Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

10 órája, kobraCode írta:

Talan csoros fogoval fogtam meg a terelolapat ket szelen a tengelyhez kozel es huztam az utaster fele. Nalam semmi nyoma nem   szerelesnek.

Köszönöm. Nincs csőrös fogóm, de majd megpróbálkozom újra azzal, ami van. Ki szeretném venni megnézni mitől súrlódik, mert zavar. Ha eltörik a rács, könnyen beszerezhető vagy csak a komplett kárpit egység együtt?

Sajnos csak a hazaúton vettem észre, hogy kiégett a kilométer számláló izzója. Szedhetem ki újra az óracsoportot, de most minden izzót kicserélek alapból.
Lefényképeztem a hátulját. 6db izzó van benne. Felül két narancs színű OSRAM 12V 1.1W. Középen három barna OSRAM 12V 1.5W (háttérvilágítás). Alul egy fehér ALBA 12V 1.5W (ez lehet a kilométerszámláló háttérvilágítása).

Módosítva : freddy_
Link to comment
Megosztás:

On 2018. 01. 26. at 11:11, Tarcsika írta:

Tegnap ezt is megoldottam! Kiderült, hogy valamiért az iso csatlakozó piros szálán nem volt kraft! (Hogy miért nem azt most sem tudom) A biztitáblától vittek oda áramot! A vezeték csak simán bele volt dugva a saru mellé az isoba! Csúszó saru+forrasztással oldottam meg! Le is zsugorcsöveztem így legalább tuti nem jön ki! Plusz ma bedobtam egy dupla USB-s töltőt a szivargyújtó helyére! 

Hello,

Érdekelne, hogy a dupla USB töltőből milyet raktál be? Illetve a sárga világító gyűrű is megmaradt a szivargyújtó ajzat körül(én azt használom tompított visszajelzőként)? Köszi.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, KMiki írta:

Hello,

Érdekelne, hogy a dupla USB töltőből milyet raktál be? Illetve a sárga világító gyűrű is megmaradt a szivargyújtó ajzat körül(én azt használom tompított visszajelzőként)? Köszi.

 

On ‎2018‎.‎01‎.‎26‎. at 11:11, Tarcsika írta:

Tegnap ezt is megoldottam! Kiderült, hogy valamiért az iso csatlakozó piros szálán nem volt kraft! (Hogy miért nem azt most sem tudom) A biztitáblától vittek oda áramot! A vezeték csak simán bele volt dugva a saru mellé az isoba! Csúszó saru+forrasztással oldottam meg! Le is zsugorcsöveztem így legalább tuti nem jön ki! Plusz ma bedobtam egy dupla USB-s töltőt a szivargyújtó helyére! 

Ez az USB töltő az én érdeklődésemet is felkeltette. Hány amperes?

 

Link to comment
Megosztás:

10 órája, freddy_ írta:

Köszönöm. Nincs csőrös fogóm, de majd megpróbálkozom újra azzal, ami van. Ki szeretném venni megnézni mitől súrlódik, mert zavar. Ha eltörik a rács, könnyen beszerezhető vagy csak a komplett kárpit egység együtt?

Sajnos csak a hazaúton vettem észre, hogy kiégett a kilométer számláló izzója. Szedhetem ki újra az óracsoportot, de most minden izzót kicserélek alapból.
Lefényképeztem a hátulját. 6db izzó van benne. Felül két narancs színű OSRAM 12V 1.1W. Középen három barna OSRAM 12V 1.5W (háttérvilágítás). Alul egy fehér ALBA 12V 1.5W (ez lehet a kilométerszámláló háttérvilágítása).

Nálam nem törött el, pedig szedtem már ki többször is. Bontottat biztos hogy tudsz külön venni ha esetleg eltörne.

Link to comment
Megosztás:

54 perce, kobraCode írta:

Nálam nem törött el, pedig szedtem már ki többször is. Bontottat biztos hogy tudsz külön venni ha esetleg eltörne.

Itt a harmadik (oldalnézeti) képnek megfelelő a tiéd? Azért érdekes, mert középen egy "félbevágott csepp" alakú rész van, mellette (lefelé vagy felfelé) csúszna ki könnyen.

Link to comment
Megosztás:

17 perce, freddy_ írta:

Itt a harmadik (oldalnézeti) képnek megfelelő a tiéd? Azért érdekes, mert középen egy "félbevágott csepp" alakú rész van, mellette (lefelé vagy felfelé) csúszna ki könnyen.

Igen ilyen volt az enyém is, azt hiszem hogy közép állásban lehetett kihúzni. Tehát mikor vízszintesen álltak a lapátok...

 

Link to comment
Megosztás:

8 órája, kobraCode írta:

Igen ilyen volt az enyém is, azt hiszem hogy közép állásban lehetett kihúzni. Tehát mikor vízszintesen álltak a lapátok...

 

Köszönöm. Jó lenne kézbe fogni egy kiszereltet, átgondoltabban tudnám kivenni. 1-2 ezret még megér, ha annyiért kapok bontóban.
Szerk.: Alkatrészkatalógus (nem csak Opel-hez).
Ezen az oldalon (90437453 cikkszámra keresve) a komplett egység (nem biztos, hogy rácsot is tartalmaz) 24.7 EUR. A rács 11.3 EUR (ennyit még talán éppen megér). Drága a posta, de ár becsléshez jó lehet. Otthon is be lehet szerezni a legtöbb mindent.

Extrák utólagos beépítésének hol tudok utánaolvasni? Tempomat, vezetőülésbe ülésfűtés, Xenon lámpa (gyári) érdekelne ésszerű anyagi határokon belül.

A vezetőülésem kárpitja egyébként hibátlan lenne, egy szál meghúzódott, kiáll belőle. Kárpitos vissza tudja állítani a gyári állapotot? Alatta a szivacs enyhén ki van ülve. A gyárival teljesen azonos kárpittal és minőségben valaki meg tudja csinálni az újrakárpitozást vagy felejtős? Ennek van valami köze az ülésfűtéshez?
A Xenon lámpa követi a kormánymozgást (bevilágít a kanyarba) vagy ez nem olyan? Bár azt gondolom túl drága extra lenne.

Módosítva : freddy_
Link to comment
Megosztás:

Vajon ezzel pótolhatnám az első ködlámpa elveszett zöld harmonikagumi tömítését? Vectra B-hez van, ködlámpához. Astra G-hez nincs ilyen. Tudja valaki, hogy a csatlakozóknak csak a színében van különbség (kék és fekete) vagy a méretében is?

Módosítva : freddy_
Link to comment
Megosztás:

13 órája, freddy_ írta:

Vajon ezzel pótolhatnám az első ködlámpa elveszett zöld harmonikagumi tömítését? Vectra B-hez van, ködlámpához. Astra G-hez nincs ilyen. Tudja valaki, hogy a csatlakozóknak csak a színében van különbség (kék és fekete) vagy a méretében is?

Többféle ilyen csatlakozó van, ezeket színkóddal jelzik, de a méretükben nincs különbség. Mindegyikben két érintkező van, ami eltérő lehet az a két érintkező pozíciója (van amelyikben mindkettő vízszintesen áll, a másikban pedig az egyik 90°-al elfordítva), illetve a biztosító fül helyzete (az egyik típusnál szemből nézve az ovál hosszabbik oldala mentén van, a másiknál, mint a képen is, a rövidebbik oldalán). Ergo ha a vízzáró harmonikagumi leszedhető róla (még sosem próbáltam ennyire szétbontani egy csatlakozót), akkor az jó lesz a másik hasonló csatlakozóra is.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, tgabika76 írta:

Többféle ilyen csatlakozó van, ezeket színkóddal jelzik, de a méretükben nincs különbség. Mindegyikben két érintkező van, ami eltérő lehet az a két érintkező pozíciója (van amelyikben mindkettő vízszintesen áll, a másikban pedig az egyik 90°-al elfordítva), illetve a biztosító fül helyzete (az egyik típusnál szemből nézve az ovál hosszabbik oldala mentén van, a másiknál, mint a képen is, a rövidebbik oldalán). Ergo ha a vízzáró harmonikagumi leszedhető róla (még sosem próbáltam ennyire szétbontani egy csatlakozót), akkor az jó lesz a másik hasonló csatlakozóra is.

Köszönöm. Csak a gumi miatt rendelném meg, simán lejön róla (azért is eshetett le).

A ködlámpáknál maradva lenne még kérdésem. Az Opel márkaszerviz sorjásan, cikk-cakkosan vágta ki a lökhárítóm a ködlámpa helyén (kifizetem a gyári opciót és átvágtak). Gyáriban csak más alvázszámhoz látok olyan lökhárítót, amelyben a ködlámpa helye ki van vágva (látható különbség, hogy a vontatószemnél kerek a kivágás, az enyémnél szögletes). Alvázszámnak megfelelően nincs kivágva a ködlámpa helyén vagy az OPC lökhárítója kerek kivágással (ami direkt jól jönne). Ezek 500 EUR felett vannak, nekem nem ér meg ennyit. Bontottat nem nagyon szeretnék, képeket elnézve nincsenek szép állapotban és kitudja törve-hegesztve voltak-e.
A saját lökhárítómon érdemes műanyagossal kijavíttatni a rossz minőségű kivágás helyét? Esetleg más tipp a lökhárítóra? (Mivel meg is húzták egyszer, mindenképp újra szereztném fényeztetni, ez nem kérdés.)

Ködlámpából mindenképp új kell (amit beleraktak, az utángyártottak legalja). Elgondolkodtam kanyarfényszórón, pl. Hella Dynaview Evo2 (elvileg ködlámpa is egyben).
Ehhez viszont kerek kivágás kellene. Az utóbbi linkelt oldalon 9270162, 9270163 cikkszámokkal van OPC-hez és 9270164, 9270165 cikkszámokkal SPORT változathoz olyan átalakító elem, amely formára nagyjából úgy néz ki, mint a gyári ködlámpa, de kerek kivágás van a közepén. Ezek közül valamelyik jó lehet a lökhárítómhoz, illetve a fenti kanyarfényszóróhoz? Csináltatok már ilyen átalakítást? A kanyarfényszóró műszakilag szabályos?

Módosítva : freddy_
Link to comment
Megosztás:

2 perce, freddy_ írta:

Köszönöm. Csak a gumi miatt rendelném meg, simán lejön róla (azért is eshetett le).

A ködlámpáknál maradva lenne még kérdésem. Az Opel márkaszerviz sorjásan, cikk-cakkosan vágta ki a lökhárítóm a ködlámpa helyén (kifizetem a gyári opciót és átvágtak). Gyáriban csak más alvázszámhoz látok olyan lökhárítót, amelyben a ködlámpa helye ki van vágva (szemre még a különbség, hogy a vontatószemnél kerek a kivágás, az enyémnél szögletes). Alvázszámnak megfelelően nincs kivágva a ködlámpa helyén vagy az OPC lökhárítója kerek kivágással (ami direkt jól jönne). Ezek 500 EUR felett vannak, nekem nem ér meg ennyit. Bontottat nem nagyon szeretnék, képeket elnézve nincsenek szép állapotban és kitudja törve-hegesztve voltak-e.
A saját lökhárítómon érdemes műanyagossal kijavíttatni a rossz minőségű kivágás helyét? Esetleg más tipp a lökhárítóra? (Mivel meg is húzták egyszer, mindenképp újra szereztném fényeztetni, ez nem kérdés.)

Ködlámpából mindenképp új kell (amit beleraktak, az utángyártottak legalja). Elgondolkodtam kanyarfényszórón, pl. Hella Dynaview Evo2 (elvileg ködlámpa is egyben).
Ehhez viszont kerek kivágás kellene. Az utóbbi linkelt oldalon 9270162, 9270163 cikkszámokkal van OPC-hez és 9270164, 9270165 cikkszámokkal SPORT változathoz olyan átalakító elem, amely formára nagyjából úgy néz ki, mint a gyári ködlámpa, de kerek kivágás van a közepén. Ezek közül valamelyik jó lehet a lökhárítómhoz, illetve a fenti kanyarfényszóróhoz? Csináltatok már ilyen átalakítást?

Én magamnak vágtam ki a helyét. A lökös hátulján meg van a vezető vonal ahol vágni kell. Kinagyoltam és utána multicsiszolóval megigazítottam. Nem lehet észrevenni a különbséget a gyárival szemben..

Link to comment
Megosztás:

3 perce, gezoli írta:

Én magamnak vágtam ki a helyét. A lökös hátulján meg van a vezető vonal ahol vágni kell. Kinagyoltam és utána multicsiszolóval megigazítottam. Nem lehet észrevenni a különbséget a gyárival szemben..

Persze, ha magamnak vágtam volna, akkor én is hasonlóan járok el. De ezt már barbár módon elszúrták. Egy kétbalkezes amatőr szebbet vág. Belülről nem láttam még, de kívülről úgy látszik, hogy túlvágták a vonalon + anyagig csúnyán belemartak a fűrésszel egy helyen, centikkel előrébb, mint maga a kivágás. A vonalig ki lehetne reszelni vagy csiszolni, de a túlvágást nem lehet eltüntetni (vagy nagyobb lesz a kivágás, mint a gyári). Ezen a fényező sem fog tudni segíteni (ezért gondoltam műanyagosra). Nem tudom melyik konvertáló elem illik bele a fentiek közül, de szerintem az sem fogja eltakarni. Rettenesen ronda.

Link to comment
Megosztás:

A Hella Dynaview Evo2-re visszatérve, a gyári lökhárító keretek a gyári ködlámpákhoz valók, teljesen más, mint a Hella. Nem ragaszkodom a Hella-hoz, az OSRAM is csinál hasonlót és talán más is. A probléma minddel a beillesztés a lökhárítóba. Kerestem, Astra G-vel való összehozásról nem találok semmit. Gányolni nem szeretnék. Senki nem rakott még be kanyarfényt?

Gyári ködlámpával esetleg megcsinálta valaki a kanyarfényt? 2011-ben, a 313. oldal alján volt róla szó itt. Bár a sima ködlámpa funkcióban nem egyenértékű a dynaview evo2-vel (elvileg két fókuszú).

Módosítva : freddy_
Link to comment
Megosztás:

5 órája, freddy_ írta:

Ködlámpából mindenképp új kell (amit beleraktak, az utángyártottak legalja). Elgondolkodtam kanyarfényszórón, pl. Hella Dynaview Evo2 (elvileg ködlámpa is egyben).
Ehhez viszont kerek kivágás kellene. Az utóbbi linkelt oldalon 9270162, 9270163 cikkszámokkal van OPC-hez és 9270164, 9270165 cikkszámokkal SPORT változathoz olyan átalakító elem, amely formára nagyjából úgy néz ki, mint a gyári ködlámpa, de kerek kivágás van a közepén. Ezek közül valamelyik jó lehet a lökhárítómhoz, illetve a fenti kanyarfényszóróhoz? Csináltatok már ilyen átalakítást? A kanyarfényszóró műszakilag szabályos?

Naszóval. Ha neked sima G Astrád van, azaz nem coupe/cabrio és nem is turbós OPC (bár ezek mindegyikéhez széria volt a ködfényszóró, szóval ha ilyened lenne akkor most nem beszélgetnénk), akkor a téglalap alakú ködlámpa való bele. Ennek a helyére nem fogsz tudni kerek ködfényszórót rakni lökhárító csere nélkül, azért mert nem fér be a helyére. Ami cikkszámokat írtál, azok az OPC illetve OSV lökhárítóhoz való szellőzőbetétek, ergo ha olyat akarsz, akkor komplett lökhárító csere kell. Lentebb mutatok képet az OPC és az OSV lökhárítóról, ezek amúgy megegyeznek, csak a szellőzőbetétek kialakítása más, de egyforma ködfényszóró is kell beléjük. 

A lökhárító csere elég drága mulatság, egy ilyen OPC/OSC lökhárító ára (csak a műanyag héj a szellőzőrácsokkal) olyan 120-130e FT, erre jön még rá a fényezés (~30e Ft), és a ködfényszórók ára. Utóbbiból jó hír hogy bár gyárilag nem az van benne, de tökéletesen passzol bele az univerzális Valeo ködfényszóró (méretileg és a rögzítési pontokat tekintve is), amilyen pl. a Ford Fiesta Mk5/Fusion/Transit vagy Citroen Xsara Picasso-ban van, ezért ilyet már 8000Ft-tól lehet kapni.

A kanyarfényszóró ötlete amúgy is kérdéses, leginkább azért mert nem tudni mi vezérelné: ahhoz hogy teljes értékűen használható legyen, minden kanyarban (kormányelfordításnál) automatikusan fel kéne kapcsolódnia, viszont kormányszögjeladó csak a fullos, ESP-vel szerelt G Astrákban van. Ha csak indexelésre kapcsol az kevés, nem minden éles kanyar előtt szokott indexelni az ember...

Íme a kép az OPC (kék) és OSV (arany színű) lökhárítóról (ezeknek és a coupé lökhárítónak van kerek vonószemtakarója), jól látszik hogy teljesen más mint a sima G Astra lökhárító:

OPELAstraOPC-2866_2.jpg

osv_lokos.jpg

Link to comment
Megosztás:

1 óra, tgabika76 írta:

Naszóval. Ha neked sima G Astrád van, azaz nem coupe/cabrio és nem is turbós OPC (bár ezek mindegyikéhez széria volt a ködfényszóró, szóval ha ilyened lenne akkor most nem beszélgetnénk), akkor a téglalap alakú ködlámpa való bele. Ennek a helyére nem fogsz tudni kerek ködfényszórót rakni lökhárító csere nélkül, azért mert nem fér be a helyére. Ami cikkszámokat írtál, azok az OPC illetve OSV lökhárítóhoz való szellőzőbetétek, ergo ha olyat akarsz, akkor komplett lökhárító csere kell. Lentebb mutatok képet az OPC és az OSV lökhárítóról, ezek amúgy megegyeznek, csak a szellőzőbetétek kialakítása más, de egyforma ködfényszóró is kell beléjük. 

A lökhárító csere elég drága mulatság, egy ilyen OPC/OSC lökhárító ára (csak a műanyag héj a szellőzőrácsokkal) olyan 120-130e FT, erre jön még rá a fényezés (~30e Ft), és a ködfényszórók ára. Utóbbiból jó hír hogy bár gyárilag nem az van benne, de tökéletesen passzol bele az univerzális Valeo ködfényszóró (méretileg és a rögzítési pontokat tekintve is), amilyen pl. a Ford Fiesta Mk5/Fusion/Transit vagy Citroen Xsara Picasso-ban van, ezért ilyet már 8000Ft-tól lehet kapni.

A kanyarfényszóró ötlete amúgy is kérdéses, leginkább azért mert nem tudni mi vezérelné: ahhoz hogy teljes értékűen használható legyen, minden kanyarban (kormányelfordításnál) automatikusan fel kéne kapcsolódnia, viszont kormányszögjeladó csak a fullos, ESP-vel szerelt G Astrákban van. Ha csak indexelésre kapcsol az kevés, nem minden éles kanyar előtt szokott indexelni az ember...

Íme a kép az OPC (kék) és OSV (arany színű) lökhárítóról (ezeknek és a coupé lökhárítónak van kerek vonószemtakarója), jól látszik hogy teljesen más mint a sima G Astra lökhárító:

 

 

OPC ködlámpából van utángyártott pár ezerért.Nekem gyári lökhárítóban van kerek ködlámpa.Felíciába ,Arosába való :) Igaz az alja kicsit alakítva van :)

http://kepkezelo.com/viewer.php?file=oeq4zbvew87wui0wr5v3.jpg

 

Link to comment
Megosztás:

8 órája, freddy_ írta:

Köszönöm. Csak a gumi miatt rendelném meg, simán lejön róla (azért is eshetett le).

A ködlámpáknál maradva lenne még kérdésem. Az Opel márkaszerviz sorjásan, cikk-cakkosan vágta ki a lökhárítóm a ködlámpa helyén (kifizetem a gyári opciót és átvágtak). Gyáriban csak más alvázszámhoz látok olyan lökhárítót, amelyben a ködlámpa helye ki van vágva (látható különbség, hogy a vontatószemnél kerek a kivágás, az enyémnél szögletes). Alvázszámnak megfelelően nincs kivágva a ködlámpa helyén vagy az OPC lökhárítója kerek kivágással (ami direkt jól jönne). Ezek 500 EUR felett vannak, nekem nem ér meg ennyit. Bontottat nem nagyon szeretnék, képeket elnézve nincsenek szép állapotban és kitudja törve-hegesztve voltak-e.
A saját lökhárítómon érdemes műanyagossal kijavíttatni a rossz minőségű kivágás helyét? Esetleg más tipp a lökhárítóra? (Mivel meg is húzták egyszer, mindenképp újra szereztném fényeztetni, ez nem kérdés.)

Ködlámpából mindenképp új kell (amit beleraktak, az utángyártottak legalja). Elgondolkodtam kanyarfényszórón, pl. Hella Dynaview Evo2 (elvileg ködlámpa is egyben).
Ehhez viszont kerek kivágás kellene. Az utóbbi linkelt oldalon 9270162, 9270163 cikkszámokkal van OPC-hez és 9270164, 9270165 cikkszámokkal SPORT változathoz olyan átalakító elem, amely formára nagyjából úgy néz ki, mint a gyári ködlámpa, de kerek kivágás van a közepén. Ezek közül valamelyik jó lehet a lökhárítómhoz, illetve a fenti kanyarfényszóróhoz? Csináltatok már ilyen átalakítást? A kanyarfényszóró műszakilag szabályos?

DRL esetleg?azt legalább használnád is nem úgy mint a ködlámpát.lehet találni belöle megfelelö formájut,méretüt.

Szabályosan felszerelve,megfelelö jelekkel ellátott drl gond nélkül használható és még értelme is van a ködlámpával ellentétben.

Link to comment
Megosztás:

32 perce, csicsó írta:

DRL esetleg?azt legalább használnád is nem úgy mint a ködlámpát.lehet találni belöle megfelelö formájut,méretüt.

Szabályosan felszerelve,megfelelö jelekkel ellátott drl gond nélkül használható és még értelme is van a ködlámpával ellentétben.

Látok ilyet modern autókon, de nem érzem hiányát. Pl. LED sor inkább csak láttatásra van, nem látásra. Tévedek? Láttatás miatt folyamatosan tompítottal megyek (gyakran cserélek izzókat). Most már szinte csak hosszú távokat megyek, 40km oda-vissza minimum. Évente párszor átutazom a fél országot (300-500km) valamilyen irányban (határátlépéssel). Néha a 4-5 órás fárasztó út jelentős részében köd van, nem egyszer 30-40km/h is sok volt, tompítottal sem lehetett látni semmit, visszaveri a köd a fényt. Ilyenkor a ködlámpa nagyon-nagyon jól jött, ez volt az egyetlen dolog amivel előre lehetett látni. Jöttem már szakadó hóesésben, havasesőben, amikor az út is alig látszott. Szabályos vagy nem, ilyenkor bekapcsoltam a ködlámpákat.

Link to comment
Megosztás:

4 órája, freddy_ írta:

Látok ilyet modern autókon, de nem érzem hiányát. Pl. LED sor inkább csak láttatásra van, nem látásra. Tévedek? Láttatás miatt folyamatosan tompítottal megyek (gyakran cserélek izzókat). Most már szinte csak hosszú távokat megyek, 40km oda-vissza minimum. Évente párszor átutazom a fél országot (300-500km) valamilyen irányban (határátlépéssel). Néha a 4-5 órás fárasztó út jelentős részében köd van, nem egyszer 30-40km/h is sok volt, tompítottal sem lehetett látni semmit, visszaveri a köd a fényt. Ilyenkor a ködlámpa nagyon-nagyon jól jött, ez volt az egyetlen dolog amivel előre lehetett látni. Jöttem már szakadó hóesésben, havasesőben, amikor az út is alig látszott. Szabályos vagy nem, ilyenkor bekapcsoltam a ködlámpákat.

Szabályos. Ködben, sűrű hóesésben, felhőszakadáskor, vagy porfelhő esetén.

Link to comment
Megosztás:

5 órája, freddy_ írta:

Látok ilyet modern autókon, de nem érzem hiányát. Pl. LED sor inkább csak láttatásra van, nem látásra. Tévedek? Láttatás miatt folyamatosan tompítottal megyek (gyakran cserélek izzókat). Most már szinte csak hosszú távokat megyek, 40km oda-vissza minimum. Évente párszor átutazom a fél országot (300-500km) valamilyen irányban (határátlépéssel). Néha a 4-5 órás fárasztó út jelentős részében köd van, nem egyszer 30-40km/h is sok volt, tompítottal sem lehetett látni semmit, visszaveri a köd a fényt. Ilyenkor a ködlámpa nagyon-nagyon jól jött, ez volt az egyetlen dolog amivel előre lehetett látni. Jöttem már szakadó hóesésben, havasesőben, amikor az út is alig látszott. Szabályos vagy nem, ilyenkor bekapcsoltam a ködlámpákat.

https://auto.jofogas.hu/borsod_abauj_zemplen/Opel_Astra_g_coupe_elso_lokharito_30_000_FT_75761897.htm

Link to comment
Megosztás:

4 órája, gezoli írta:

Ez se rossz, de ezzel meg az a baj hogy bár a képen rajta van a ködlámpa, a hirdetésben azt írják hogy ködlámpa nélkül. A Coupé ködlámpa meg iszonyatosan drága (legalábbis a komplett), amikor utoljára néztem, valami 70000Ft volt darabja(!), és semmi más nem csereszabatos vele. Illetve egy trükk van: azért írtam hogy a komplett ködfényszóró drága, mert érdekes módon a ködlámpa hátsó, műanyag teste megegyezik a sima G Astra (téglalap alakú) ködfényszórójával, még a felfogatási pontok is, csak az üveg búra más. Viszont nem tudom hogy lehet-e külön kapni üvegbúrát.

Link to comment
Megosztás:

13 órája, freddy_ írta:

Látok ilyet modern autókon, de nem érzem hiányát. Pl. LED sor inkább csak láttatásra van, nem látásra. Tévedek? Láttatás miatt folyamatosan tompítottal megyek (gyakran cserélek izzókat). Most már szinte csak hosszú távokat megyek, 40km oda-vissza minimum. Évente párszor átutazom a fél országot (300-500km) valamilyen irányban (határátlépéssel). Néha a 4-5 órás fárasztó út jelentős részében köd van, nem egyszer 30-40km/h is sok volt, tompítottal sem lehetett látni semmit, visszaveri a köd a fényt. Ilyenkor a ködlámpa nagyon-nagyon jól jött, ez volt az egyetlen dolog amivel előre lehetett látni. Jöttem már szakadó hóesésben, havasesőben, amikor az út is alig látszott. Szabályos vagy nem, ilyenkor bekapcsoltam a ködlámpákat.

Az OPC lökhárító

https://auto.jofogas.hu/pest/Opel_Astra_G_OPC_elso_hatso_lokharito_75728211.htm

Link to comment
Megosztás:

7 órája, gezoli írta:

Akkor már inkább ezt kell megvenni

https://auto.jofogas.hu/hajdu_bihar/Opel_astra_g_coupe_lokharito__73319350.htm

Én meg is venném mert ennyi pénzért jó vétel ilyen szép állapotban. Csak már fényeztetni nem tudnám és úgy hogy nézne ki a piros az ezüsttel :(

Link to comment
Megosztás:

16 órája, tgabika76 írta:

Naszóval. Ha neked sima G Astrád van, azaz nem coupe/cabrio és nem is turbós OPC (bár ezek mindegyikéhez széria volt a ködfényszóró, szóval ha ilyened lenne akkor most nem beszélgetnénk), akkor a téglalap alakú ködlámpa való bele. Ennek a helyére nem fogsz tudni kerek ködfényszórót rakni lökhárító csere nélkül, azért mert nem fér be a helyére. Ami cikkszámokat írtál, azok az OPC illetve OSV lökhárítóhoz való szellőzőbetétek, ergo ha olyat akarsz, akkor komplett lökhárító csere kell. Lentebb mutatok képet az OPC és az OSV lökhárítóról, ezek amúgy megegyeznek, csak a szellőzőbetétek kialakítása más, de egyforma ködfényszóró is kell beléjük. 

A lökhárító csere elég drága mulatság, egy ilyen OPC/OSC lökhárító ára (csak a műanyag héj a szellőzőrácsokkal) olyan 120-130e FT, erre jön még rá a fényezés (~30e Ft), és a ködfényszórók ára. Utóbbiból jó hír hogy bár gyárilag nem az van benne, de tökéletesen passzol bele az univerzális Valeo ködfényszóró (méretileg és a rögzítési pontokat tekintve is), amilyen pl. a Ford Fiesta Mk5/Fusion/Transit vagy Citroen Xsara Picasso-ban van, ezért ilyet már 8000Ft-tól lehet kapni.

A kanyarfényszóró ötlete amúgy is kérdéses, leginkább azért mert nem tudni mi vezérelné: ahhoz hogy teljes értékűen használható legyen, minden kanyarban (kormányelfordításnál) automatikusan fel kéne kapcsolódnia, viszont kormányszögjeladó csak a fullos, ESP-vel szerelt G Astrákban van. Ha csak indexelésre kapcsol az kevés, nem minden éles kanyar előtt szokott indexelni az ember...

Íme a kép az OPC (kék) és OSV (arany színű) lökhárítóról (ezeknek és a coupé lökhárítónak van kerek vonószemtakarója), jól látszik hogy teljesen más mint a sima G Astra lökhárító:

OPELAstraOPC-2866_2.jpg

osv_lokos.jpg

Mindenképpen új ködlámpa kell (a jelenlegi kukaérettek helyett) és a lökhárító fényezést sem fogom megúszni.

Felvetődött a ködlámpa helyére rakható kanyarfény ötlete. Naívan feltételeztem, hogy talán szabvány méret, a Hella dynaview evo2 belepasszolna a kerek nyílásba. A lökhárító kivágás méretének nem néztem utána, de szinte biztos, hogy nem passzolna. A felfogatáshoz átalakító nem túl nagy ráfordítással készíthető házilag (egy rossz ködlámpából vagy lemezből), de a ködlámpa köré, a lökhárítóba pontosan passzoló (gyárinak kinéző) elem már nehézkes. A villamosságot egyébként nem nagyon kellene átalakítani. A kanyarodást perdületérzékelő figyeli. 40km/h felett automatikusan kapcsol kanyarban, kérdés honnan veszi a jármű sebességét. Az irányjelzőre rá kell kötni, 40km/h alatt kapcsolja. Mindent összevetve, drága és macera. A Hella állítása szerint nem legális átalakítás, erre egy másik dokumentumban leltem rá.
Sima ködlámpával nem látom értelmét kivitelezni. A fenti kanyarfény két fókuszú. A tompított része kimondottan a kanyarra, a távolsági része ködlámpa helyett van. A sima ködlámpa más irányban és mintázatban világítja meg az utat, kanyarra nem lenne ideális. Teljesen mindegy, hogy kanyarban mindkét ködlámpa világít vagy csak egy oldalon, a szembejövőt ugyanúgy vakítja. Ennyi erővel mehetne folyamatosan is. A kormányelfordulás figyelése miatt technikailag necces a kivitelezése. Maradnék a sima ködlámpánál módosítások nélkül.

Az autó Astra G, téglalap alakú ködlámpával és kb. négyzet alakú vonószemtakaróval. A ködlámpa helyének kivágásánál a lökhárítóm rendesen elszúrták. Több helyen is mondták, hogy nem javítható. Futok néhány újabb kört, hátha mégis javítható. Ha a lökhárítót cserélni kellene, bármelyik fajta (alap, OSV, OPC) egyformán drága mulatság. A gyári "alap" típust részesíteném előnyben, viszont a ködlámpa helyén gyárilag kivágottat nem találok, ezért kevésbé látom értelmét. Az OSV, OPC bohócot csinálna az autóból, bár ha találnék szépet, nem tudnám megállni.

Végeredményben lökhárító fényezés és új ködlámpa mindenképp kell. Ködlámpából újat, gyári minőségűt szeretnék (a téglalap Hella 21.5 ezer / darab). A ködlámpa alakja mindegy. Úgy kellene összehoznom, hogy a lökhárító, a fényezés és a ködlámpa passzoljon és elfogadható áron jöjjön ki a végeredmény.

 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.