Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

15 órája, vaszabi79 írta:

Sziasztok!

 

Másodikként egy felháborítóan amatőr kérdéssel fordulok hozzátok.

Gondolkodok egy normális, úgy értem valami korszerűbb autórádió vételén és érdeklődnék, hogy mindegy milyet veszek azt mindenképpen be tudom tenni egy egyszerű csati lehúz rádug az új rádióra művelettel, vagy monyákolni is kell miatta?

Tudom elég alap kérdés de ilyen témában műveletlen vagyok.   :-) az ti tanácsaitok alapján meg sok minden elektromos munkát megcsináltam már a vason.

Válaszokat, oltásokat előre is köszönöm!

 

 

Szia! ISO csati van az Astrában, a népszerűbb autórádiók gyártói adnak gyárilag hozzá másik felet, amivel össze kell csak dugni, de azért megvásárlás előtt nézz bele a dobozába. Alpine, Pioneer, Kenwood, JVC, ezek közül bármelyik jó választás lehet.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

További kérdések merültek fel bennem.

Szabvány méretűek a különböző fejegységek, úgy értem kell-e hozzá venni távtartót vagy valami hasonlót hogy a gyári helyére illeszkedjen?

Mi a véleményetek a M...L mostani pontgyűjtős akciójában hirdetett Sony fejegységről??

Akinek csak az usb (mp3 stb.) lejátszási lehetőség kell annak érdemes beruházni rá vagy kaki minőség

 

Válaszokat előre is köszi!

 

:-)

Módosítva : vaszabi79
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, DarthVödör írta:

Opel Corsa C esőszenzor, GM 24 402 752 JK ez is jó lehet?

(GM 09 228 959 JL-es)

JL = Sensor bis MY04 für normal getönte Scheiben
XX = Sensor ab MY05 für normal getönte Scheiben ohne automatisches Abblendlichterkennung
EX = Sensor ab MY05 für normal getönte Scheiben mit automatisches Abblendlichterkennung
UD = Sensor bis MY04 für Solar Reflect Scheiben
XY = Sensor ab MY05 für Solar Reflect Scheiben ohne automatisches Abblendlichterkennung
EY = Sensor ab MY05 für Solar Reflect Scheiben mit automatisches Abblendlichterkennung

Az már látszik, hogy a 3 érintkezős a "K" vonalon kommunikál...

W7F54E002A00ENG.png

Ha jól tudom mindegyik jó bele csak valamelyikeknél az automata ülés állítás is rá van kötve, hogy miért azt nem tudom. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Rég jártam erre...
Van egy problémám, biztos tudtok iránymutatást adni hogy merre folytassam a keresgélést.

Úgy kezdődött, hogy a belső keringetés 1-3 fokozat megszünt, csak a 4. ment.

Gugliban, meg itt a fórumon ki kotortam hogy az előtét ellenállás hőbiztositéka ment ki.
Ponthegesztve van, de könnyen ki lehet szedni, kb 200ft-os alkatrész. A gyári, ha jól emlékszem 144C* 10A -es.
Cseréltem, gondoltam ezen hamar át lendültem, nem volt nagy gond.
Próba során (már esteledett) szabad szemmel is látszott hogy felizzik az előtét ellenállás spirálja 1-2.fokozatban, de működött.
Ezt egy kicsit furcsáltam, nem gondolnám hogy ez üzemszerüen igy kell hogy működjön.
2 napig tartott az öröm (alig használtam az autót és k. hideg volt) megit ki ment az 1-3 fokozat.

Ekkor elhatároztam  hogy kicserélem az egész ventit házasól. Mondván biztos szorul a motor, vagy zárlatos a tekercs vagy maga az ördög bujt bele.
Így is lett de a hiba továbbra is ugyan az.
Csak a 4. fokozat megy, és közben valahol igen nagy áram mehet el, mert menet közben a rendszer feszültség 14,2-röl le esik 13,5-re azonnal és nem is áll vissza.

Valamilyen zárlatra gondolok és nem szeretnék elektromos tüzet.

Akinek van ötlete hogy mit lehetne még megnézni ne tartsa magában.

Link to comment
Megosztás:

11 órája, vaszabi79 írta:

Kellett fúrni faragni (úgy értem új tartólapot befaragni), vagy a szivargyújtó helyére csak egyszerűen becsavarni?

Elméletileg olyan a kialakítása hogy egyszerűen csak be kellett volna csavarni, gyakorlatilag viszont néhány tized milliméterrel nagyobb az átmérője annál hogy simán bemenjen, úgyhogy én sima csiszolópapírral megcsiszoltam kissé, és így most gond nélkül beleillik.

Link to comment
Megosztás:

Hello!

 

Tempomatot próbálnék varázsolni az autómba (2001/12 Z16XE G Astra). Kormánykapcsolót cseréltem,fékkapcsoló 4 érintkezős volt benne,kuplungkapcsolót vettem,tempomat engedélyezve van,szépen lát is mindent. Ellenben a kuplungkapcsolóra mindig aktív státuszt ír az opcom (ha nyomkodom a kapcsolót,akkor is), és nem működik a tempomat. Hol lehet a hiba? Vezetékelés a leírtaknak megfelelően van (3. és 4. helyen).

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

6 órája, adorjant írta:

Hello!

 

Tempomatot próbálnék varázsolni az autómba (2001/12 Z16XE G Astra). Kormánykapcsolót cseréltem,fékkapcsoló 4 érintkezős volt benne,kuplungkapcsolót vettem,tempomat engedélyezve van,szépen lát is mindent. Ellenben a kuplungkapcsolóra mindig aktív státuszt ír az opcom (ha nyomkodom a kapcsolót,akkor is), és nem működik a tempomat. Hol lehet a hiba? Vezetékelés a leírtaknak megfelelően van (3. és 4. helyen).

Köszi!

Első körön mérd ki multiméterrel, hogy megfelelően működik-e a kuplungkapcsoló (nem tudom, hogy bontott vagy új). A pedál benyomott állapotában zár a kapcsoló.

Ellenőrizd le a kuplungkapcsoló csatlakozóját, hogy megfelelő helyen vannak-e az érintkezők. 2 vezeték van és három hely a csatiban.

Módosítva : gezoli
Link to comment
Megosztás:

3 órája, gezoli írta:

Első körön mérd ki multiméterrel, hogy megfelelően működik-e a kuplungkapcsoló (nem tudom, hogy bontott vagy új). A pedál benyomott állapotában zár a kapcsoló.

Ellenőrizd le a kuplungkapcsoló csatlakozóját, hogy megfelelő helyen vannak-e az érintkezők. 2 vezeték van és három hely a csatiban.

Új kapcsoló,2 tüske van benne.

Link to comment
Megosztás:

57 perce, adorjant írta:

Új kapcsoló,2 tüske van benne.

A kuplung kapcsolón van egy piros (nem is tudom minek nevezzem) ütköző. Ennek a berakás előtt teljesen fölhúzott állapotban kell lennie. Amikor először lenyomod a kuplung pedált akkor áll be a megfelelő helyzetbe. Amikor én építettem be akkor olvastam valahol. Sajnos, hogy mi értelme van nem tudom megmondani.Ez csak egy tipp. Vedd ki a kapcsolót és húzd vissza ezt a piros vackot. Racsnis, de húzhatod nyugodtan, kell hozzá egy kis erő. A képen azt látod amikor még fönn van, így kell állnia berakás előtt.

https://cromax.hu/kuplungpedal_kapcsolo_opel_36967

Link to comment
Megosztás:

21 órája, fullesmacko írta:

"Boldog" "új" G Astra tulaj vagyok,új vagyok itt is.Kérdeznék:Égve maradt az index ajtózárás után,zár vezérlőt cserélnék,fel kell e programozni a távírányítót?és hogyan?

Helló!

Pár hónapja ugyan ezt csinálta nekem is,bezártam a kocsit,felvillantak az indexek,és úgy is maradtak.Egészen addig amíg rá nem adtam a gyújtást,hirtelen úgy orvosoltam,hogy ha megálltam akkor mindig kivettem az index relét :-) egy ideig csinálta, aztán megjavult magátol,

azóta nem csinálja. Majd azért ird meg hogy mit kellett cserélned,hátha előjön nekem is újból :-) 

Üdv: Tomi

Link to comment
Megosztás:

Tomi,kössz a hozzászólást.Ugyanezt tettem én is-azaz az indexrelét húzogattam ki,aztán kivettem a központizár elektrónikát,majd visszaraktam,jó lett,majd ismét villantgatott.

Most vezérlő nélkűl használom manuálisan,a napokban kapok egy másik vezérlőt,aztán meglátjuk....

Link to comment
Megosztás:

21 órája, adorjant írta:

...a kuplungkapcsolóra mindig aktív státuszt ír az opcom (ha nyomkodom a kapcsolót,akkor is), és nem működik a tempomat.

Banális kérdés, de hogyan ellenőrizted a tempomatot amikor arra jutottál hogy nem működik? Mert azt tudod hogy csak 30km/h felett tudod bekapcsolni...

Az Op-com-ban az "aktív" státusz azt jelenti hogy fel van programozva, annak úgy is kell lennie.

Link to comment
Megosztás:

10 órája, gezoli írta:

A kuplung kapcsolón van egy piros (nem is tudom minek nevezzem) ütköző. Ennek a berakás előtt teljesen fölhúzott állapotban kell lennie. Amikor először lenyomod a kuplung pedált akkor áll be a megfelelő helyzetbe. Amikor én építettem be akkor olvastam valahol. Sajnos, hogy mi értelme van nem tudom megmondani.

Az rögzíti a kapcsolót fixen a helyén. Amíg az a kis piros izé fel van húzva, addig a kapcsolón levő fülek aránylag szabadon mozognak, így könnyű bepattintani a kis négyzet alakú lyukba a pedál mögött. Ha benyomod, akkor fixen rögzül a helyén, és nem tud kiesni akkor sem, ha két lábbal ugrálsz a kuplungpedálon. Úgyhogy az értelme valószínűleg annyi hogy az Opelnek ezt a kompromisszumot sikerül kiagyalnia amikor aránylag könnyen szerelhető, de mégis teljes biztonsággal a helyén maradó kapcsolót kellett terveznie.:blush:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

vettem napszemüvegtartót (Corsa C verzió). Mindkét fül rugós, és visszaugrik, vagy csak a jobb oldali, a bal pedig megmarad olyan helyzetben, ahova döntöm? (Nem felszerelt állapotban.)

Módosítva : NW1
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 02. 05. at 19:16, NW1 írta:

Sziasztok,

vettem napszemüvegtartót (Corsa C verzió). Mindkét fül rugós, és visszaugrik, vagy csak a jobb oldali, a bal pedig megmarad olyan helyzetben, ahova döntöm? (Nem felszerelt állapotban.)

Szia!

 

csak a jobb oldali, a bal pedig megmarad olyan helyzetben, ahova döntöd ;)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Villamosságis szaktársaktól kérdezem, hogy a linken lévő világítás kapcsoló vajon jó a z14xep classic 2-hez is? csak mert ezzel a kóddal keresve nem adja ezt ki. s ha jó, mindkettő jó vajon?

http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/OPEL/ASTRA/2005/1_4/BENZIN/elektromos-rendszer/elektromos-alkatreszek/kormanyoszlopmuszerfal-kapcsolo/fenyszoro-kapcsolo/

Link to comment
Megosztás:

2 órája, rozsav írta:

Sziasztok!

Villamosságis szaktársaktól kérdezem, hogy a linken lévő világítás kapcsoló vajon jó a z14xep classic 2-hez is? csak mert ezzel a kóddal keresve nem adja ezt ki. s ha jó, mindkettő jó vajon?

http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/OPEL/ASTRA/2005/1_4/BENZIN/elektromos-rendszer/elektromos-alkatreszek/kormanyoszlopmuszerfal-kapcsolo/fenyszoro-kapcsolo/

Javaslom bontott,vagy eredeti utángyártottat ne pár hónap és be ég az érintkező.már 5-7 ért kapsz.

 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2016. február 1. at 14:17, kahon írta:

Sziasztok!

Rég jártam erre...
Van egy problémám, biztos tudtok iránymutatást adni hogy merre folytassam a keresgélést.

Úgy kezdődött, hogy a belső keringetés 1-3 fokozat megszünt, csak a 4. ment.

 

Szia kahon!

Nekem ugyanaz a problémám mint neked, ma voltam szervizben. Előtét ellenállást kivettük, látszólag minden rendben vele. Rendeltünk gyárit (7.300 píz), egy hét mire megjön, remélem valóban ez a hiba oka és javulásról számolhatok be. Ha megjött jelzem megoldódott-e.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.