Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

On 2016. 07. 15. at 21:14, NW1 írta:

Sziasztok,

honnan lehet észrevenni, ha probléma van a generátorral (2008-as Z14XEP, 60e km)? Mennyi az átlagos élettartama?

Ha megy a klíma, plusz a ventilátor is bekapcsol, úgy 2000-2200-as fordulattól gyorsítás közben egy plusz hangot is hallani, mintha egy mini turbina felpörögne. Három éve azt a választ kaptam erre, hogy ez természetes, a generátor próbál lépést tartani a fogyasztókkal (ahogy leáll a ventilátor, a hang is eltűnik). Idén már az volt a válasz, hogy valószínűleg gyengül a generátor, megérett egy cserére vagy felújításra.

Csak bekapcsolt klímánál? Mert én is hallok "mini turbina" hangot csak én azért nem foglalkoztam vele, mert betudtam a klímának. Gondolom  másképp jön a levegő vagy kinyit ott valami zsalu és plusz motorzaj jön be a légcsatornán.

Generátort ki tudod mérni. Járó motornál mérj rá 14V vagy felette kell lennie, minden bekapcsolva 13,5V alá nem eshet (de ezt javítják ha mégse).

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

10 órája, Atala írta:

Csak bekapcsolt klímánál? Mert én is hallok "mini turbina" hangot csak én azért nem foglalkoztam vele, mert betudtam a klímának. Gondolom  másképp jön a levegő vagy kinyit ott valami zsalu és plusz motorzaj jön be a légcsatornán.

Generátort ki tudod mérni. Járó motornál mérj rá 14V vagy felette kell lennie, minden bekapcsolva 13,5V alá nem eshet (de ezt javítják ha mégse).

Csak bekapcsolt klímánál hallom, ha a ventilátor is életre kel.

Este kimérem, remélem megnyugtató eredményt hoz.

Link to comment
Megosztás:

Urak!

Aki ismerős Veramon beszerelés ügyben attól  kérdezem (meg persze bárkitől aki megszán :) ): A motorvezérlő melyik vezetéke adja a befecskendezési jelet? Volt anno egy rajz ami ezt mutatta, meg fényképek a veramonos srác oldalán, de nem találom.

Módosítva : SargaRigo123
Link to comment
Megosztás:

8 órája, SargaRigo123 írta:

Urak!

Aki ismerős Veramon beszerelés ügyben attól  kérdezem (meg persze bárkitől aki megszán :) ): A motorvezérlő melyik vezetéke adja a befecskendezési jelet? Volt anno egy rajz ami ezt mutatta, meg fényképek a veramonos srác oldalán, de nem találom.

Attól függ milyen motorhoz... neked az aláírásod alapján Z14XE-hez az X71-es csatiból a 47-es pin kell (töltsd le a Veramon oldaláról a szerelési utasítást, abban vannak kattintható képek, ott láthatod melyik az X71-es csati), ami elvileg egy barna/fekete vezeték lesz.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 07. 18. at 7:53, NW1 írta:

Csak bekapcsolt klímánál hallom, ha a ventilátor is életre kel.

Este kimérem, remélem megnyugtató eredményt hoz.

Asszony peugeot-ja 14.4 et tolt stabilan. 2009es golf GTI 13,4 et tolt. Az en OPC-m pedig 12.8 at

Meglep, hogy pont a francia tudja a jo ertekeket.

(Szivargyujtoba dughato kezikeszulekkel merve)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretnék kérni egy kis segítséget. Nemrég volt akció a Lumenet-nél. Mivel régóta gondolkoztam egy DRL beszerelésén, hát rendeltem is egy OSRAM 301-et (CL15-nem töltésfigyelős)

Nem vagyok teljesen analfabéta, de félek csak úgy hozzányúlni a motorban lévő biztosítékokhoz, relékhez.

Késes elágaztatót adtak két darabot a csomaghoz. Egyik kell a helyzetjelző-figyeléséhez, a másik pedig egy kapcsolt 12V-bekötéshez. Utóbbival van gondom.

Valaki segítene, hogy melyik kábelhez kellene társítanom az elágaztatóval?

YT-on láttam, hogy mutatják rajzzal a fekete relés dobozt, de pontosan nem derült ki, hogy melyik kábel is az, amelyik nekem kellene. Multiméterrel talán ki tudnám keresni, de nem vagyok tisztában azzal, hogy bajt okozok-e azzal ha lehúzogatom a reléket, biztosítékokat ráadott gyújtásnál.

2003-as Y17DT Sedan a kocsi.

Köszönöm szépen!

Üdv

Tomi

Link to comment
Megosztás:

5 órája, morphin írta:

Sziasztok!

Szeretnék kérni egy kis segítséget. Nemrég volt akció a Lumenet-nél. Mivel régóta gondolkoztam egy DRL beszerelésén, hát rendeltem is egy OSRAM 301-et (CL15-nem töltésfigyelős)

Nem vagyok teljesen analfabéta, de félek csak úgy hozzányúlni a motorban lévő biztosítékokhoz, relékhez.

Késes elágaztatót adtak két darabot a csomaghoz. Egyik kell a helyzetjelző-figyeléséhez, a másik pedig egy kapcsolt 12V-bekötéshez. Utóbbival van gondom.

Valaki segítene, hogy melyik kábelhez kellene társítanom az elágaztatóval?

YT-on láttam, hogy mutatják rajzzal a fekete relés dobozt, de pontosan nem derült ki, hogy melyik kábel is az, amelyik nekem kellene. Multiméterrel talán ki tudnám keresni, de nem vagyok tisztában azzal, hogy bajt okozok-e azzal ha lehúzogatom a reléket, biztosítékokat ráadott gyújtásnál.

2003-as Y17DT Sedan a kocsi.

Köszönöm szépen!

Üdv

Tomi

nem kell a relékel lehúzni, elég ha az alján a sarukra ráteszed a multit és megnézed melyiken van gyújtásra kapcsolt +12V. Javaslom hogy a DRL 301-nek mindkét +12V-ot szálát oda kösd, a másikat nem kell az akku "+" ra tenni.

Ebben a relé dobozban keresgélj gyújtás kapcsolt +12V után: https://picasaweb.google.com/105711764262201946747/Motorter#6055265912187202882

https://picasaweb.google.com/105711764262201946747/BiztiDobozMotorter

 

Felhelyezési tipp: https://picasaweb.google.com/105711764262201946747/Osram

Módosítva : kobraCode
Link to comment
Megosztás:

44 perce, kobraCode írta:

nem kell a relékel lehúzni, elég ha az alján a sarukra ráteszed a multit és megnézed melyiken van gyújtásra kapcsolt +12V. Javaslom hogy a DRL 301-nek mindkét +12V-ot szálát oda kösd, a másikat nem kell az akku "+" ra tenni.

Ebben a relé dobozban keresgélj gyújtás kapcsolt +12V után: https://picasaweb.google.com/105711764262201946747/Motorter#6055265912187202882

https://picasaweb.google.com/105711764262201946747/BiztiDobozMotorter

 

Felhelyezési tipp: https://picasaweb.google.com/105711764262201946747/Osram

Áhhááá, köszönöm. Van előnye annak, ha mindkét pozitív kábelt oda kötöm? (esetleg a "gyári" megoldásnak hátránya?)
Csak azért kérdezem, mert a DRL vezérlőből két csokor jön ki, egyik az "akku" plusz-minusz...a másik pedig a helyzetjelző és gyújtás kapcsolt 12V szál. Kicsit körülményes lenne ha oda kellene húznom azt is amit az akksihoz szánt a gyártó. Van rajta egy biztosíték is.

Még valami...Te hogyan kötnéd oda a szálat? Ezzel a késes elosztóval amit adtak a szetthez vagy forrasszam valahogy egybe őket? Sarut kihúzom, megbontom és a két kábelt hozzáforrasztva vissza helyezem!? Hobbi szinten szoktam forrasztgatni, ez talán biztosabb megoldás, mint a késes...meg olyat még nem használtam, nem tudom mennyire időtálló vagy ha esetleg később ki kell szerelni lesz-e valami hátránya.

Ui.: Neked OSRAM 401 van? Képeket nézem. Már megmértem, hogy befér a ködlámpa mellé. Pont meg van a 60cm. A fekete terelő rácsból Te vágtál ki vagy pont passz?
Mondjuk erősen gondolkozom egy új lökösön. 2 éve meg lett nyomva az eleje és azóta lóg picit. Eláll a fényszóróktól is lefelé. Aztán lehet az önmagában nem megoldás...amire ráfekszik elem valahogy vissza kellene kalapálni. (első merevítő, mindkét hűtő, mindkét venti csere volt :( )

Módosítva : morphin
Link to comment
Megosztás:

http://indafoto.hu/bcslaci/image/22461887-bb994e72/user

http://indafoto.hu/bcslaci/image/22461885-77b52482/user

Nekem is oda van kötve, a kék biztosíték vezetékére van kötve, nyitható wagóval, a késes cucctól még az autóvillamosságis eladó is óva intett :D

Az akku pozitívra ne köss semmit, mindkét pozitívot a kapcsolt helyre kösd, testet meg bárhonnan kaphat a kaszniról, ahol nem festett csavar alá tudod tenni.

Link to comment
Megosztás:

11 órája, morphin írta:

Áhhááá, köszönöm. Van előnye annak, ha mindkét pozitív kábelt oda kötöm? (esetleg a "gyári" megoldásnak hátránya?)
Csak azért kérdezem, mert a DRL vezérlőből két csokor jön ki, egyik az "akku" plusz-minusz...a másik pedig a helyzetjelző és gyújtás kapcsolt 12V szál. Kicsit körülményes lenne ha oda kellene húznom azt is amit az akksihoz szánt a gyártó. Van rajta egy biztosíték is.

Még valami...Te hogyan kötnéd oda a szálat? Ezzel a késes elosztóval amit adtak a szetthez vagy forrasszam valahogy egybe őket? Sarut kihúzom, megbontom és a két kábelt hozzáforrasztva vissza helyezem!? Hobbi szinten szoktam forrasztgatni, ez talán biztosabb megoldás, mint a késes...meg olyat még nem használtam, nem tudom mennyire időtálló vagy ha esetleg később ki kell szerelni lesz-e valami hátránya.

Ui.: Neked OSRAM 401 van? Képeket nézem. Már megmértem, hogy befér a ködlámpa mellé. Pont meg van a 60cm. A fekete terelő rácsból Te vágtál ki vagy pont passz?
Mondjuk erősen gondolkozom egy új lökösön. 2 éve meg lett nyomva az eleje és azóta lóg picit. Eláll a fényszóróktól is lefelé. Aztán lehet az önmagában nem megoldás...amire ráfekszik elem valahogy vissza kellene kalapálni. (első merevítő, mindkét hűtő, mindkét venti csere volt :( )

Hi! Mielőtt Fix re kötöd (forrasztod) ellenőrizd a rádiót ,hogy nem sistereg-e mert ezek a típusok hajlamosak erre.elektromos inter ferenciára.

Link to comment
Megosztás:

14 órája, morphin írta:

Áhhááá, köszönöm. Van előnye annak, ha mindkét pozitív kábelt oda kötöm? (esetleg a "gyári" megoldásnak hátránya?)
Csak azért kérdezem, mert a DRL vezérlőből két csokor jön ki, egyik az "akku" plusz-minusz...a másik pedig a helyzetjelző és gyújtás kapcsolt 12V szál. Kicsit körülményes lenne ha oda kellene húznom azt is amit az akksihoz szánt a gyártó. Van rajta egy biztosíték is.

Még valami...Te hogyan kötnéd oda a szálat? Ezzel a késes elosztóval amit adtak a szetthez vagy forrasszam valahogy egybe őket? Sarut kihúzom, megbontom és a két kábelt hozzáforrasztva vissza helyezem!? Hobbi szinten szoktam forrasztgatni, ez talán biztosabb megoldás, mint a késes...meg olyat még nem használtam, nem tudom mennyire időtálló vagy ha esetleg később ki kell szerelni lesz-e valami hátránya.

Ui.: Neked OSRAM 401 van? Képeket nézem. Már megmértem, hogy befér a ködlámpa mellé. Pont meg van a 60cm. A fekete terelő rácsból Te vágtál ki vagy pont passz?
Mondjuk erősen gondolkozom egy új lökösön. 2 éve meg lett nyomva az eleje és azóta lóg picit. Eláll a fényszóróktól is lefelé. Aztán lehet az önmagában nem megoldás...amire ráfekszik elem valahogy vissza kellene kalapálni. (első merevítő, mindkét hűtő, mindkét venti csere volt :( )

Pont így kötném be ahogy leírtad, vagyis amit bevastagítottam. Akkura azért nem jó kötni mert akármi gebasz lehet vele, és pont ez szívja le az akksit???

Negatívot kaszni csavarra tettem: https://picasaweb.google.com/105711764262201946747/Motorter#6055265637779247218 jobb felső sarok, hőtővíz tartály felett.

Ha jól melékszem nekem is Osram 301 van. És nem vágtam semmit, minden maradt eredeti állapotában.

Lökös csere előtt, nézted a patentokat? Nem csak azok sérültek?

 

Link to comment
Megosztás:

32 perce, kobraCode írta:

Pont így kötném be ahogy leírtad, vagyis amit bevastagítottam. Akkura azért nem jó kötni mert akármi gebasz lehet vele, és pont ez szívja le az akksit???

Negatívot kaszni csavarra tettem: https://picasaweb.google.com/105711764262201946747/Motorter#6055265637779247218 jobb felső sarok, hőtővíz tartály felett.

Ha jól melékszem nekem is Osram 301 van. És nem vágtam semmit, minden maradt eredeti állapotában.

Lökös csere előtt, nézted a patentokat? Nem csak azok sérültek?

 

A 301 5 LED-es, a 401 pedig 4 LED-es azt hiszem csak ennyi különbség van köztük. (lumenet-en olvastam)

Akkor úgy fogom beszerelni amit beszéltünk, illetve a negatív megy a testkábelre. Közel is van a biztosítékos dobozhoz. Viszont így akkor meg kell bontanom a kábelkötegeket...a vezérlő szerint ez V2.0...szóval lehet már nem úgy van a kábelezés, mint régen.

Köszönöm a segítséget. Amint lesz időm rá, beszerelem. (sajnos 6-ot melózok most egyben reggeltől estig)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Mobilról nem láttam a többiek hozzászólását, nagyon szépen köszönöm a többiek segítségét is. 

Kolléga hozott wago-t...kaptam 3 darab 3-ast. Ha kettőt egybe kötök akkor pont lesz négy hely a kábeleknek. (de lehet átbattyogok a Bauhausba aztán veszek egy 5-öst, nem kell szarakodni akkor)
A harmadik wago meg jó lesz a helyzetjelzőhöz. Már csak kábeleket kell kerítenem ami hasonló vastagságú, mint ami a kocsiban van.

Üdv
Tomi

Link to comment
Megosztás:

8 órája, nemeth_laca írta:

Sziasztok! :)

Rég jártam erre, remélem minden oké mindenkivel. :)

Egy kis segítségre lenne szükségem.

Valaki tudna nekem adni egy leírást az első ködlámpa beépítés/bekötéséről?

Köszi előre is! :)

 

Szia!

Képem nincs a szerelésről csak leírásom. Bár az aláírásomban ott van hogyan kell leszedni a lököst. Kivágásnál arra kell figyelni hogy a vonalnál, vagy egy picit beljebb vágd, hogy reszelővel lehessen szépen finomítani rajta. Ha túl nagyra vágod nem fog szépen kinézni.

A beszerelésnél idéznék valakit, nem tudom ki írta, de annak idején lementettem:

"visszatérve agy kicsit az első ködlámpa bekütésre amikor nincs bekábelezve...
tegnap megcsináltam...
sarúkat rádugtam a ködlámpa csatira ,majd kinyomtam szilóval  ,mivel nem volt sehol csati  
elvezettem a lökösben a korbács mellet (jobbról balra haladunk  )
ugyancsak baloldalt jött a szilós megoldás..
baloldalt szinte a ködlámpa magasságában van testelési pont ,onnan kaptak negativott 
a pozitív szálat elvittem a bal szélen a tűzfalig 
onnan elmentem a tűzfalon lévő átvezetésig ( kb a fékrásegítő mellet van jobbra )
bementem az utastérbe 
elvezettem szépen ügyesen a bizti tábláig 
a biztitábla kiszed majd megkeres az V (római 5) relé 
annak a hátuljánál elvág a vastagabik fekete vezetéket 
összeköt a behúzott vezetékkel 
berak relé ,berak bizti (15A felső sor kormány felől a harmadik , a kisbiztis táblánál ott van )
kiszed világítás kapcsoló ,berak egy első ködlámpás kapcsoló 
gyújtást kapcsol és huss mükszik"

 

Természetesen ha ki van kábelezve, akkor fele ennyi dolgod sem lesz :-)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

6 perce, kobraCode írta:

Szia!

Képem nincs a szerelésről csak leírásom. Bár az aláírásomban ott van hogyan kell leszedni a lököst. Kivágásnál arra kell figyelni hogy a vonalnál, vagy egy picit beljebb vágd, hogy reszelővel lehessen szépen finomítani rajta. Ha túl nagyra vágod nem fog szépen kinézni.

A beszerelésnél idéznék valakit, nem tudom ki írta, de annak idején lementettem:

"visszatérve agy kicsit az első ködlámpa bekütésre amikor nincs bekábelezve...
tegnap megcsináltam...
sarúkat rádugtam a ködlámpa csatira ,majd kinyomtam szilóval  ,mivel nem volt sehol csati  
elvezettem a lökösben a korbács mellet (jobbról balra haladunk  )
ugyancsak baloldalt jött a szilós megoldás..
baloldalt szinte a ködlámpa magasságában van testelési pont ,onnan kaptak negativott 
a pozitív szálat elvittem a bal szélen a tűzfalig 
onnan elmentem a tűzfalon lévő átvezetésig ( kb a fékrásegítő mellet van jobbra )
bementem az utastérbe 
elvezettem szépen ügyesen a bizti tábláig 
a biztitábla kiszed majd megkeres az V (római 5) relé 
annak a hátuljánál elvág a vastagabik fekete vezetéket 
összeköt a behúzott vezetékkel 
berak relé ,berak bizti (15A felső sor kormány felől a harmadik , a kisbiztis táblánál ott van )
kiszed világítás kapcsoló ,berak egy első ködlámpás kapcsoló 
gyújtást kapcsol és huss mükszik"

 

Természetesen ha ki van kábelezve, akkor fele ennyi dolgod sem lesz :-)

Köszönöm szépen, ez nagy segítség! 

Pacsi! :icon13:

Link to comment
Megosztás:

3 órája, peacetrang írta:

Amikor én vágtam ki a lökhárítót, picit döntve vágtam, azaz, hogy érthető legyen ne úgy vágd ki, mint egy papírlapot, hanem srégan. Hajrá, menni fog! :-) Gyári relém még van 1, ha kell.

Köszi, világos! :icon13: Relém nekem is van, de köszönöm! :icon13:

A "kikönnyítés" mentén kell vágni, vagy attól bentebb?

Másik kérdés mindenkihez szól:

Depo vagy Tyc a jobb utángyártott ködlámpa?

Köszi :)

Link to comment
Megosztás:

1 óra, nemeth_laca írta:

Köszi, világos! :icon13: Relém nekem is van, de köszönöm! :icon13:

A "kikönnyítés" mentén kell vágni, vagy attól bentebb?

Másik kérdés mindenkihez szól:

Depo vagy Tyc a jobb utángyártott ködlámpa?

Köszi :)

Ha levetted a lökhárítót, látod majd a belsején a körvonalat, attól beljebb vágd picivel és inkább kicsiket szélesítve haladj, az a biztos.

Inkább keress bontott gyárit, én azt raknék bele (azt is raktam), van bőven bontva is. Én cakk-pakk vettem hozzá gyári csatikat is, így a sziloplasztos megoldást sem kellett alkalmaznom:-)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

5 órája, nemeth_laca írta:

Köszi, világos! :icon13: Relém nekem is van, de köszönöm! :icon13:

A "kikönnyítés" mentén kell vágni, vagy attól bentebb?

Másik kérdés mindenkihez szól:

Depo vagy Tyc a jobb utángyártott ködlámpa?

Köszi :)

 

3 órája, peacetrang írta:

Ha levetted a lökhárítót, látod majd a belsején a körvonalat, attól beljebb vágd picivel és inkább kicsiket szélesítve haladj, az a biztos.

Inkább keress bontott gyárit, én azt raknék bele (azt is raktam), van bőven bontva is. Én cakk-pakk vettem hozzá gyári csatikat is, így a sziloplasztos megoldást sem kellett alkalmaznom:-)

Én is vettem hozzá csatlakozót azt egyszerűbb és szebb is volt belerakni.

TYC ha nagyon után gyártottat akarsz, de egy idő után ki fog égni a belseje olyan lesz mint az enyém: https://picasaweb.google.com/105711764262201946747/ElsoKodlampa#6113126519407452162

Inkább vegyél gyárit, akár bontottat, sokkal jobban jársz majd vele.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.