Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
On 2018. 08. 29. at 15:22, oaroland írta:

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. 2003 Astra 1.4 az utastér világítással szórakoztam és sikerült a rövidzárlat, biztosíték dolgozott.
A biztosíték csere után nem igazán üzemszerűen működik a belső világítás, folyamatosan világít.
A központi zárral autó bezár kis idő múlva világítás kikapcsol.
A központi zárral autó kinyit, világítás fel és úgy is marad.
A belső világítás kapcsolóra nem reagál.
A belső világítás kapcsoló bekapcsolva, központi zár be - a belső világítás megy - világítás kapcsoló ki - világítás ki.
Központi zár be - világítás kapcsoló be - világítás be - a belső világítás megy - világítás kapcsoló ki - világítás továbbra is megy.
Központi zár ki  - majd be - kis idő múlva világítás le.

Azt nem is néztem, hogy a világítás mikor kikapcsol halványodik vagy egyszerűen kikapcsol.
Üzemszerű működésben ment a halványodás.

Köszönöm a segítséget, megoldottam. Multitimer csere.

Elküldve

Sziasztok!

Vettem egy JOM 7120 coming home modult, ezt szeretném bekötni. Maga a művelet nem tűnik nagyon "vészesnek" a kapott utasítás alapján, mégis megszorultam :(

https://drive.google.com/file/d/1UI4fy3QOX7Ai2q-_vmK90rQspUzp4956/view?usp=sharing 

Nem tudom, hogy a világításkapcsoló "mögé" kell-e rakni, vagy a biztosítéktáblához, stb... Magát a vezetékszálakat (színeket) keresem-kutatom neten, mindenhol. Elakadtam.

Az a legnagyobb bajom, hogy volt egy szerelőm, aki egy riasztót szerelt be (Spal AS90) és vele például úgy jártam, hogy ki és beriasztás után égve maradt az index, mire ő "kikötötte"
Ez gyakorlatban annyit jelentett, hogy elvágta a riasztó csatlakozóján lévő olyan szálakat, amik az indexeket villogtatják. (le sem szigetelte a végét)
Én tegnap olvasgattam, hogy valószínű az egyik relé hibás, megnéztem melyik vezérli ezeket a szálakat, kiforrasztottam, be az újat, vezetékek össze - és minden működött!!!

Ezek után nem szívesen adnám a kezébe az autót! Kérlek segítsetek, nem akarok kimenni motortérbe a világítás szálakért!

(Másik gondom, ha valaki tudna segíteni, hogy a bal oldali hátsó lámpában a világítás / féklámpa (2 izzószálas) egyik lábán van kósza 6V (???) csak járó motornál, ezért ott "pislog" az izzó)

Elküldve
1 órával ezelőtt, sayo írta:

Sziasztok!

Vettem egy JOM 7120 coming home modult, ezt szeretném bekötni. Maga a művelet nem tűnik nagyon "vészesnek" a kapott utasítás alapján, mégis megszorultam :(

https://drive.google.com/file/d/1UI4fy3QOX7Ai2q-_vmK90rQspUzp4956/view?usp=sharing 

Nem tudom, hogy a világításkapcsoló "mögé" kell-e rakni, vagy a biztosítéktáblához, stb... Magát a vezetékszálakat (színeket) keresem-kutatom neten, mindenhol. Elakadtam.

Az a legnagyobb bajom, hogy volt egy szerelőm, aki egy riasztót szerelt be (Spal AS90) és vele például úgy jártam, hogy ki és beriasztás után égve maradt az index, mire ő "kikötötte"
Ez gyakorlatban annyit jelentett, hogy elvágta a riasztó csatlakozóján lévő olyan szálakat, amik az indexeket villogtatják. (le sem szigetelte a végét)
Én tegnap olvasgattam, hogy valószínű az egyik relé hibás, megnéztem melyik vezérli ezeket a szálakat, kiforrasztottam, be az újat, vezetékek össze - és minden működött!!!

Ezek után nem szívesen adnám a kezébe az autót! Kérlek segítsetek, nem akarok kimenni motortérbe a világítás szálakért!

(Másik gondom, ha valaki tudna segíteni, hogy a bal oldali hátsó lámpában a világítás / féklámpa (2 izzószálas) egyik lábán van kósza 6V (???) csak járó motornál, ezért ott "pislog" az izzó)

 

A lámpa pislogást-diszkózást legtöbbször beázás okozza valahol egy csatlakozónál. 

Elküldve
1 perc, zotya975 írta:

A lámpa pislogást-diszkózást legtöbbször beázás okozza valahol egy csatlakozónál. 

Sajnos stabil 5.84V. Tisztítás megvolt, WD40 is (szárazra). Ha kiveszem az izzót, "átmászik" a jobb oldalra, és akkor ott világít!

Elküldve
23 perce, sayo írta:

Sajnos stabil 5.84V. Tisztítás megvolt, WD40 is (szárazra). Ha kiveszem az izzót, "átmászik" a jobb oldalra, és akkor ott világít!

Nem csak a lámpa mögött ázhat be ( vagy egyéb okból van "áthallás")csatlakozó, van máshol is csati ahol a kábelkorbácsok össze vannak kötve. Én nem tudom pontosan merre mennek a tiédben, de egy márkatárs majd biztos belinkel róla képet.

Elküldve
On 2018. 09. 03. at 11:32, sayo írta:

Sajnos stabil 5.84V. Tisztítás megvolt, WD40 is (szárazra). Ha kiveszem az izzót, "átmászik" a jobb oldalra, és akkor ott világít!

 

On 2018. 09. 03. at 11:57, zotya975 írta:

Nem csak a lámpa mögött ázhat be ( vagy egyéb okból van "áthallás")csatlakozó, van máshol is csati ahol a kábelkorbácsok össze vannak kötve. Én nem tudom pontosan merre mennek a tiédben, de egy márkatárs majd biztos belinkel róla képet.

Nézd át a barna, test vezetéket és a csatlakozóban az érintkező(ke)t. 5,84V*2=11,6V Két izzó, ami sorban van, fél fénnyel világít. Test hiányában egy másik izzón keresztül záródik az áramkör. Figyelem! Az Astra G hátsólámpa foglalata fordított bekötésű! A nagy felület, az izzók oldalsó érintkezője a POZITÍV. Az alsó, kis érintkező a negatív!

Elküldve
16 órája, DarthVödör írta:

 

Nézd át a barna, test vezetéket és a csatlakozóban az érintkező(ke)t. 5,84V*2=11,6V Két izzó, ami sorban van, fél fénnyel világít. Test hiányában egy másik izzón keresztül záródik az áramkör. Figyelem! Az Astra G hátsólámpa foglalata fordított bekötésű! A nagy felület, az izzók oldalsó érintkezője a POZITÍV. Az alsó, kis érintkező a negatív!

Igen, fordított polaritású sajnos. Ezért nem tudtam normális áron kapható LED-et berakni a tolatólámpába.

Elküldve

Sziasztok!

 

Segítséget szeretnék kérni. Sajnos nem világítanak a ködzárfényeim.

Biztosítékot néztem (16-os hely a leírás szerint) ,semmi baja,sőt újat is tettem be,akkor sem világítanak.

Relét hallgattam illetve megfogva éreztem,hogy kattan,a műszerfali visszajelző fény is visszajelez ha bekapcsolom.

Az izzókat csak azért nem néztem meg,hogy jók-e,mert a hátsó lámpára csatlakoztatott csatit próbalámpával megnéztem,és nem jut el odáig az àram. Furcsa lenne ha mind a 2 izzó egyszerre égne ki.

A biztosítéktáblát ha az alsó részénél a kis fül megnyomásával lenyitom,és felső részénél a két torx csavart kicsavarom megtudom úgy forgatni ott a helyén ,hogy valamelyest rálássak a hátuljára,hogy nincs-e kicsúszva a vezeték?

Szerelni nem szereltem már 1 éve az autót olyan helyen,ahol esetleg véletlenül elszakítottam volna a hátra vezető kábelt.

Mit nézzek még meg,hol keressem a hibát?

Segítségeteket előre is köszönöm!

Elküldve
20 órája, Bmájki írta:

Szabad kérdezni, hogy honnan van? Hajnalban indulok és határozottan könnyebbé tenné az életemet. :icon13:

BA15S szerintem bárhol lehet venni .De én Soltvadkerten vettem kamionos bolt.

Elküldve
1 órával ezelőtt, gyurigyerek írta:

Vettem egy csomagtér zármotort. Természetesen nem az enyémmel megeggyező a stecker. Van a polaritásnak jelentősége a forgásirányon kívül. Jelölve nincs rajta semmi.

Ha kétvezetékes akkor a polaritásnak csak a forgásirány szempontjából van jelentősége. 50% hogy elsőre jó lesz, és 50 hogy másodikra. 

Elküldve
On 2018. 09. 06. at 19:42, bocs írta:

Sziasztok!

 

Segítséget szeretnék kérni. Sajnos nem világítanak a ködzárfényeim.

Biztosítékot néztem (16-os hely a leírás szerint) ,semmi baja,sőt újat is tettem be,akkor sem világítanak.

Relét hallgattam illetve megfogva éreztem,hogy kattan,a műszerfali visszajelző fény is visszajelez ha bekapcsolom.

Az izzókat csak azért nem néztem meg,hogy jók-e,mert a hátsó lámpára csatlakoztatott csatit próbalámpával megnéztem,és nem jut el odáig az àram. Furcsa lenne ha mind a 2 izzó egyszerre égne ki.

A biztosítéktáblát ha az alsó részénél a kis fül megnyomásával lenyitom,és felső részénél a két torx csavart kicsavarom megtudom úgy forgatni ott a helyén ,hogy valamelyest rálássak a hátuljára,hogy nincs-e kicsúszva a vezeték?

Szerelni nem szereltem már 1 éve az autót olyan helyen,ahol esetleg véletlenül elszakítottam volna a hátra vezető kábelt.

Mit nézzek még meg,hol keressem a hibát?

Segítségeteket előre is köszönöm!

Először cserélj izzót, az a legegyszerűbb...

Nézd meg az X1-es csatlakozót. Ide jön a Multitimer/relé/biztosítéktól. Innen megy hátra. Bal oldali motortér nyitó burkolat alatt találod az X1 csatlakozót. Egy téglatest alakú világoszöld csatlakozó. X1/21-as Fekete/Kék 0,75mm vezetéket keress. Ha itt megvan, akkor hátrafelé van a baj. Mivel a visszajelző világít, multitimer/relé/biztosíték hiba kizárva! 

  • Köszi! 1
Elküldve
12 órája, DarthVödör írta:

Először cserélj izzót, az a legegyszerűbb...

Nézd meg az X1-es csatlakozót. Ide jön a Multitimer/relé/biztosítéktól. Innen megy hátra. Bal oldali motortér nyitó burkolat alatt találod az X1 csatlakozót. Egy téglatest alakú világoszöld csatlakozó. X1/21-as Fekete/Kék 0,75mm vezetéket keress. Ha itt megvan, akkor hátrafelé van a baj. Mivel a visszajelző világít, multitimer/relé/biztosíték hiba kizárva! 

Nagyon köszönöm a pontos infót,holnap megnézem ezt a részt,illetve végigfutom a hátravezető kábelt ha itt megvan a fesz.

 

Köszönöm!

 

Elküldve

Ki tudna olyan rajzot vagy fotót (nem kell eredeti fotó, lehet akár egy képes hivatkozás róla a neten), amelyben az Astra G autók biztosítéktábláján a biztosítékok funkcióját jelzi?
Éppen nézegettem az enyémet (a "kis" kesztyűtartó mögöttit), hogy nálam bizony olyan foglalatban is van biztosíték, ahol például a gyakorlatban olyan funkció a kocsimban nincs.
Akkor ez most csak olyan hecc-féle, hogy azért tettek bele, mert hátha?

Elküldve
1 órával ezelőtt, L.Fazakas írta:

Ki tudna olyan rajzot vagy fotót (nem kell eredeti fotó, lehet akár egy képes hivatkozás róla a neten), amelyben az Astra G autók biztosítéktábláján a biztosítékok funkcióját jelzi?
Éppen nézegettem az enyémet (a "kis" kesztyűtartó mögöttit), hogy nálam bizony olyan foglalatban is van biztosíték, ahol például a gyakorlatban olyan funkció a kocsimban nincs.
Akkor ez most csak olyan hecc-féle, hogy azért tettek bele, mert hátha?

g_Astra_biztositek_tabla.gif

Elküldve
2 órája, L.Fazakas írta:

Ki tudna olyan rajzot vagy fotót (nem kell eredeti fotó, lehet akár egy képes hivatkozás róla a neten), amelyben az Astra G autók biztosítéktábláján a biztosítékok funkcióját jelzi?
Éppen nézegettem az enyémet (a "kis" kesztyűtartó mögöttit), hogy nálam bizony olyan foglalatban is van biztosíték, ahol például a gyakorlatban olyan funkció a kocsimban nincs.
Akkor ez most csak olyan hecc-féle, hogy azért tettek bele, mert hátha?

Ha a biztosíték helyén nincs ott a "pin" akkor meg sem áll, hanem kiesik ha ott van akkor lennie kell mögötte kábelezésnek is, ami már feltételez valamilyen funkciót, még ha az adott autóba ezt nem is szerelték ki teljesen. Vagy rosszul tudom és nálatok az üres helyeken is megállnak a biztik? Mert akkor meg valaki valamikor tartalék-raktárnak használta ezt a részt. 

Elküldve
1 óra, L.Fazakas írta:

Tegnap óta nem hallom működni az AC pumpát. (Így persze a motor se igazán akar járni)
Hol keressem a hibát? /biztosíték, relé, maga a szivattyú?/

Pont ebben a sorrendben. Esetleg kocogasd meg, ha úgy elindul, akkor csere. 

Elküldve
6 órája, L.Fazakas írta:

Tegnap óta nem hallom működni az AC pumpát. (Így persze a motor se igazán akar járni)
Hol keressem a hibát? /biztosíték, relé, maga a szivattyú?/

Mi van mérnök úr szétszaladt a ménes?

Cseréld ki a 120-as Skodáéra, biztos jó bele!

Elküldve
55 perce, Atala írta:

Hali. 

Sajnos nem találtam választ pedig olvastam réges régen. Hátsó e.ablak szerkezet u.a.  ferdehátubam és kombiban is? Köszi

Igen, hátra csak egy fajta van. (előre is de a kettő nem egyforma...)

  • Like 1
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.