Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  On 2016. 07. 15. at 19:14, NW1 írta:

Sziasztok,

honnan lehet észrevenni, ha probléma van a generátorral (2008-as Z14XEP, 60e km)? Mennyi az átlagos élettartama?

Ha megy a klíma, plusz a ventilátor is bekapcsol, úgy 2000-2200-as fordulattól gyorsítás közben egy plusz hangot is hallani, mintha egy mini turbina felpörögne. Három éve azt a választ kaptam erre, hogy ez természetes, a generátor próbál lépést tartani a fogyasztókkal (ahogy leáll a ventilátor, a hang is eltűnik). Idén már az volt a válasz, hogy valószínűleg gyengül a generátor, megérett egy cserére vagy felújításra.

Expand  

Csak bekapcsolt klímánál? Mert én is hallok "mini turbina" hangot csak én azért nem foglalkoztam vele, mert betudtam a klímának. Gondolom  másképp jön a levegő vagy kinyit ott valami zsalu és plusz motorzaj jön be a légcsatornán.

Generátort ki tudod mérni. Járó motornál mérj rá 14V vagy felette kell lennie, minden bekapcsolva 13,5V alá nem eshet (de ezt javítják ha mégse).

  • Like 1
Elküldve
  On 2016. 07. 17. at 19:43, Atala írta:

Csak bekapcsolt klímánál? Mert én is hallok "mini turbina" hangot csak én azért nem foglalkoztam vele, mert betudtam a klímának. Gondolom  másképp jön a levegő vagy kinyit ott valami zsalu és plusz motorzaj jön be a légcsatornán.

Generátort ki tudod mérni. Járó motornál mérj rá 14V vagy felette kell lennie, minden bekapcsolva 13,5V alá nem eshet (de ezt javítják ha mégse).

Expand  

Csak bekapcsolt klímánál hallom, ha a ventilátor is életre kel.

Este kimérem, remélem megnyugtató eredményt hoz.

Elküldve (edited)

Urak!

Aki ismerős Veramon beszerelés ügyben attól  kérdezem (meg persze bárkitől aki megszán :) ): A motorvezérlő melyik vezetéke adja a befecskendezési jelet? Volt anno egy rajz ami ezt mutatta, meg fényképek a veramonos srác oldalán, de nem találom.

Módosítva : SargaRigo123
Elküldve
  On 2016. 07. 19. at 9:50, SargaRigo123 írta:

Urak!

Aki ismerős Veramon beszerelés ügyben attól  kérdezem (meg persze bárkitől aki megszán :) ): A motorvezérlő melyik vezetéke adja a befecskendezési jelet? Volt anno egy rajz ami ezt mutatta, meg fényképek a veramonos srác oldalán, de nem találom.

Expand  

Attól függ milyen motorhoz... neked az aláírásod alapján Z14XE-hez az X71-es csatiból a 47-es pin kell (töltsd le a Veramon oldaláról a szerelési utasítást, abban vannak kattintható képek, ott láthatod melyik az X71-es csati), ami elvileg egy barna/fekete vezeték lesz.

  • Like 1
Elküldve
  On 2016. 07. 18. at 5:53, NW1 írta:

Csak bekapcsolt klímánál hallom, ha a ventilátor is életre kel.

Este kimérem, remélem megnyugtató eredményt hoz.

Expand  

Asszony peugeot-ja 14.4 et tolt stabilan. 2009es golf GTI 13,4 et tolt. Az en OPC-m pedig 12.8 at

Meglep, hogy pont a francia tudja a jo ertekeket.

(Szivargyujtoba dughato kezikeszulekkel merve)

Elküldve

Sziasztok.
Eddig megtaláltam a hűtővíz, és az ablakmosó szintjeladó csatlakozóját az autóban. Ezek utólag lettek pótolva. Kérdésem az lenne, hogy a MID csatlakozója nem lehetséges, hogy szintén benne van elrejtve valahol?

Elküldve

Sziasztok!

Szeretnék kérni egy kis segítséget. Nemrég volt akció a Lumenet-nél. Mivel régóta gondolkoztam egy DRL beszerelésén, hát rendeltem is egy OSRAM 301-et (CL15-nem töltésfigyelős)

Nem vagyok teljesen analfabéta, de félek csak úgy hozzányúlni a motorban lévő biztosítékokhoz, relékhez.

Késes elágaztatót adtak két darabot a csomaghoz. Egyik kell a helyzetjelző-figyeléséhez, a másik pedig egy kapcsolt 12V-bekötéshez. Utóbbival van gondom.

Valaki segítene, hogy melyik kábelhez kellene társítanom az elágaztatóval?

YT-on láttam, hogy mutatják rajzzal a fekete relés dobozt, de pontosan nem derült ki, hogy melyik kábel is az, amelyik nekem kellene. Multiméterrel talán ki tudnám keresni, de nem vagyok tisztában azzal, hogy bajt okozok-e azzal ha lehúzogatom a reléket, biztosítékokat ráadott gyújtásnál.

2003-as Y17DT Sedan a kocsi.

Köszönöm szépen!

Üdv

Tomi

Elküldve (edited)
  On 2016. 07. 21. at 13:50, morphin írta:

Sziasztok!

Szeretnék kérni egy kis segítséget. Nemrég volt akció a Lumenet-nél. Mivel régóta gondolkoztam egy DRL beszerelésén, hát rendeltem is egy OSRAM 301-et (CL15-nem töltésfigyelős)

Nem vagyok teljesen analfabéta, de félek csak úgy hozzányúlni a motorban lévő biztosítékokhoz, relékhez.

Késes elágaztatót adtak két darabot a csomaghoz. Egyik kell a helyzetjelző-figyeléséhez, a másik pedig egy kapcsolt 12V-bekötéshez. Utóbbival van gondom.

Valaki segítene, hogy melyik kábelhez kellene társítanom az elágaztatóval?

YT-on láttam, hogy mutatják rajzzal a fekete relés dobozt, de pontosan nem derült ki, hogy melyik kábel is az, amelyik nekem kellene. Multiméterrel talán ki tudnám keresni, de nem vagyok tisztában azzal, hogy bajt okozok-e azzal ha lehúzogatom a reléket, biztosítékokat ráadott gyújtásnál.

2003-as Y17DT Sedan a kocsi.

Köszönöm szépen!

Üdv

Tomi

Expand  

nem kell a relékel lehúzni, elég ha az alján a sarukra ráteszed a multit és megnézed melyiken van gyújtásra kapcsolt +12V. Javaslom hogy a DRL 301-nek mindkét +12V-ot szálát oda kösd, a másikat nem kell az akku "+" ra tenni.

Ebben a relé dobozban keresgélj gyújtás kapcsolt +12V után: https://picasaweb.google.com/105711764262201946747/Motorter#6055265912187202882

https://picasaweb.google.com/105711764262201946747/BiztiDobozMotorter

 

Felhelyezési tipp: https://picasaweb.google.com/105711764262201946747/Osram

Módosítva : kobraCode
Elküldve (edited)
  On 2016. 07. 21. at 18:56, kobraCode írta:

nem kell a relékel lehúzni, elég ha az alján a sarukra ráteszed a multit és megnézed melyiken van gyújtásra kapcsolt +12V. Javaslom hogy a DRL 301-nek mindkét +12V-ot szálát oda kösd, a másikat nem kell az akku "+" ra tenni.

Ebben a relé dobozban keresgélj gyújtás kapcsolt +12V után: https://picasaweb.google.com/105711764262201946747/Motorter#6055265912187202882

https://picasaweb.google.com/105711764262201946747/BiztiDobozMotorter

 

Felhelyezési tipp: https://picasaweb.google.com/105711764262201946747/Osram

Expand  

Áhhááá, köszönöm. Van előnye annak, ha mindkét pozitív kábelt oda kötöm? (esetleg a "gyári" megoldásnak hátránya?)
Csak azért kérdezem, mert a DRL vezérlőből két csokor jön ki, egyik az "akku" plusz-minusz...a másik pedig a helyzetjelző és gyújtás kapcsolt 12V szál. Kicsit körülményes lenne ha oda kellene húznom azt is amit az akksihoz szánt a gyártó. Van rajta egy biztosíték is.

Még valami...Te hogyan kötnéd oda a szálat? Ezzel a késes elosztóval amit adtak a szetthez vagy forrasszam valahogy egybe őket? Sarut kihúzom, megbontom és a két kábelt hozzáforrasztva vissza helyezem!? Hobbi szinten szoktam forrasztgatni, ez talán biztosabb megoldás, mint a késes...meg olyat még nem használtam, nem tudom mennyire időtálló vagy ha esetleg később ki kell szerelni lesz-e valami hátránya.

Ui.: Neked OSRAM 401 van? Képeket nézem. Már megmértem, hogy befér a ködlámpa mellé. Pont meg van a 60cm. A fekete terelő rácsból Te vágtál ki vagy pont passz?
Mondjuk erősen gondolkozom egy új lökösön. 2 éve meg lett nyomva az eleje és azóta lóg picit. Eláll a fényszóróktól is lefelé. Aztán lehet az önmagában nem megoldás...amire ráfekszik elem valahogy vissza kellene kalapálni. (első merevítő, mindkét hűtő, mindkét venti csere volt :( )

Módosítva : morphin
Elküldve

http://indafoto.hu/bcslaci/image/22461887-bb994e72/user

http://indafoto.hu/bcslaci/image/22461885-77b52482/user

Nekem is oda van kötve, a kék biztosíték vezetékére van kötve, nyitható wagóval, a késes cucctól még az autóvillamosságis eladó is óva intett :D

Az akku pozitívra ne köss semmit, mindkét pozitívot a kapcsolt helyre kösd, testet meg bárhonnan kaphat a kaszniról, ahol nem festett csavar alá tudod tenni.

Elküldve
  On 2016. 07. 21. at 19:39, morphin írta:

Áhhááá, köszönöm. Van előnye annak, ha mindkét pozitív kábelt oda kötöm? (esetleg a "gyári" megoldásnak hátránya?)
Csak azért kérdezem, mert a DRL vezérlőből két csokor jön ki, egyik az "akku" plusz-minusz...a másik pedig a helyzetjelző és gyújtás kapcsolt 12V szál. Kicsit körülményes lenne ha oda kellene húznom azt is amit az akksihoz szánt a gyártó. Van rajta egy biztosíték is.

Még valami...Te hogyan kötnéd oda a szálat? Ezzel a késes elosztóval amit adtak a szetthez vagy forrasszam valahogy egybe őket? Sarut kihúzom, megbontom és a két kábelt hozzáforrasztva vissza helyezem!? Hobbi szinten szoktam forrasztgatni, ez talán biztosabb megoldás, mint a késes...meg olyat még nem használtam, nem tudom mennyire időtálló vagy ha esetleg később ki kell szerelni lesz-e valami hátránya.

Ui.: Neked OSRAM 401 van? Képeket nézem. Már megmértem, hogy befér a ködlámpa mellé. Pont meg van a 60cm. A fekete terelő rácsból Te vágtál ki vagy pont passz?
Mondjuk erősen gondolkozom egy új lökösön. 2 éve meg lett nyomva az eleje és azóta lóg picit. Eláll a fényszóróktól is lefelé. Aztán lehet az önmagában nem megoldás...amire ráfekszik elem valahogy vissza kellene kalapálni. (első merevítő, mindkét hűtő, mindkét venti csere volt :( )

Expand  

Hi! Mielőtt Fix re kötöd (forrasztod) ellenőrizd a rádiót ,hogy nem sistereg-e mert ezek a típusok hajlamosak erre.elektromos inter ferenciára.

Elküldve
  On 2016. 07. 21. at 19:39, morphin írta:

Áhhááá, köszönöm. Van előnye annak, ha mindkét pozitív kábelt oda kötöm? (esetleg a "gyári" megoldásnak hátránya?)
Csak azért kérdezem, mert a DRL vezérlőből két csokor jön ki, egyik az "akku" plusz-minusz...a másik pedig a helyzetjelző és gyújtás kapcsolt 12V szál. Kicsit körülményes lenne ha oda kellene húznom azt is amit az akksihoz szánt a gyártó. Van rajta egy biztosíték is.

Még valami...Te hogyan kötnéd oda a szálat? Ezzel a késes elosztóval amit adtak a szetthez vagy forrasszam valahogy egybe őket? Sarut kihúzom, megbontom és a két kábelt hozzáforrasztva vissza helyezem!? Hobbi szinten szoktam forrasztgatni, ez talán biztosabb megoldás, mint a késes...meg olyat még nem használtam, nem tudom mennyire időtálló vagy ha esetleg később ki kell szerelni lesz-e valami hátránya.

Ui.: Neked OSRAM 401 van? Képeket nézem. Már megmértem, hogy befér a ködlámpa mellé. Pont meg van a 60cm. A fekete terelő rácsból Te vágtál ki vagy pont passz?
Mondjuk erősen gondolkozom egy új lökösön. 2 éve meg lett nyomva az eleje és azóta lóg picit. Eláll a fényszóróktól is lefelé. Aztán lehet az önmagában nem megoldás...amire ráfekszik elem valahogy vissza kellene kalapálni. (első merevítő, mindkét hűtő, mindkét venti csere volt :( )

Expand  

Pont így kötném be ahogy leírtad, vagyis amit bevastagítottam. Akkura azért nem jó kötni mert akármi gebasz lehet vele, és pont ez szívja le az akksit???

Negatívot kaszni csavarra tettem: https://picasaweb.google.com/105711764262201946747/Motorter#6055265637779247218 jobb felső sarok, hőtővíz tartály felett.

Ha jól melékszem nekem is Osram 301 van. És nem vágtam semmit, minden maradt eredeti állapotában.

Lökös csere előtt, nézted a patentokat? Nem csak azok sérültek?

 

Elküldve
  On 2016. 07. 22. at 9:55, kobraCode írta:

Pont így kötném be ahogy leírtad, vagyis amit bevastagítottam. Akkura azért nem jó kötni mert akármi gebasz lehet vele, és pont ez szívja le az akksit???

Negatívot kaszni csavarra tettem: https://picasaweb.google.com/105711764262201946747/Motorter#6055265637779247218 jobb felső sarok, hőtővíz tartály felett.

Ha jól melékszem nekem is Osram 301 van. És nem vágtam semmit, minden maradt eredeti állapotában.

Lökös csere előtt, nézted a patentokat? Nem csak azok sérültek?

 

Expand  

A 301 5 LED-es, a 401 pedig 4 LED-es azt hiszem csak ennyi különbség van köztük. (lumenet-en olvastam)

Akkor úgy fogom beszerelni amit beszéltünk, illetve a negatív megy a testkábelre. Közel is van a biztosítékos dobozhoz. Viszont így akkor meg kell bontanom a kábelkötegeket...a vezérlő szerint ez V2.0...szóval lehet már nem úgy van a kábelezés, mint régen.

Köszönöm a segítséget. Amint lesz időm rá, beszerelem. (sajnos 6-ot melózok most egyben reggeltől estig)

  • Like 1
Elküldve

Mobilról nem láttam a többiek hozzászólását, nagyon szépen köszönöm a többiek segítségét is. 

Kolléga hozott wago-t...kaptam 3 darab 3-ast. Ha kettőt egybe kötök akkor pont lesz négy hely a kábeleknek. (de lehet átbattyogok a Bauhausba aztán veszek egy 5-öst, nem kell szarakodni akkor)
A harmadik wago meg jó lesz a helyzetjelzőhöz. Már csak kábeleket kell kerítenem ami hasonló vastagságú, mint ami a kocsiban van.

Üdv
Tomi

Elküldve

Sziasztok! :)

Rég jártam erre, remélem minden oké mindenkivel. :)

Egy kis segítségre lenne szükségem.

Valaki tudna nekem adni egy leírást az első ködlámpa beépítés/bekötéséről?

Köszi előre is! :)

 

Elküldve
  On 2016. 07. 26. at 11:25, nemeth_laca írta:

Sziasztok! :)

Rég jártam erre, remélem minden oké mindenkivel. :)

Egy kis segítségre lenne szükségem.

Valaki tudna nekem adni egy leírást az első ködlámpa beépítés/bekötéséről?

Köszi előre is! :)

 

Expand  

Szia!

Képem nincs a szerelésről csak leírásom. Bár az aláírásomban ott van hogyan kell leszedni a lököst. Kivágásnál arra kell figyelni hogy a vonalnál, vagy egy picit beljebb vágd, hogy reszelővel lehessen szépen finomítani rajta. Ha túl nagyra vágod nem fog szépen kinézni.

A beszerelésnél idéznék valakit, nem tudom ki írta, de annak idején lementettem:

"visszatérve agy kicsit az első ködlámpa bekütésre amikor nincs bekábelezve...
tegnap megcsináltam...
sarúkat rádugtam a ködlámpa csatira ,majd kinyomtam szilóval  ,mivel nem volt sehol csati  
elvezettem a lökösben a korbács mellet (jobbról balra haladunk  )
ugyancsak baloldalt jött a szilós megoldás..
baloldalt szinte a ködlámpa magasságában van testelési pont ,onnan kaptak negativott 
a pozitív szálat elvittem a bal szélen a tűzfalig 
onnan elmentem a tűzfalon lévő átvezetésig ( kb a fékrásegítő mellet van jobbra )
bementem az utastérbe 
elvezettem szépen ügyesen a bizti tábláig 
a biztitábla kiszed majd megkeres az V (római 5) relé 
annak a hátuljánál elvág a vastagabik fekete vezetéket 
összeköt a behúzott vezetékkel 
berak relé ,berak bizti (15A felső sor kormány felől a harmadik , a kisbiztis táblánál ott van )
kiszed világítás kapcsoló ,berak egy első ködlámpás kapcsoló 
gyújtást kapcsol és huss mükszik"

 

Természetesen ha ki van kábelezve, akkor fele ennyi dolgod sem lesz :-)

  • Like 1
Elküldve
  On 2016. 07. 26. at 19:41, kobraCode írta:

Szia!

Képem nincs a szerelésről csak leírásom. Bár az aláírásomban ott van hogyan kell leszedni a lököst. Kivágásnál arra kell figyelni hogy a vonalnál, vagy egy picit beljebb vágd, hogy reszelővel lehessen szépen finomítani rajta. Ha túl nagyra vágod nem fog szépen kinézni.

A beszerelésnél idéznék valakit, nem tudom ki írta, de annak idején lementettem:

"visszatérve agy kicsit az első ködlámpa bekütésre amikor nincs bekábelezve...
tegnap megcsináltam...
sarúkat rádugtam a ködlámpa csatira ,majd kinyomtam szilóval  ,mivel nem volt sehol csati  
elvezettem a lökösben a korbács mellet (jobbról balra haladunk  )
ugyancsak baloldalt jött a szilós megoldás..
baloldalt szinte a ködlámpa magasságában van testelési pont ,onnan kaptak negativott 
a pozitív szálat elvittem a bal szélen a tűzfalig 
onnan elmentem a tűzfalon lévő átvezetésig ( kb a fékrásegítő mellet van jobbra )
bementem az utastérbe 
elvezettem szépen ügyesen a bizti tábláig 
a biztitábla kiszed majd megkeres az V (római 5) relé 
annak a hátuljánál elvág a vastagabik fekete vezetéket 
összeköt a behúzott vezetékkel 
berak relé ,berak bizti (15A felső sor kormány felől a harmadik , a kisbiztis táblánál ott van )
kiszed világítás kapcsoló ,berak egy első ködlámpás kapcsoló 
gyújtást kapcsol és huss mükszik"

 

Természetesen ha ki van kábelezve, akkor fele ennyi dolgod sem lesz :-)

Expand  

Köszönöm szépen, ez nagy segítség! 

Pacsi! :icon13:

Elküldve
  On 2016. 07. 26. at 19:48, nemeth_laca írta:

Köszönöm szépen, ez nagy segítség! 

Pacsi! :icon13:

Expand  

Amikor én vágtam ki a lökhárítót, picit döntve vágtam, azaz, hogy érthető legyen ne úgy vágd ki, mint egy papírlapot, hanem srégan. Hajrá, menni fog! :-) Gyári relém még van 1, ha kell.

  • Like 1
Elküldve
  On 2016. 07. 27. at 10:25, peacetrang írta:

Amikor én vágtam ki a lökhárítót, picit döntve vágtam, azaz, hogy érthető legyen ne úgy vágd ki, mint egy papírlapot, hanem srégan. Hajrá, menni fog! :-) Gyári relém még van 1, ha kell.

Expand  

Köszi, világos! :icon13: Relém nekem is van, de köszönöm! :icon13:

A "kikönnyítés" mentén kell vágni, vagy attól bentebb?

Másik kérdés mindenkihez szól:

Depo vagy Tyc a jobb utángyártott ködlámpa?

Köszi :)

Elküldve
  On 2016. 07. 27. at 14:26, nemeth_laca írta:

Köszi, világos! :icon13: Relém nekem is van, de köszönöm! :icon13:

A "kikönnyítés" mentén kell vágni, vagy attól bentebb?

Másik kérdés mindenkihez szól:

Depo vagy Tyc a jobb utángyártott ködlámpa?

Köszi :)

Expand  

Ha levetted a lökhárítót, látod majd a belsején a körvonalat, attól beljebb vágd picivel és inkább kicsiket szélesítve haladj, az a biztos.

Inkább keress bontott gyárit, én azt raknék bele (azt is raktam), van bőven bontva is. Én cakk-pakk vettem hozzá gyári csatikat is, így a sziloplasztos megoldást sem kellett alkalmaznom:-)

  • Like 1
Elküldve
  On 2016. 07. 27. at 14:26, nemeth_laca írta:

Köszi, világos! :icon13: Relém nekem is van, de köszönöm! :icon13:

A "kikönnyítés" mentén kell vágni, vagy attól bentebb?

Másik kérdés mindenkihez szól:

Depo vagy Tyc a jobb utángyártott ködlámpa?

Köszi :)

Expand  

 

  On 2016. 07. 27. at 16:19, peacetrang írta:

Ha levetted a lökhárítót, látod majd a belsején a körvonalat, attól beljebb vágd picivel és inkább kicsiket szélesítve haladj, az a biztos.

Inkább keress bontott gyárit, én azt raknék bele (azt is raktam), van bőven bontva is. Én cakk-pakk vettem hozzá gyári csatikat is, így a sziloplasztos megoldást sem kellett alkalmaznom:-)

Expand  

Én is vettem hozzá csatlakozót azt egyszerűbb és szebb is volt belerakni.

TYC ha nagyon után gyártottat akarsz, de egy idő után ki fog égni a belseje olyan lesz mint az enyém: https://picasaweb.google.com/105711764262201946747/ElsoKodlampa#6113126519407452162

Inkább vegyél gyárit, akár bontottat, sokkal jobban jársz majd vele.

  • Like 1
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.