Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

On 2017. 10. 05. at 15:29, Krajcso írta:

Szia!

Átnézegettem a kapcsolási rajzot, de az izzó és a kapcsoló is a Multitimerbe van bekötve, így szerintem szoftveres különbség lehet az eltérő kivitelek között. 

És van bármilyen módja hogy szoftveresen lehessen babrálni a multitimert hogy élő lehessen csalni ezt a dolgot belőle? Akár tech2vel?

Link to comment
Megosztás:

On 10/8/2017 at 1:08 AM, Qpack said:

temp.jpg

X16XEL bowdenes tempomattal természetesen utólagos gyári szettel, a visszajelző led is be lett forrasztva a műszerfalba és be is lett kötve a mozgató motorról..teljesen korrekten működik! Immáron kb 8éve...

Hogyan forrasztottad be? Erről van valami leírás? Én szeretném lassan beszerelni a tempomatot. Kuplungkapcsolót mi alapján rendeljek? Z18XE.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Kispotter írta:

Sziasztok! 
Lenen egy ismerősöm akinek G astrája van és fejegységet szeretne benne cserélni. Fontos lenne, hogy megmaradjon a kormányról vezérlése. Tudom kell hozzá interface a rádió gyártójától. Kérdés ezt az interfacet tudja már minden mai fejegység?

Ezekhez a márkákhoz egész biztosan létezik interface, a márkán belül meg az a követelmény hogy a választott fejegység alkalmas legyen a vezetékes (nem infrás!) távirányíthatóságra, magyarul legyen a hátulján "remote" feliratú vezeték vagy csatlakozó.

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 10. 03. at 16:08, kobraCode írta:

Úgy emlékszem a biztosítékos az AC-relé.

Igen leállítás után tartja nálam is pár másodpercig, de engem nem zavar, megszoktam már.

A biztosítékos relénél a biztosítéknak melyik lába?
Nálam például megy oda hozzá egy vastag piros, meg egy vastag piros-fekete huzal. Melyik lenne közöttük simán csak a kapcsolt +12V?
Ami persze - a motor járásakor végig tartja a feszültséget ... Ha meg leállítom, (és leveszem a gyújtást) - akkor megszűnik.

59a8551ad4a8bc54efe9dbe0efab8b2f.jpg

Módosítva : L.Fazakas
Link to comment
Megosztás:

11 perce, L.Fazakas írta:

A biztosítékos relénél a biztosítéknak melyik lába?
Nálam például megy oda hozzá egy vastag piros, meg egy vastag piros-fekete huzal. Melyik lenne közöttük a simán csak +12V?
Ami persze - a motor járásakor végig tartja a feszültséget ... Ha meg leállítom, (és leveszem a gyújtást) - akkor megszűnik.

 

Általánosságban a piros a kapcsolt táp, a fekete az állandó, de azért jobb ha méregetsz, vagy próba lámpázol.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, L.Fazakas írta:

A biztosítékos relénél a biztosítéknak melyik lába?
Nálam például megy oda hozzá egy vastag piros, meg egy vastag piros-fekete huzal. Melyik lenne közöttük a simán csak +12V?
Ami persze - a motor járásakor végig tartja a feszültséget ... Ha meg leállítom, (és leveszem a gyújtást) - akkor megszűnik.

59a8551ad4a8bc54efe9dbe0efab8b2f.jpg

 

1 óra, zotya975 írta:

Általánosságban a piros a kapcsolt táp, a fekete az állandó, de azért jobb ha méregetsz, vagy próba lámpázol.

Sajnos fejből nem emlékszem rá. De ahogy Zotya mondja, próba lámpa vagy multiméterrel kb 5 másodperc alatt ki lehet mérni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 

Olvasgattam az utólagos tempomat beépítésről. Megvettem a kuplung kapcsolót és a tempomatos irányjelző kart. Elkezdtem nézelődni a csatlakozók és a kábelek iránt. Elég nehezen férek el ebben a kocsiban :), de annyit kiderítettem, hogy a fékpedál kapcsoló az négy vezetékes. Kicsit megörültem, viszont a kuplungpedál kapcsoló vezetékét nem nagyon találom, a kormány burkolatot is lebontottam és az indexkarét sem találtam :(

Ez a lebontott kormányburkolat alatt, a kormány tengelye alatti rész. Volt egy szürke kábelrendező szerűség, de abban sem találtam. Ennél jobban el van dugva? Vagy itt kellett volna lennie?

Bontott kormány

Köszi!

Tibus

 

Módosítva : Tibus
Link to comment
Megosztás:

4 órája, Tibus írta:

Sziasztok! 

Olvasgattam az utólagos tempomat beépítésről. Megvettem a kuplung kapcsolót és a tempomatos irányjelző kart. Elkezdtem nézelődni a csatlakozók és a kábelek iránt. Elég nehezen férek el ebben a kocsiban :), de annyit kiderítettem, hogy a fékpedál kapcsoló az négy vezetékes. Kicsit megörültem, viszont a kuplungpedál kapcsoló vezetékét nem nagyon találom, a kormány burkolatot is lebontottam és az indexkarét sem találtam :(

Ez a lebontott kormányburkolat alatt, a kormány tengelye alatti rész. Volt egy szürke kábelrendező szerűség, de abban sem találtam. Ennél jobban el van dugva? Vagy itt kellett volna lennie?

Bontott kormány

Köszi!

Tibus

 

Ha ott nem találtad akkor be kell húzni a vezetékeket. A kuplungkapcsoló vezetékét (csatiját) a bal lábnál lévő műanyag kárpit mögé szokták elrejteni. Ha ezt sem találod akkor ezt is be kell húzni!

Link to comment
Megosztás:

3 hours ago, gezoli said:

Ha ott nem találtad akkor be kell húzni a vezetékeket. A kuplungkapcsoló vezetékét (csatiját) a bal lábnál lévő műanyag kárpit mögé szokták elrejteni. Ha ezt sem találod akkor ezt is be kell húzni!

Óóó :( Pedig mennyivel egyszerűbb lett volna. Ezekhez honnan lehetne csatlakozót szerezni? Jó lenne valami gyári-szerű megoldás. A neten kerestem egy csomót, de gondolom ezek valami Opel specifikus csatlakozók. Bontóban érdemes próbálkozni?

Még a kuplung vezetékkel küzdök majd egyet, köszönöm szépen!

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 10. 10. at 18:19, zotya975 írta:

Általánosságban a piros a kapcsolt táp, a fekete az állandó, de azért jobb ha méregetsz, vagy próba lámpázol.

Úgy nagy általánosságban - ha műszerrel simán rámérek - akkor mind a két szálon ott van ám a +12V!
Ha meg kiveszem a biztosítékot, akkor valami egyből nem kap áramot - és akkor tényleg csak egyik lesz a kettőből a nyerő.
A biztosíték hiánya viszont egyből bejelentkezik, mint valami hiba (gondolom - hiszen azzal az AC pumpa nem kap semmiféle tápot)
A Bosch számozás mellett a vezetékek színeire nem lehetne valahol rátalálni? Mert minden bizonnyal az is jelez valamit. Talán nem véletlenül használnak az autókban mindenféle színes drótokat.

És akkor ide a vicc - a régi Skodámban egyszer keresgéltem egy vezetéket, lehúztam hát a védőt a kábelkorbácsról - és benne mindegyik drót sárga volt!  HAHA!
Nesze nektek autóvillamosság szerelők!

Módosítva : L.Fazakas
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Tibus írta:

Óóó :( Pedig mennyivel egyszerűbb lett volna. Ezekhez honnan lehetne csatlakozót szerezni? Jó lenne valami gyári-szerű megoldás. A neten kerestem egy csomót, de gondolom ezek valami Opel specifikus csatlakozók. Bontóban érdemes próbálkozni?

Még a kuplung vezetékkel küzdök majd egyet, köszönöm szépen!

NEm ördöngős dolog, van egy gumidugó ott szépen be lehet húzni a hiányzó vezetékeket, a ECU csatlakozónál ha bent van a tüske, ( a vezeték is ott lesz) akkor csak arra kell ráforrasztani. Én is úgy jártam, hogy az utastérben nem volt meg a kormánykapcsoló vezetéke, viszont az ECU-nál már be volt kötve. Általában a tűzfalon átvezető nagy csatlakozóba lenne egyszerűbb betenni, de ahhoz szerintem még annyira sem férsz hozzá.....

Link to comment
Megosztás:

10 órája, gezoli írta:

Ha ott nem találtad akkor be kell húzni a vezetékeket. A kuplungkapcsoló vezetékét (csatiját) a bal lábnál lévő műanyag kárpit mögé szokták elrejteni. Ha ezt sem találod akkor ezt is be kell húzni!

...vagy még jobban el van dugva. Nekem pl. a kormánykapcsoló vezetéke a felső kormányburkolat alatt volt, félig bedugva az óracsoport alá, a kuplungkapcsoló meg egészen fent a karosszéria vezetékkötegben, könyékig fel kellett nyúlni hozzá az A-oszlopba mire előkerült. 

Link to comment
Megosztás:

2 hours ago, tgabika76 said:

...vagy még jobban el van dugva. Nekem pl. a kormánykapcsoló vezetéke a felső kormányburkolat alatt volt, félig bedugva az óracsoport alá, a kuplungkapcsoló meg egészen fent a karosszéria vezetékkötegben, könyékig fel kellett nyúlni hozzá az A-oszlopba mire előkerült. 

Igen, azt olvastam, hogy te hol találtad meg :) És kézzel érezted meg a kuplung csatlakozót? Most adtál egy kis reményt, akkor kiszedem az óracsoportot is, hátha jobban látni.

Esetleg nem lehet ellenőrizni, biztosra menni, hogy be van-e vezetékelve? Pl. ha megnézem a motortérben, hogy a megadott pinek be vannak-e drótozva?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Tanácsot kérek! Rendeltem jófogásról "gyári astra g könyöklőt", de nem fér be. Se szélességbe, se magasságba, mert eléri a kéziféket, és a műanyag kárpitot. Állítolag G astraba, és Zafira A-ba való. A vasalaton a csavarok, jó helyen vannak, de buta szögbe áll. Az ülés oldalán is megvannak a furatok, jó pozícióba. Tanács?

Köszönöm

293Opel_g_astra_a_zafira_.jpg

 

20222471418_1849028228459.jpg

Módosítva : g.peter23
Link to comment
Megosztás:

On 2017. 10. 11. at 19:57, g.peter23 írta:

Üdv!

Tanácsot kérek! Rendeltem jófogásról "gyári astra g könyöklőt", de nem fér be. Se szélességbe, se magasságba, mert eléri a kéziféket, és a műanyag kárpitot. Állítolag G astraba, és Zafira A-ba való. A vasalaton a csavarok, jó helyen vannak, de buta szögbe áll. Az ülés oldalán is megvannak a furatok, jó pozícióba. Tanács?

Köszönöm

293Opel_g_astra_a_zafira_.jpg

 

20222471418_1849028228459.jpg

Nem tudom, mennyiért vetted - (de nem is igazán érdekel) - viszont lehet venni a Cromaxnál - német utángyártottat - Opel Astrába.

Német utángyártott
 
 -  lista ár: 42 653 Ft   webshop ár: 30 710 Ft    Clubtag ár: 29 004 Ft    szállítás 9 munkanap
Link to comment
Megosztás:

Az elektromos beépítés kérdésem még mindig áll. A motortérben a gyújtás ráadásakor megjelenő 12V az AC relé biztositékjának melyik lábán kell megjelenjen? Két szál drót megy reá - egy vastag piros, és egy kissé vékonyabb piros-fekete (a kék dologra). Melyik hát az igazi?

59a8551ad4a8bc54efe9dbe0efab8b2f.jpg

Link to comment
Megosztás:

1 óra, L.Fazakas írta:

Nem tudom, mennyiért vetted - (de nem is igazán érdekel) - viszont lehet venni a Cromaxnál - német utángyártottat - Opel Astrába.

Német utángyártott
 
 -  lista ár: 42 653 Ft   webshop ár: 30 710 Ft    Clubtag ár: 29 004 Ft    szállítás 9 munkanap

Ő pedig nem ezt kérdezte!

Módosítva : gezoli
  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

6 órája, L.Fazakas írta:

Az elektromos beépítés kérdésem még mindig áll. A motortérben a gyújtás ráadásakor megjelenő 12V az AC relé biztositékjának melyik lábán kell megjelenjen? Két szál drót megy reá - egy vastag piros, és egy kissé vékonyabb piros-fekete (a kék dologra). Melyik hát az igazi?

59a8551ad4a8bc54efe9dbe0efab8b2f.jpg

Ha egy multiméterrel vagy próbalámpával nem tudod kimérni inkább neki se állj!!! Vidd el olyan emberhez aki ért hozzá mert a végén még egy elektromos zárlat miatt leégeted az autódat. 

Link to comment
Megosztás:

13 órája, gezoli írta:

Ő pedig nem ezt kérdezte!

Tényleg nem!
Vett valahonnan (Jófogás) egy használtat, aztán - ez a baja, meg az a baja - miközben pedig állítólag Opel Astra G-ként vette.
Ha annyira nem jó, én a lehetőségét egy valóban jóra ajánlottam neki. Már ez is baj?
Csak hogy beleszólhass? Kibicnek semmi se drága?

Ha nem fér be, meg hozzá is ér ehhez - ahhoz, akkor tényleg "jó fogás" lett belőle.
Sajna nem ismerem a lehetőségét annak, ha valóban nem fér be, még mit lehet még tenni? De akkor az nem Opel Astrába való.
Persze lehet a tartószerkezet karján némiképpen rövidíteni, de inkább látni kéne. Én még sose láttam egyetlen Opelben se könyöktámaszt. Pedig - magához a jótanácshoz kellene végre látni egy valójában eredetit.

Módosítva : L.Fazakas
Link to comment
Megosztás:

20 órája, kobraCode írta:

Ha egy multiméterrel vagy próbalámpával nem tudod kimérni inkább neki se állj!!! Vidd el olyan emberhez aki ért hozzá mert a végén még egy elektromos zárlat miatt leégeted az autódat. 

Nekem van mind a kettő, s ráadásul még ki is tudnám mérni, de valójában arra gondoltam - hátha akadna itt valaki a fórumon , aki mindezt már megcsinálta (vagy megcsináltatta), s tudna reá adni ötletet vagy jótanácsot.
Ha ez nem jön össze, attól én még meg fogom oldani, ám arra gondoltam, egy kissé talán egyszerűbb, ha akad rá egy már "gyakorlott".

Attól az autó még nem fog leégni, hogy neadjisten ide-oda félrekötöm, legfeljebb a biztositékát tolja le. (ami azért is van benne, nem?)
Már írtam róla itt régebben, hogy a régi 105S Skodámba hogyan adoptáltam bele az 1300-as Dacia ablaktörlő ütemvezérlőjét,
és a még régebbi S100-asomba pl. az NDK gyártású ablakmosó cuccot (olyan volt a Wartburgokban, Moszkvicsokban, stb.).
A PB gáz-adagoló elektronikus vezérléséről - mindkét kocsinál - nem is igazán beszélve arról, hogy hogyan kötöttem be. És soha egyik autóm sem égett le, de még csak nem is robbant soha fel.

Módosítva : L.Fazakas
Link to comment
Megosztás:

3 órája, L.Fazakas írta:

Nekem van mind a kettő, s ráadásul még ki is tudnám mérni, de valójában arra gondoltam - hátha akadna itt valaki a fórumon , aki mindezt már megcsinálta (vagy megcsináltatta), s tudna reá adni ötletet vagy jótanácsot.
Ha ez nem jön össze, attól én még meg fogom oldani, ám arra gondoltam, egy kissé talán egyszerűbb, ha akad rá egy már "gyakorlott".

Attól az autó még nem fog leégni, hogy neadjisten ide-oda félrekötöm, legfeljebb a biztositékát tolja le. (ami azért is van benne, nem?)
Már írtam róla itt régebben, hogy a régi 105S Skodámba hogyan adoptáltam bele az 1300-as Dacia ablaktörlő ütemvezérlőjét,
és a még régebbi S100-asomba pl. az NDK-s ablakmosó cuccot. A PB gáz-adagoló elektronikus vezérléséről - mindkét kocsinál - nem is igazán beszélve.
Soha egyik autóm nem égett le, de még csak nem is robbant soha fel.

Ezt így nem lehet kijelenteni, nem minden van biztosítékkel védve az autóban például az önindító-akku-generátor közötti kapcsolat sem. Aztán meg nem csak a rövidzárlat tud kigyulladni  hanem egy kontakthibás kapcsolat-csati-kötés   is, amikor a nagy ellenállás miatt melegszik a kötés, és amig nem éri el az áramerősség azt az értéket hogy a bizti kiolvadjon szépen füstölni fog. 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.