L.Fazakas Elküldve Március19, 2019 Megoszt Elküldve Március19, 2019 (edited) 3 órája, Stofl írta: Ránézésre pont ilyen! Hááát - ha nem csak ránézésre, de még a működésére is pontosan ilyen, s ha el tudnál nekem egyet küldeni (mert sajna ez nem kapható sehol) - nagyon megköszönném. Ez - akárhogyan nézzük - minden bizonnyal sokkal jobb lenne, mint általam a teljesen másik fogaskerékből reszelővel "összekókányolt" kényszer-pótlás. Módosítva Március19, 2019 : L.Fazakas Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve Március27, 2019 Megoszt Elküldve Március27, 2019 (edited) On 2019. 03. 15. at 12:32, BoMa írta: Igen nalam is, most kuzdok vele nem ertem ezt hogy raktak ossze. Abban esetleg tudtok segiteni hogy a barna es a fekete vezetek kozul melyik a pluszos? Ha jol sejtem a barna de azert jo lenne egy megerosites. Kimerni sajnos most nem tudom. barna: test, fekete: gyújtás +12V On 2019. 03. 15. at 17:38, L.Fazakas írta: Általában a fekete a negatív. NEM! A BARNA!!! Módosítva Március27, 2019 : DarthVödör 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve Március27, 2019 Megoszt Elküldve Március27, 2019 On 2019. 03. 18. at 17:17, Stofl írta: Szuper! Akkor neked van csatid. 4 pint tudnál küldeni a megmaradtakból? Z14XE A csati üres helyein lévő gumis műanyagos valami hogy jön ki? Piszkálni, nyomni, fúrni kell? Csatlakozóházat szétszedni (lila rögzítőt kihúzni) tüske oldalon a "szakált" benyomni, és hátrafelé (vezeték) kihúzni. A gumi tömítési is kijön az érintkezővel együtt, mert az érintező végére van klimpelve. Egyébként kaptál érintkezőket? (lehet hogy tudok adni) On 2019. 03. 19. at 8:05, Stofl írta: Szüleim 2005-ös lengyel classicjában is csillapítottan nyílt, de az már nincs meg. Viszont a mostaniban ami nekünk van, törött a kerék. Hogyan csináltál kereket? Megosztod a módját? Másnak nem kell ilyen fogaskerék? Nyomtatok párat... Esetleg felszereltség jelzést? 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Március27, 2019 Megoszt Elküldve Március27, 2019 On 2012. 12. 17. at 22:51, Glare68 írta: Üdv! Én is pont így jártam. Ne foglalkozz vele. Nálam is folyamatosan aktívat mutatott a TECH2 a kuplung kapcsolóra, ha be volt élesítve a TEMPOMAT funkció! Ez nem is fog változni, amíg az öntesztet meg nem csinálja. Összefoglalva: deaktiválni a tepomatot, ha aktív volt (TECH II) Gyújtást levenni Akkusarut levenni 1 percre Akkusarut visszatenni gyújtást ráadni Aktiválni a tempomatot (TECH II) Indulás, fékezés Felgyorsítani 50-re 5mp ig nyomni a dudoros gombot (gyorsítani fog a motor) Így már működni fog Aztán örülni....... Valami olyat tudtam kisilabizálni egy német fórumon, hogy az ECU temopomat-ért felelős részének idő kell a kondenzátorok feltöltéséhez és az önteszthez, vagy valami hasonló, de csak az első esetben van így, utána már nem. Üdv: Zoli Sziasztok! Na elkészült a tempomat. Hát....voltak izgalmak. Első elakadás az volt, amikor kiderült, hogy nem csak az utasteret kell nulláról kábelezni, hanem a motortérben, motor vezérlő csatlakozójában sincsen semmi.... Nagyon nagy köszönet gyurigyereknek, aki adott nekem pineket az ecu csatlakozóhoz!!! A próba kör előtt, gondoltam tesztelek op-com-al. Karon minden működött, kuplung kapcsoló viszont folyamatosan aktív volt. Hát.... darabokra szedtem mindent, ki a kapcsoló, mérés, kábelek, mérés, összekötés, mérés, ecu csatlakozó szétszed 15x, pin csere, direkben táp, semmi.... Ekkor fórum kereső, és lám, leszűrtem a lényeget. Ne foglalkozzak a tesztel, menet közben kell kipróbálni! :D :D Mindent összerak, megy, tempomat, jeeee. Néhány órát és ideget megspóroltam volna, ha a témát átolvasom az elmúlt 7 évre nézve. Érdekesség, hogy az op-com menet közben mindig aktívat mutat, sosem változik, hiába nyomom a kuplungot. És mégis minden hibátlan. Kuplungra, fékre, 0-ra kikapcsol. Köszi! 4 Link to comment Megosztás: More sharing options...
fachee Elküldve Március27, 2019 Megoszt Elküldve Március27, 2019 Üdv! Adott a 2003-as Zafirám Z16XE motorral, "alap" kijelzővel. Érdeklődés szintjén érdekelne, hogy van-e lehetőség esetleg grafikus kijelzőt beépíteni a jelenlegi helyett? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Március27, 2019 Megoszt Elküldve Március27, 2019 42 perce, fachee írta: Üdv! Adott a 2003-as Zafirám Z16XE motorral, "alap" kijelzővel. Érdeklődés szintjén érdekelne, hogy van-e lehetőség esetleg grafikus kijelzőt beépíteni a jelenlegi helyett? Igen, csak nem éri meg. A teljeskörű funkcionalitáshoz egyrészt gyári rádió kell (NCDR 1100 vagy 1500) mert erről tudod vezérelni valamint ebben van a beépített navi, másrészt a csatlakozójuk sem egyforma, szóval műszerfali kábelköteget is kellene cserélni, ahhoz meg le kell szerelni a komplett műszerfalat. És akkor még olyan apróságot nem is említettem hogy az antennát is GPS vevősre kell cserélni.... 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
fachee Elküldve Március28, 2019 Megoszt Elküldve Március28, 2019 13 órája, tgabika76 írta: Igen, csak nem éri meg. A teljeskörű funkcionalitáshoz egyrészt gyári rádió kell (NCDR 1100 vagy 1500) mert erről tudod vezérelni valamint ebben van a beépített navi, másrészt a csatlakozójuk sem egyforma, szóval műszerfali kábelköteget is kellene cserélni, ahhoz meg le kell szerelni a komplett műszerfalat. És akkor még olyan apróságot nem is említettem hogy az antennát is GPS vevősre kell cserélni.... Köszönöm! Próbáltam képet beilleszteni de nem tudok így próbálom elmagyarázni ☺ Szóval a jelenlegi "hármas információs kijelzőt" gondoltam kicserélni a "több információs kijelző" néven futóra. Az is macerás? Illetve a jelenlegi kijelző alatt van egy sor piktogram. Azok mit jeleznének? Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve Március28, 2019 Megoszt Elküldve Március28, 2019 (edited) On 2019. 03. 27. at 6:56, DarthVödör írta: Másnak nem kell ilyen fogaskerék? Nyomtatok párat... Esetleg felszereltség jelzést? készültek. kép Módosítva Március28, 2019 : DarthVödör 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve Március28, 2019 Megoszt Elküldve Március28, 2019 4 perce, fachee írta: Köszönöm! Próbáltam képet beilleszteni de nem tudok így próbálom elmagyarázni ☺ Szóval a jelenlegi "hármas információs kijelzőt" gondoltam kicserélni a "több információs kijelző" néven futóra. Az is macerás? Illetve a jelenlegi kijelző alatt van egy sor piktogram. Azok mit jeleznének? A rádió ikonjai. AS, sztereó jel, Crom (magnó), Dolby (magnó), stb... Itt bővebben olvashatóak a rádiók használati útmutatók. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Március28, 2019 Megoszt Elküldve Március28, 2019 7 órája, fachee írta: Köszönöm! Próbáltam képet beilleszteni de nem tudok így próbálom elmagyarázni ☺ Szóval a jelenlegi "hármas információs kijelzőt" gondoltam kicserélni a "több információs kijelző" néven futóra. Az is macerás? Más szóval a TID-et MID-re... hát annyival egyszerűbb hogy nem kell hozzá fejegységet cserélned és antennát sem, ugyanis a MID-ben nincsen navi. Ellenben a csatlakozójuk nem ugyanaz, valamint a MID egy csomó önellenőrző funkciót is tud (folyadékszintek, fékbetét kopásjelző, izzók állapota), szóval a teljes fukcionalitáshoz itt is be kéne húznod egy csomó új kábelt ezekhez a jeladókhoz, ha komplett kábelköteget nem is kell cserélni. És az ablaktörlő kapcsolókarját (a kormány mögött jobb oldalt) is cserélni kéne, mert azon van a MID funkcióváltó és nullázógombja. De van egy kompromisszumos megoldás is, ha az önellenőrző funkciók nem érdekelnek, és csak a fogyasztást, átlagsebességet, hatótávot meg hasonlókat szeretnéd látni: meg kell venni a csehek által fejlesztett Veramon nevű fedélzeti computert, ez tudja az általad kívánt funkciókat, nem kell hozzá kijelzőt cserélni, bár ablaktörlőkart itt is szükséges, és csak egyetlen szál vezetéket kell behúzni a motorvezérlőtől a műszerig. Talán ez a leggazdaságosabb megoldás. Itt egy videó arról hogy mit is tud, itt éppen egy Astrába szerelve: https://www.youtube.com/watch?v=GjUNkbnKFEQ 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
fachee Elküldve Március28, 2019 Megoszt Elküldve Március28, 2019 59 perce, tgabika76 írta: Más szóval a TID-et MID-re... hát annyival egyszerűbb hogy nem kell hozzá fejegységet cserélned és antennát sem, ugyanis a MID-ben nincsen navi. Ellenben a csatlakozójuk nem ugyanaz, valamint a MID egy csomó önellenőrző funkciót is tud (folyadékszintek, fékbetét kopásjelző, izzók állapota), szóval a teljes fukcionalitáshoz itt is be kéne húznod egy csomó új kábelt ezekhez a jeladókhoz, ha komplett kábelköteget nem is kell cserélni. És az ablaktörlő kapcsolókarját (a kormány mögött jobb oldalt) is cserélni kéne, mert azon van a MID funkcióváltó és nullázógombja. De van egy kompromisszumos megoldás is, ha az önellenőrző funkciók nem érdekelnek, és csak a fogyasztást, átlagsebességet, hatótávot meg hasonlókat szeretnéd látni: meg kell venni a csehek által fejlesztett Veramon nevű fedélzeti computert, ez tudja az általad kívánt funkciókat, nem kell hozzá kijelzőt cserélni, bár ablaktörlőkart itt is szükséges, és csak egyetlen szál vezetéket kell behúzni a motorvezérlőtől a műszerig. Talán ez a leggazdaságosabb megoldás. Itt egy videó arról hogy mit is tud, itt éppen egy Astrába szerelve: https://www.youtube.com/watch?v=GjUNkbnKFEQ Igen ilyesmire gondoltam! Köszönöm ismét! Ezt a Veramont akkor úgy is tudom használni, hogy a TID-et MID-re cserélem? (bár írtad hogy nem kell, de nekem az a kijelző jobban tetszene) Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Március29, 2019 Megoszt Elküldve Március29, 2019 22 órája, fachee írta: Igen ilyesmire gondoltam! Köszönöm ismét! Ezt a Veramont akkor úgy is tudom használni, hogy a TID-et MID-re cserélem? (bár írtad hogy nem kell, de nekem az a kijelző jobban tetszene) Nem tudom miért akarod mindenképp cserélni, írtam hogy a két kijelzőnek nem egyforma a csatlakozója, szóval ha kiveszed a TId kijelzőt, kábelezés nélkül nem tudod a MID-et a helyére rakni, mert nem megy rá a csati. Amúgy van a Veramonnak MID-re épülő fedélzeti computere is, az ráadásul egyrészt magyar nyelvű, másrészt tartalmazza magát a kijelzőt is, viszont csak a G Astrához való téglalap alakú formátumban létezik Zafirához nem. Ez volna az: A Zafira kijelzője meg ugye ilyen alakú: 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
fachee Elküldve Március29, 2019 Megoszt Elküldve Március29, 2019 Igen utólag leesett meg utána is olvastam. Mea culpa. Veramon magyarul elérhető? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Március30, 2019 Megoszt Elküldve Március30, 2019 13 órája, fachee írta: Igen utólag leesett meg utána is olvastam. Mea culpa. Veramon magyarul elérhető? A TID-es változat nem, csak angolul meg csehül (cseh ugye a fejlesztő anyanyelve). A MID-es igen, de azt meg tisztáztuk hogy nem megy bele a Zafirába. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
fachee Elküldve Március30, 2019 Megoszt Elküldve Március30, 2019 12 órája, tgabika76 írta: A TID-es változat nem, csak angolul meg csehül (cseh ugye a fejlesztő anyanyelve). A MID-es igen, de azt meg tisztáztuk hogy nem megy bele a Zafirába. Azt hiszem nincs több kérdésem Magam mentségére legyen mondva, hogy nem vagyok szefós, csak időnként nehezen dolgozom fel az információkat! Link to comment Megosztás: More sharing options...
peacetrang Elküldve Április5, 2019 Megoszt Elküldve Április5, 2019 Sziasztok, visszaalakítom a gépet gyárira, maradt pár alkatrészem amit kiszórnék, hátha érdekel közületek valakit, mert nálam már nem lesznek beépítve: 4eablak kapcsoló (4-es kapcsoló előre, 1-1 hátra), és maradt még hűthető kesztyűtartóhoz gyári GM gégecsövem + gyári nyitó/záró kapcsolóm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ginola Elküldve Április8, 2019 Megoszt Elküldve Április8, 2019 Sziasztok Székesfehérvár környéken keresek olyan szakit, aki Z14XEP-be tempomatot tudna szerelni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kukacka Elküldve Április8, 2019 Megoszt Elküldve Április8, 2019 12 órája, ginola írta: Sziasztok Székesfehérvár környéken keresek olyan szakit, aki Z14XEP-be tempomatot tudna szerelni. Olyat ha bárhol találsz is jól leszel. Még elméleti szinten sem nagyon volt kész a tempomat ilyen motoros verdába. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nzozz Elküldve Április10, 2019 Megoszt Elküldve Április10, 2019 On 2019. 04. 08. at 21:57, Kukacka írta: Olyat ha bárhol találsz is jól leszel. Még elméleti szinten sem nagyon volt kész a tempomat ilyen motoros verdába. Tudtommal anno lehetet kérni gyárilag tempomattal, de nagyon ritka volt. Az utólagos - pláne normális áron - a városi legenda szintjén mozog. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kukacka Elküldve Április12, 2019 Megoszt Elküldve Április12, 2019 On 2019. 04. 10. at 16:08, nzozz írta: Tudtommal anno lehetet kérni gyárilag tempomattal, de nagyon ritka volt. Az utólagos - pláne normális áron - a városi legenda szintjén mozog. :D Lehetséges, de erről szerintem tudnának a szakemberek is. Az a gond, hogy alapvető dolgok hiányoznak a működéséhez ennél a motornál. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nzozz Elküldve Április12, 2019 Megoszt Elküldve Április12, 2019 1 órával ezelőtt, Kukacka írta: Lehetséges, de erről szerintem tudnának a szakemberek is. Az a gond, hogy alapvető dolgok hiányoznak a működéséhez ennél a motornál. Egy valami hiányzik: a szoftver. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kukacka Elküldve Április14, 2019 Megoszt Elküldve Április14, 2019 On 2019. 04. 12. at 12:14, nzozz írta: Egy valami hiányzik: a szoftver. Akkor a legjobb rész pont. Szakmabeliként, csak másik területen merem mondani, hogy ez a leghúzósabb része. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisapo Elküldve Április22, 2019 Megoszt Elküldve Április22, 2019 Sziasztok A lengyel classic típusba be lehet építeni a multikormányt utólag plusz vezetékezés nélkül? És működik is? üdv. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kukacka Elküldve Április22, 2019 Megoszt Elküldve Április22, 2019 1 óra, kisapo írta: Sziasztok A lengyel classic típusba be lehet építeni a multikormányt utólag plusz vezetékezés nélkül? És működik is? üdv. Be. Multis átvezető szalag és kormány csere utána menni fog minden. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisapo Elküldve Április22, 2019 Megoszt Elküldve Április22, 2019 4 órája, Kukacka írta: Be. Multis átvezető szalag és kormány csere utána menni fog minden. Köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts