Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
1 óra, OpelAtti írta:

Sziasztok Srácok!

Gyengélkedik az akkum mióta bejött a hideg. Már tavaly kezdett gyengülni, mondjuk érthető mivel már régi.

Az utódot keresem, eddig ezt találtam ami tetszik: https://www.arukereso.hu/akkumulator-c3660/exide/premium-53ah-540a-jobb-ea530-p51741066/#

Szerintetek - vélemény?

Amazon.de-n 37 értékelésből 3.9/5 (nem túl jó). Itt olvashatod az egycsillagos értékeléseket (google translate angolra jól fordítja). A legtöbbnek meghalt rövid időn belül.

Nálam gagyi akkuk voltak eddig, nem sokat bírtak. Banner van kb. 2-3 éve. Még nem tudok hosszútávon nyilatkozni, eddig nem volt vele gond.

  • Köszi! 1
Elküldve (edited)

Nem szívesen cserélném le a Bc kart....és tetszett ez az állítási mód

Freddy_ nagyon köszönöm.Szerintemigy már menni fog :)

Módosítva : Sadebilly
Elküldve (edited)

Sziasztok!

érdeklődnék hogy a g astrám 2003.as évjáratú z12xe es a hőfok benne 80 foknál nem akar fentebb menni hosszabb ut után sem, van ismerősm akinke 1.6.ja van és 90 fokig felmegy

Ez motortól is függ vagy a termosztátom a rossz? mert hallottam olyat is hogy hiába cserélem ki ennél tovább nem fog menni 1.2es motornál

Mielőbbi segítséget előre is köszönöm :)

Módosítva : bitu
Elküldve
Just now, bitu írta:

Sziasztok!

érdeklődnék hogy a g astrám 2003.as évjáratú z12xe es a hőfok benne 80 foknál nem akar fentebb menni hosszabb ut után sem, van ismerősm akinke 1.6.ja van és 90 fokig felmegy

Ez motortól is függ vagy a termosztátom a rossz? mert hallottam olyat is hogy hiába cserélem ki ennél tovább nem fog menni 1.2es motornál

Mielőbbi segítséget előre is köszönöm :)

 

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Egy új jelenség miatt kérnék tanácsot. A kocsinál (G Caravan, 1,4, X14XE; 2000.01) a világítás felkapcsolásakor nem tolja fel a  műszerfal világítását, a km órában lévő számláló meg a középkonzol feletti kijelző (óra-dátum-hőmérő vagy rádió) teljesen lekapcsol. Amikor felkapcsolt világítás nélkül közlekedek akkor megy minden rendesen. Lehet ez a hiba a világításkapcsoló helytelen működésétől? Így télen kora reggel vagy késő du. kicsit kellemetlen autózni országúton, tök sötétben. Köszi

Elküldve
50 perce, Falugazda írta:

Sziasztok!

Egy új jelenség miatt kérnék tanácsot. A kocsinál (G Caravan, 1,4, X14XE; 2000.01) a világítás felkapcsolásakor nem tolja fel a  műszerfal világítását, a km órában lévő számláló meg a középkonzol feletti kijelző (óra-dátum-hőmérő vagy rádió) teljesen lekapcsol. Amikor felkapcsolt világítás nélkül közlekedek akkor megy minden rendesen. Lehet ez a hiba a világításkapcsoló helytelen működésétől? Így télen kora reggel vagy késő du. kicsit kellemetlen autózni országúton, tök sötétben. Köszi

A fényerőt nem tekerted le véletlen takarításkor?

Elküldve (edited)
2 órája, gyurigyerek írta:

A fényerőt nem tekerted le véletlen takarításkor?

Azt már néztem. Sajnos túl egyszerű lenne. Viszont most, hogy mondod a szabályzó is egy egységben van a kapcsolóval, lehet az ment szét? Most készülök le a kocsihoz kivenni a kapcsoló egységet egy kis WD-40 társaságában. Ki tudja, a ráolvasásnál azét több... Thx.

És most elnézést kell kérnem minden jóakaratú fórumozótól aki egy kis időt szánt a hsz-em elolvasására! A sarokban térdepelek, hamut szórok a fejemre, miközben Dél-tiroli bőrgatya-rock üvölt a fülembe 1973-ból... Tényleg az a fényerő-szabályzó volt letekerve. Pedig emlékeim szerint ellenőriztem. Különös szilveszter... Köszi még 1X.

Módosítva : Falugazda
Elküldve
2 órája, Falugazda írta:

Azt már néztem. Sajnos túl egyszerű lenne. Viszont most, hogy mondod a szabályzó is egy egységben van a kapcsolóval, lehet az ment szét? Most készülök le a kocsihoz kivenni a kapcsoló egységet egy kis WD-40 társaságában. Ki tudja, a ráolvasásnál azét több... Thx.

És most elnézést kell kérnem minden jóakaratú fórumozótól aki egy kis időt szánt a hsz-em elolvasására! A sarokban térdepelek, hamut szórok a fejemre, miközben Dél-tiroli bőrgatya-rock üvölt a fülembe 1973-ból... Tényleg az a fényerő-szabályzó volt letekerve. Pedig emlékeim szerint ellenőriztem. Különös szilveszter... Köszi még 1X.

Nyugi! Nem te vagy az első és sztem az utolsó sem aki bele esik ebbe.

Elküldve

Sziasztok!

G-s Astrába tervezek beszerelni egy otthonautomatizálási modult (ha valaki beindítja az autót mielőtt elmenne itthonról, vagy hazaér az autóval, akkor automatikusan kinyitja a garázskaput, távozáskor zárja). 

A modulnak gyakorlatilag 5 és 18 volt között bármilyen egyenfeszültség megfelelő, mérete körülbelül gyufásdoboznyi. A lényeg az, hogy a feszültség megszűnjön a gyújtás elvételekor, tehát például a szivargyújtó egy az egyben megfelelő lenne csatlakoztatási helynek, viszont mégis inkább diszkrétebben, kevésbé láthatóan szeretném elhelyezni.

Olyan kérdésem van, hogy honnan lehetne feszültséget "levenni" a modul számára, és azt elhelyezni úgy, hogy minél kevesebb szereléssel és bontással járjon a művelet? Ideálisnak tűnik a vezető bal térdénél lévő kis tartó, ahol a biztosítéktábla is van.

Mit gondoltok róla?

 

üdv:

Donát

 

  • Like 1
Elküldve
3 órája, markodonat írta:

Mit gondoltok róla?

Lehetőségeid végtelenek. Ha nem lesz gombnyomás és bármi egyéb, akkor szépen beteszed a kardánalagúthoz,  szivargyújtó mögé egy egyszerű saru osztóval, millió helyre tudod fogatni és kötegelni. Emiatt nem raknék piggy-t biztitáblára.

  • Like 2
Elküldve
11 órája, Kukacka írta:

Lehetőségeid végtelenek. Ha nem lesz gombnyomás és bármi egyéb, akkor szépen beteszed a kardánalagúthoz,  szivargyújtó mögé egy egyszerű saru osztóval, millió helyre tudod fogatni és kötegelni. Emiatt nem raknék piggy-t biztitáblára.

Ráadásul a hamutartót (és vele a szivargyújtót) kibontani sokkal könnyebb mint az egész biztosítéktáblát kiforgatni hogy hozzáférj a hátuljához... Még ha lesz is gombnyomás, ha egyébként a hamutartó nincs rendeltetésszerűen használva, még abba is el lehet helyezni a nyomógombot és akkor nem lesz feltűnő.

 

Elküldve

Sziasztok! Olyanban kérem a segítségeteket, hogy van egy Opel Astra F Classic (2001) Ebbe szeretnék szervókormányt berakatni. Tudtok ajánlani egy szerelőt aki vállalná ennek a beszerelését? Segítségeteket előre is köszönöm.

Elküldve
1 órával ezelőtt, imrezltnű írta:

Sziasztok! Olyanban kérem a segítségeteket, hogy van egy Opel Astra F Classic (2001) Ebbe szeretnék szervókormányt berakatni. Tudtok ajánlani egy szerelőt aki vállalná ennek a beszerelését? Segítségeteket előre is köszönöm.

Ez elég munkaigényes és nem túl gyakori szerelés, szerintem olyan sok szerelő nem foglalkozik ilyennel. A kormánymű cserén kívül, a szervószivattyút ( plusz csöveket, szervóolaj tartályt)is be kell szerelni, amihez konzol kell, és szerintem főtengely szíjtárcsát is kell cserélni, mert alapból ékszíj hajtja a generátort, ide meg már fogasszij kell. 

Elküldve
On 2019. 01. 06. at 12:57, zotya975 írta:

Ez elég munkaigényes és nem túl gyakori szerelés, szerintem olyan sok szerelő nem foglalkozik ilyennel. A kormánymű cserén kívül, a szervószivattyút ( plusz csöveket, szervóolaj tartályt)is be kell szerelni, amihez konzol kell, és szerintem főtengely szíjtárcsát is kell cserélni, mert alapból ékszíj hajtja a generátort, ide meg már fogasszij kell. 

Köszönöm a válaszodat. Igen tudom, hogy sok mindent kell beszerezni és még kormány oszlopot is cserélni kell. Éppen ezért szeretnék egy olyan szerelőt aki elvállalja a munkát.

Elküldve
22 perce, imrezltnű írta:

Köszönöm a válaszodat. Igen tudom, hogy sok mindent kell beszerezni és még kormány oszlopot is cserélni kell. Éppen ezért szeretnék egy olyan szerelőt aki elvállalja a munkát.

A kormányoszlop cserében nem vagyok biztos, sajna ilyet még nem csináltam szóval csak gyanítom hogy marad a régi. 

Elküldve
On ‎2019‎.‎01‎.‎06‎. at 11:29, imrezltnű írta:

Sziasztok! Olyanban kérem a segítségeteket, hogy van egy Opel Astra F Classic (2001) Ebbe szeretnék szervókormányt berakatni. Tudtok ajánlani egy szerelőt aki vállalná ennek a beszerelését? Segítségeteket előre is köszönöm.

Lehet olcsóbb lenne eladni s venni egy szervóst.

Elküldve
2 órája, gyurigyerek írta:

Lehet olcsóbb lenne eladni s venni egy szervóst.

De nem mókásabb. :-) Engem nem érdekel a szervókormány, mert ritkán parkolok olyan helyre ahol érezném a hiányát,  de amúgy jó dolog, az öcsém szedánjában van, tök érdekes a kormányt tekergetni. 

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok!

Olvasgattam visszafelé egy kicsit a témát és a hátsó nyitás érzékelő érdekelne engem. Ha jól hámoztam ki, akkor kell nekem 2 db ilyen:

(https://cromax.hu/elektromos_rendszer/biztonsagirendszer_alkatreszei/ajtonyitas_kapcsolo/ajtonyitas_kapcsolo_opel_51037)

A B oszlopban lévő fekete dugót kiveszem, és ha szerencsém van, akkor a B oszlop kipattintása után látnom kell (alul?) egy kábelt, amit fel kell varázsolnom a foglalatig. Ez a kábel hogy néz ki, milyen színű, milyen csatlakozó van rajta? Mielőtt megveszem, szeretném megnézni, hogy egyáltalán ott van-e ez a kábel.

 

A másik kérdésem, hogy a belső világítást én gyengének találom. A hátsó kapaszkodóknál nálam nincs lámpa, de az ezekhez tartozó vezetékek mennyire vannak kivezetve a lámpa helyéig? Ott vannak, csak a lámpa nincs ott, vagy nekem kell betennem vezetéket, hogy elérjen odaáig. Illetve lámpát csak bontóban tudok venni, vagy van a Cromaxnál, csak én nem találtam meg? Esetleg hagyjam az egészet a fenébe és vegyek egy LED-et a meglévő belső lámpába, mert még kevesebbet is fogyaszt és elég erős fénye, hogy az utasteret megfelelően bevilágítsa?

 

Elküldve (edited)
18 perce, Vardar írta:

Sziasztok!

Olvasgattam visszafelé egy kicsit a témát és a hátsó nyitás érzékelő érdekelne engem. Ha jól hámoztam ki, akkor kell nekem 2 db ilyen:

(https://cromax.hu/elektromos_rendszer/biztonsagirendszer_alkatreszei/ajtonyitas_kapcsolo/ajtonyitas_kapcsolo_opel_51037)

A B oszlopban lévő fekete dugót kiveszem, és ha szerencsém van, akkor a B oszlop kipattintása után látnom kell (alul?) egy kábelt, amit fel kell varázsolnom a foglalatig. Ez a kábel hogy néz ki, milyen színű, milyen csatlakozó van rajta? Mielőtt megveszem, szeretném megnézni, hogy egyáltalán ott van-e ez a kábel.

 

A másik kérdésem, hogy a belső világítást én gyengének találom. A hátsó kapaszkodóknál nálam nincs lámpa, de az ezekhez tartozó vezetékek mennyire vannak kivezetve a lámpa helyéig? Ott vannak, csak a lámpa nincs ott, vagy nekem kell betennem vezetéket, hogy elérjen odaáig. Illetve lámpát csak bontóban tudok venni, vagy van a Cromaxnál, csak én nem találtam meg? Esetleg hagyjam az egészet a fenébe és vegyek egy LED-et a meglévő belső lámpába, mert még kevesebbet is fogyaszt és elég erős fénye, hogy az utasteret megfelelően bevilágítsa?

 

Szia!

Ha kiveszed a B oszlopban lévő fekete  gumitakarót akkor egy kampós drót és meg találod vagy olyan kicsi tükör amit a "fogászaton használnak" szürke vezeték csatival.

Elől meg van a csatlakozó ami hátramegy csak egy bontott vezeték köteg kell hozzá, és a kettő lámpa ,de ha nem akarsz köteget venni akkor 3db vezeték minket oldal +hozzávaló sarú.Ha kel kép küldj egy email címet privátban.

Módosítva : astra 1
Elküldve
4 órája, Vardar írta:

Sziasztok!

Olvasgattam visszafelé egy kicsit a témát és a hátsó nyitás érzékelő érdekelne engem. Ha jól hámoztam ki, akkor kell nekem 2 db ilyen:

(https://cromax.hu/elektromos_rendszer/biztonsagirendszer_alkatreszei/ajtonyitas_kapcsolo/ajtonyitas_kapcsolo_opel_51037)

Igen, de ha találsz bontót, nem kicsit olcsóbb lesz, ezresért vettem 2 hátsót plusz csomitartóba valót. Egyben.
Minden máshol meg neked kell tudni mi van a kocsiban meg mi nincs. És ha nincs mennyire megy a vezetékelés. Hátsó középső pilács is lehet opció, nem drága és akkor kevesebb a vezetékeléses tökölés.

  • Like 1
Elküldve
11 órája, Vardar írta:

Sziasztok!

Olvasgattam visszafelé egy kicsit a témát és a hátsó nyitás érzékelő érdekelne engem. Ha jól hámoztam ki, akkor kell nekem 2 db ilyen:

(https://cromax.hu/elektromos_rendszer/biztonsagirendszer_alkatreszei/ajtonyitas_kapcsolo/ajtonyitas_kapcsolo_opel_51037)

A B oszlopban lévő fekete dugót kiveszem, és ha szerencsém van, akkor a B oszlop kipattintása után látnom kell (alul?) egy kábelt, amit fel kell varázsolnom a foglalatig. Ez a kábel hogy néz ki, milyen színű, milyen csatlakozó van rajta? Mielőtt megveszem, szeretném megnézni, hogy egyáltalán ott van-e ez a kábel.

 

A másik kérdésem, hogy a belső világítást én gyengének találom. A hátsó kapaszkodóknál nálam nincs lámpa, de az ezekhez tartozó vezetékek mennyire vannak kivezetve a lámpa helyéig? Ott vannak, csak a lámpa nincs ott, vagy nekem kell betennem vezetéket, hogy elérjen odaáig. Illetve lámpát csak bontóban tudok venni, vagy van a Cromaxnál, csak én nem találtam meg? Esetleg hagyjam az egészet a fenébe és vegyek egy LED-et a meglévő belső lámpába, mert még kevesebbet is fogyaszt és elég erős fénye, hogy az utasteret megfelelően bevilágítsa?

 

 

10 órája, astra 1 írta:

Szia!

Ha kiveszed a B oszlopban lévő fekete  gumitakarót akkor egy kampós drót és meg találod vagy olyan kicsi tükör amit a "fogászaton használnak" szürke vezeték csatival.

Elől meg van a csatlakozó ami hátramegy csak egy bontott vezeték köteg kell hozzá, és a kettő lámpa ,de ha nem akarsz köteget venni akkor 3db vezeték minket oldal +hozzávaló sarú.Ha kel kép küldj egy email címet privátban.

 

Ez a módszer jó lehet, bár nekem gyárilag le volt ragasztva a kábel, így bontanom kellett a burkolatokat is sajnos...

  • Like 1
Elküldve
On 2019. 01. 18. at 13:22, Kukacka írta:

Hátsó középső pilács is lehet opció, nem drága és akkor kevesebb a vezetékeléses tökölés.

Ez is gyári felszereltség volt, vagy külön kell megcsinálni?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.