Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

2 órája, Hauptmann írta:

A manuális klíma átépítése digitálisra mennyire lenne járható út? Vagy inkább felejtsem el?

Teljesen le kell bontani a műszerfalat, kicserélni a fűtés boxot es a kabelkoteget, majd ha szerencséd van nem kell semmi plusz szál es átkötés. Nem lehetetlen de nem egy egyszerű történet, en is próbálkoztam vele de többe került volna a leves mint a hus, igy hagytam a fenébe. 

Link to comment
Megosztás:

2 órája, morattila írta:

Teljesen le kell bontani a műszerfalat, kicserélni a fűtés boxot es a kabelkoteget, majd ha szerencséd van nem kell semmi plusz szál es átkötés. Nem lehetetlen de nem egy egyszerű történet, en is próbálkoztam vele de többe került volna a leves mint a hus, igy hagytam a fenébe. 

A napfény intenzitás mérő is szükséges lesz pluszban, a szélvédő befúvóra van szerelve, ezt azt hiszem a manuálisban nincs gyárilag.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Autós fedélzeti kamerával kapcsolatban érdeklődnék. Olyat szeretnék, ami jó tolató kameraként is, használható és visszapillantóba van építve. Magyar menüje legyen.

A tolató kamera felszereléséhez muszáj fúrni az autót? Nem lehet hátsó szélvédőre belülről felrakni tapadós részével?

Nektek esetleg milyen van? Melyik hogy vált be? Milyen árba vettétek, és honnan?

Én ezeket néztem:

http://www.metroman.hu/termek/autos-ketkameras-dvr-menetrogzito-es-tolato-kamera-mlogic-m0733-fhd

https://www.alza.hu/hobby/navitel-mr250-autos-menetrogzito-kamera-d5136884.htm#alternativy

https://vennivalo.hu/termek/belso_visszapillanto_tukorbe_epitett_tolato_es_esemenyrogzito_kamera.html

Mi a véleményetek róluk? Van valakinek tapasztalata valamelyikről?

Válaszokat és a segítséget előre köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

20 órája, Lóránd0607 írta:

Sziasztok!

Autós fedélzeti kamerával kapcsolatban érdeklődnék. Olyat szeretnék, ami jó tolató kameraként is, használható és visszapillantóba van építve. Magyar menüje legyen.

A tolató kamera felszereléséhez muszáj fúrni az autót? Nem lehet hátsó szélvédőre belülről felrakni tapadós részével?

Nektek esetleg milyen van? Melyik hogy vált be? Milyen árba vettétek, és honnan?

Én ezeket néztem:

http://www.metroman.hu/termek/autos-ketkameras-dvr-menetrogzito-es-tolato-kamera-mlogic-m0733-fhd

https://www.alza.hu/hobby/navitel-mr250-autos-menetrogzito-kamera-d5136884.htm#alternativy

https://vennivalo.hu/termek/belso_visszapillanto_tukorbe_epitett_tolato_es_esemenyrogzito_kamera.html

Mi a véleményetek róluk? Van valakinek tapasztalata valamelyikről?

Válaszokat és a segítséget előre köszönöm.

Szerintem a tolató kamera jó ha a kocsi fenekén van lent, ( rendszámtábla keret) mert igazából az ami a leghamarabb odaér tolatáskor bármihez is.  Nem is tudom a gyáriakat hová teszik, munkatársamnak van egy E Corsája meg is nézem rajta hétfőn.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

7 perce, zotya975 írta:

Szerintem a tolató kamera jó ha a kocsi fenekén van lent, ( rendszámtábla keret) mert igazából az ami a leghamarabb odaér tolatáskor bármihez is.  Nem is tudom a gyáriakat hová teszik, munkatársamnak van egy E Corsája meg is nézem rajta hétfőn.

Szia!

Köszönöm a válaszodat. Valahol olvastam, hogy lehet Carvan hátsó szélvédőjére tenni is belülről. Köszönöm, ha megnézed.

Várom a többi fórumozótárs tapasztalatát és véleményét is a kamerákkal kapcsolatban.

 

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Lóránd0607 írta:

Szia!

Köszönöm a válaszodat. Valahol olvastam, hogy lehet Carvan hátsó szélvédőjére tenni is belülről. Köszönöm, ha megnézed.

Várom a többi fórumozótárs tapasztalatát és véleményét is a kamerákkal kapcsolatban.

 

Ez engem is érdekelne, nemsokára megjön a multimédiám tolatókamerával, és kíváncsi vagyok hova lehet rakni, vagy ki hova rakta.

Link to comment
Megosztás:

On 2004. 11. 06. at 21:01, Amusing írta:

Nektek mi a véleményetek az utólagos elektromos ablak beszereléséről? Kb mennyit kóstálhat?
Az autó garja elveszik akkor is ha szakműhely csinálja?
Ugyanolyan jó az is, mitha gyárilag benne lett volna?

Előre is köszönöm a hozzászólásokat :)

Üdv!

Ez a kérdés engem is érdekelne! Sikerűlt szereznem gyári ablakemelőket ,ajtóba való kábelköteget ,kapcsolókat kérdésem az lenne hogyan kezdjek hozzá kell még hozzá valami vagy csak kicserélem az ajóban a kábelköteget és kész? Kapcsolókat az ajóra szeretném tenni.

Köszi a válaszokat

Link to comment
Megosztás:

24 perce, valaki8 írta:

Üdv!

Ez a kérdés engem is érdekelne! Sikerűlt szereznem gyári ablakemelőket ,ajtóba való kábelköteget ,kapcsolókat kérdésem az lenne hogyan kezdjek hozzá kell még hozzá valami vagy csak kicserélem az ajóban a kábelköteget és kész? Kapcsolókat az ajóra szeretném tenni.

Köszi a válaszokat

Nekem Plug&Play volt. Mindent a helyére, a kábelköteget cseréltem és működött. Talán még egy biztosíték kellett a táblába.

Én megvettem a műanyag ajtóbehúzókat is.

Link to comment
Megosztás:

Just now, gezoli írta:

Nekem Plug&Play volt. Mindent a helyére, a kábelköteget cseréltem és működött. Talán még egy biztosíték kellett a táblába.

Én megvettem a műanyag ajtóbehúzókat is.

Akkor csak az ajtó kárpitot kell megbontani? Cserélem az emelőt kábeleket és elvileg menni fog? Tükrök is működni fognak így?

Én is szereztem behúzókat csak lemaradt a leírásból:)

Link to comment
Megosztás:

Just now, valaki8 írta:

Akkor csak az ajtó kárpitot kell megbontani? Cserélem az emelőt kábeleket és elvileg menni fog? Tükrök is működni fognak így?

Én is szereztem behúzókat csak lemaradt a leírásból:)

Esetleg még le tunád irni hányas számú biszosítéra van kötve?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy lambdaszondás elektromos kérdésem lenne. Nem rég volt aszabályzószondám cserélve. Azóta kb 50 km-ként előjön a P0130-as kód. Motor rántgat ilyenkor alapjáraton és egyebek, amíg nincs kehe szép minden. Ma megnéztem Scanmasterrel a jeleket. A kontrollszondán 0,45 V az új szondán 0 V. Ha lehúzom a csatlakozóról a szabályzószondát akkor azon is megjelenik egy 0,46 V-os jel. Ha visszadugom megint nulla. Hidegen mindkét szondán 0,455 V van. Valakinek ötlete, hogy mi lehet a baj, vagy hogyan is kellene a dolognak kinézni normál esetben? A leömlő, gyertyák, gyújtótrafó is most lett cserélve, ha ez számít.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretnék a G Astra Cabriomba utólagosan fényre sötétedő belső visszapillantót. Ha júl tudom a C Corsa ilyesmije belemegy. Találtam itt egy posztot hasonlóról, de nekem egy elég részletes leírás kellene, hogy mi kell és hova - hogyan kell bekötni. Tudna valaki ilyesmivel szolgálni?

Link to comment
Megosztás:

8 órája, toclan írta:

Sziasztok!

Szeretnék a G Astra Cabriomba utólagosan fényre sötétedő belső visszapillantót. Ha júl tudom a C Corsa ilyesmije belemegy. Találtam itt egy posztot hasonlóról, de nekem egy elég részletes leírás kellene, hogy mi kell és hova - hogyan kell bekötni. Tudna valaki ilyesmivel szolgálni?

Hát én csináltam ilyet a coupéba, de nekem meg BMW tükröm van, úgyhogy hiába osztanám meg a leírást, azzal se mennél semmire. Amúgy annyira nem bonyi a bekötésük, általánosságban az összes hasonló tükörnek kell egy test, egy kapcsolt 12V, meg a vezérlőszál ami a tolatólámpakapcsolótól, illetve esetleg még a belső világítástól jön (azért hogy hátramenetben, illetve a belső világítás felkapcsolásakor ne sötétedjen el a tükör)

Link to comment
Megosztás:

Üdv Fórumozók! Nemrég csatlakoztam én is az opel közösséghez, egy 2002-es Astra G Z12XE-vel! Ködlámpát szeretnék majd bele utólag! (Azt tudom hogy kell 1 relé, 1pár lámpa, 1 kétködlámpás világítás kapcsoló, és ki kell vágni a lököst) Csak azt nem tudom hogy ki van e vezetékelve gyárilag! Találtam a lökhárító környékén 4db szabad csatlakozót 2-2 oldalanként! 2 kék színű, 2 pedig zöld csatlakozós! Valamelyik a ködlámpáé? A másik dolog, pedig az lenne , hogy a biztosíték táblába van egy vezeték sztem utólag behúzva, mert egy biztosíték tartja a táblában! Kihúztam és észre vettem hogy utána se rádió se kijelző (dátum, óra, hőmérséklet) át lehetne máshová kötni azt a szálat fixre? Mert így olyan kókány megoldásnak tűnik! Be forrasztani vagy saruval bedugni vhová! Mert így ha kicsúszik véletlenül akkor elmegy a rádió és a kijelző aztán bonthatom ki! A válaszokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 01. 16. at 0:12, TomH írta:

Sziasztok!

Nekem egy lambdaszondás elektromos kérdésem lenne. Nem rég volt aszabályzószondám cserélve. Azóta kb 50 km-ként előjön a P0130-as kód. Motor rántgat ilyenkor alapjáraton és egyebek, amíg nincs kehe szép minden. Ma megnéztem Scanmasterrel a jeleket. A kontrollszondán 0,45 V az új szondán 0 V. Ha lehúzom a csatlakozóról a szabályzószondát akkor azon is megjelenik egy 0,46 V-os jel. Ha visszadugom megint nulla. Hidegen mindkét szondán 0,455 V van. Valakinek ötlete, hogy mi lehet a baj, vagy hogyan is kellene a dolognak kinézni normál esetben? A leömlő, gyertyák, gyújtótrafó is most lett cserélve, ha ez számít.

A szabályozó szondád (katalizátor előtti)rossz,hiába új.0.2-08v között kellene ingadoznia.A 0v testzárlatra utal.Vezetékhibát kizárnám,mivel lehúzott csatinál megjelenik a 450mV.

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 01. 17. at 7:41, Tarcsika írta:

Üdv Fórumozók! Nemrég csatlakoztam én is az opel közösséghez, egy 2002-es Astra G Z12XE-vel! Ködlámpát szeretnék majd bele utólag! (Azt tudom hogy kell 1 relé, 1pár lámpa, 1 kétködlámpás világítás kapcsoló, és ki kell vágni a lököst) Csak azt nem tudom hogy ki van e vezetékelve gyárilag! Találtam a lökhárító környékén 4db szabad csatlakozót 2-2 oldalanként! 2 kék színű, 2 pedig zöld csatlakozós! Valamelyik a ködlámpáé? A másik dolog, pedig az lenne , hogy a biztosíték táblába van egy vezeték sztem utólag behúzva, mert egy biztosíték tartja a táblában! Kihúztam és észre vettem hogy utána se rádió se kijelző (dátum, óra, hőmérséklet) át lehetne máshová kötni azt a szálat fixre? Mert így olyan kókány megoldásnak tűnik! Be forrasztani vagy saruval bedugni vhová! Mert így ha kicsúszik véletlenül akkor elmegy a rádió és a kijelző aztán bonthatom ki! A válaszokat előre is köszönöm!

Üdv! 
Először is gratulálok a kocsihoz, üdvözölve légy köztünk! A lökhárító környékén lévő csatlakozók nagy valószínűséggel a ködlámpákéi. A motortérben biztosan be van tehát vezetékelve a tűzfalig, hogy onnan tovább megy-e a beltéri kötegbe, az jó kérdés, nagy bizonyossággal igen, főképp a ritkább extráknál, mint tempomat, szokott olyan lenni, hogy a kábelköteg egyik része nincsen kiépítve és be kell húzni plusz kábeleket, de ilyenről az esetedben nem lesz szó. A plusz vezeték szál elképzelhető, hogy az utólagos rádió miatt volt behúzva. Szoktak olyat csinálni, hogy a gyári rádió cseréje esetén (ami kommunikál a kijelzővel) elfelejtik leprogramozni a kijelzőt és ezek után lesz egy üres sor a kijelzőn. Ha a kábelkötegen elvágnak egy kábelt, akkor ez megszűnik létezni és újra csak a dátumot fogja mutatni az üres sor helyett. Gyanítom Nálad is valami hasonló kókányolás történt. Azt javaslom, hogy próbáld meg visszakövetni a kábel nyomát, hogy hol megy, ha utólag lett behúzva, akkor viszonylag egyszerű dolgod is lehet. Ezek után biztosabbat tudunk mondani, hogy mi célt szolgálhat az a kábel. 

Link to comment
Megosztás:

10 órája, Sabby1994 írta:

Üdv! 
Először is gratulálok a kocsihoz, üdvözölve légy köztünk! A lökhárító környékén lévő csatlakozók nagy valószínűséggel a ködlámpákéi. A motortérben biztosan be van tehát vezetékelve a tűzfalig, hogy onnan tovább megy-e a beltéri kötegbe, az jó kérdés, nagy bizonyossággal igen, főképp a ritkább extráknál, mint tempomat, szokott olyan lenni, hogy a kábelköteg egyik része nincsen kiépítve és be kell húzni plusz kábeleket, de ilyenről az esetedben nem lesz szó. A plusz vezeték szál elképzelhető, hogy az utólagos rádió miatt volt behúzva. Szoktak olyat csinálni, hogy a gyári rádió cseréje esetén (ami kommunikál a kijelzővel) elfelejtik leprogramozni a kijelzőt és ezek után lesz egy üres sor a kijelzőn. Ha a kábelkötegen elvágnak egy kábelt, akkor ez megszűnik létezni és újra csak a dátumot fogja mutatni az üres sor helyett. Gyanítom Nálad is valami hasonló kókányolás történt. Azt javaslom, hogy próbáld meg visszakövetni a kábel nyomát, hogy hol megy, ha utólag lett behúzva, akkor viszonylag egyszerű dolgod is lehet. Ezek után biztosabbat tudunk mondani, hogy mi célt szolgálhat az a kábel. 

Köszönöm a választ!

A kábel nem utólag lett behúzva sztem! Mert a kábelköteg iso csatlakozójától indul és a másik vége van a biztosíték táblába “bedugva” amit egy biztosíték tart a helyén! Olyan mintha az előző gazdája elcsípte volna és a bizti táblába bedugta volna! Csak azt nem tudom hogy az a memóriához szükséges szál vagy az állandó 12v! De gyanítom hogy az állandó 12v mert ha kihúzom akkor se kijelző se rádió! 

Link to comment
Megosztás:

On 2018. 01. 17. at 7:41, Tarcsika írta:

Üdv Fórumozók! Nemrég csatlakoztam én is az opel közösséghez, egy 2002-es Astra G Z12XE-vel! Ködlámpát szeretnék majd bele utólag! (Azt tudom hogy kell 1 relé, 1pár lámpa, 1 kétködlámpás világítás kapcsoló, és ki kell vágni a lököst) Csak azt nem tudom hogy ki van e vezetékelve gyárilag! Találtam a lökhárító környékén 4db szabad csatlakozót 2-2 oldalanként! 2 kék színű, 2 pedig zöld csatlakozós! Valamelyik a ködlámpáé? 

A ködlámpa csatlakozója így néz ki, ha ezt találtad meg, akkor sima ügy lesz a beszerelés:

Astra_G_első_ködlámpa_csatlakozó.jpg

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.