DarthVödör Elküldve Április21, 2018 Megoszt Elküldve Április21, 2018 9 órája, freddy_ írta: Elfogadom, azért csináltam a leírás alapján, különben már elvágtam volna a kábelt. Mindössze érdekel mi az oka, hogy nem kell elvágni. A multitimernek 4 csatlakozása van. Ebből csak kettő van megszakítva azáltal, hogy a relé nincs a helyén. A másik kettő küzül az egyik az S22 1-es lábára van kötve. A másik az S22 9-es lábára van kötve, ahova a kar potija (fekete-sárga). Tudok kapcsolási rajzot olvasni, de a multitimer belsejéről nincs kapcsolási rajzom. Anélkül értelmezhetetlen a fenti kapcsolási rajz a kérdés szempontjából. Megint nem érted, amit írtunk! Gezoli már válaszolt a kérdésedre. A multitimer szempontjából nincs szerepe a potis K8-as relés megoldásnál. Kapcsolási rajza nélkül is értelmezhető: K10 benne van vezérli, helyette K8 van bekötve amit nem vezérel. K8-nál kap egy 53C-re +12V-ot (szakaszos törlés) 31-re test, és I-re megy a poti. Az érintkezőket a K10 aljzatba kell kötni. Innen megy az ablaktörlő motorra. (nem a multitimerre) Használd a Thank gombot... 1 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
nyolc8 Elküldve Április22, 2018 Megoszt Elküldve Április22, 2018 Sikerült betenni a multi kormányt, végül az átvezető törött műanyag ház kimaradt és át lett rakva csak a vezeték az ép egységbe. Minden tökéletesen működik, és az új bőrözés a kormányon is frankó lett. Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Április23, 2018 Megoszt Elküldve Április23, 2018 On 2018. 04. 21. at 3:05, DarthVödör írta: Megint nem érted, amit írtunk! Gezoli már válaszolt a kérdésedre. A multitimer szempontjából nincs szerepe a potis K8-as relés megoldásnál. Kapcsolási rajza nélkül is értelmezhető: K10 benne van vezérli, helyette K8 van bekötve amit nem vezérel. K8-nál kap egy 53C-re +12V-ot (szakaszos törlés) 31-re test, és I-re megy a poti. Az érintkezőket a K10 aljzatba kell kötni. Innen megy az ablaktörlő motorra. (nem a multitimerre) Használd a Thank gombot... Én értem, csak nem ez érdekelt, hanem a sárga-fekete vezeték szerepe. Leírom én mire jutottam. Az S22 kilences lábáról a sárga-feketén a multitimer 12V-ot kap a karról, amikor T vagy I állásban van. Gondolom ez hozza működésbe a multitimert, hogy a relé foglalat lábain vezérli a K10 relét. A K8-nál ezek a foglalat lábak nincsenek bekötve, gondolom a relé foglalat lábain ugyanúgy megjelennek a vezérlőjelek. Ha el lenne vágva, akkor a multitimer nem vezérli a "semmit". Nem vágtam el. Működik! Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Április23, 2018 Megoszt Elküldve Április23, 2018 S.O.S. Veramon kérdés. Középkonzol nélkül felraktam a kijelzőt és az elején amikor kéri, hogy nyomjam meg a fékpedált, nem érzékel semmit és kiírja hogy F38-as biztosíték rossz. Ez check control, ami nekem nincs vagy kellene működjön? Többször kimértem előtte mindent és most mégegyszer ellenőriztem. Biztosan ott van neki a két fék vezeték, a lábakon helyes feszültségekkel, ahogyan a leírásban volt (összecserélve sincs). Ha nem check control, akkor mire kellett neki a két fékvezeték? Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve Április23, 2018 Megoszt Elküldve Április23, 2018 (edited) 9 órája, freddy_ írta: S.O.S. Veramon kérdés. Középkonzol nélkül felraktam a kijelzőt és az elején amikor kéri, hogy nyomjam meg a fékpedált, nem érzékel semmit és kiírja hogy F38-as biztosíték rossz. Ez check control, ami nekem nincs vagy kellene működjön? Többször kimértem előtte mindent és most mégegyszer ellenőriztem. Biztosan ott van neki a két fék vezeték, a lábakon helyes feszültségekkel, ahogyan a leírásban volt (összecserélve sincs). Ha nem check control, akkor mire kellett neki a két fékvezeték? Kicserélted a fékpedál kapcsolót 2 áramkörösre? Egyik áramkör nyitó, míg a másik záró kontaktus! Biztonsági áramkör, a kapcsoló helyes működését "figyeli". Tudod, van felfutó éllel, és lefutó éllel vezérlés. Úgy érzékeli hogy hibás a kapcsoló. Nincs gyújtás +12V, ezt írja F38-ra. Használd a Thanks gombot! Módosítva Április23, 2018 : DarthVödör 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Április23, 2018 Megoszt Elküldve Április23, 2018 2 órája, DarthVödör írta: Kicserélted a fékpedál kapcsolót 2 áramkörösre? Egyik áramkör nyitó, míg a másik záró kontaktus! Biztonsági áramkör, a kapcsoló helyes működését "figyeli". Tudod, van felfelé élle, és lefutó éllel vezérlés. Úgy érzékeli hogy hibás a kapcsoló. Nincs gyújtás +12V, ezt írja F38-ra. Használd a Thanks gombot! Nekem gyárilag két körös volt. A Veramon csatlakozóján ott van mindkét feszültség (kapcsolt és megszakított) ahol az installation manual írja. Már írtam neki. A board a hibás úgy néz ki. A csatlakozó a legócskább kínai vacak. Ilyet nem szabadna autóba tenni. A 32-pin-es csatlakozó 80%-a üres. Az üres pin-ek kis műanyag lock-ját alágyűrik a tüskék és nem lehet felrakni a konnektort. Visszahajtom, másik gyűrődik másik pin alá. Teljesen kihajtottam őket. Amelyikben pin van, a pin csúszik ki, mert a lock nem fogja meg, elgörbül. Mégha sikerül is jól felrakni, a kábelek mozgatásától csúszik szét. Mire berakom a középkonzolt, szétcsúszik. Találtam egy bugot is. Kihúzom a kulcsot és lefagy miközben a kijelző félig van frissítve két kép között. Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Április23, 2018 Megoszt Elküldve Április23, 2018 Nagy baj van. Nem vettem le az akkusarut és úgy raktam fel az óracsoportot. Nem tudom mi ütött bele, de nagyon nagyon sokat szenvedtem azzal, hogy a csatlakozó belemenjen, nem ment. Kivettem, kint összeraktam, visszatettem próbálkoztam megint és így ismétlődött. Most 0650-es hibakódom van, ami még itt sincs fent. Levettem az akkusarut 15 percre, nem törlődött (mint korábban a fojtószelep hibám). Az ECU-nak lehet baja? Mit kezdjek ezzel? Szerk.: Hosszabb akkusaru levétel után elment a hibakód. Ha valaki tud valamit a 0650-ről, továbbra is érdekelne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vezeték Elküldve Április23, 2018 Megoszt Elküldve Április23, 2018 4 órája, freddy_ írta: Nagy baj van. Nem vettem le az akkusarut és úgy raktam fel az óracsoportot. Nem tudom mi ütött bele, de nagyon nagyon sokat szenvedtem azzal, hogy a csatlakozó belemenjen, nem ment. Kivettem, kint összeraktam, visszatettem próbálkoztam megint és így ismétlődött. Most 0650-es hibakódom van, ami még itt sincs fent. Levettem az akkusarut 15 percre, nem törlődött (mint korábban a fojtószelep hibám). Az ECU-nak lehet baja? Mit kezdjek ezzel? Szerk.: Hosszabb akkusaru levétel után elment a hibakód. Ha valaki tud valamit a 0650-ről, továbbra is érdekelne. Mil lámpa áramköri hiba.Nem súlyos.https://www.obd-codes.com/p0650 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Április24, 2018 Megoszt Elküldve Április24, 2018 22 órája, freddy_ írta: Nekem gyárilag két körös volt. A Veramon csatlakozóján ott van mindkét feszültség (kapcsolt és megszakított) ahol az installation manual írja. Már írtam neki. A board a hibás úgy néz ki. A csatlakozó a legócskább kínai vacak. Ilyet nem szabadna autóba tenni. A 32-pin-es csatlakozó 80%-a üres. Az üres pin-ek kis műanyag lock-ját alágyűrik a tüskék és nem lehet felrakni a konnektort. Visszahajtom, másik gyűrődik másik pin alá. Teljesen kihajtottam őket. Amelyikben pin van, a pin csúszik ki, mert a lock nem fogja meg, elgörbül. Mégha sikerül is jól felrakni, a kábelek mozgatásától csúszik szét. Mire berakom a középkonzolt, szétcsúszik. Találtam egy bugot is. Kihúzom a kulcsot és lefagy miközben a kijelző félig van frissítve két kép között. Megválaszolom a kérdést, tanulságként, hogy más ne essen ugyanebbe a hibába. Az installation manual-ban a következő áll a fék bekötéséről: Pin n. 15 (switch brake) Switch brake (12V when you press the brake pedal) Pin n. 16 (switch brake) Switch brake (12V after turning the key in the ignition) Kimondottan kérte, hogy mérjem ki, mert főleg a lengyel autóknál (mint az enyém is) összecserélik a színeket. - Az első sor egyértelmű (nálam nincs összecserélve a fekete-sárga, ami működteti a féklámpát is). A négykörös kapcsolónál zár, amikor a pedálra lépnek. - A második sor számomra egyértelműen a barna-szürke volt a négykörös kapcsolónál, ami alapból zárt és nyit, amikor a pedálra lépnek. Gondolhattam volna, hogy van két és négy körös fékpedál-kapcsoló. Itt tévedtem. Valójában a 3.38-as biztosíték kábele kell neki. Ami elérhető a négykörös fékpedál kapcsolón is, akármelyik a két maradék fekete közül. Miután a fékpedál kapcsolónál nem akartam új kábelt behúzni, egy közelebbi pontról hoztam le (a biztosítéktábláról) a 38-as biztosíték kábelét. Most működik a fék ellenőrzés. Hosszas email váltás után jött erre rá, miután a board-on mértem az ellenállásokon a feszültségeket. Van az oldalán kapcsolási rajz (alul "Schematic"), itt a kábelek színe is szerepel, ebből rájöhettem volna, de nem néztem meg. Gondoltam, hogy az "Installaton manual" egységesen mindent tartalmaz. Sokat segített e-mail-ben. Sajnos a 32 érintkezős csatlakozó nem bírta ki a kb. 15 felrakást. Már az első felrakásnál alágyűrődtek a használatlan pin lock-ok. Nagyon óvatosan kell felrakni. Az enyémen egy pin lock műanyag kitört, több meggyengült. Küld másikat. Addig remélem kibírja a töröttel. Valamivel le kellene fogatni erősebben. Műanyag ragasztó pisztolyra gondoltam, de nem tudom mennyire jó ötlet, ha egyszer le kell venni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tibus Elküldve Május1, 2018 Megoszt Elküldve Május1, 2018 Sziasztok! Már korábban végigolvastam ezt a topicot, illetve elolvastam a pdf-et is, ami készült a tempomat beépítésről. Megvizsgáltam az enyémet (2002, Z16SE, kombi), csak a 4 vezetékes féklámpa kapcsoló van bekötve, ezt látom is az OPCOM-mal. Gondoltam, hogy nem a csatlakozókat fogom kutatni, hogy megvannak-e, hanem megnézem az ECU csatlakozóját. A kuplung és a kormánykapcsoló még az ECU-ba sincs bekötve. Feltéve, ha jól néztem meg, hogy melyik az A és a B csatlakozó. Nekem a szívócső jobb végére van feltéve, a felső az teli van vezetékekkel, de szerintem az alsó az A, amiben a leírás szerint valóban csak a féklámpa vezetéke megy be a jó pinre. A kérdésem az lenne, hogy honnan tudnék szerezni olyan csatlakozó tüskét, hogy legalább ebbe az ECU csatlakozóba be tudjam kötni. Ha jól láttam, akkor ahol nincs vezeték, ott valami zsírral van kitöltve a lyuk. Bár most arra nem emlékszem, hogy maga a csatlakozó tüske benne van-e mindben, vagy üresek. Ezt majd reggel megnézem. A másik, hogy ezt az ECU csatlakozót hogyan tudom szétszedni? Ha jól láttam, akkor 8 kis rugós fület kéne egyszerre elnyomni, hogy ki lehessen húzni a házából. Van erre valami taktika? Amikor leszedtem a csatikat, akkor lekötöttem az aksit. Ez szükséges? Mert ha nem, akkor nem kötöm le feleslegesen :) Nagyon szépen köszönöm! Tibor Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tibus Elküldve Május2, 2018 Megoszt Elküldve Május2, 2018 15 hours ago, Tibus said: Sziasztok! Már korábban végigolvastam ezt a topicot, illetve elolvastam a pdf-et is, ami készült a tempomat beépítésről. Megvizsgáltam az enyémet (2002, Z16SE, kombi), csak a 4 vezetékes féklámpa kapcsoló van bekötve, ezt látom is az OPCOM-mal. Gondoltam, hogy nem a csatlakozókat fogom kutatni, hogy megvannak-e, hanem megnézem az ECU csatlakozóját. A kuplung és a kormánykapcsoló még az ECU-ba sincs bekötve. Feltéve, ha jól néztem meg, hogy melyik az A és a B csatlakozó. Nekem a szívócső jobb végére van feltéve, a felső az teli van vezetékekkel, de szerintem az alsó az A, amiben a leírás szerint valóban csak a féklámpa vezetéke megy be a jó pinre. A kérdésem az lenne, hogy honnan tudnék szerezni olyan csatlakozó tüskét, hogy legalább ebbe az ECU csatlakozóba be tudjam kötni. Ha jól láttam, akkor ahol nincs vezeték, ott valami zsírral van kitöltve a lyuk. Bár most arra nem emlékszem, hogy maga a csatlakozó tüske benne van-e mindben, vagy üresek. Ezt majd reggel megnézem. A másik, hogy ezt az ECU csatlakozót hogyan tudom szétszedni? Ha jól láttam, akkor 8 kis rugós fület kéne egyszerre elnyomni, hogy ki lehessen húzni a házából. Van erre valami taktika? Amikor leszedtem a csatikat, akkor lekötöttem az aksit. Ez szükséges? Mert ha nem, akkor nem kötöm le feleslegesen :) Nagyon szépen köszönöm! Tibor Azt hiszem megvan a csatlakozó tüske típusa, bizonyos "Bosch micro-contact 0.6 (BMK 0.6)". Természetesen a vezeték nélküli lukakban nincs benne a csatlakozó tüske, de találtam valami finn oldalt, ahonnan lehet rendelni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Május4, 2018 Megoszt Elküldve Május4, 2018 On 2018.05.01. at 22:20, Tibus írta: Amikor leszedtem a csatikat, akkor lekötöttem az aksit. Ez szükséges? Mert ha nem, akkor nem kötöm le feleslegesen Szerintem ne sajnáld rá az időd és várj pár percet a saru levétele után. Nekem a műszercsoportnál hibakódom lett, mert bénáztam a visszarakással. Ha feszültség alatt kell mérned, akkor is le kell szigetelni mindent előtte, ami összeérhet. Egyszer hanyag voltam és összeért két kábel egy pillanatra. Nem lett baj, de lehetett volna. Link to comment Megosztás: More sharing options...
OpelAtti Elküldve Május5, 2018 Megoszt Elküldve Május5, 2018 Sziasztok! Lenne egy kis problémám, a hátsó ajtó vezetékei meg vannak törve. Egyszer már javítottam, de valszeg eddig bírta, mert már nem nyit a hátsó ajtó elektromosan. Néztem javító kábelköteget: https://www.autoalkatreszek24.hu/vemo-2294380.html Azt szeretném kérdezni hogy ez elég a javításhoz, vagy kell még valamit hozzá rendelni? Esetleg olcsóbb rendelős helyről tudtok? Köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Május5, 2018 Megoszt Elküldve Május5, 2018 2 órája, OpelAtti írta: Sziasztok! Lenne egy kis problémám, a hátsó ajtó vezetékei meg vannak törve. Egyszer már javítottam, de valszeg eddig bírta, mert már nem nyit a hátsó ajtó elektromosan. Néztem javító kábelköteget: https://www.autoalkatreszek24.hu/vemo-2294380.html Azt szeretném kérdezni hogy ez elég a javításhoz, vagy kell még valamit hozzá rendelni? Esetleg olcsóbb rendelős helyről tudtok? Köszönöm Az ötödik ajtóra gondolsz, ami a csomagtartót teszi hozzáférhetővé? Ennek a kábelét már javítottam, mert nem zárt a központi zár és kulccsal kellett zárnom-nyitnom az ajtót külön. Teljesen felesleges a javítókábel. Egyértelmű volt a törés helye. 1-3 kábelt tört meg, már nem emlékszem. Lehámoztam a szigetelést és összeforrasztottam a kábeleket, vagy talán beletoldottam egy kisebb kábelt, hogy ne rövidüljön meg. Nem emlékszem pontosan, de egyértelmű volt. Nem volt egy nagy mutatvány. Évek teltek el, azóta is jó. Ha esetleg úgy javítottad elsőre, hogy lett benne egy merev rész a forrasztás mellett, ott törhetett el megint. Próbáld meg a forrasztást rövidebb átlapolással a két kábelvég között (esetleg tegyél be egy rövidebb kábelt, hogy lazán álljon a kábel és ne feszüljön) és ne fusson végig hosszan az ón a kábelvégen, amikor befuttatod. A javítókészlethez még annyi, hogy szerintem el kellene vágni hozzá minden kábelt és rákrimpelni, de nagyon túlzásnak érzem és még drága is. Valószínűleg nem az összes kábel tört meg, csak néhány szál. Link to comment Megosztás: More sharing options...
OpelAtti Elküldve Május5, 2018 Megoszt Elküldve Május5, 2018 Igen, az ötödik ajtó. Az a baj hogy a gumi is el van repedve középen. Az első javításnál betoldottam kábeleket, sajnos az összes meg volt törve, elég szűk volt a hely. Körbetekertem a gumit önvulkanizáló szalaggal, de eddig bírta. Igazából szerintem ki kellene fűzni a kábeleket, és új védőgumit berakni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Május5, 2018 Megoszt Elküldve Május5, 2018 10 órája, OpelAtti írta: Igen, az ötödik ajtó. Az a baj hogy a gumi is el van repedve középen. Az első javításnál betoldottam kábeleket, sajnos az összes meg volt törve, elég szűk volt a hely. Körbetekertem a gumit önvulkanizáló szalaggal, de eddig bírta. Igazából szerintem ki kellene fűzni a kábeleket, és új védőgumit berakni. Ha jót néztem, akkor itt a 23-as a gumi és 5.2 EUR-ért láttam német webshopban. Akkor inkább vegyél egy ilyet és eredeti keresztmetszetnek megfelelő vastagságú sodort rézkábeleket, olcsóbban kijössz és a forrasztás szerintem jobb minőségű lehet (és házilag egyszerűbben kivitelezhető), mint a krimpelés. Ha van krimpelő fogód, akkor vezeték toldó hüvelyekkel megoldhatod, ugyanúgy mint a linkelt terméknél (és mégsem fog annyiba kerülni). Ha a gyári állapotot szeretnéd visszaállítani csatlakozótól csatlakozóig, szerintem felejtsd el, hacsak nincs benne gyakorlatod, speciális szerszámod (krimpelő fogó, csatlakozó érintkező kiszedők, stb), új csatlakozód (vagy érintkezőid a csatlakozókhoz), hogy kicseréld. A törött rész helyén az elfáradt kábelrészeket új kábeldarabokkal pótolva javítani sokkal egyszerűbb. A legideálisabb, ha a hajlatban nincs forrasztás, mert az ónozott (merevített) rész mellett törik el a legkönnyebben újra. Nem enged ki annyit a vezeték, hogy beforraszd a javító vezetékeket? Különben gondolom le kell bontani a kárpitot és kitalálni hol vágd el, ahol könnyen hozzáférhető a forrasztáshoz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
OpelAtti Elküldve Május6, 2018 Megoszt Elküldve Május6, 2018 Rendelek gumit, aztán vezetékcsere a szakadt részen, az lesz tényleg a legegyszerűbb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve Május7, 2018 Megoszt Elküldve Május7, 2018 16 órája, OpelAtti írta: Rendelek gumit, aztán vezetékcsere a szakadt részen, az lesz tényleg a legegyszerűbb. Lehetőleg a gumin túl legyen a toldás. Ahogy a javítókészlet is, a gumi előtt/után csatlakozik. A forrasztásnál az ónozott rész rideg, és mozgatásra letöredeznek a nem forrasztott szálak. Az ajtó átvezetés előtt/után minimális a mechanikai torzió. Ha kibontod a gumiból, látni fogod melyik vezeték milyen állapotban van. A toldásokat lehet forrasztással rögzíteni, viszont a zsugorcső használata ajánlott! Egyesével, a forrasztást mind 2 végén minimum 10-20mm-rel lógjon túl. Zsugorítást NE lánggal (öngyújtó) végezzük. Ettől kap egy jó mechanikai tartást. Az összes vezetéket lehet textil szalaggal összefogni. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Május7, 2018 Megoszt Elküldve Május7, 2018 4 órája, DarthVödör írta: Lehetőleg a gumin túl legyen a toldás. Ahogy a javítókészlet is, a gumi előtt/után csatlakozik. A forrasztásnál az ónozott rész rideg, és mozgatásra letöredeznek a nem forrasztott szálak. Az ajtó átvezetés előtt/után minimális a mechanikai torzió. Ha kibontod a gumiból, látni fogod melyik vezeték milyen állapotban van. A toldásokat lehet forrasztással rögzíteni, viszont a zsugorcső használata ajánlott! Egyesével, a forrasztást mind 2 végén minimum 10-20mm-rel lógjon túl. Zsugorítást NE lánggal (öngyújtó) végezzük. Ettől kap egy jó mechanikai tartást. Az összes vezetéket lehet textil szalaggal összefogni. A zsugorcsövet én is ajánlani szerettem volna. Hajszárítóval (annak a szűkítőjébe helyezve) melegítem rá. 10-15 másodperc alatt rázsugorodik és nem bántja az eredeti vezeték szigetelését. A textil szalag jó zajcsillapító is. A gurigám kezd elfogyni. Itt találtam a legolcsóbban 19mm széleset, a legtöbb munkához ideális. Van 9mm széles is, bizonyos helyekre jobb. Gyanúsan olcsó, remélem eredeti. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Május8, 2018 Megoszt Elküldve Május8, 2018 On 2018. 05. 05. at 19:15, OpelAtti írta: Sziasztok! Lenne egy kis problémám, a hátsó ajtó vezetékei meg vannak törve. Egyszer már javítottam, de valszeg eddig bírta, mert már nem nyit a hátsó ajtó elektromosan. Néztem javító kábelköteget: https://www.autoalkatreszek24.hu/vemo-2294380.html Azt szeretném kérdezni hogy ez elég a javításhoz, vagy kell még valamit hozzá rendelni? Esetleg olcsóbb rendelős helyről tudtok? Köszönöm Miért nem viszed el Józsihoz (Fehérváron ennél jobb megoldást nem tudok)? Nála minden van a polcon (a gumit kivéve, szaktudásból még több is mint amennyi kell hozzá, alaposság is túlcsordulásig, ráadásul gyakorlatilag ingyen dolgozik)... Link to comment Megosztás: More sharing options...
odorgg Elküldve Május11, 2018 Megoszt Elküldve Május11, 2018 Sziasztok! Első elektromos ablak beépítése mennyire macerás? Kapcsolók beszerelhetőek a tekerős kárpitba, vagy kárpitot is cserélni kell? Kábelezés mennyire problémás? Esetleg valami leírás akad valahol? Üdv: Gábor. Link to comment Megosztás: More sharing options...
L.Fazakas Elküldve Május12, 2018 Megoszt Elküldve Május12, 2018 Üdv! Lehet hogy mindezt már megkérdeztem egyszer, de rá akkor érdemi választ sajna nemigen kaptam - az Opel Astra G motorterében honnan lehetne levenni +12V-t, ami csak a gyújtás ráadásakor jelenik ott meg, de ha leveszem a gyújtást, az egyből megszűnik? A LED-es nappali fény bekötése miatt kérdezném. Ahová most bekötöttem (és onnan működik) - valójában örömmel tölt el, ám ha leveszem a gyújtást, a nappali fény még vagy jó másfél-két percig ég. Mintha egy elektrolit kondenzátor sülne ki vele/rajta, de eléggé lassan. Jelenlegi "levevő helyem" az AC pumpa elektromos reléjének egyik lába, ámde ott van az a "lassan múló" 12V. Más lehetőségek, hogy ne kelljen végigméricskélnem az összes biztosítékot, relét és más egyebet ...? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május12, 2018 Megoszt Elküldve Május12, 2018 5 órája, L.Fazakas írta: Üdv! Lehet hogy mindezt már megkérdeztem egyszer, de rá akkor érdemi választ sajna nemigen kaptam - az Opel Astra G motorterében honnan lehetne levenni +12V-t, ami csak a gyújtás ráadásakor jelenik ott meg, de ha leveszem a gyújtást, az egyből megszűnik? A LED-es nappali fény bekötése miatt kérdezném. Ahová most bekötöttem (és onnan működik) - valójában örömmel tölt el, ám ha leveszem a gyújtást, a nappali fény még vagy jó másfél-két percig ég. Mintha egy elektrolit kondenzátor sülne ki vele/rajta, de eléggé lassan. Jelenlegi "levevő helyem" az AC pumpa elektromos reléjének egyik lába, ámde ott van az a "lassan múló" 12V. Más lehetőségek, hogy ne kelljen végigméricskélnem az összes biztosítékot, relét és más egyebet ...? Tolatólámpa kapcsoló? Link to comment Megosztás: More sharing options...
freddy_ Elküldve Május12, 2018 Megoszt Elküldve Május12, 2018 6 órája, L.Fazakas írta: Üdv! Lehet hogy mindezt már megkérdeztem egyszer, de rá akkor érdemi választ sajna nemigen kaptam - az Opel Astra G motorterében honnan lehetne levenni +12V-t, ami csak a gyújtás ráadásakor jelenik ott meg, de ha leveszem a gyújtást, az egyből megszűnik? A LED-es nappali fény bekötése miatt kérdezném. Ahová most bekötöttem (és onnan működik) - valójában örömmel tölt el, ám ha leveszem a gyújtást, a nappali fény még vagy jó másfél-két percig ég. Mintha egy elektrolit kondenzátor sülne ki vele/rajta, de eléggé lassan. Jelenlegi "levevő helyem" az AC pumpa elektromos reléjének egyik lába, ámde ott van az a "lassan múló" 12V. Más lehetőségek, hogy ne kelljen végigméricskélnem az összes biztosítékot, relét és más egyebet ...? Az alapvető "probléma", hogy a gyújtáskor megjelenő feszültség a gyújtáskapcsolóról jön le és az utastérben levő biztosítéktáblára megy. Ha ez megfelel, itt nagyon sok biztosítékot tudok mondani, de szerintem ez benne van az autó kézikönyvében is. Ha van a biztosítéktáblához érintkeződ, bevezetékelhetsz egy új biztosítékot is, kimondottan ennek. Ha innen veszed le, akkor át kell húznod a kábelt a tűzfalon (a gázpedál felett van egy gumidugó, tudok küldeni képet róla). Nem javaslom, hogy innen vidd, hacsak nem szeretnéd más miatt is kivenni az utastéri biztosítéktáblát (vele együtt a világításkapcsolót, a kapcsolót magában foglaló kárpitelemet, a felső kormányburkolatot és a műszercsoportot). A motortérben ez a feszültség csak úgy van jelen, hogy át van vezetve az X2-es csatlakozón valamilyen gyári elektronikához. Az ABS-nél (kormányrásegítés, kipörgésgátló, ESP ugyanaz) látok ilyet (a 3.23-as 10A-es biztivel), arra nem javasolnám, hogy rákösd. A 3.29-es 10A-es bizti, ami a Xenon lámpa elektronikája, tolatólámpa (zotya975 is ezt javasolta), sebességjeladó és ATS. Az F3.40 5A a motorhűtőre és klímára megy, az F3.46 15A az ECU-ra (legalábbis nálam). (Lehet több bekötési pont is, a kapcsolási rajzok nem egységesen átláthatók.) Ha szükséged van a kábelek/csatlakozók elhelyezkedésére, tudok nézni hozzá ábrát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kukacka Elküldve Május12, 2018 Megoszt Elküldve Május12, 2018 7 órája, L.Fazakas írta: Üdv! Lehet hogy mindezt már megkérdeztem egyszer, de rá akkor érdemi választ sajna nemigen kaptam - az Opel Astra G motorterében honnan lehetne levenni +12V-t, ami csak a gyújtás ráadásakor jelenik ott meg, de ha leveszem a gyújtást, az egyből megszűnik? A LED-es nappali fény bekötése miatt kérdezném. Ahová most bekötöttem (és onnan működik) - valójában örömmel tölt el, ám ha leveszem a gyújtást, a nappali fény még vagy jó másfél-két percig ég. Mintha egy elektrolit kondenzátor sülne ki vele/rajta, de eléggé lassan. Jelenlegi "levevő helyem" az AC pumpa elektromos reléjének egyik lába, ámde ott van az a "lassan múló" 12V. Más lehetőségek, hogy ne kelljen végigméricskélnem az összes biztosítékot, relét és más egyebet ...? Nekem 2 szálat kellett már kivinnem bentről, így adta magát egy megfelelő bizti. Relés dobozban olyat, ami max 1-2 másodpercet tudott én nem nagyon találtam. Most így tökéletes, csak bandázsolsz, veszel vékony gégecsövet akkor nagyon gyárias ez a megoldás is, avatatlan szem meg nem mondja a dolgot. Csak tényleg kell hozzá maceráskodni meg fetrengeni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts