Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Sziasztok!

Szeretnék kérni egy kis segítséget. Még télen vettem egy B Omega intervallumos ablaktörlő kapcsolót relével együtt. Tegnap szépen el is készítettem a leírás alapján a kábeleket.

Minden klappolna, de...fent a karnál sajnos nem jó megoldás amit gondoltam, miszerint késes leágaztatóval oldom meg a dolgot. Itt muszáj leszek forrasztani. Ez eddig stimm.

Bal lent kiszedtem a kis fiókot, majd régi relé ki...mindennek szépen meg van a helye egy kivételével. Ez pedig a test. Elvileg a biztitábla hátoldalán van a multitimer nevű szerkentyű aminek tuti van valahol egy csavarral ellátott testponja. Kicsavartam a két csavart, de sehogy nem tudom kihúzni a helyéről azt az átkozott biztosíték táblát. Egy leírásban láttam, hogy a jobb oldalán van valamilyen fekete bizgentyű :) na az meg se mozdul akár hogy húzogatom, nyomom a két oldalát.

Ha valaki elmagyarázza mi ennek a technikája azt megköszönném. Jól sejtem, hogy ott lesz majd egy testpont vagy hagyjam az egészet!? Elég hamar kiidegel a kocsi amikor szerelni kell valamit. :(

1.7 DTI Sedan 2003-as ha ez érdekes.

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

9 perce, morphin írta:

Sziasztok!

Szeretnék kérni egy kis segítséget. Még télen vettem egy B Omega intervallumos ablaktörlő kapcsolót relével együtt. Tegnap szépen el is készítettem a leírás alapján a kábeleket.

Minden klappolna, de...fent a karnál sajnos nem jó megoldás amit gondoltam, miszerint késes leágaztatóval oldom meg a dolgot. Itt muszáj leszek forrasztani. Ez eddig stimm.

Bal lent kiszedtem a kis fiókot, majd régi relé ki...mindennek szépen meg van a helye egy kivételével. Ez pedig a test. Elvileg a biztitábla hátoldalán van a multitimer nevű szerkentyű aminek tuti van valahol egy csavarral ellátott testponja. Kicsavartam a két csavart, de sehogy nem tudom kihúzni a helyéről azt az átkozott biztosíték táblát. Egy leírásban láttam, hogy a jobb oldalán van valamilyen fekete bizgentyű :) na az meg se mozdul akár hogy húzogatom, nyomom a két oldalát.

Ha valaki elmagyarázza mi ennek a technikája azt megköszönném. Jól sejtem, hogy ott lesz majd egy testpont vagy hagyjam az egészet!? Elég hamar kiidegel a kocsi amikor szerelni kell valamit. :(

1.7 DTI Sedan 2003-as ha ez érdekes.

Köszönöm!

Az óracsoport mögött van egy testpont, én oda kötöttem.

Link to comment
Megosztás:

6 órája, Atala írta:

Üdv.

Lesz lehetőségem oldalégzsákos üléseket szerezni. A kérdés az, hogy simán berakható azaz beköthető az oldallégzsák? Vagy kell vmi plusz vezérlő?

4 légzsákos vezérlő kell és az ajtóba is kell az üléslégzsák érzékelője.

Nekem is légzsákos ülés van benn, de nem foglalkoztam a bekötéssel. Az ülésfűtés miatt vettem meg.

Módosítva : gezoli
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Alsó motortakaró burkolattal kapcsolatban kinek van tapasztalata? Nekem hiányzik, és az ékszíj alá mindig lerakódik a kosz.... Cromaxnál találtam (talán) teljes burkolatot, illetve szíjtakarót. Mindkettő Astra G / Zafi A kompatibilis (Nekem Zafi van)
https://cromax.hu/karosszeria/karosszeriara_szerelt_reszek/motor_burkolat/motorter_also_burkolat_opel_astra_g_zafira_a_45106

https://cromax.hu/karosszeria/karosszeriara_szerelt_reszek/motor_burkolat_reszei/szijtakaro_burkolat_opel_astra_g_zafira_a_91883

Ez a kettő kiegészíti egymást, vagy függetlenül is jók az ékszíjtárcsa védelmére? Hol lehet kapni hozzá rögzítőket/patentszemeket? Cromaxnál nem találtam

Link to comment
Megosztás:

4 órája, Napalm írta:

Sziasztok!

Alsó motortakaró burkolattal kapcsolatban kinek van tapasztalata? Nekem hiányzik, és az ékszíj alá mindig lerakódik a kosz.... Cromaxnál találtam (talán) teljes burkolatot, illetve szíjtakarót. Mindkettő Astra G / Zafi A kompatibilis (Nekem Zafi van)
https://cromax.hu/karosszeria/karosszeriara_szerelt_reszek/motor_burkolat/motorter_also_burkolat_opel_astra_g_zafira_a_45106

https://cromax.hu/karosszeria/karosszeriara_szerelt_reszek/motor_burkolat_reszei/szijtakaro_burkolat_opel_astra_g_zafira_a_91883

Ez a kettő kiegészíti egymást, vagy függetlenül is jók az ékszíjtárcsa védelmére? Hol lehet kapni hozzá rögzítőket/patentszemeket? Cromaxnál nem találtam

A második van kifejezetten a generátor védelmére, de az alsó burkolat is jó dolog. Patent van hozzá ugyanitt: https://cromax.hu/karosszeria/karosszeriara_szerelt_reszek/sarvedo_dobbetet_rogzites/?kereso_modell=  Meg tudják mondani a boltban melyiket vidd hozzá.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

22 órája, morphin írta:

Még valami, sorry a dupla post miatt.

Fent az ablaktörlő kar csatlakozójánál a Fekete-Sárga kábelre kell kötni az egyik kábelt, igen ám de egy sarura két Fekete-Sárga kábel is megy...Elég az egyikhez hozzá forrasztani a kábelt vajon?

Nem. Illetve igen, de nem mindegy, melyikhez. Ha jól emlékszem, az egyik fekete-sárga kábelen gyújtás ráadásakor megjelenik az akkufeszültség, na az kell neked.

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 03. 22. at 15:13, zotya975 írta:

A második van kifejezetten a generátor védelmére, de az alsó burkolat is jó dolog. Patent van hozzá ugyanitt: https://cromax.hu/karosszeria/karosszeriara_szerelt_reszek/sarvedo_dobbetet_rogzites/?kereso_modell=  Meg tudják mondani a boltban melyiket vidd hozzá.

Köszi!

A nagy is védi vajon az alsó szíjkereket? Mert árban ugyanannyi a kettő, és ha az is védi, akkor inkább azt venném :) Ami Zafira alá behajoltam egyen sem volt... 

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 03. 21. at 22:28, Atala írta:

Üdv.

Lesz lehetőségem oldalégzsákos üléseket szerezni. A kérdés az, hogy simán berakható azaz beköthető az oldallégzsák? Vagy kell vmi plusz vezérlő?

simán csak az akksit a szerelés idejére ki kell kötni ha az elözö is légzsákos volt

 

 

Módosítva : astra
Link to comment
Megosztás:

On 2017. 03. 22. at 11:03, Napalm írta:

Sziasztok!

Alsó motortakaró burkolattal kapcsolatban kinek van tapasztalata? Nekem hiányzik, és az ékszíj alá mindig lerakódik a kosz.... Cromaxnál találtam (talán) teljes burkolatot, illetve szíjtakarót. Mindkettő Astra G / Zafi A kompatibilis (Nekem Zafi van)
https://cromax.hu/karosszeria/karosszeriara_szerelt_reszek/motor_burkolat/motorter_also_burkolat_opel_astra_g_zafira_a_45106

https://cromax.hu/karosszeria/karosszeriara_szerelt_reszek/motor_burkolat_reszei/szijtakaro_burkolat_opel_astra_g_zafira_a_91883

Ez a kettő kiegészíti egymást, vagy függetlenül is jók az ékszíjtárcsa védelmére? Hol lehet kapni hozzá rögzítőket/patentszemeket? Cromaxnál nem találtam

én miután leszakadt az olajfolyástol nem tettem vissza és nem hiányzik nincs se4mmi gond a hiányábol nekem.-

Link to comment
Megosztás:

36 perce, Napalm írta:

Köszi!

A nagy is védi vajon az alsó szíjkereket? Mert árban ugyanannyi a kettő, és ha az is védi, akkor inkább azt venném :) Ami Zafira alá behajoltam egyen sem volt... 

Hát alapból szerintem az oldalsó véd, mert a kerék veri be a generátorhoz-szíjhoz a vizet menet közben, de ha egy bazi nagy pocsolyába belemész tuti kap lentről is. Nekem csak oldalsó van, nagyobb pocsolyánál néha becsap a szíjhoz, utána látszik a motorháztetőn belülről. Szerintem elsősorban az oldalsót szereld fel, de ha megteheted vedd meg mindkettőt. Ha esetleg van olyan akinek csak alsó van, majd elmondja a tapasztalatát róla.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2017. 03. 22. at 20:24, tgabika76 írta:

Nem. Illetve igen, de nem mindegy, melyikhez. Ha jól emlékszem, az egyik fekete-sárga kábelen gyújtás ráadásakor megjelenik az akkufeszültség, na az kell neked.

Nos, másnap reggel lementem a garázsba forrasztó cumóval mindennel és készre szereltem mindent. Csak az egyikhez kötöttem és ezek szerint eltaláltam, mert működik rendesen a kar. A potméter is szépen szóval minden ok. 

Vagy mégsem? 

Lehet még akkor amikor ki-be szereltem a km órát és gyújtást adtam rá (óra nélkül) akkor kidobott két kódot. Viszont csak tegnap este tűnt fel amikor indítottam a kocsit és gyújtásnál bent maradt a hibakód lámpa. 

P1690 és P0381. Ha jól villogtattam ki és néztem utána akkor ezek egyike az izzítás visszajelző lámpa hiba/magasfesz hiba...a másik pedig a MIL azaz a motorhiba lámpa hiba. 

Végül is nincs baj akkor szerintem. Nem kellett volna óra nélkül gyújtást adni neki... 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, morphin írta:

Nos, másnap reggel lementem a garázsba forrasztó cumóval mindennel és készre szereltem mindent. Csak az egyikhez kötöttem és ezek szerint eltaláltam, mert működik rendesen a kar. A potméter is szépen szóval minden ok. 

Vagy mégsem? 

Lehet még akkor amikor ki-be szereltem a km órát és gyújtást adtam rá (óra nélkül) akkor kidobott két kódot. Viszont csak tegnap este tűnt fel amikor indítottam a kocsit és gyújtásnál bent maradt a hibakód lámpa. 

P1690 és P0381. Ha jól villogtattam ki és néztem utána akkor ezek egyike az izzítás visszajelző lámpa hiba/magasfesz hiba...a másik pedig a MIL azaz a motorhiba lámpa hiba. 

Végül is nincs baj akkor szerintem. Nem kellett volna óra nélkül gyújtást adni neki... 

5 hibátlan indítás után a hibalámpa törlődik, viszont az ECU-ból a hibát törölni kell.

Link to comment
Megosztás:

2 órája, gezoli írta:

5 hibátlan indítás után a hibalámpa törlődik, viszont az ECU-ból a hibát törölni kell.

Szia! 

Ez igaz arra is,ha a légtömegmérőre nincsen rádugva a csati,és próbaképpen beröffentem a mocit,és megyek egy rövidtávot az autóval? Miután visszadugtam 5 hibátlan indítás után kialszik akkor is a sárga tengeralattjáró?

Link to comment
Megosztás:

40 perce, bocs írta:

Szia! 

Ez igaz arra is,ha a légtömegmérőre nincsen rádugva a csati,és próbaképpen beröffentem a mocit,és megyek egy rövidtávot az autóval? Miután visszadugtam 5 hibátlan indítás után kialszik akkor is a sárga tengeralattjáró?

Pont így jártam én is! Valóban törlődik a hibajel. Lehúzva maradt a légtömegmérő csati.

Csak a légzsák hiba nem fog törlődni!

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 03. 23. at 20:07, zotya975 írta:

Hát alapból szerintem az oldalsó véd, mert a kerék veri be a generátorhoz-szíjhoz a vizet menet közben, de ha egy bazi nagy pocsolyába belemész tuti kap lentről is. Nekem csak oldalsó van, nagyobb pocsolyánál néha becsap a szíjhoz, utána látszik a motorháztetőn belülről. Szerintem elsősorban az oldalsót szereld fel, de ha megteheted vedd meg mindkettőt. Ha esetleg van olyan akinek csak alsó van, majd elmondja a tapasztalatát róla.

köszönöm :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

 

Tavaly nyáron vettem a verdát, már akkor sem működött az ABS, ESP, kilóméteróra. Azt már sikerült a fórum segítségével kiderítenem, hogy a hibát a bal első kerékcsapágyban lévő jeladó okozza.

Az őszi esők után vettem észre először, hogy "feltámad" jeladó és működik minden (ABS, ESP, kilóméteróra), megszűnnek a hibaikonok. Ez a jelenség azóta is fennáll esős idő után néhány napig. Most például egy hete esett utoljára, és még mindig működik.

Az a kérdésem, hogy a leírt jelenség a csapágyban lévő jeladó hibájára utal, vagy inkább a vezetékben van a hiba?

 

köszönöm

 

rpetya

Link to comment
Megosztás:

10 órája, rpetya írta:

Sziasztok,

 

Tavaly nyáron vettem a verdát, már akkor sem működött az ABS, ESP, kilóméteróra. Azt már sikerült a fórum segítségével kiderítenem, hogy a hibát a bal első kerékcsapágyban lévő jeladó okozza.

Az őszi esők után vettem észre először, hogy "feltámad" jeladó és működik minden (ABS, ESP, kilóméteróra), megszűnnek a hibaikonok. Ez a jelenség azóta is fennáll esős idő után néhány napig. Most például egy hete esett utoljára, és még mindig működik.

Az a kérdésem, hogy a leírt jelenség a csapágyban lévő jeladó hibájára utal, vagy inkább a vezetékben van a hiba?

 

köszönöm

 

rpetya

Mindenképpen azt ajánlom, hogy nézd meg a vezetéket, volt már korábban ilyen gond másnál is ha jól rémlik.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök Mindenkit!

Új Astra tulajként szeretném a közösség segítségét kérni.

Pár hete sikerült vásárolnunk egy astra g 1.4 twinportot, természetesen az astrákra jellemző kisebb gyerekbetegségekkel, mint pl. kiégett fűtéskonzol izzó, váltó és kézifék szoknya repedések és kiszakadt dudagomb.

Ezeket sikerült orvosolnom aránylag olcsón, házilag. Az autóban hiányzott a gyári rádió, helyette egy működésképtelen mp3-as fejegység volt, amit gyorsan el is távolítottam. A kormány multikormányos és ennek megfelelően ki is néztem egy pioneer fejegységet, amely távvezérlő bemenettel tudja fogadni a multikormányt (természetesen mikrokontrolleres multikormány adapterrel, mivel mások a vezérlő ellenállás értékek). A meglepetés akkor ért, amikor eltávolítottam a légzsákot a kormányról, hogy kicseréljem a légzsák burkolatot. A légzsák átvezető szalag nem multikormányos, de a gombsorok bent vannak a kormányban...szerintem kormányt cserélhettek.

A kérdésem az lenne, ha vásárolnék egy multikormányos légzsák átvezető szalagot és kicserélném, akkor mint a légzsák, mint a gombsor használható lenne, vagy van valamilyen technikai különbség a két verzió között. (Gondolok kábelkorbács bekötésre, hiányra, stb.)

Az autó 2007-es gyártmáynű Z14XEP motorkódú.

Laci

Módosítva : Laci73
Link to comment
Megosztás:

28 perce, Laci73 írta:

Üdvözlök Mindenkit!

Új Astra tulajként szeretném a közösség segítségét kérni.

Pár hete sikerült vásárolnunk egy astra g 1.4 twinportot, természetesen az astrákra jellemző kisebb gyerekbetegségekkel, mint pl. kiégett fűtéskonzol izzó, váltó és kézifék szoknya repedések és kiszakadt dudagomb.

Ezeket sikerült orvosolnom aránylag olcsón, házilag. Az autóban hiányzott a gyári rádió, helyette egy működésképtelen mp3-as fejegység volt, amit gyorsan el is távolítottam. A kormány multikormányos és ennek megfelelően ki is néztem egy pioneer fejegységet, amely távvezérlő bemenettel tudja fogadni a multikormányt (természetesen mikrokontrolleres multikormány adapterrel, mivel mások a vezérlő ellenállás értékek). A meglepetés akkor ért, amikor eltávolítottam a légzsákot a kormányról, hogy kicseréljem a légzsák burkolatot. A légzsák átvezető szalag nem multikormányos, de a gombsorok bent vannak a kormányban...szerintem kormányt cserélhettek.

A kérdésem az lenne, ha vásárolnék egy multikormányos légzsák átvezető szalagot és kicserélném, akkor mint a légzsák, mint a gombsor használható lenne, vagy van valamilyen technikai különbség a két verzió között. (Gondolok kábelkorbács bekötésre, hiányra, stb.)

Az autó 2007-es gyártmáynű Z14XEP motorkódú.

Laci

Hát elé necces. Azt tudnod kell, hogy az XEP-ek már Lengyelországban készültek lebutított verzióban. ez azt jelenti, hogy sok mindent kihagytak belőle amik még a német Astrákban benne voltak.

Én ugyanezt csináltam.Sima kormány helyett multis kormányt raktam be, természetesen a légzsák átvezetőt is cseréltem. Plug&play volt, tehát összedugtam és működött a kormány táv.

Nem tudom, hogy mi a helyzet a Te autóddal. Vajon a kábelkötegben benne van-e a kormánytáv vezetékei. Esetleg úgy tudod leellenőrizni, hogy megnézed az ISO csatiban benne vannak-e a csatlakozó pin-ek.

https://www.google.hu/search?q=opel++iso+csatlakozó&client=firefox-b&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjeqpz_0_nSAhUB3SwKHZqTAjYQsAQIJg&biw=1366&bih=604#imgdii=k_NaCTorr1ddhM:&imgrc=UnpkJBGYhoCgRM:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.