Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

On 2017. 12. 24. at 3:19, ftamas0201 írta:

Sziasztok.

A kulcs távirányítójában a lezárás gomb sajnos kezdi megadni magát és nem elem probléma. Lehet ezt cserélni vagy kell szerezzek valami belsőt hozzá? Ha belet szerzek akkor azt fel kell tanítani valami szervizben az autóhoz? vagy igazából csak a chipet kell tanítani és ha csak a magát a panelt cserélem azt fel lehet tanítani a szokásos gyújtásra teszem és lezárom?

Köszönöm a válaszotok.

Lehet venni az eBayen mikro kapcsolót, de én személy szerint még nem próbáltam. Ha csak magát a panelt cseréled, gyújtáskori zárásra feltanulja a központi zár az új panelt. A régi deaktiválásához OpCom kell, persze ha megőrzöd a régit akkor ennek nincs jelentősége. Én így cseréltem az enyém, Vaterán 4000ért találtam komplett használt kulcsot, gondolom bontott autóé lehetett, és csak a panelt tettem ám. A kulcsban házában lévő ID44 chip csak az immobilzernek kell.

Link to comment
Megosztás:

5 órája, Krajcso írta:

Lehet venni az eBayen mikro kapcsolót, de én személy szerint még nem próbáltam. Ha csak magát a panelt cseréled, gyújtáskori zárásra feltanulja a központi zár az új panelt. A régi deaktiválásához OpCom kell, persze ha megőrzöd a régit akkor ennek nincs jelentősége. Én így cseréltem az enyém, Vaterán 4000ért találtam komplett használt kulcsot, gondolom bontott autóé lehetett, és csak a panelt tettem ám. A kulcsban házában lévő ID44 chip csak az immobilzernek kell.

Köszönöm a válaszod, találtam mikrokapcsolót igen, csak ahhoz még kéne valaki aki be is forrasztja, lehet akkor egyszerűbb lenne venni egy kulcsot nekem is, áttenni a belét neki aztán kész. Még megálmodom akkor mi legyen vele :)

Link to comment
Megosztás:

20 perce, ftamas0201 írta:

Köszönöm a válaszod, találtam mikrokapcsolót igen, csak ahhoz még kéne valaki aki be is forrasztja, lehet akkor egyszerűbb lenne venni egy kulcsot nekem is, áttenni a belét neki aztán kész. Még megálmodom akkor mi legyen vele :)

Székesfehérváron tudok ajánlani szakit aki pikk-pakk megcsinálja a panelen a mikrókapcsoló cserét is minden egyebet. Még kapcsoló is lesz nála a polcon. Nekem amikor 4 éve megcsinálta, még a kapcsoló nyomásérzete is megváltozott, alig kell megnyomni a gombokat és már reagál is. 

Link to comment
Megosztás:

8 órája, Krajcso írta:

Lehet venni az eBayen mikro kapcsolót, de én személy szerint még nem próbáltam. Ha csak magát a panelt cseréled, gyújtáskori zárásra feltanulja a központi zár az új panelt. A régi deaktiválásához OpCom kell, persze ha megőrzöd a régit akkor ennek nincs jelentősége. Én így cseréltem az enyém, Vaterán 4000ért találtam komplett használt kulcsot, gondolom bontott autóé lehetett, és csak a panelt tettem ám. A kulcsban házában lévő ID44 chip csak az immobilzernek kell.

 

3 órája, ftamas0201 írta:

Köszönöm a válaszod, találtam mikrokapcsolót igen, csak ahhoz még kéne valaki aki be is forrasztja, lehet akkor egyszerűbb lenne venni egy kulcsot nekem is, áttenni a belét neki aztán kész. Még megálmodom akkor mi legyen vele :)

Kb 1 hónapja cseréltem kolléga Combojában a mikro kapcsolókat. Azóta teszik dolgukat, napi használat mellett. Házzal együtt vette talán 1000 Ft volt az egész csomag.

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 12. 27. at 16:17, Janó32 írta:

Székesfehérváron tudok ajánlani szakit aki pikk-pakk megcsinálja a panelen a mikrókapcsoló cserét is minden egyebet. Még kapcsoló is lesz nála a polcon. Nekem amikor 4 éve megcsinálta, még a kapcsoló nyomásérzete is megváltozott, alig kell megnyomni a gombokat és már reagál is. 

Köszönöm, sajnos székesfehérvár kb mint makó jeruzsálemtől :D Megpróbálom megoldani, lehet veszek pár mikrokapcsolót és kiforrasztom belőle azán be az újat és kész. annyi kézügyességem csak van hogy a négy sarkát ki meg vissza forrasszam :D

Link to comment
Megosztás:

23 órája, ftamas0201 írta:

Köszönöm, sajnos székesfehérvár kb mint makó jeruzsálemtől :D Megpróbálom megoldani, lehet veszek pár mikrokapcsolót és kiforrasztom belőle azán be az újat és kész. annyi kézügyességem csak van hogy a négy sarkát ki meg vissza forrasszam :D

Ha Kaposváron járnál tudnák neked segíteni. De nem is a visszaforrasztással van a baj, mert az könnyen megy, inkább a szétszedéssel. Kiforrasztáskor általában darabokban érdemes leszedni hogy ne kelljen agyonhevíteni a nyákot.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

13 perce, kobraCode írta:

Ha Kaposváron járnál tudnák neked segíteni. De nem is a visszaforrasztással van a baj, mert az könnyen megy, inkább a szétszedéssel. Kiforrasztáskor általában darabokban érdemes leszedni hogy ne kelljen agyonhevíteni a nyákot.

Pontosan! Éles csípőfogóval a lábakat tőben  levágni az alkatrészről, majd egyenként kiforrasztani a lábakat. Így nem sérül meg a NYÁK. Sok féle nyomógomb (kapcsoló) létezik. Nem ajánlott a túl kis nyomásra kapcsoló gomb! Kell hogy érezd, mikor nyomod meg. Ha zsebreteszed és kinyitja az autót nem olyan kellemes...

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Háát az én kulcsom is elég hektikusan működik, már egy jó ideje. Szinte naponta újra kell tanítani, meg sokszor hiába nyomom a gombot, a kis piros led baxik világítani!Olyankor a kezemhez ütögetem a kulcsházat, s magához tér. Vmi forrasztás lehet lötyög? kobraCode látom te kulcsban otthon vagy. Nem tudnál ebben esetleg segíteni nekem? Kaposvártól nem messze lakom. 

Módosítva : oggy
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, oggy írta:

Háát az én kulcsom is elég hektikusan működik, már egy jó ideje. Szinte naponta újra kell tanítani, meg sokszor hiába nyomom a gombot, a kis piros led baxik világítani!Olyankor a kezemhez ütögetem a kulcsházat, s magához tér. Vmi forrasztás lehet lötyög? kobraCode látom te kulcsban otthon vagy. Nem tudnál ebben esetleg segíteni nekem? Kaposvártól nem messze lakom. 

Tipikus hiba az elemtartó forrasztásának eltörése. Szedd szét a kulcsot, s meglátod illetve finoman mozgatva az elemtartót láthatod melyik láb fogja vagy nem. Szívesen segítek ha erre jársz!

Link to comment
Megosztás:

17 perce, kobraCode írta:

Tipikus hiba az elemtartó forrasztásának eltörése. Szedd szét a kulcsot, s meglátod illetve finoman mozgatva az elemtartót láthatod melyik láb fogja vagy nem. Szívesen segítek ha erre jársz!

100x szétszedtem már de nem látok ott semmi bibit, pedig az lehet a baj amit irsz. Megugye nincs se nagyítóm meg ilyen pirinyó forrasztó berendezésem sincs, csak a sima pill. forrasztóm van, azzal meg nem lehet megforrasztani, mégha megtalálnám a hibát akkorse. Ezért lehet élnék majd vmikor a lehetőséggel, hogy ránéznél erre a kulcsra. Irok Pü-t.. 

Link to comment
Megosztás:

10 órája, oggy írta:

100x szétszedtem már de nem látok ott semmi bibit, pedig az lehet a baj amit irsz. Megugye nincs se nagyítóm meg ilyen pirinyó forrasztó berendezésem sincs, csak a sima pill. forrasztóm van, azzal meg nem lehet megforrasztani, mégha megtalálnám a hibát akkorse. Ezért lehet élnék majd vmikor a lehetőséggel, hogy ránéznél erre a kulcsra. Irok Pü-t.. 

Nekem órás forrasztotta. Szerintem ő is meg tudja nézni/ látni, ha ilyen jellegű a probléma forrása. 

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 12. 30. at 22:40, oggy írta:

100x szétszedtem már de nem látok ott semmi bibit, pedig az lehet a baj amit irsz. Megugye nincs se nagyítóm meg ilyen pirinyó forrasztó berendezésem sincs, csak a sima pill. forrasztóm van, azzal meg nem lehet megforrasztani, mégha megtalálnám a hibát akkorse. Ezért lehet élnék majd vmikor a lehetőséggel, hogy ránéznél erre a kulcsra. Irok Pü-t.. 

én ugy csináltam meg hogy pill. páka hegyét elvágtam és összetekertem ugy hogy az egyik amennyire lehet szabadon maradt és azzal forrasztottam meg azt ami az elem közepén van kb 2éve azota is jo 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

B.U.É.K! Véleményetek szerint nagy különbség lehet egy depo és a hella fényszóró közötti vetített kép között? Nekem sajna nincs viszonyítási alapom, 4 éve mikor vettem a kocsit nagyon mattak voltak a lámpák /izzók sem látszottak/ ezért rögtön cseréltem depóra/ára miatt/.

Azóta foglalkoztat a dolog hogy cseréljem e őket hellara.  Potyára persze nem adnák ki 40.000-et ha nincs nagy eltérés....

Módosítva : hood 21
Link to comment
Megosztás:

2 órája, hood 21 írta:

Sziasztok!

B.U.É.K! Véleményetek szerint nagy különbség lehet egy depo és a hella fényszóró közötti vetített kép között? Nekem sajna nincs viszonyítási alapom, 4 éve mikor vettem a kocsit nagyon mattak voltak a lámpák /izzók sem látszottak/ ezért rögtön cseréltem depóra/ára miatt/.

Azóta foglalkoztat a dolog hogy cseréljem e őket hellara.  Potyára persze nem adnák ki 40.000-et ha nincs nagy eltérés....

Hello,

Én egyszer lecseréltem a lemattulóban levő Hellákat Hellára, mert akkor kedvezménnyel kb. 38 ezerben megállt -hogy aztán alig egy év és kb.10 ezer km megtétele után kényszerleszálljak egy szántóban Pörböly határában... sok más egyéb mellett a lámpák sem díjazták a mutatványt.
A javítás óta a régi Hellák vannak bent kicsit felpolírozva.

Nem volt összehasonlítási alapom a Depo vagy más utángyártott modellekkel. De ami miatt a Hellára esett a választás, hogy többen jelezték, az utángyártott lámpák vetítési képe nem volt jó. Mivel magam építettem be őket, nem akartam szívni az újbóli ki-be szereléssel és az esetleges cserével (ha egyáltalán cserélik ilyen panasz esetén).

A Hellához adtak szigetelő gumiperemet is a lámpatest köré. Ezt nem tudom, hogy más gyártók adják-e.

Ja, egyébként az én ex-új lámpáimat Szlovákiában gyártották.

 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

5 órája, hood 21 írta:

Sziasztok!

B.U.É.K! Véleményetek szerint nagy különbség lehet egy depo és a hella fényszóró közötti vetített kép között? Nekem sajna nincs viszonyítási alapom, 4 éve mikor vettem a kocsit nagyon mattak voltak a lámpák /izzók sem látszottak/ ezért rögtön cseréltem depóra/ára miatt/.

Azóta foglalkoztat a dolog hogy cseréljem e őket hellara.  Potyára persze nem adnák ki 40.000-et ha nincs nagy eltérés....

Én Tyc et vettem a Hella helyett.Csak az ára miatt választottam.Hella mérföldekkel jobb.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

17 órája, hood 21 írta:

Sziasztok!

B.U.É.K! Véleményetek szerint nagy különbség lehet egy depo és a hella fényszóró közötti vetített kép között? Nekem sajna nincs viszonyítási alapom, 4 éve mikor vettem a kocsit nagyon mattak voltak a lámpák /izzók sem látszottak/ ezért rögtön cseréltem depóra/ára miatt/.

Azóta foglalkoztat a dolog hogy cseréljem e őket hellara.  Potyára persze nem adnák ki 40.000-et ha nincs nagy eltérés....

Szia. Nekem van gyåri lámpa pár eladó, hibatlan és szinte vadi új kb egy hónapot volt a kocsiban. Ha érdekel irj rám és olcsón oda adom.

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 12. 30. at 14:11, kobraCode írta:

Ha Kaposváron járnál tudnák neked segíteni. De nem is a visszaforrasztással van a baj, mert az könnyen megy, inkább a szétszedéssel. Kiforrasztáskor általában darabokban érdemes leszedni hogy ne kelljen agyonhevíteni a nyákot.

Végül elvittem egy óráshoz, 2ezer ft-ért kicserélte a mikrokapcsolót és elemet is cserélt benne. Nem érte volna meg dolgozzak vele :) Olyan szinten minőségi munkát rakott le az asztalra hogy hihetetlen, mintha gyári lenne, se egy ón folyás semmi. :)

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy olyan gondom, lenne, hogy az autó nem nyitható távirányítóval. Szétszedtem a kulcsot, és újból beforrasztottam az elemtartót, de sajnos ez sem segített, a kulcsos tanítási módszerrel sem. Ezután rádióval megnéztük, hogy ad e jelet a kulcs, de sajnos csak néhány centiről érzékelhető a jel. Ekkor vettem egy másik elektronikát de sajnos ez sem akar működni az autóval, még op-com al is próbáltuk feltanítani neki a távirányítót de sajnos nem sikerült, itt is megpróbáltuk a rádióval it kb 1m-ig érzékelhető jel van. Van valakinek valami ötlete, hogy mivel lehetne próbálkozni? Az próbának megoldás lehet, hogy kérek ismerőstől egy 100%-ig működő kulcsot és megpróbálom azt rátanítani az autóra, majd ha azzal megy akkor szerezni egy újabb elektronikát a kulcsba az ismerős távirányítóját meg letanítanám a saját autóról. 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, ftamas0201 írta:

Végül elvittem egy óráshoz, 2ezer ft-ért kicserélte a mikrokapcsolót és elemet is cserélt benne. Nem érte volna meg dolgozzak vele :) Olyan szinten minőségi munkát rakott le az asztalra hogy hihetetlen, mintha gyári lenne, se egy ón folyás semmi. :)

Aki tud forrasztani az szépen megcsinálja. 2000 nem volt érte sok, ha azt számolod hogy csak kb 1000Ft egy sima elemcsere.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, KommyKT írta:

Sziasztok!

Nekem egy olyan gondom, lenne, hogy az autó nem nyitható távirányítóval. Szétszedtem a kulcsot, és újból beforrasztottam az elemtartót, de sajnos ez sem segített, a kulcsos tanítási módszerrel sem. Ezután rádióval megnéztük, hogy ad e jelet a kulcs, de sajnos csak néhány centiről érzékelhető a jel. Ekkor vettem egy másik elektronikát de sajnos ez sem akar működni az autóval, még op-com al is próbáltuk feltanítani neki a távirányítót de sajnos nem sikerült, itt is megpróbáltuk a rádióval it kb 1m-ig érzékelhető jel van. Van valakinek valami ötlete, hogy mivel lehetne próbálkozni? Az próbának megoldás lehet, hogy kérek ismerőstől egy 100%-ig működő kulcsot és megpróbálom azt rátanítani az autóra, majd ha azzal megy akkor szerezni egy újabb elektronikát a kulcsba az ismerős távirányítóját meg letanítanám a saját autóról. 

Nem a vevő oldalon van véletlenül a hiba? A másik, 100%os kulccsal való próba jó ötlet :)

Link to comment
Megosztás:

12 órája, KommyKT írta:

De lehetséges, már csak azt kellene megtudni merre taláom, ennek lehet valamilyen antennája vagy csak egyetlen doboz lehet.

 

Az anyósülés oldalán lévő A oszlopi alsó burkolat alatt találod.

https://www.google.hu/search?q=astra+g+zentralverriegelung+steuergerät&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjeroi7iL7YAhUHDcAKHY7QCYUQ_AUICigB&biw=1600&bih=769#imgrc=_

Úgy látom antenna csatlakozója nincs, valószínűleg a panelra van integrálva az antenna.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.