Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
1 órával ezelőtt, zotya975 írta:

Ezt így nem lehet kijelenteni, nem minden van biztosítékkel védve az autóban például az önindító-akku-generátor közötti kapcsolat sem. Aztán meg nem csak a rövidzárlat tud kigyulladni  hanem egy kontakthibás kapcsolat-csati-kötés   is, amikor a nagy ellenállás miatt melegszik a kötés, és amig nem éri el az áramerősség azt az értéket hogy a bizti kiolvadjon szépen füstölni fog. 

Még szép, hogy a néha 100 Amper feletti önindítós áramproblemára nem igazán megoldható a biztosítékos megoldás. De talán az egész autóban AZ az egyetlen ilyen megoldás van. A többi cuccon mindenütt van védelem.

Elküldve
16 órája, L.Fazakas írta:

Nekem van mind a kettő, s ráadásul még ki is tudnám mérni, de valójában arra gondoltam - hátha akadna itt valaki a fórumon , aki mindezt már megcsinálta (vagy megcsináltatta), s tudna reá adni ötletet vagy jótanácsot.
Ha ez nem jön össze, attól én még meg fogom oldani, ám arra gondoltam, egy kissé talán egyszerűbb, ha akad rá egy már "gyakorlott".

 

Azért bátorkodtam neked anno írni és segíteni mert én megcsináltam és pont oda építettem be. De hogy ne kelljen mérned semmit, és ha nem felejtem el holnap megnézem neked honnan kell pontosan leszedni a kapcsolt +12V-ot!

Elküldve (edited)
7 órája, kobraCode írta:

Azért bátorkodtam Neked anno írni és segíteni mert én megcsináltam és pont oda építettem be. De hogy ne kelljen mérned semmit, és ha nem felejtem el holnap megnézem neked honnan kell pontosan leszedni a kapcsolt +12V-ot!

Előre is köszönöm szépen.
Ez az igazi segítő beszéd. Mások bezzeg - osszák itt nekem az észt /a nem segíteni akarók/, hogy inkább "lámpázzak és multiméterezzek".  Mert ha a drótot rossz helyre kötöm be, akár fel is gyulladhat az autóm. Ajajj!
Én valójában nem azt kérdeztem tőlük, de ők CSAK arra válaszoltak.
Ami engem valójában nem érdekel.

Módosítva : L.Fazakas
Elküldve
5 órája, L.Fazakas írta:

Én valójában nem azt kérdeztem tőlük, de ők CSAK arra válaszoltak.
Ami engem valójában nem érdekel.

Tiszta déjà vu érzésem van, nem is tudom ki szokta ezt csinálni ebben a fórumban...

Elküldve
52 perce, nzozz írta:

Tiszta déjà vu érzésem van, nem is tudom ki szokta ezt csinálni ebben a fórumban...

Már régebben írtam - akit nem érdekel, az ne olvassa a nevem alatt futó bejegyzéseket. Én sem vagyok arra kíváncsi, amikor itt a sok okos mind arról értekezik, hogy csakis a mittudomén fontos mindenféle bizottságok által minősített és hitelesített autósrelé lehet a frankó - mintha egy autóban (ha már egyszer belefér) nem tökre mindegy lenne.
Meg persze még - az ilyen-olyan ablaktörlők ... és a többiek.
Én meg ha azt írom, hogy az ablaktörlő karját minek folyton kicserélni, (az én opelemen például egy Ford kocsi törlőkarja van) - hiszen bőven elég lenne sokkal olcsóbban csak az általában "fogyóeszköz" törlőgumit - hát egyből kapok hideget-meleget ...

Én mindig azt hittem, az ilyen jellegű autósfórumnak az lenne a funkciója, hogy az egymás autós bajain - és ahol csak tudunk - segítünk. Az opelmuhely.com című weblap mindezt talán egy kissé lelkesebben csinálja.

Elküldve (edited)
40 perce, L.Fazakas írta:

Már régebben írtam - akit nem érdekel, az ne olvassa a nevem alatt futó bejegyzéseket. Én sem vagyok arra kíváncsi, amikor itt a sok okos mind arról értekezik, hogy csakis a mittudomén fontos mindenféle bizottságok által minősített és hitelesített autósrelé lehet a frankó - mintha egy autóban (ha már egyszer belefér) nem tökre mindegy lenne.
Meg persze még - az ilyen-olyan ablaktörlők ... és a többiek.
Én meg ha azt írom, hogy az ablaktörlő karját minek folyton kicserélni, (az én opelemen például egy Ford kocsi törlőkarja van) - hiszen bőven elég lenne sokkal olcsóbban csak az általában "fogyóeszköz" törlőgumit - hát egyből kapok hideget-meleget ...

Én mindig azt hittem, az ilyen jellegű autósfórumnak az lenne a funkciója, hogy az egymás autós bajain - és ahol csak tudunk - segítünk. Az opelmuhely.com című weblap mindezt talán egy kissé lelkesebben csinálja.

Sokan örülnénk, ha a továbbiakban ott osztanád az észt!

Módosítva : gezoli
Elküldve
4 perce, gezoli írta:

Sokan örülnék, ha a továbbiakban ott osztanád az észt!

Szoktam ott is!  De a hobbielektronika.hu-n szintén. De ott talán kissé fogékonyabb a közönség, és nem ennyire kekeckedős ....

Elküldve
1 óra, gyurigyerek írta:

Sziasztok,

Tudja valaki, hogy a tolató lámpa hányas biztosítékra van kötve? Illetve hol találok magyar nyelvű biztosíték tábla kiosztást?

Motor típus? mert több fajta ki osztás van,kocsiktól függően.

Elküldve
On ‎2014‎.‎03‎.‎18‎. at 9:33, merenyi85 írta:

 

Én már megcsináltam azt amit tervezgetsz…

 

A tükröt egyszerű leszedni! A tetőkárpit és a tükörtalp közé benyúlsz egy újjal, ha a tetőkárpit felől van a körmöd, az ujjbegyeddel érezni fogsz egy kis fém pöcköt. Azt megnyomva könnyedén le tudod csúsztatni a tükör talpát a szélvédőre felragasztott tükörlábról. A szélvédő vonalában csúsztasd lefelé a síntől!

 

Az általad említett GM GENTEX tükörnek kicsit más a talpa, de a szélvédőre ragasztott tükörtalp teljesen megegyezik, ezért gond nélkül ráhelyezhető!

 

Nagyon szeretem ezt a tükröt, az eltérő tükörtalp miatt kicsit lejjebb (kb. 1 cm) kerül maga a tükörlap. Nekem ez tökéletesebb tükörképet ad a mögöttes forgalomról, mivel a magassági adottságaim miatt a gyári tükör képe közel volt a tető vonalához. Úgy is láttam, de így jobb az eredmény. A működése kifogástalan, 5-6 másodpercig tart a sötétedési folyamat, ami teljesen egyenletes.

 

Az aljában van egy gyári LED, amely automatikusan felkapcsol sötétben és sejtelmes fénnyel megvilágítja a váltó környékét.

 

Az általában hozzá kapható talpburkolatok bazinagyok, mivel a legtöbb esőérzékelős autóról való. Létezik ,,kis” burkolat is, de én bontottan nem találtam. Az opelt megkérdezve azt a választ kaptam, hogy már nem gyártják / forgalmazzák. Itt a fórumon tanácsolták a Cromax-ot, megkerestem őket, szintén azt válaszolták, hogy már nem gyártják / forgalmazzák, de nekik még van egyetlen egy darab a raktáron. Azt megvettem! Igaz erre még elment plusz 5.000 Ft-om (burkolat + futár + Autóüveg centrumban lefóliáztattam azt a kis darabot ami a burkolat alá esik így kívülről nem látni be a kis tálkába)

 

Néhány Kép:

 

http://kepfeltoltes.hu/view/140107/P1040443_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

http://kepfeltoltes.hu/view/140318/P1040484_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

http://kepfeltoltes.hu/view/140318/P1040485_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

http://kepfeltoltes.hu/view/140318/P1040486_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

http://kepfeltoltes.hu/view/140318/P1040487_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

http://kepfeltoltes.hu/140318/P1040488_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

http://kepfeltoltes.hu/view/140318/P1040489_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

http://kepfeltoltes.hu/view/140318/P1040490_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

http://kepfeltoltes.hu/view/140318/P1040491_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

http://kepfeltoltes.hu/view/140318/P1040493_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Szia!

Most szereztem be egy GM Gentex tükröt, bekötésben tudsz segíteni?

Nagyon köszönöm.

 

Üdv:

Pisti

Elküldve
On 2017. 10. 15. at 6:39, L.Fazakas írta:

Előre is köszönöm szépen.
Ez az igazi segítő beszéd. Mások bezzeg - osszák itt nekem az észt /a nem segíteni akarók/, hogy inkább "lámpázzak és multiméterezzek".  Mert ha a drótot rossz helyre kötöm be, akár fel is gyulladhat az autóm. Ajajj!
Én valójában nem azt kérdeztem tőlük, de ők CSAK arra válaszoltak.
Ami engem valójában nem érdekel.

Megnéztem, nem a relére hanem a kék biztosíték kimenő lábára kötöttem rá anno:

ut5tf8yxkk6iuqwcqs6p.jpg

Elküldve
6 órája, kobraCode írta:

Megnéztem, nem a relére hanem a kék biztosíték kimenő lábára kötöttem rá anno:

ut5tf8yxkk6iuqwcqs6p.jpg

Tehát a piros-fekete színű drótra?
Köszi szépen!
Én elsőre a vastag pirossal próbálkoztam (az lenne a biztosíték másik lába), de ott a gyújtás levétele után még jó darabig jelen van a +12 volt. Kb. 3 mp-ig. Ami persze valójában nem igazán túl zavaró, de mégis eléggé érdekes!
Mintha valahol egy elektrolit kondenzátor még kissé "eltartalékolná a tudományát" - aztán meg szép lassan kisül ...

Elküldve
1 órával ezelőtt, L.Fazakas írta:

Tehát a piros-fekete színű drótra?
Köszi szépen!
Én elsőre a vastag pirossal próbálkoztam (az lenne a biztosíték másik lába), de ott a gyújtás levétele után még jó darabig jelen van a +12 volt. Kb. 3 mp-ig. Ami persze valójában nem igazán túl zavaró, de mégis eléggé érdekes!
Mintha valahol egy elektrolit kondenzátor még kissé "eltartalékolná a tudományát" - aztán meg szép lassan kisül ...

Igen, a piros-feketére. Itt is meglesz még pár másodpercig gyújtás levétel után a +12V!

Elküldve (edited)
10 órája, kobraCode írta:

Igen, a piros-feketére. Itt is meglesz még pár másodpercig gyújtás levétel után a +12V!

Gondoltam - miután a biztosíték benne egy rövidzár. (így mindkét lábán jelen van a delej)

De ha mondjuk - kivenném azt a biztosítékot - na akkor mi van? Egyből hibát jelezne a műszerfal?
Mivel rögtön kitudódik - már eleve honnan jön a gyújtás, s mi nem működik nélküle? Ha az AC, akkor azt rögtön visszajelzi valami.

Van ugyan egy csomó elektronikai kapcsolási rajzom az Opelekre, de - ahány autó, annyiféle varia. Egyszerűen és magyarul mondva - mind csak értelmezhetetlen rajzhalmaz. (amiben persze - és sajnos - alkalmazott huzalszínek nem igazán vannak.) Csak a Bosch számozás - itt-ott.

Módosítva : L.Fazakas
Elküldve (edited)
On 2017. 10. 16. at 20:56, kobraCode írta:

Igen, a piros-feketére. Itt is meglesz még pár másodpercig gyújtás levétel után a +12V!

Megfogadtam a jótanácsot és én is arra kötöttem rá. Így nekem mától máris így néz ki a dolog.
Ha beindítom az autót, rögtön felgyúlik a LED fény (és persze végig égve van).
Ha azonban ráadom a hagyományos világítást (helyzetjelző, tompított fény, stb.) - akkor egyből elalszik. Az egészet egy relén keresztül, és biztosítékkal védetten - (mert az ördög nem alszik.) a motortérben - az AC-s relé gyári dobozában.
https://www.kepfeltolto.com/kep/nappali-feny-kinezete

Módosítva : L.Fazakas
Elküldve (edited)
On 2017. 10. 14. at 21:43, Nferry írta:

Kb. mennyibe kerül egy ilyen "átalakítás" ?

A X.,Jegenye u.-ban 29000Ft-ba kerül a teljes beszerelés, ECU programozással. Kb. 3 óra alatt elkészül, ha kérsz előre időpontot. Mert nem elég csak bekötni, engedélyezni is kell az ECU-ban a tempomatot.(opeltempomat.hu)

Módosítva : danielgrande
Elküldve
5 órája, danielgrande írta:

A X.,Jegenye u.-ban 29000Ft-ba kerül a teljes beszerelés, ECU programozással. Kb. 3 óra alatt elkészül, ha kérsz előre időpontot. Mert nem elég csak bekötni, engedélyezni is kell az ECU-ban a tempomatot.(opeltempomat.hu)

Nekem 15-ből meg volt programozással.

Elküldve

Sziasztok.

Van valakinek tapasztalata Kenwood fejegységhez multilead és adapter bekötéshez (kormányvezérlő)? Elég az, ami gyári leírásban van vagy lehet valami buktató és inkább szereltessem be szerelővel házi mutyi helyett?

Köszi a válaszokat előre is!

Elküldve

Adott egy Classic II Astra 1.4 XEP, ebbe menne utólag 1-2 dolog, mert kezd zavarni  motorteres mocsok, egy kicsit a hang és belül pár apróság:

Első körben: alsó motorburkolatból ez is felmegy? Íme. Elvben 8 csavar és 8 patent kell, ilyen meg ilyen.

Második: felső burkolatból ez jó? Erről van szó

Harmadik: kellene kapcsolható első lámpa és hátsó sorba is egy pilács. Elsőre 2 cuccot találtam: 1 és 2. Hátulra pedig ilyet. Ezekből melyiket célozzam be?

Negyedik pedig pilácsos kapaszkodó: ilyet

Mindegyik jó vagy valamiben tévedek?

Elküldve
9 órája, Kukacka írta:

Adott egy Classic II Astra 1.4 XEP, ebbe menne utólag 1-2 dolog, mert kezd zavarni  motorteres mocsok, egy kicsit a hang és belül pár apróság:

Első körben: alsó motorburkolatból ez is felmegy? Íme. Elvben 8 csavar és 8 patent kell, ilyen meg ilyen.

Második: felső burkolatból ez jó? Erről van szó

Harmadik: kellene kapcsolható első lámpa és hátsó sorba is egy pilács. Elsőre 2 cuccot találtam: 1 és 2. Hátulra pedig ilyet. Ezekből melyiket célozzam be?

Negyedik pedig pilácsos kapaszkodó: ilyet

Mindegyik jó vagy valamiben tévedek?

Ez való hozzá

1htsme2ub1x1rwshfsfa.jpg

  +4DB szegecs anya +csavar.

Utastérlámpa mind kettő jó nekem az 1 van hozzá való vezetéket ki kell építeni,ha veszel csatlakozóval kérd.
Hátra a 4-es jó szintén ki kell építeni a vezetéket.ez a kis kiegészítés kb 40000ft ha te csinálod.

Ha érdekel a beszerelés menete egy email cím privátban.:-)

 

 

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.