Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  On 2016. 12. 21. at 20:37, marton.csaba2 írta:

T Jasnó32!

"... ami még nem az ..."

Kivéve a Z14XEP motorral szerelteket.

Expand  

T marton.csaba2!

"...Jasnó32..." 

Janó32 lesz az... :-)

Csak a 1.4-es Twinport Can Bus rendszerű? Vagy az összes Twinport (pl Z16XEP)? Mindig tanul az ember... 

  • Like 2
Elküldve (edited)
  On 2016. 12. 21. at 20:37, marton.csaba2 írta:

T Jasnó32!

"... ami még nem az ..."

Kivéve a Z14XEP motorral szerelteket.

Expand  

"...Kivéve a Z14XEP motorral szerelteket..."

Csak tájékoztatásul!

Egyik G Astrában sincs CanBus!

Tévedni tetszik!

 

A CAN-Bus (Controller Area Network) egy számítógépes rendszer, amely az autó egyes funkcionális csoportjai közötti gyors információáramlást biztosítja. A jelzések továbbítása nem kábelek sokaságán keresztül valósul meg, hanem egy közös adatgyűjtő- és vezérlő egység koordinálja azokat. Ilyen jelzések például a gyújtás, az automata sebességváltó, a blokkolásgátló (ABS), vagy éppen a kipörgésgátló (ASR) működése. Miután az adatátvitel csak egyetlen kábelen keresztül történik, kevesebb elektromos csatlakozóra van szükség, ami közvetett módon csökkenti a meghibásodási lehetőségek számát. Nyomkövető készülékünk alkalmas arra, hogy a CANBus hálózatáról olvassa le az azon található (digitális formában kódolt) üzeneteket, és konvertálja hagyományos analóg jelekké.

Módosítva : gezoli
  • Like 2
Elküldve
  On 2016. 12. 22. at 6:10, gezoli írta:

"...Kivéve a Z14XEP motorral szerelteket..."

Csak tájékoztatásul!

Egyik G Astrában sincs CanBus!

Tévedni tetszik!

 

A CAN-Bus (Controller Area Network) egy számítógépes rendszer, amely az autó egyes funkcionális csoportjai közötti gyors információáramlást biztosítja. A jelzések továbbítása nem kábelek sokaságán keresztül valósul meg, hanem egy közös adatgyűjtő- és vezérlő egység koordinálja azokat. Ilyen jelzések például a gyújtás, az automata sebességváltó, a blokkolásgátló (ABS), vagy éppen a kipörgésgátló (ASR) működése. Miután az adatátvitel csak egyetlen kábelen keresztül történik, kevesebb elektromos csatlakozóra van szükség, ami közvetett módon csökkenti a meghibásodási lehetőségek számát. Nyomkövető készülékünk alkalmas arra, hogy a CANBus hálózatáról olvassa le az azon található (digitális formában kódolt) üzeneteket, és konvertálja hagyományos analóg jelekké.

Expand  

Engem (is?) meglepett hogy a G széria bármelyik modelljében lenne Can Bus rendszer, de mivel nekem nem Twinport autóm van így abba nem nagyon merek okoskodni/biztosat... Az persze tiszta, hogy a H generáció Z14XEP variánsa is Can Bus-os. 

  On 2016. 12. 22. at 6:15, gezoli írta:

Ne add meg magad ilyen gyorsan! :)

Expand  

De hát mégiscsak a szeretet ünnepe közeleg... :icon13:

Elküldve (edited)

Ismerős autóján (Z14XEP G Astra) nem világít a középkonzol, pl a fűtés, ventilátor, levegő terelő rész. Jól rémlik, hogy nem szükséges szétbontani az teljes középkonzolt Behr típusú fűtés esetén? (Neki pont Behr van). Mit szükséges szétkapni az izzócseréhez?

Módosítva : gedikart
Elküldve
  On 2016. 12. 24. at 12:23, presidentÁkos írta:

Nos, milyen akku márkát ajánlanátok ami nem túl drága de megbízható és nem fog kekeckedni?

Milyen különbséget tapasztalhatok ha egy 60-70 amperes helyett csak egy 50-55 öst veszek?

Expand  

Normál körülmények között semmit. Szélsőséges helyzetben mondjak ha -15fokban 10X állsz meg és indítasz egymás után pár kilométeren belül a kicsivel már lehet nem fog elindulni. Indító áram sem mindegy mekkora. 

  • Like 1
Elküldve
  On 2016. 12. 24. at 14:59, zotya975 írta:

Normál körülmények között semmit. Szélsőséges helyzetben mondjak ha -15fokban 10X állsz meg és indítasz egymás után pár kilométeren belül a kicsivel már lehet nem fog elindulni. Indító áram sem mindegy mekkora. 

Expand  

Hm.. itt télen nem ritka a -15, sőt a -25 se. Melyik márkákat ajánlotok és melyikeket nem? Az indítóáram mekkora kell legyen?

Elküldve (edited)
  On 2016. 12. 24. at 16:21, presidentÁkos írta:

Hm.. itt télen nem ritka a -15, sőt a -25 se. Melyik márkákat ajánlotok és melyikeket nem? Az indítóáram mekkora kell legyen?

Expand  

Min.55Ah,480-500A,Varta,Bosch stb.

Ennél talán fontosabb a mindenkori megfelelö töltöfeszültség megléte,enélkül a legjobb akksi is hamar feladja

Módosítva : csicsó
  • Like 1
Elküldve
  On 2016. 12. 24. at 18:55, kobraCode írta:

A nagy kapacitást fel is kell tudni tölteni, kell hozzá megfelelő méretű akku is ám! Gyári Ah mérettől nem nagyon érdemes feljebb eltérni.

Expand  

Szerintem mindegy mekkora a kapacitás a fogyasztó szívja lefelé az akkut, és ugyanaz a fogyasztó nem vesz fel nagyobb áramot a nagyobb akkuból. A feszültsége-ellenállása fix, így az áramfelvétele is. Elsősorban ugye az önindítóról ( izzításról dieselnél))van szó, mert ha már elindult a motor a generátor a fő táp. 

Elküldve

Szia kobraCode

A lenti extrákhoz, tudnál bővebb felvilágosítást adni? Esetleg ehhez is készültek leírások ?

CC led (by DV)

első ködlámpák

Insignia spriccni

hátsó ajtó nyitásérzékelő

DRL vezérlő (by DV) + visszajelző

Köszi szépen.

Dávid

Elküldve
  On 2016. 12. 27. at 20:30, Corky írta:

Szia kobraCode

A lenti extrákhoz, tudnál bővebb felvilágosítást adni? Esetleg ehhez is készültek leírások ?

CC led (by DV)

első ködlámpák

Insignia spriccni

hátsó ajtó nyitásérzékelő

DRL vezérlő (by DV) + visszajelző

Köszi szépen.

Dávid

Expand  

Szia!

Egy részéhez van leírásom, de nem mindenhez.

CC led II modult DarthVödör gyártotta nekem. Sajnos csak a visszajelző kiépítésében tudok segíteni a modul legyártásában nem.

Első ködlámpa beépítése semmi extra, itt a fórumon is fent van ha rákeresel, de ha kell tudok leírást küldeni.

Insignia spriccni se egy nagy mutatvány, bár leírásom nincs, de itt a fórumon ez is fent van illetve le tudom írni neked a menetét.

Hátsó ajtónyitás érzékelő szintén nem probléma, el tudom magyarázni.

DRL vezérlőről van leírásom, ez egyedi terveztetés DarthVödörrel.

Keress meg PÜ-ben, ott megtudjuk beszélni a többit.

Üdv.

Elküldve
  On 2016. 12. 24. at 18:31, zotya975 írta:

Szerintem az enyém sem fogja túlélni a telet, én ezt néztem ki: http://akkumulatorbank.hu/1/index.php?page=detail&id=EA770 Csak meg kell mérnem hogy befér-e.

Expand  

Zotya, ha még nem vetted meg amit kinéztél, szerintem keress egy másik márkát. Exide Excell-em van és 1 év után cellazárlatos lett. Szerencsére a 2 év garancia miatt kaptam egy újat. Pedig azért vettem, mert az előző példány 5 évig kibírta, és talán csak kifogtam egy gyári hibás példányt, de legközelebb mást fogok választani.

Elküldve
  On 2017. 01. 01. at 19:52, Krajcso írta:

Zotya, ha még nem vetted meg amit kinéztél, szerintem keress egy másik márkát. Exide Excell-em van és 1 év után cellazárlatos lett. Szerencsére a 2 év garancia miatt kaptam egy újat. Pedig azért vettem, mert az előző példány 5 évig kibírta, és talán csak kifogtam egy gyári hibás példányt, de legközelebb mást fogok választani.

Expand  

Még nem vettem meg, ma reggel -8fokban már azért hallani lehetett hogy nehezen tekert igaz nem nyomtam ki a kupkungot csak behajoltam az ajtón indítani. De még működik. Ami most van, az idén lesz 7 éves.

Elküldve

Sziasztok,

Valaki már szerelt be a hátsó ülések felé a plafonra olvasólámpát?

Ha igen, akkor hogyan és miféle lámpát?

 

Köszönöm előre is.

Elküldve (edited)
  On 2017. 01. 01. at 19:52, Krajcso írta:

Zotya, ha még nem vetted meg amit kinéztél, szerintem keress egy másik márkát. Exide Excell-em van és 1 év után cellazárlatos lett. Szerencsére a 2 év garancia miatt kaptam egy újat. Pedig azért vettem, mert az előző példány 5 évig kibírta, és talán csak kifogtam egy gyári hibás példányt, de legközelebb mást fogok választani.

Expand  

Teljesen jó az Exide Premium, céges kocsiknál 25 darabból egyiknek sincs baja 4 év után, viszont a nagy hidegben az 5 Varta Silverből 2 megadta magát...Szóval az egy gyári hibás volt, szerencse, hogy 2 év garancia volt rá, nem a szokásos 1 év.

Módosítva : ginola
Elküldve
  On 2017. 01. 02. at 17:29, ginola írta:

Teljesen jó az Exide Premium, céges kocsiknál 25 darabból egyiknek sincs baja 4 év után, viszont a nagy hidegben az 5 Varta Silverből 2 megadta magát...Szóval az egy gyári hibás volt, szerencse, hogy 2 év garancia volt rá, nem a szokásos 1 év.

Expand  

Hát majd meglátom, egyenlőre még nem sürgős a vásárlás.

Elküldve
  On 2017. 01. 02. at 14:06, DM101 írta:

Sziasztok,

Valaki már szerelt be a hátsó ülések felé a plafonra olvasólámpát?

Ha igen, akkor hogyan és miféle lámpát?

 

Köszönöm előre is.

Expand  

A plafonba nem, viszont ha a világítós kapaszkodóra gondolsz az ajtók fölé, akkor igen.

 

  On 2017. 01. 01. at 19:52, Krajcso írta:

Zotya, ha még nem vetted meg amit kinéztél, szerintem keress egy másik márkát. Exide Excell-em van és 1 év után cellazárlatos lett. Szerencsére a 2 év garancia miatt kaptam egy újat. Pedig azért vettem, mert az előző példány 5 évig kibírta, és talán csak kifogtam egy gyári hibás példányt, de legközelebb mást fogok választani.

Expand  

Én csak olcsó akkut használok, méghozzá az Electric power névre hallgatót, 12500Ft és 5évet kibírt az is. Ismét azt vettem, ennyi pénzért teljesen korrekt szerintem.

  • Like 1
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.