Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

On 2018. 01. 20. at 12:40, Sabby1994 írta:

Valószínűleg az történt nálad, hogy a két szálat felcserélték és a rosszat vágták el. Vagy próbálkoztak vele és így oldották meg. Visszaforrasztás után tökéletes lesz.

Azt meg lehet csinálni, hogy a kábelköteg iso csatlakozóját levágom, veszek egy iso csatit és beforrasztom ill. lezsugorcsövezem? A biztitáblába dugott kábelt meg kimérem hogy állandó 12v van e benne vagy csak kapcsolt, ha az állandó az akkor az akkutól beviszem egy késes biztivel beiktatva!? A gyári köteg végén lévő iso már vmi narancssárga szikszalaggal van össze tekergetve és ha mozgatom akkor néha elmegy a rádió és a kijelző! Sztem ott valami nincs rendben azért is akarom kicserélni a komplett iso csati részt! Meg valósítható ez így?

Módosítva : Tarcsika
Link to comment
Megosztás:

2 órája, kobraCode írta:

A videó jó, annyi nem látszik rajta hogy a kormányburkolatot is le kell szedni, illetve ha dönthető a kormányod akkor a legalsó és legkülső állaptba kell tenni, akkor könnyebb kijátszatni a keretet és az óracsoporot.

Kormányburkolat leszedése: alulról fogja 1 csavar középen, szemből a szélén pedig 2 db csavar takaróval lefedve. A csavarokat csak úgy látod ha a kormányt jobba és balra is eltekered függőleges állapotba.

Biztosítéktáblánál csak annyira kell kiszedni mintha biztosítékot cserélnél. Világításkapcsoló házát is talán 2 csavar fogja, szóval azt is könnyű kiszedni.

Köszönöm. A kormány állítható. Úgy érted elég a kormányt a legalsó és legkülső pozícióba tenni vagy mindenképpen le kell venni a kormányburkolatot? A bajuszkapcsolókat is ki kell venni?

Lehettek akkora állatok, hogy elvágták a testkábelt (hogy ne kelljen ennyire megbontani) vagy valami nem működne?

 

2 órája, zotya975 írta:

Én ezt használom: http://pics.coldline.hu/  a "Link:"  ablak sorát kell bemásolni.

Köszönöm, ki is használom!

A biztosítéktáblám és az amögötti rész a pedáltól függőlegesen felfelé fényképezve (amennyire belátott a fényképező).
A biztosítéktáblán látszik, hogy az első ködlámpa reléje, biztosítéka hiányzik és a hátsó ködlámpa biztosítéka az eredeti 10A-es (emiatt gondoltam, hogy az első ködlámpa biztosíték nélkül megy).
A biztosítéktábla mögött lóg egy hosszú kábelkötegelő, a felesleg nincs róla levágva. Ez alatt van egy fehér kábel a végén egy téglaszínű csatlakozóval. Ugyanitt (a kép bal alsó sarkában) van egy szigszalagozás. Nem tudjátok mi az a csatlakozó és ezek mennyire néznek ki gyári megoldásnak?

Módosítva : freddy_
Link to comment
Megosztás:

3 órája, Tarcsika írta:

Azt meg lehet csinálni, hogy a kábelköteg iso csatlakozóját levágom, veszek egy iso csatit és beforrasztom ill. lezsugorcsövezem? A biztitáblába dugott kábelt meg kimérem hogy állandó 12v van e benne vagy csak kapcsolt, ha az állandó az akkor az akkutól beviszem egy késes biztivel beiktatva!? A gyári köteg végén lévő iso már vmi narancssárga szikszalaggal van össze tekergetve és ha mozgatom akkor néha elmegy a rádió és a kijelző! Sztem ott valami nincs rendben azért is akarom kicserélni a komplett iso csati részt! Meg valósítható ez így?

Megvalósítható, de én inkább a gyári megoldások híve vagyok. Inkább a jelenlegi kábelköteged kellene megcsinálni. Az mégis gyári megoldás... Nézd meg miért van összeragasztva a kábelköteg, szedd szépen a bandázsból, és a színre színt elvet kell csak alkalmazni. Szerintem így jársz a legjobban. Vagy a B terv egy autóvillamosságis. 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, freddy_ írta:

Köszönöm. A kormány állítható. Úgy érted elég a kormányt a legalsó és legkülső pozícióba tenni vagy mindenképpen le kell venni a kormányburkolatot? A bajuszkapcsolókat is ki kell venni?

Lehettek akkora állatok, hogy elvágták a testkábelt (hogy ne kelljen ennyire megbontani) vagy valami nem működne?

 

Köszönöm, ki is használom!

A biztosítéktáblám és az amögötti rész a pedáltól függőlegesen felfelé fényképezve (amennyire belátott a fényképező).
A biztosítéktáblán látszik, hogy az első ködlámpa reléje, biztosítéka hiányzik és a hátsó ködlámpa biztosítéka az eredeti 10A-es (emiatt gondoltam, hogy az első ködlámpa biztosíték nélkül megy).
A biztosítéktábla mögött lóg egy hosszú kábelkötegelő, a felesleg nincs róla levágva. Ez alatt van egy fehér kábel a végén egy téglaszínű csatlakozóval. Ugyanitt (a kép bal alsó sarkában) van egy szigszalagozás. Nem tudjátok mi az a csatlakozó és ezek mennyire néznek ki gyári megoldásnak?

Mindenképp le kell venni a burkolatot, mert a keret és az óracsoport nem fog kijönni. A bajuszkapcsolókra nem emlékszem hogy ki kell e venni, meglátod hogy kifér e tőle, ha nem akkor kiveszed. Csak két gyorsszorító tartja kétoldalt, azt összenyomod és már ki is csúszik a helyéről.

A testkábelt szerintem nem vágták el mert akkor biztos lenne valami ami nem működne...

A téglaszínű csatlakozódról nem tudok nyilatkozni, ki kéne bontani kicsit és úgy lefényképezni, így nem sok minden látszik belőle.

Link to comment
Megosztás:

13 perce, kobraCode írta:

Mindenképp le kell venni a burkolatot, mert a keret és az óracsoport nem fog kijönni. A bajuszkapcsolókra nem emlékszem hogy ki kell e venni, meglátod hogy kifér e tőle, ha nem akkor kiveszed. Csak két gyorsszorító tartja kétoldalt, azt összenyomod és már ki is csúszik a helyéről.

A testkábelt szerintem nem vágták el mert akkor biztos lenne valami ami nem működne...

A téglaszínű csatlakozódról nem tudok nyilatkozni, ki kéne bontani kicsit és úgy lefényképezni, így nem sok minden látszik belőle.

Köszönöm, ez így elég információ ahhoz, hogy nekiálljak. Nagyon remélem, hogy meglátszik mit kötöttek át és hova. Az akku negatív saruját szerintem mindenképpen leveszem a művelet előtt. Ha nem látszik, multiméterrel is rámérek több helyen, hátha úgy meglesz mi mivel van összekötve.

A biztosítéktábla közepén a zöld kar mire való, ha relét akarok kivenni/berakni ahhoz van köze? A hátsó biztosítékát szerintem ki fogom venni, hogy rá tudjak mérni. A multitimer simán kihúzható?

Link to comment
Megosztás:

21 perce, freddy_ írta:

Köszönöm, ez így elég információ ahhoz, hogy nekiálljak. Nagyon remélem, hogy meglátszik mit kötöttek át és hova. Az akku negatív saruját szerintem mindenképpen leveszem a művelet előtt. Ha nem látszik, multiméterrel is rámérek több helyen, hátha úgy meglesz mi mivel van összekötve.

A biztosítéktábla közepén a zöld kar mire való, ha relét akarok kivenni/berakni ahhoz van köze? A hátsó biztosítékát szerintem ki fogom venni, hogy rá tudjak mérni. A multitimer simán kihúzható?

Azt jól teszed ha az akkut lekötöd előtte.

A zöld kar a multitimer kiszedésére való, azt hiszem azzal lehet feloldani kiszedés előtt. Bár én még a multitimert nem szedtem ki, de ha visszakeresel itt a forumon lehet találsz róla infót. Vagy jön majd valaki aki csinált már ilyet és segít hogy az miként bontható.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, freddy_ írta:

Minden ott van a képen! A biztitábla fölső részén a két torx csavart ki kell venni, alul a műanyag körmöt kipattintani és ekkor kis művészkedéssel kifordítható a a tábla. A vezetékek is engednek annyit. A műszerfalból nem kell semmit kibontani.

Látszik, hogy hiányzik a relé és a hozzátartozó biztosíték. Ahhoz, hogy a táblát kivedd jobb ha kiveszed a multitimert. Zöld műanyag pöcök elfordít, majd kihúz és ezután kihúzhatod jobbra a multitimert, de előtte vedd ki a műszercsoportot mert sokkal könnyebb lesz az egész művelet. A kormány burkolat fölső felét elég leszedni és a karokat nem kell, maradhatnak.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

31 perce, gezoli írta:

Minden ott van a képen! A biztitábla fölső részén a két torx csavart ki kell venni, alul a műanyag körmöt kipattintani és ekkor kis művészkedéssel kifordítható a a tábla. A vezetékek is engednek annyit. A műszerfalból nem kell semmit kibontani.

Itt felettem a megoldás. Nem kell szétbontani a fél autót, az óracsoport és a világításkapcsoló is maradhat a helyén, sőt a multitimer is benne maradhat a biztosítéktáblában. Neccesen bár, de ügyesen forgatva kifér a biztosítéktábla a helyéről:

 

IMG_20160417_144059.jpg

Link to comment
Megosztás:

43 perce, Tarcsika írta:

Ha lezárom a kocsit a távirányítóval és utána még 1x megnyomom a zárás gombot akkor még zár egyet a már lezárt ajtókon! Kérdésem: miért? Ez vmi speckó opeles megoldás vagy vmi hibára utal? Bocs ha bugyuta kérdés!

Ilyenkor reteszeli az ajtókat, plusz biztonság szóval nem hiba hanem gyári megoldás. :)

Link to comment
Megosztás:

2 órája, tgabika76 írta:

Itt felettem a megoldás. Nem kell szétbontani a fél autót, az óracsoport és a világításkapcsoló is maradhat a helyén, sőt a multitimer is benne maradhat a biztosítéktáblában. Neccesen bár, de ügyesen forgatva kifér a biztosítéktábla a helyéről:

Köszönöm mindhármótoknak, nagyszerű segítség! Most már nyugodt vagyok, hogy simán fog menni ez a része. Az óracsoportot elsőre nem szedem ki, de majd meglátom mennyit enged az a testkábel.

A zöld pöcöknek a relékhez nincs köze? Ha esetleg a multitimert mégis kivenném, a zöld pöcköt milyen irányban kell elfordítani mielőtt kihúzom?

Link to comment
Megosztás:

Az mitől lehet hogy a fordulatszám mérő és a km óra mutatója is szakaszosan megy felfelé nem egyenletesen? Visszafelé szépen mennek, csak gyorsításkor akadoznak! Olyan mintha megakadnának valamibe! Na de mindkettő? :O Rossz lenne az óracsoport? Találkozott már vki hasonló hibával? Fel vettem videóra! Egyenletesen nyomtam a gázpedált a mutató mégsem egyenletesen ment fel!

https://youtu.be/cyZxefEOdJQ

Módosítva : Tarcsika
Link to comment
Megosztás:

3 órája, Tarcsika írta:

Az mitől lehet hogy a fordulatszám mérő és a km óra mutatója is szakaszosan megy felfelé nem egyenletesen? Visszafelé szépen mennek, csak gyorsításkor akadoznak! Olyan mintha megakadnának valamibe! Na de mindkettő? :O Rossz lenne az óracsoport? Találkozott már vki hasonló hibával? Fel vettem videóra! Egyenletesen nyomtam a gázpedált a mutató mégsem egyenletesen ment fel!

https://youtu.be/cyZxefEOdJQ

Esetleg kontakt hiba? Én megnézném a műszercsoport csatiját.

Link to comment
Megosztás:

25 perce, gezoli írta:

Esetleg kontakt hiba? Én megnézném a műszercsoport csatiját.

Volt már kivéve de nem láttam semmi rendellenességet! A többi része jól működik csak ez a kis akadozás! Annyiban zavaró hogy ha pl. Városban megyek és tegyük fel megyek 50el az óra szerint közben meg már 58-al megyek csak pár mp után ugrik az 58-ra! 

Link to comment
Megosztás:

Az mennyire természetes, hogy a reggeli, cipőröl leolvadt havat este viszontlássam a szélvédő belső oldalán vízcseppek formájában! Még jó hogy észre vettem, mert reggel vakarászhattam volna belül is a szélvédőt ha ráfagy! :/

Módosítva : Tarcsika
Link to comment
Megosztás:

3 órája, Tarcsika írta:

Volt már kivéve de nem láttam semmi rendellenességet! A többi része jól működik csak ez a kis akadozás! Annyiban zavaró hogy ha pl. Városban megyek és tegyük fel megyek 50el az óra szerint közben meg már 58-al megyek csak pár mp után ugrik az 58-ra! 

Jeladó nem lehet?

17 perce, Tarcsika írta:

Az mennyire természetes, hogy a reggeli, cipőröl leolvadt havat este viszontlássam a szélvédő belső oldalán vízcseppek formájában! Még jó hogy észre vettem, mert reggel vakarászhattam volna belül is a szélvédőt ha ráfagy! :/

Biztos, hogy onnan került oda? Lyukas valami, ahol befolyik a szellőző rendszerbe a víz? Nekem lassan 11 év alatt soha nem fordult elő, bár sosem vittem be durván sok sarat. (Érdemes a cipőket egymásnak ütögetni miután beülsz és mielőtt beteszed az utastérbe a lábad.)

Link to comment
Megosztás:

18 perce, freddy_ írta:

Jeladó nem lehet?

Biztos, hogy onnan került oda? Lyukas valami, ahol befolyik a szellőző rendszerbe a víz? Nekem lassan 11 év alatt soha nem fordult elő, bár sosem vittem be durván sok sarat. (Érdemes a cipőket egymásnak ütögetni miután beülsz és mielőtt beteszed az utastérbe a lábad.)

Tuti hogy a havat vittem be mert a vezető oldal felőli gumiszőnyegen állt a víz! Gyanítom hogy napközben párolgott csak nem tudott távozni az utastérből mert minden ablak fel volt húzva, ezért a pára estével a hideg szélvédőn csapódott ki!

 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Tarcsika írta:

Tuti hogy a havat vittem be mert a vezető oldal felőli gumiszőnyegen állt a víz! Gyanítom hogy napközben párolgott csak nem tudott távozni az utastérből mert minden ablak fel volt húzva, ezért a pára estével a hideg szélvédőn csapódott ki!

 

Off a téma, de így már érthető. Nálam nem fordult még elő. Belül nagyon hamar leolvasztaná a fűtés. Én biztos nem vakarásznám, főleg nem belül. A jég alatti por durván karcol, saját keserű tapasztalat.

Link to comment
Megosztás:

48 perce, Tarcsika írta:

Minden G astraban rossz/elromlik a belső levegő keringető? Asszonyéba is meg az enyémben is állandóan búg a kis motor! Azt honnan lehet megtudni hogy milyen állásban maradt a csappantyú? Anélkül hogy szét kellene bontani a kocsit!

Ha nagyon párásodik, akkor belső keringtetés állásban ragadt meg. Vagy ha pölö cigizel, adefújod a füstöt a szélvédő aljához kivülről, és ha külsőben van egyből érezni. 

Link to comment
Megosztás:

On 2013. 12. 18. at 22:09, merenyi85 írta:

Mielőtt belefogtam én is megkerestem... (Békéscsaba)

 

Azt mondták lehetetlen megcsinálni, ekkora átalakítást ők nem tudnak! Ha multikormányra van igényem olyan autót kell vennem!

 

Azután itthon megcsináltam én magam.

 

Bontottan vettem egy multis légzsák átvezetőt, meg egy multikormányt

 

Munka:

-akksisaru le (légzsák miatt)

-Kormány mögötti a bajuszkapcsolóknál lévő alsó felső burkolat levenni

-hátsó két csavart ki kell csavarni ami kormányon ami a légzsákot fogja

-légzsákot kiemelve ki kell húzni belőle a csatlakozót

-szét kell húzni a kormányban lévő csatlakozót (ebben az esetben duda, később mulit/duda)

-a kormány rögzítő csavart ki kell csavarni

-kormányt lehúzni, közben a nyíláson átengedni az átvezetőben rögzített duda és a légzsák csatlakozót (a kormány tengely nem kúpos piszok könnyen lejön a kormány és be is van jelölve hogy kell álljon)

-szét kell húzni a légzsákátvezető másik oldalán a csatlakozót

-le kell venni az átvezetőt

 

Utána minden így csak fordított sorrendben

 

Én csak 3 buktatóról tudok:

-A légzsákot nem szabad lendületesen kiemelni mert rövid a vezeték

-Az átvezetőt középállásban kell feltenni, mindkét irányba csak 2,5 fordulatot szabad fordítani. (összeszerelve a kormány egyébként kettőt sem fordít rajta)

-az akkusarut addig nem szabad feltenni ameddig a légzsák nincs csatlakoztatva, mert hibakód megjelenik, és később ki kel üttetni.

 

Ha be is akarod szerelni van word-ben fényképes leírásom a lépésekről.

 

Egy rövid délelőtt meg lehet csinálni.

 

Rádió meg multis legyen......

Üdv! 

Ha jól értem a gyárilag nem multikormànyos autóban csak a légzsák átvezetőt meg a kormányt kell cserélni és működni fog?

Nem kell semmi vezetéket behúzni csak kicserélem és kész?

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 01. 22. at 16:39, gezoli írta:

Minden ott van a képen! A biztitábla fölső részén a két torx csavart ki kell venni, alul a műanyag körmöt kipattintani és ekkor kis művészkedéssel kifordítható a a tábla. A vezetékek is engednek annyit. A műszerfalból nem kell semmit kibontani.

Látszik, hogy hiányzik a relé és a hozzátartozó biztosíték. Ahhoz, hogy a táblát kivedd jobb ha kiveszed a multitimert. Zöld műanyag pöcök elfordít, majd kihúz és ezután kihúzhatod jobbra a multitimert, de előtte vedd ki a műszercsoportot mert sokkal könnyebb lesz az egész művelet. A kormány burkolat fölső felét elég leszedni és a karokat nem kell, maradhatnak.

A multitimer csak úgy jött ki, hogy a két oldalán a pöcköt benyomva, felfele lehúztam a csatlakozóját (nem jött könnyen, erősen kellett húzni és mozgatni közben). A belső része pedig csak a relék és biztosítéktábla kiszedése után. Pontosítani szeretnék. A zöld pöcköt nem lehet elfordítani, CSAK kihúzni szabad. Először kihúztam, de nem jött ki a  multitimer, nem kevésszer futottam neki, már úgy voltam vele, hogy kivehetetlen (nem tudtam, hogy a relék is fogják, de relék nélkül sem jött ki). Ekkor megerőltettem a zöld pöckot, hogy hátha mégis el kell fordítani, nagy kár volt. Ahova beleilleszkedik, elnyalta a kis tartópöcköt... Megáll így is, de nem örülök neki.

A tábla nagyon nehezen jött ki. Az összes relét és a két nagy biztosítékot kivettem. Levettem a multitimert. Szabaddá tettem az óracsoport mögött a testkábelt. Az óracsoport csatlakozója is fogta, csak a műanyag keretet pattintottam ki a kárpitból, a csatlakozó nem tudom hogy jön ki a műanyagból. A világításkapcsoló mögötti csatlakozó aljzat is fogta. Sajnos (a remélem takart részen levő) kárpit éle durván megsínylette, annyit forgattam mire kijött...

Semmilyen általakítás nem látszik sem a világításkapcsoló csatlakozója mögött, sem a biztosítéktábla mögött. Az egész gyárinak néz ki, mint amihez még nem nyúltak. Vagy nagyon profi volt, aki csinálta. Holnap levágom a kábel leszorítókat, úgy több látszik és kimérem műszerrel. De ha nem itt, akkor nem tudom hol buherálták meg, hogy a hátsó ködlámpa kapcsolójáról megy az első is... Már itt az új világítás kapcsoló, amin rajta van mindkét ködlámpa kapcsolója külön, de így nincs értelme betenni. Ha nem találom meg, több ötletem nem lesz...

Off: az ajtóhoz közeli állítható szellőző légterelőnek a mozgó része kivehető és hogyan? Nem szép módon vettem ki a világításkapcsoló csatlakozóját, elvileg le kellett volna bontani a kárpitot, a légterelő mögött vannak csavarok.

Szerk.: Mögötte van két csavar, illetve egy a világításkapcsoló helyén. Vékony torx-al benyúlva a rácson kijött a két felső csavar, de vissza nem tudom hogyan fog menni. A mozgatható rács kijön valahogy?

Módosítva : freddy_
Link to comment
Megosztás:

Kimértem a régi és új világításkapcsolót (a régiben nincs első ködlámpa kapcsoló). A szálak a relék multitimerbe menő csatlakozóiba mennek. A vezérlőkör megbontása kizárt, gyári. A vezérelt körön a reléken nincs közös pont. 12-es és 16-os biztosíték, hátulról a jobb oldali (elölről bal oldali) csatlakozója össze vannak kötve, de nem tudom ez normális-e. Lebontottam a gyári szalagot, végigmentem a két kábelen, az egyik bemegy a kormány alá (középkonzol felé valószínűleg) a  másik a másik irányba. Itt nincs összekötve. Most már végképp nem értem hol van összekötve az első és hátsó ködlámpa köre.

A biztosíték a pozitív vagy negatív kört szakítja  meg?

Valaki SOS meg tudná mérni a sajátján, hogy a 12-es és 16-os biztosíték, biztosíték oldalról bal oldali érintkezői össze vannak-e kötve egymással?

2018-01-25 20:52 szerk.: Az utolsó két kérdés, már nem aktuális. Kimértem, a 12V jön be a biztosítékok bal oldali érintkezőinél. A sorrend: biztosíték, relé, fogyasztó. A biztosítéktáblámnál nincs átkötés, sajnos ez zsákutca volt. :(

Az első ködlámpák kábelei a lökhárító mögé mennek be és végig csőben vannak vezetve, egy folyamatos csőben van a két ködlámpa kábele. A lökhárítónál (jobb oldala felé, szemben állva az autóval) van egy T elágazás a csövön, ahol kijön két szál a csőből a motortér irányába. Egy barna szál testre megy, egy fekete több eres szál az akkumulátor körül elvezetve a fékfolyadék-tartálytól balra, a középkonzol jobb oldali vonalában (szemben állva az autóval) bemegy a műszerfal irányába. Van egy nagy gumiszigetelő körülötte. Ez gyári megoldás lehet?  Ezt kellene végigkövetni, de sajnos le kellene venni a középkonzolt is.

Módosítva : freddy_
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.