Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Sziasztok !

A megnövekedett autopályás km-ek miatt elszántam magam a tempomat beépítésére. Y17dt 2004-es a vas. Ha jól emlékezem németországban összeszerelt. A fékpedálnál és a kuplungnál bent van a kapcsoló és be van vezetékelve. A kormány oszlopon azonban nem találtam a tempomat csatiját. Elképzelhető, hogy az nincs kiépítve? Illetve lehet ilyen csatlakozót venni, vagy csipjem le a karról kinyúlót is és rakjam össze saruval esetleg forrasztással?

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, gyurigyerek írta:

Sziasztok !

A megnövekedett autopályás km-ek miatt elszántam magam a tempomat beépítésére. Y17dt 2004-es a vas. Ha jól emlékezem németországban összeszerelt. A fékpedálnál és a kuplungnál bent van a kapcsoló és be van vezetékelve. A kormány oszlopon azonban nem találtam a tempomat csatiját. Elképzelhető, hogy az nincs kiépítve? Illetve lehet ilyen csatlakozót venni, vagy csipjem le a karról kinyúlót is és rakjam össze saruval esetleg forrasztással?

Szia!
Könnyen elképzelhető a dolog, hogy nincsen kiépítve előre a kormányoszlopon a csatlakozó. Nekem pl a motortéri kötegen nem volt rajta a tempomat vezetéke, beltérben meg a kormányoszlopnál ott volt...  Célszerű bontásból venni egy ilyen csatlakozót, a forrasztás se rossz megoldás, de mindenképp gyáriasabb és eredetibb ha a csatival együtt behúzol mindent! 

Ha kell segítség az alkatrészek beszerzésében, írj bátran! :)

Link to comment
Megosztás:

31 perce, Sabby1994 írta:

Szia!
Könnyen elképzelhető a dolog, hogy nincsen kiépítve előre a kormányoszlopon a csatlakozó. Nekem pl a motortéri kötegen nem volt rajta a tempomat vezetéke, beltérben meg a kormányoszlopnál ott volt...  Célszerű bontásból venni egy ilyen csatlakozót, a forrasztás se rossz megoldás, de mindenképp gyáriasabb és eredetibb ha a csatival együtt behúzol mindent! 

Ha kell segítség az alkatrészek beszerzésében, írj bátran! :)

Köszi. Egyedül ez a csatlakozó tűnik elérhetetlennek eddig. :)

Gyári szám vagy cikkszám nagy segítség lenne a keresésben.

Módosítva : gyurigyerek
Link to comment
Megosztás:

8 perce, gyurigyerek írta:

Köszi. Egyedül ez a csatlakozó tűnik elérhetetlennek eddig. :)

Gyári szám vagy cikkszám nagy segítség lenne a keresésben.

Írtam pm-et! Ennek így külön gyári száma nincs, ez a kábelkötegen van rajta! Komplett kábelkötegnek van cikkszáma, de azt meg eléggé macerás cserélni. Egy ilyenhez egyáltalán nem is érdemes!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2001-es G Astra Y17DT motorkód.

Pár napja csinálja, hogy megváltozik a hangja, hangosan kerepel néhány másodpercig, mint az öreg Tranzitok, aztán abbahagyja, kigyullad a hibalámpa, és működik minden rendesen.

Motor jár, jól húz, forog is, de világit a hibalámpa.

Következő indításkor ismétlődik.

Hibakód olvasót rádugva linking error jelzés van, holott eddig minden hibát sikerült kiolvasni, probléma nélkül. Már három különbözőt próbáltam, mindnél ugyanaz az eredmény.

Légyszi valami tanácsot, merre keresgéljek, hibakód nélkül nem szeretnék feleslegesen alkatrészeket cserélgetni.

Légtömegmérőt lehúztam, a csattogó jelenség akkor is megvolt, csak ugye ott már indítás után bejött a hiba .

Link to comment
Megosztás:

On 11/14/2017 at 12:53, gyurigyerek írta:

Köszi. Egyedül ez a csatlakozó tűnik elérhetetlennek eddig. :)

Gyári szám vagy cikkszám nagy segítség lenne a keresésben.

Én anno felhívtam 6 bontót, egy helyen volt csatlakozó, de irreális árat montak rá.

Ilyen szerelhető csatlakozóval oldottam meg végül: https://hqelektronika.hu/termekek/csat-21040-ketsoros-csatlakozo-ures-dugo-4p (plusz az ellendarab, plusz pinek mindkettőbe)

Nem gyári, de legalább kiszerelhető marad a kar, és a kis pöcök miatt nem csúszik ki ez a csatlakozó sem magától.

Nekem a tűzfal és a kormánykapcsoló közötti vezeték hiányzott csak a gyári kábelkötegből.

Link to comment
Megosztás:

18 órája, topyjo1 írta:

Sziasztok!

2001-es G Astra Y17DT motorkód.

Pár napja csinálja, hogy megváltozik a hangja, hangosan kerepel néhány másodpercig, mint az öreg Tranzitok, aztán abbahagyja, kigyullad a hibalámpa, és működik minden rendesen.

Motor jár, jól húz, forog is, de világit a hibalámpa.

Következő indításkor ismétlődik.

Hibakód olvasót rádugva linking error jelzés van, holott eddig minden hibát sikerült kiolvasni, probléma nélkül. Már három különbözőt próbáltam, mindnél ugyanaz az eredmény.

Légyszi valami tanácsot, merre keresgéljek, hibakód nélkül nem szeretnék feleslegesen alkatrészeket cserélgetni.

Légtömegmérőt lehúztam, a csattogó jelenség akkor is megvolt, csak ugye ott már indítás után bejött a hiba .

Felsőholtpont jeladó csere, dízel topikban van róla infó, illetve csillaggarázs? Milyen gázolaj van benne?

Módosítva : Handbrake
Link to comment
Megosztás:

On 2017. 11. 16. at 11:03, Handbrake írta:

Felsőholtpont jeladó csere, dízel topikban van róla infó, illetve csillaggarázs? Milyen gázolaj van benne?

Shellnél tankolok évek óta.

Ma eljutottam villamosság szerelőhöz, neki volt egy komolyabb műszere.

Természetesen odafelé hibátlanul működött minden.

Főtengely holtpont jeladó hiba, és valami nagynyomású szivattyú jeladó hiba volt eltárolva.

Kitörölte, 20 percet kocsikáztunk, nem jött elő újra.

Hazaindultunk, kb 20km után ismét hibajel. Már bezártak, nem tudtam visszamenni.

Mi a rák az a nagynyomású szivattyú jeladó? Remélem az adagoló elektronika.

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 11. 17. at 20:43, topyjo1 írta:

Shellnél tankolok évek óta.

Ma eljutottam villamosság szerelőhöz, neki volt egy komolyabb műszere.

Természetesen odafelé hibátlanul működött minden.

Főtengely holtpont jeladó hiba, és valami nagynyomású szivattyú jeladó hiba volt eltárolva.

Kitörölte, 20 percet kocsikáztunk, nem jött elő újra.

Hazaindultunk, kb 20km után ismét hibajel. Már bezártak, nem tudtam visszamenni.

Mi a rák az a nagynyomású szivattyú jeladó? Remélem az adagoló elektronika.

A felsőholtpont jeladót magad is tudod cserélni. Az adagoló vezérlő elektronika már kcisit zsebbenyúlósabb + szelep csere is kell! Ha az a baja...

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 11. 22. at 19:00, nyikszi írta:

Más, más izzó kell bele? :( Ahogy nézem Behr van nekem.

Ez Delphi a képen... :cool:

A Behr ilyen négyszögletes, és ebbe tudsz izzót cserélni úgy hogy a középső tekerőgombot lehúzod. A Delphiben hátulról lehet cserélni, szét kell szedni az egészet.

behr.jpg

Link to comment
Megosztás:

15 perce, jamies írta:

Sziasztok! 

Segítséget kérnék gyári olvasólámpa bekötésre. Engem csak a lampa resze érdekel.  Akksirol probaltam, de az olvasó égőket nem tudtam kapcsolni, folyamatosan vilagitott.

 

590DSC_0900_tn.jpg

 

450DSC_0898_tn.jpg

 

1-es láb: MUT (1423) GY0.5; eredeti lámpa szürkéje
2-es láb: 15, F3.42, 5A, X1/10 (231); BK1; behúzott
3-as láb: --
4-es láb: --
5-ös láb: TEST, közösítve a 8-as lábbal
6-os láb: --
7-es láb: --
8-as láb: TEST (tető furat)
9-es láb: 30, F1.28, 5A, X1/76 (419); BK1; behúzott

  • Köszi! 2
Link to comment
Megosztás:

45 perce, jamies írta:

Sziasztok kepen melyik a 100k 1k es a 47k ellenallas? 

https://www.kephost.com/image/EVp9

Itt ki tudod keresni a színek alapján hogy az adott ellenállás mekkora:http://www.bsselektronika.hu/index.php?w=EQx1s9OlpK

A kép nem olyan minőségű hogy ez alapján meg tudjam mondani, de ha ott van előtted ez az akármi akkor neked mennie fog. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.