Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
26 perce, feel2006 írta:

Sziasztok, 

Erről tudtok valamit bővebben? Nemrég műszakiztam és a kutya sem szólt róla. Most olvasva a cikket vagy lepapíroztatom 1700+2300-ért, és nyugodt vagyok, vagy hazárdírozok és ha rászállnak a sün-ök, akkor fizethetünk érte.

http://www.autofolia.eu/autofoliazas-blog/hu/foliak-forgalmiba-bejegyzese/

üdv,

Ha megállít a rendőr és nincs a fóliák alatt a száma beragasztva, illetve nincs róla műbizonylatod akkor meg fog büntetni. Én februárban műszakiztam akkor még nem is hallottam erről vagyis akkor még nem volt kötelező bejegyeztetni a forgalmiba.

Elküldve
1 perc, kobraCode írta:

Ha megállít a rendőr és nincs a fóliák alatt a száma beragasztva, illetve nincs róla műbizonylatod akkor meg fog büntetni. Én februárban műszakiztam akkor még nem is hallottam erről vagyis akkor még nem volt kötelező bejegyeztetni a forgalmiba.

Szerencsére ezek megvannak, de azért érted, ezeket nekem sem mondták március végén a műszakin. Pedig akkor nem lenne + rohangálás megnézetni, papírozni és 2x fizetni érte. Írtam a műszakis helynek, hogy mit tudunk tenni utólag, illetve ha semmit, mikor mehetek 1700-ért megnézetni és a papírért. Kiváncsi vagyok, válaszolnak-e?! :)

Elküldve

Sziasztok!

Kérdésem lenne, hogy gyári xenon szettet mennyire bonyolult találni, illetve beépíteni az autóba, lámpamosóval, mindennel együtt? Kb. milyen ennek a műveletnek az árfekvése? 100E alatt megúszható?

Válaszokat köszönöm előre is!

Elküldve
5 perce, daniel329 írta:

Sziasztok!

Kérdésem lenne, hogy gyári xenon szettet mennyire bonyolult találni, illetve beépíteni az autóba, lámpamosóval, mindennel együtt? Kb. milyen ennek a műveletnek az árfekvése? 100E alatt megúszható?

Válaszokat köszönöm előre is!

Gyári új szettet venni kemény lesz, minden alkatrésszel/kiegészítővel együtt (vezérlő elektronika, az új lámpatestek, szerelékek stb.) csillagászai összeg és ekkor még nem is egyeztettél egy hozzáértő beszerelőműhellyel (házilag ez nem biztos hogy jó ötlet bebuherálni). Az utólagos -kínai- xenon rendszerről/szettekről sok jót nem hallani és cserébe szabálytalan is, egy bontott gyári szett meg tartogathat sok-sok -költséges- meglepetést... 

Elküldve
2 órája, daniel329 írta:

Sziasztok!

Kérdésem lenne, hogy gyári xenon szettet mennyire bonyolult találni, illetve beépíteni az autóba, lámpamosóval, mindennel együtt? Kb. milyen ennek a műveletnek az árfekvése? 100E alatt megúszható?

Válaszokat köszönöm előre is!

Sztem meguszhato 100korul bontottan. Persze azert vannak buktatok, ha vmit potolni kell, illetve kerdes mennyire van kikabelezve. Index izzo 2500ft pl.

 

Kell a ket komplett lampa. Ebben van trafo,gyujto,izzo,izzolefogato gyuru, indexizzo, lampacsatik.

Kell lampakapcsolo, amin nincs magassagallito.

Kell szintezo.

Kell lampamoso szett. Spricnik, rogzitovillak, csovezes,visszacsaposzelep,tartaly,motor,rele.

Elküldve
4 órája, daniel329 írta:

Sziasztok!

Kérdésem lenne, hogy gyári xenon szettet mennyire bonyolult találni, illetve beépíteni az autóba, lámpamosóval, mindennel együtt? Kb. milyen ennek a műveletnek az árfekvése? 100E alatt megúszható?

Válaszokat köszönöm előre is!

Ha dobsz egy mail-címet akkor átküldöm az egész beépítés menetét az alkatrészek listájával, valamint a buktatókat!

  • Like 1
Elküldve

Köszönöm a készséges válaszát mindenkinek! Nemrég vettem az autómat, és mivel viszonylag sokat pályázom, gondolkodtam még a tempomat beépítésén... Az milyen költségekkel és macerával jár?

Elküldve
32 perce, daniel329 írta:

Köszönöm a készséges válaszát mindenkinek! Nemrég vettem az autómat, és mivel viszonylag sokat pályázom, gondolkodtam még a tempomat beépítésén... Az milyen költségekkel és macerával jár?

Az pedig ott van az aláírásomban.

  • Like 1
Elküldve
23 órája, feel2006 írta:

Szerencsére ezek megvannak, de azért érted, ezeket nekem sem mondták március végén a műszakin. Pedig akkor nem lenne + rohangálás megnézetni, papírozni és 2x fizetni érte. Írtam a műszakis helynek, hogy mit tudunk tenni utólag, illetve ha semmit, mikor mehetek 1700-ért megnézetni és a papírért. Kiváncsi vagyok, válaszolnak-e?! :)

Lehet hogy még ők sem tudják mit kell tenni, vagy kellene tenniük.

Ma pont belefutottam egy közúti ellenőrzésbe a 74-esen, mindenkit megállítottak. Szondáztattak, forgalmit jogsit kértek, azt csók viszont látás. Le sem sz@rták a fóliázást vagy a nappali menetfényt.

  • 2 weeks later...
Elküldve (edited)

Üdv Srácok!

 

Kellene nekem egy kis segítség. Z16XE tempomat, elegance felszereltség. Kuplung kapcsoló nem volt bent, csatlakozó bent volt hozzá, indexkar ki tempomatos be, csatlakozó ott is megvolt. Minden összedug. Op-COM bekapcsolás, engedélyezés, mnetés, ellenőrzés index karon minden gomb okés, fékpedál kapcsoló aktív - inaktív, kuplung pedál kapcsoló aktív és az istenért nem mozdul át kinyomott kuplungnál sem inaktívra.

OK, sajátomon nézem, más a vezetékek sorrendje. OK, csere. Így sem jó.

OK, nézzük, hátha a vezeték nem megy végig ECU felé. Behúztunk egy + szálat beforrasztottuk a helyére. Így sem jó.

Kapcsolót átraktuk az én kocsiba egy tesztre, ott Aktív - Inaktív működik.

Vissza a Z16XE-be, és megint semmi.

Jó, lehet valahol hibáztunk. Kilámpáztuk, kimértük a 12 V eljut az ECU csatlakozó végéig. ( ugye ha benyomódik akkor, (( kupung felengedve)) akkor engedi tovább a 12 V)

Na akkor mit hagytunk ki?

Módosítva : Handbrake
Elküldve

 Nekem mind két szálat be kellett húzni a kuplung kapcsolótól. A csati benn volt, de nem ment el az ECU-ig.

Az összes csatit mérjétek ki!

Elküldve (edited)

Sziasztok!

A közelmúltban beszereltettem egy Osram DRL-401-et a kocsimba, aut. villamossági szerelővel, a hatályos jogszabályoknak megfelelően lett bekötve.

A gondom az, hogy azóta rádiót (nem gyári, Panasonic) nem igazán tudok hallgatni, mert ha aktív a DRL, recseg az összes adó. Ha kapcsolok pld. egy helyzetjelzőt (ezáltal lekapcsol a DRL), minden a régi, jó a rádióvétel.

Annyit látok, hogy a gyújtás+ a tolatólámpa kapcsolójáról lett levéve. A DRL elektronikáját a szerelő a motortérben a "relédobozra" rögzítette, innen már átköltöztettem a kiegyenlítő tartály alatti lemezfelületre, de semmi javulás.

Mi lehet szerintetek a hiba oka?

U.i.: a szerelő természetesen hárít, ő még ilyen hibával még nem találkozott, pedig már csillió DRL-t szerelt. Természetesen nem hagyom annyiban a dolgot, valamint nagyon érdekelne szakértő véleményetek!

Köszi előre is!

Módosítva : nundee
Elküldve
10 órája, nundee írta:

Sziasztok!

A közelmúltban beszereltettem egy Osram DRL-401-et a kocsimba, aut. villamossági szerelővel, a hatályos jogszabályoknak megfelelően lett bekötve.

A gondom az, hogy azóta rádiót (nem gyári, Panasonic) nem igazán tudok hallgatni, mert ha aktív a DRL, recseg az összes adó. Ha kapcsolok pld. egy helyzetjelzőt (ezáltal lekapcsol a DRL), minden a régi, jó a rádióvétel.

Annyit látok, hogy a gyújtás+ a tolatólámpa kapcsolójáról lett levéve. A DRL elektronikáját a szerelő a motortérben a "relédobozra" rögzítette, innen már átköltöztettem a kiegyenlítő tartály alatti lemezfelületre, de semmi javulás.

Mi lehet szerintetek a hiba oka?

U.i.: a szerelő természetesen hárít, ő még ilyen hibával még nem találkozott, pedig már csillió DRL-t szerelt. Természetesen nem hagyom annyiban a dolgot, valamint nagyon érdekelne szakértő véleményetek!

Köszi előre is!

Nekem is ilyen van benne, de én az AC-ról szedtem le a gyújtás+ -ot, hisz az úgy ott van a motortérben az egyik lila relé lábán.

A másik pozitívot is bekötötte ugyan ide a szerelőd? Nem ami a helyzetjelzőre kell hanem a gyári bekötés szerint az akkura. Mert mind a kettő mehet a gyújtás+ -ra. Amúgy a relé doboz oldalán van nekem is és nem kavar be. Szerintem a tolatólámpa + bekötésétől adódik a gondod, vagy csak véletlenül pont ennek a rádiónak kavar be. (nekem LG van)

Tesztelni tudod ha ráteszed közvetlen +12V-ra mondjuk az akksira és ha ott is bekavar a rádiódnak akkor a két rendszer nem szereti egymást. Viszont ha ott jó akkor a tolatólámpás bekötés a rossz.

  • Like 1
Elküldve
1 óra, kobraCode írta:

Nekem is ilyen van benne,

Amit eddig láttam DRL-t ez néz ki a legjobban és közelít az elképzelésemhez.

Esetleg nem gondolkodtál azon, hogy a ködlámpa alá beaplikálni valahogy? Arra gondolok, hogy szépen kivágni a lököst és oda berakni.

Vajon úgy megfelelne az előírásoknak? A távolságokra gondolok.

Elküldve
1 órával ezelőtt, gezoli írta:

Amit eddig láttam DRL-t ez néz ki a legjobban és közelít az elképzelésemhez.

Esetleg nem gondolkodtál azon, hogy a ködlámpa alá beaplikálni valahogy? Arra gondolok, hogy szépen kivágni a lököst és oda berakni.

Vajon úgy megfelelne az előírásoknak? A távolságokra gondolok.

Szia! 

Az előírások szerint a talajtól min. 25 cm-re kell lennie a DRL-nek és a kettő között min. 60 cm-nek. 

Nálam a ködös alja 31 cm-re van a talajtól, tehát elég necces lenne. 

Kivágni még csak - csak,  de a tartó konzol rögzítése problémát okozhat. 

Elküldve
16 órája, nundee írta:

Sziasztok!

A közelmúltban beszereltettem egy Osram DRL-401-et a kocsimba, aut. villamossági szerelővel, a hatályos jogszabályoknak megfelelően lett bekötve.

A gondom az, hogy azóta rádiót (nem gyári, Panasonic) nem igazán tudok hallgatni, mert ha aktív a DRL, recseg az összes adó. Ha kapcsolok pld. egy helyzetjelzőt (ezáltal lekapcsol a DRL), minden a régi, jó a rádióvétel.

Annyit látok, hogy a gyújtás+ a tolatólámpa kapcsolójáról lett levéve. A DRL elektronikáját a szerelő a motortérben a "relédobozra" rögzítette, innen már átköltöztettem a kiegyenlítő tartály alatti lemezfelületre, de semmi javulás.

Mi lehet szerintetek a hiba oka?

U.i.: a szerelő természetesen hárít, ő még ilyen hibával még nem találkozott, pedig már csillió DRL-t szerelt. Természetesen nem hagyom annyiban a dolgot, valamint nagyon érdekelne szakértő véleményetek!

Köszi előre is!

Ez a forgalmazó véleménye Lumenet.hu" Ez egy esetben szokott előfordulni az utóbbi évek eladása alapján: a menetfény vezérlő és a lámpák közötti gyári kábel tartalékkal van tervezve, így az esetek nagy részében marad egy felesleges kupacod. Ha ezt összetekered és esetleg még egy másik kábellel is összefogatod, kialakulhat rádiózavar. Kérlek, ellenőrizd le, hogy ez történt-e. Ha igen, bontsd szét a köteget és egy nagyobb területen oszlasd szét a felesleges kábelt és megszűnik a rádiózavar. 

Én nemrégen szereltem be egy kocsiba és ugyan az a hiba ,hogy zavarja a rádiót,de úgy gondolom a vezérlő lehet inkább valami silány minőség,mert az én kocsiban philips van kb 3éve és soha ilyen problémát nem tapasztaltam.

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok!

Hosszas utánaolvasás után elkezdtem én is tempomatosítani az autómat. A kapcsolási rajzok alapján a fék és kuplungkapcsolóm gyárilag rendben van, az ECU-tól a három szál vezeték pedig az X2-es csatlakozóig megy el (ami a tűzfalon van a biztosítéktábla mögött), a további kábelezés hiányzik. Az a kérdésem, hogy az X2-es csatlakozóba a hiányzó tüskéket be tudom szúrni hátulról, ha szerzek bontóból hozzá valókat? Az F Astránál anno ez működött több helyen, de ezt a fajta csatlakozót nem ismerem, hogy hogyan van szerelve.

Elküldve
8 órája, Krajcso írta:

Sziasztok!

Hosszas utánaolvasás után elkezdtem én is tempomatosítani az autómat. A kapcsolási rajzok alapján a fék és kuplungkapcsolóm gyárilag rendben van, az ECU-tól a három szál vezeték pedig az X2-es csatlakozóig megy el (ami a tűzfalon van a biztosítéktábla mögött), a további kábelezés hiányzik. Az a kérdésem, hogy az X2-es csatlakozóba a hiányzó tüskéket be tudom szúrni hátulról, ha szerzek bontóból hozzá valókat? Az F Astránál anno ez működött több helyen, de ezt a fajta csatlakozót nem ismerem, hogy hogyan van szerelve.

Igen, betudod!

Elküldve
On 2016. 05. 17. at 15:18, gezoli írta:

Amit eddig láttam DRL-t ez néz ki a legjobban és közelít az elképzelésemhez.

Esetleg nem gondolkodtál azon, hogy a ködlámpa alá beaplikálni valahogy? Arra gondolok, hogy szépen kivágni a lököst és oda berakni.

Vajon úgy megfelelne az előírásoknak? A távolságokra gondolok.

 

On 2016. 05. 17. at 16:39, nundee írta:

Szia! 

Az előírások szerint a talajtól min. 25 cm-re kell lennie a DRL-nek és a kettő között min. 60 cm-nek. 

Nálam a ködös alja 31 cm-re van a talajtól, tehát elég necces lenne. 

Kivágni még csak - csak,  de a tartó konzol rögzítése problémát okozhat. 

 

Zoli, ezt a kérdést megválaszolták neked.

Anno én is nézegettem hol lenne a legjobb helyen, ezt találtam neki, a ködlámpa mellett. Természetesen ha nem lenne ködlámpa akkor annak a helyén lenne.

  • Like 1
Elküldve
3 órája, kobraCode írta:

 

 

Zoli, ezt a kérdést megválaszolták neked.

Anno én is nézegettem hol lenne a legjobb helyen, ezt találtam neki, a ködlámpa mellett. Természetesen ha nem lenne ködlámpa akkor annak a helyén lenne.

Sajnos én úgy vagyok az utólagos extrákkal (lásd DRL), hogy ha nagyon elüt a gyári kinézettől akkor inkább nem szerelem be. Így nem lett utólagos ülésfűtésem, hanem gyári lesz! :) Törekszem a gyári extrák beszerelésére.

  • Like 4
Elküldve
5 perce, gezoli írta:

Sajnos én úgy vagyok az utólagos extrákkal (lásd DRL), hogy ha nagyon elüt a gyári kinézettől akkor inkább nem szerelem be. Így nem lett utólagos ülésfűtésem, hanem gyári lesz! :) Törekszem a gyári extrák beszerelésére.

Leírás legyen ám róla! :icon13:

  • Like 1
Elküldve
9 órája, gezoli írta:

...ha nagyon elüt a gyári kinézettől akkor inkább nem szerelem be. Így nem lett utólagos ülésfűtésem, hanem gyári lesz!

Támogatom az ötletet! Az enyém is ezen elvek alapján született, bár nekem a nem látható rész (a fűtőbetét az ülésben) nem gyári, hanem BMW eredetű. A gyárival ellentétben az ülőlapot és a támlát is nagyobb felületen fűti, viszont a combtámaszt meg egyáltalán nem.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.