Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok! Most itt van az ősz a nyakunkon és kezd hidegebbre fordulni az idő. Eszembe jutott, hogy a hátsó szélvédő ablakfűtése nagyon gyenge. Amikor hidegebb idő van, akkor olyan 15 perc múlva látszik, hogy működik, de csak a csíkok és attól kb. fél centire szedi le a párát. A jégről ne is beszéljünk, mert azzal nem is kezd semmit. Lehet ezzel kezdeni valamit? Előre is köszi.

Elküldve
3 órája, nyikszi írta:

Sziasztok! Most itt van az ősz a nyakunkon és kezd hidegebbre fordulni az idő. Eszembe jutott, hogy a hátsó szélvédő ablakfűtése nagyon gyenge. Amikor hidegebb idő van, akkor olyan 15 perc múlva látszik, hogy működik, de csak a csíkok és attól kb. fél centire szedi le a párát. A jégről ne is beszéljünk, mert azzal nem is kezd semmit. Lehet ezzel kezdeni valamit? Előre is köszi.

Nem lehet hogy valahol sérült az ablakfűtés vezetéke? Például el van pattanva pár szál a vezetékben, emiatt nem viszi át az ampert. Én ellenőrízném a kárpit alatt és a zsanérnál (ahol mozog) az összekötő vezetéket, valamint szemrevételezéssel a fóliát is. Lehet érdemes lenne kimérni a feszültséget is bekapcsolt állapotban, meg egy terheléses áramot is mondjuk egy izzóval.

Az alapelv az, hogy ha nincs fűtés, akkor nincs elég amper. Ezt okozhatja a vezeték ami nem tudja átvezetni, vagy kevés feszültség (de ez nem valószínű szerintem).

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok!

segitsetek, mert megorulok. Kivettem a kozepkonzolom, mert tobb helyen serult volt. Visszahelyezesnel nem mukodott a kijelzo, azt hittem elrontottam a TID-emet, rendeltem masikat (bontott, de mukodo, kiprobaltam a donor autoban), beszerele es ugyanugy se kep, se hang, se feny. Mintha egyaltalan nem lenne csatlakozva. Mi lehet a hiba?

Koszi,

Balu

 

Elküldve
12 perce, balu a kapitány írta:

Sziasztok!

segitsetek, mert megorulok. Kivettem a kozepkonzolom, mert tobb helyen serult volt. Visszahelyezesnel nem mukodott a kijelzo, azt hittem elrontottam a TID-emet, rendeltem masikat (bontott, de mukodo, kiprobaltam a donor autoban), beszerele es ugyanugy se kep, se hang, se feny. Mintha egyaltalan nem lenne csatlakozva. Mi lehet a hiba?

Koszi,

Balu

 

Biztosítékokat átnézted?

 

Elküldve
6 perce, Humannet írta:

Biztosítékokat átnézted?

 

ÉS tuti jól dugtad rá a csatlakozót? Csak mert ugye fordítva is rámegy, és ki lehet nyírni a TID-et azzal ha rosszul rakod rá a csatit...

Elküldve (edited)
9 perce, balu a kapitány írta:

Probalkoztam, de sajnos nem jottem ra, higy melyik tartozna hozza...

13 vagy 19 vagy 22

13: információs kijelző

19: rádió, carphone, infotainment

22: vészvillogó, információs kijelző, fedélzeti számitógép, visszajelző lámpák

Módosítva : Humannet
Elküldve
5 perce, balu a kapitány írta:

Koszonom, reggel vegignezem! Ha a biztositekok rendben lesznek, akkor mi lehet a kovetkezo lepes? 

tgabika76 ötlete, talán még kábelszakadás. sajna lábkiosztást nem tudom hogy van az esetleges kiméréshez

Elküldve

Sziasztok!

Sajnos úgy nézem, engem is elért valami elektromos probléma. Ma menet közben egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy a mutatók (fordulatszám mérő, sebesség, üzemanyag szintjelző, és a vízhőfok) egyszer csak "leestek", mintha leállítottam volna az autót. Ahogy ezt észrevettem, már vissza is állt. Ezt ma vettem észre először reggel munkába menet, és csinálta munkából jövet is. Mi lehet a gond? Tudnátok segíteni? Készülök egy hosszabb útra az autóval a jövő hét elején... Remélem nincs nagy baj...

Elküldve
9 órája, timoboy írta:

Sziasztok!

Sajnos úgy nézem, engem is elért valami elektromos probléma. Ma menet közben egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy a mutatók (fordulatszám mérő, sebesség, üzemanyag szintjelző, és a vízhőfok) egyszer csak "leestek", mintha leállítottam volna az autót. Ahogy ezt észrevettem, már vissza is állt. Ezt ma vettem észre először reggel munkába menet, és csinálta munkából jövet is. Mi lehet a gond? Tudnátok segíteni? Készülök egy hosszabb útra az autóval a jövő hét elején... Remélem nincs nagy baj...

Arckönyv oldalon zafirások között is épp most van egy ilyen gond. Google azt találta hogy műszeregység halott de az mondjuk írt egy pr09 hibát

Elküldve
1 órával ezelőtt, Humannet írta:

Arckönyv oldalon zafirások között is épp most van egy ilyen gond. Google azt találta hogy műszeregység halott de az mondjuk írt egy pr09 hibát

Én első körben kivennem  a műszeregységet, és mozgatnám a csatiját ,ha van mögötte testelési pont azt levenném, és visszaraknám. 

  • Like 2
Elküldve

Sziasztok. Szeretnék kérni egy kis segítséget. Családunkba került egy Opel Zafira A 1,6 benzin. Nem rég vásároltuk és nekem óriási váltás ez hiszen eddig csak olasz autóm volt. De a lényeg. Van benne egy VDO cd-s rádió amit a kormányról tökéletesen tudok vezérelni viszont a kijelzőre semmi infót nem ír ki. Gondolom maga a kijelző jó lehet hiszen az órát írja és ha lekapcsolom a rádiót a dátumot is. Ennél a felszereltségnél tudtommal mást nem is ír. Ami nem panasz viszont a rádió kiírásai nagyon hiányoznak mert így nem tudok hangzást sem beállítani sem azt nem tudom mit is hallgatok. Sikerült már egyszer ki venni belőle a magnót de csak annyit tudtam kinézni hogy talán a kiosztás más lehet. Ez csak tipp. Olvastam egy klub társ írását és ahhoz hasonlítottam a látott dolgokat és ahogy nézegettem a gyári kiosztás egy L forma szerint alakul a Vdo-nak négyszög formában van a kijelzőhöz menő csatlakozások. Ha van valakinek tapasztalata ezen a téren kérem segítsen. Előre is köszönöm.

Elküldve
18 órája, nyikszi írta:

Sziasztok! Most itt van az ősz a nyakunkon és kezd hidegebbre fordulni az idő. Eszembe jutott, hogy a hátsó szélvédő ablakfűtése nagyon gyenge. Amikor hidegebb idő van, akkor olyan 15 perc múlva látszik, hogy működik, de csak a csíkok és attól kb. fél centire szedi le a párát. A jégről ne is beszéljünk, mert azzal nem is kezd semmit. Lehet ezzel kezdeni valamit? Előre is köszi.

Szia . Csak egy tipp de nézd át a testet. Egy kis WD40 csodákra képes. Mivel elég magas feszültség fut át rajta hogy hatékony legyen a fűtés ezért már egy kisebb kontakt hiba később ezt a kellemetlen hibát tudja generálni. Mert a kontakt beég az korrodálódik és a lerakódás viszont amper vesztést okoz. Egy próbát meg ér.

  • Like 1
Elküldve

sziasztok,
Elkezdtem a tempomat beszerelését de hála Istennek nekem minden ki volt építve idáig. Kuplung kapcsoló helyén és be is volt kötve fékpedálnál a kapcsoló 4 pines és bekötve. Tempomatos irányjelzőt beraktam, csatlakozója szint úgy megvolt. Működni nem működik. Egyik kedves fórum társunkal beszélgetve azt mondta valószínű csak az ecuba kell aktiválni a rendszert. Ebben valaki nekem tud segítséget adni? Kit keressek ? Kecskemét közelében lakom. Esetleg lehet még valami bibi ami miatt nem működhet? Ha valaki tud segítsen előre is köszönöm . Jah és opel astra g caraván 1.7 td opel motoros.
Üdv

Elküldve
55 perce, Petiref írta:

sziasztok,
Elkezdtem a tempomat beszerelését de hála Istennek nekem minden ki volt építve idáig. Kuplung kapcsoló helyén és be is volt kötve fékpedálnál a kapcsoló 4 pines és bekötve. Tempomatos irányjelzőt beraktam, csatlakozója szint úgy megvolt. Működni nem működik. Egyik kedves fórum társunkal beszélgetve azt mondta valószínű csak az ecuba kell aktiválni a rendszert. Ebben valaki nekem tud segítséget adni? Kit keressek ? Kecskemét közelében lakom. Esetleg lehet még valami bibi ami miatt nem működhet? Ha valaki tud segítsen előre is köszönöm . Jah és opel astra g caraván 1.7 td opel motoros.
Üdv

Szia!

Op-Com olvasóval le tudod ellenőrizni, hogy a kar gombjai és a pedálkapcsolók jól működnek-e, és ha minden passzol akkor pedig valóban az ECU-ban csak be kell bekapcsolni. Ha Budapesten jársz tudok benne segíteni.

A másik ötletem Opel márkaszervíz lenne, anno Board Computer programoztattam Tech2 műszerrel, gondolom tempomat aktiválást is tudnak csinálni, csak kérdés hogy milyen áron.

Elküldve
On 2016. 09. 30. at 20:53, Humannet írta:

tgabika76 ötlete, talán még kábelszakadás. sajna lábkiosztást nem tudom hogy van az esetleges kiméréshez

Koszonom mindenkine! Miutan szenvedtem vele kb. 1,5 orat (biztositek, szerencsere forditva nem lehet bedugni a csatlakozot), kiderult, hogy egyszeruen csak nem csatlakoztattam megfeleloen a kijelzot, nem ment eleg melyre a csatlakozo... minden klappol szerencsere, a futesallito panellel szenvedek most, mert az alja nem akar visszapattanni a helyere, de ha jol latom azert, mert az also ketto fem kallantyut tul melyen csusztattam be a helyere az uj kozepkonzolon, ezert alul a futesallito beakaszto helye kintebb esik, mint ahol a fem kallantyuk allnak... ezt megprobalom helyrehozni anelkul, hogy ujra ki kelljen venni az egsezet... :)

udv,

Balu

Elküldve
On 2016. 10. 01. at 10:26, Dörmi írta:

Sziasztok. Szeretnék kérni egy kis segítséget. Családunkba került egy Opel Zafira A 1,6 benzin. Nem rég vásároltuk és nekem óriási váltás ez hiszen eddig csak olasz autóm volt. De a lényeg. Van benne egy VDO cd-s rádió amit a kormányról tökéletesen tudok vezérelni viszont a kijelzőre semmi infót nem ír ki. Gondolom maga a kijelző jó lehet hiszen az órát írja és ha lekapcsolom a rádiót a dátumot is. Ennél a felszereltségnél tudtommal mást nem is ír. Ami nem panasz viszont a rádió kiírásai nagyon hiányoznak mert így nem tudok hangzást sem beállítani sem azt nem tudom mit is hallgatok. Sikerült már egyszer ki venni belőle a magnót de csak annyit tudtam kinézni hogy talán a kiosztás más lehet. Ez csak tipp. Olvastam egy klub társ írását és ahhoz hasonlítottam a látott dolgokat és ahogy nézegettem a gyári kiosztás egy L forma szerint alakul a Vdo-nak négyszög formában van a kijelzőhöz menő csatlakozások. Ha van valakinek tapasztalata ezen a téren kérem segítsen. Előre is köszönöm.

Sajnos ez ilyen, a kijelzőre semelyik rádió nem ír ki semmit, a gyári sem csak egyes (méregdrága) VDO és Kenwood típusok.  

Elküldve
On 2016. 10. 01. at 13:36, Krajcso írta:

Szia!

Op-Com olvasóval le tudod ellenőrizni, hogy a kar gombjai és a pedálkapcsolók jól működnek-e, és ha minden passzol akkor pedig valóban az ECU-ban csak be kell bekapcsolni. Ha Budapesten jársz tudok benne segíteni.

A másik ötletem Opel márkaszervíz lenne, anno Board Computer programoztattam Tech2 műszerrel, gondolom tempomat aktiválást is tudnak csinálni, csak kérdés hogy milyen áron.

Veszprémben én is tudok segíteni, bár az neked még messzebb van, mint Budapest. A márkaszerviz árairól ilyen esetben annyit hogy nekem több esetben is volt velük tapasztalatom, volt ahol egy ilyen 10 perces programozást ingyen megcsináltak, máshol meg elkérték érte a hivatalos rezsióradíjukat (>10e Ft) :( 

Elküldve
On 2016. 10. 01. at 13:36, Krajcso írta:

Szia!

Op-Com olvasóval le tudod ellenőrizni, hogy a kar gombjai és a pedálkapcsolók jól működnek-e, és ha minden passzol akkor pedig valóban az ECU-ban csak be kell bekapcsolni. Ha Budapesten jársz tudok benne segíteni.

A másik ötletem Opel márkaszervíz lenne, anno Board Computer programoztattam Tech2 műszerrel, gondolom tempomat aktiválást is tudnak csinálni, csak kérdés hogy milyen áron.

Nekem 5000-ért csinálták Szolnokon 4 éve.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.