 2019. 05. 14. at 17:43, Janiapa írta:

Sziasztok.

Keresek egy bekötési rajzot, illetve csatlakozó lábkiosztát egy G astra óracsoporthoz.

Köszönöm a segitséget

Expand  

Szia!

DarthVödör kolléga jóvoltából anno lementettem:

Műszercsoport csatlakozó lábkiosztása:
Pin 1    fekete/ kék          : 0,50 mm2 Hátsó ködlámpa
Pin 2    barna         : 0,50 mm2 TEST 31
Pin 3    nincs bekötve
Pin 4    piros             : 0,50 mm2 AKKU 12Volt 30
Pin 5    barna/sárga       : 0,50 mm2 Sebességváltó hibája
Pin 6    barna/lila        : 0,50 mm2 Sportos sebességváltás
Pin 7    fehér/zöld        : 0,35 mm2 Utánfutó index
Pin 8    fekete/zöld       : 0,35 mm2 Jobb irányjelző
Pin 9    fekete/fehér   : 0,35 mm2 Bal irányjelző
Pin 10   barna/sárga       : 0,35 mm2     ABS
Pin 11   fekete            : 0,50 mm2 Köd fényszórók
Pin 12   barna/fekete      : 0,50 mm2 Biztonsági öv
Pin 13   barna/zöld        : 0,35 mm2 TC & ESP
Pin 14   nincs bekötve--------------------CC Tempomat LED 
Pin 15   barna/kék      : 0,5 mm2   Xenon üzemben
Pin 16   kék/fehér      : 0,35 mm2 Töltés
Pin 17   fehér          : 0,50 mm2 Reflektor
Pin 18   barna/sárga       : 0,50 mm2 Légzsák
Pin 19   barna/fehér    : 0,35 mm2 OBD2 "K" Line!
Pin 20   zöld           : 0,35 mm2 Fordulatszámmérő jel
Pin 21   nincs bekötve
Pin 22   fekete         : 0,50 mm2 Gyújtás +12V 15
Pin 23   nincs bekötve
Pin 24   barna             : 0,50 mm2 Test
Pin 25   kék/fekete        : 0,35 mm2     Üzemanyag mérő jel
Pin 26   nincs bekötve
Pin 27   kék/piros      : 0,35 mm2 Sebesség jel
Pin 28   kék            : 0,35 mm2 Hűtővíz hőmérséklete
Pin 29   barna/kék         : 0,50 mm2 Villáskulcs ikon
Pin 30   kék/sárga         : 0,35 mm2 Dieselhez :-> izzítás
Pin 31   barna/kék      : 0,50 mm2 Motorhűtő egység/Klíma 
Pin 32   nincs bekötve
Pin 33   kék/zöld       : 0,35 mm2 Olajnyomás
Pin 34   barna/kék         : 0,35 mm2 Motor hiba 
Pin 35   barna/fehér    : 0,35 mm2 Fék +folyadék szint
Pin 36   szürke/sárga   : 0,50 mm2 Műszervilágítás

  • Like 3
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.