Imis8 Elküldve November12, 2015 Elküldve November12, 2015 22 hours ago, gezoli írta: Ezt is megtalálod az aláírásomban! A leírásban szereplő kapcsolókat megnéztem, de ami a problémám hogy amiket találtam kapcsolót az mind fix kormányoshoz valók, és nekem állítható kormányom van (vagy én vagyok szerencsétlen) de nem találok hozzá valót! Illetve az Y17DTL az ugyan az lehet mint az Y17DT?
gezoli Elküldve November12, 2015 Elküldve November12, 2015 2 hours ago, Imis8 írta: A leírásban szereplő kapcsolókat megnéztem, de ami a problémám hogy amiket találtam kapcsolót az mind fix kormányoshoz valók, és nekem állítható kormányom van (vagy én vagyok szerencsétlen) de nem találok hozzá valót! Illetve az Y17DTL az ugyan az lehet mint az Y17DT? Sajnos a motorkódban nem tudok segíteni, de hátha jön valaki aki okosabb ebben a témában. A másik kérdésedre, én még nem találkoztam azzal, hogy más lenne az állítható kormányos és a nem állítható kormánykapcsolója. Pl.: https://cromax.hu/utasterbelsoter/iranyito_es_kezelo_egysegek/kormanykapcsolo/iranyjelzo_kapcsolo_opel_astra_g_zafira_a_tempomatos_34174 1
Imis8 Elküldve November12, 2015 Elküldve November12, 2015 47 minutes ago, gezoli írta: Sajnos a motorkódban nem tudok segíteni, de hátha jön valaki aki okosabb ebben a témában. A másik kérdésedre, én még nem találkoztam azzal, hogy más lenne az állítható kormányos és a nem állítható kormánykapcsolója. Pl.: https://cromax.hu/utasterbelsoter/iranyito_es_kezelo_egysegek/kormanykapcsolo/iranyjelzo_kapcsolo_opel_astra_g_zafira_a_tempomatos_34174 Lehet hogy nincs, csak gyanus hogy ki van írva utángyártottba, hogy nem állítható kormányos autókhoz... Van 5.000-6.000.- között meyle, hanspries és magnetti marelli is, de pont a meyle-nél írja ezt a kiegészítő infot, szívem szerinte azt venném.
gezoli Elküldve November12, 2015 Elküldve November12, 2015 57 minutes ago, Imis8 írta: Lehet hogy nincs, csak gyanus hogy ki van írva utángyártottba, hogy nem állítható kormányos autókhoz... Van 5.000-6.000.- között meyle, hanspries és magnetti marelli is, de pont a meyle-nél írja ezt a kiegészítő infot, szívem szerinte azt venném. A Cromax-nál semmi ilyet nem írnak. Első körön én is utángyártottat vettem. A tempomat gombjai olyan "ragadósak" voltak. Ezt úgy értem, hogy viszonylag nagy erő kellett a gombok nyomkodásához. Előfordult, hogy amikor kapcsoltam a tempomatot akkor kapcsoltam a fénykürtöt is. Azt gondoltam, hogy majd be fog kopni, de sajna semmit sem változott a használat során. Egyszer a neten találtam egy bontottat. Ennek a gombjai sokkal finomabban működnek még akkor ha használt. Ezt azért írtam le, hogy szerintem elgondolkodhatnál bontottban is.
Imis8 Elküldve November12, 2015 Elküldve November12, 2015 1 hour ago, gezoli írta: A Cromax-nál semmi ilyet nem írnak. Első körön én is utángyártottat vettem. A tempomat gombjai olyan "ragadósak" voltak. Ezt úgy értem, hogy viszonylag nagy erő kellett a gombok nyomkodásához. Előfordult, hogy amikor kapcsoltam a tempomatot akkor kapcsoltam a fénykürtöt is. Azt gondoltam, hogy majd be fog kopni, de sajna semmit sem változott a használat során. Egyszer a neten találtam egy bontottat. Ennek a gombjai sokkal finomabban működnek még akkor ha használt. Ezt azért írtam le, hogy szerintem elgondolkodhatnál bontottban is. Köszönöm, megfogadom a tanácsod, holnap futok egy kört bontott ugyében, hátha... Bíztam a meyle-ben, mégis csak német, meg árban is jó, de picit piszkál az a nyamvatt kormányoszlopállításos melléklet... Na köszi mindent!
gezoli Elküldve November12, 2015 Elküldve November12, 2015 14 minutes ago, Imis8 írta: Köszönöm, megfogadom a tanácsod, holnap futok egy kört bontott ugyében, hátha... Bíztam a meyle-ben, mégis csak német, meg árban is jó, de picit piszkál az a nyamvatt kormányoszlopállításos melléklet... Na köszi mindent! Szerintem marhaság, de szúrd már be ide az oldal linkjét had nézzek rá.
L4Fleur Elküldve November12, 2015 Elküldve November12, 2015 Sziasztok. :) Hogy tudnám kitisztítani a ködlámpákat? Belül elég retkesek, az egyik be is szokott párásodni esős időben. Coupé lámpák. Ha már unatkozni fogok a lökhárító festése alatt. :D
flali Elküldve November13, 2015 Elküldve November13, 2015 @L4Fleur Nálam is párásodott, kikaptuk az égőfoglalatot, majd levegővel kifúvattuk a foglalat lukján - csili vili lett.
Imis8 Elküldve November13, 2015 Elküldve November13, 2015 18 hours ago, gezoli írta: Szerintem marhaság, de szúrd már be ide az oldal linkjét had nézzek rá. Íme:
SargaRigo123 Elküldve November14, 2015 Elküldve November14, 2015 (edited) Sajnos az én scannelt könyvemből hiányzik pár oldal a kapcsolási rajzokból. Nevezetesen ami 800-zal kezdődik, az 1100, 1300, aztán 1400-tól 2200-ig bezárólag semmi. Meg tudna támadni valaki a hiányzó oldalakkal (vagy egy olyan dokuval amiben benne van minden ami elektromos/elektronikus)? Autodatát próbáltam letölteni, de win7/64-en nem hajlandó elindulni. (A felsorolt számok a lap bal alsó sarkában szerepelnek, ez segít az elemek betájolásában.) Módosítva November14, 2015 : SargaRigo123
Lacee Elküldve November15, 2015 Elküldve November15, 2015 Ejj, engem is utolért a belsővel (leomli oldali) ventillator hiba. Folyamatosan megy.. kulcs nelkul is. Lehuzom a csatit es tovabbra is megy. Elvileg van egy masik csatija is de ahhoz nem ferek hozza. A biztositek tablan 4 jel is mutat ventillator jelet, hiaba huzom ki mind a negyet tovabbra is porog. A relet viszont nem talalom vagy fo biztositekot. Valaki tudja hogy melyik lehet ez a motorterben? Jelenleg le kell kossem az akksit ha azt akarom hogy holnap is beinduljon az auto.
SargaRigo123 Elküldve November15, 2015 Elküldve November15, 2015 A csatolt kép szerint van valahol egy DRL relé. Elképzelhető hogy gyárilag menetfényes? Ha igen hogy lehetne azt beüzemelni? (Z14XE)
SargaRigo123 Elküldve November15, 2015 Elküldve November15, 2015 4 hours ago, Lacee írta: Ejj, engem is utolért a belsővel (leomli oldali) ventillator hiba. Folyamatosan megy.. kulcs nelkul is. Lehuzom a csatit es tovabbra is megy. Elvileg van egy masik csatija is de ahhoz nem ferek hozza. A biztositek tablan 4 jel is mutat ventillator jelet, hiaba huzom ki mind a negyet tovabbra is porog. A relet viszont nem talalom vagy fo biztositekot. Valaki tudja hogy melyik lehet ez a motorterben? Jelenleg le kell kossem az akksit ha azt akarom hogy holnap is beinduljon az auto. Nem biztos de egy próbát megér: Keress a motortérben egy olyan dobozt, amiben van 8db relé. Ebből a hármas az egyik a hatos a másik ami a motorhűtőt kapcsolja. Elvileg.
Lacee Elküldve November16, 2015 Elküldve November16, 2015 Köszönöm! Én is kerestem itt a megoldást, azonban nekem ebben a dobozban összesen EGY relé van! Meg egy "fél" ... az meg elvileg az AC relé kell legyen. Csinálok majd fotót.
tgabika76 Elküldve November16, 2015 Elküldve November16, 2015 20 hours ago, SargaRigo123 írta: A csatolt kép szerint van valahol egy DRL relé. Öö... nincs. Mármint gyárilag. Elvben viszont a foglalata megvan (a biztosítéktábla mögött), csak meg kell venni hozzá a relét, és működik is. A működés módja a pedig a következő: gyújtás ráadásakor bekapcsolja a helyzetjelző lámpákat elöl és hátul is (kivéve hátsó rendszámvilágítás és műszerfalvilágítás), majd indítás után, amint megjön az olajnyomás, felkapcsolja a tompított fényszórókat. Mindezt a világításkapcsoló ki (0) állásában, szóval ha a műszerfalvilágítást és a hátsó rendszámtábla világítást is be akarod kapcsolni, akkor továbbra is teljesen jobbra kell fordítani a világításkapcsolót, viszont ebből következik hogy eztán ha a gyújtás rajta van az autón, mindig égni fognak a helyzetjelzők, teljesen lekapcsolni nem lehet. Így néz ki a csatlakozó a biztosítéktábla mögött: ...így maga a relé: ...és innen tudod megrendelni: https://cromax.hu/elektromos_rendszer/biztositek_rele_es_reszei/elektromos_rele/fenyszoro_rele_astra_g_zafira_a_vectra_b_automata_bekapcs_67906 1
SargaRigo123 Elküldve November17, 2015 Elküldve November17, 2015 (edited) On 2015. 11. 16., tgabika76 írta: Öö... nincs. Mármint gyárilag. Elvben viszont a foglalata megvan (a biztosítéktábla mögött), csak meg kell venni hozzá a relét, és működik is. A működés módja a pedig a következő: gyújtás ráadásakor bekapcsolja a helyzetjelző lámpákat elöl és hátul is (kivéve hátsó rendszámvilágítás és műszerfalvilágítás), majd indítás után, amint megjön az olajnyomás, felkapcsolja a tompított fényszórókat. Mindezt a világításkapcsoló ki (0) állásában, szóval ha a műszerfalvilágítást és a hátsó rendszámtábla világítást is be akarod kapcsolni, akkor továbbra is teljesen jobbra kell fordítani a világításkapcsolót, viszont ebből következik hogy eztán ha a gyújtás rajta van az autón, mindig égni fognak a helyzetjelzők, teljesen lekapcsolni nem lehet. Tyűha! Ez aztán a részletes és kimerítő válasz! :) Ahogy látom akkor célszerűbb egy rendes DRL-t rákötni (valami olyasmire számítottam hogy egy külső menetfénynek van előkészítve a terep). Viszont ez felvet egy (pár) újabb kérdést. Hogyan egyszerűbb megoldani: - behúzni a DRL-hez a gyújtásjelet valahonnan (ez esetben honnan célszerű), vagy - megcsapolni az olajnyomás szenzort Vélemény? Arra is gondoltam hogy csinálok egy töltésjelzőt, és ha az akkuulátoron 13V felett van a feszültség, akkor biztosan jár a motor, hiszen tölt a generátor. Sajnos ez nagyon nem vált be, mivel mint kiderült elektrohidraulikus a szervó, és egy határozottabb kormánytekerésre is karmolta az ampereket, így elkezdett kapcsolgatni a menetfény. Kuka. Módosítva November17, 2015 : SargaRigo123
kobraCode Elküldve November17, 2015 Elküldve November17, 2015 30 minutes ago, SargaRigo123 írta: Tyűha! Ez aztán a részletes és kimerítő válasz! :) Ahogy látom akkor célszerűbb egy rendes DRL-t rákötni (valami olyasmire számítottam hogy egy külső menetfénynek van előkészítve a terep). Viszont ez felvet egy (pár) újabb kérdést. Hogyan egyszerűbb megoldani: - behúzni a DRL-hez a gyújtásjelet valahonnan (ez esetben honnan célszerű), vagy - megcsapolni az olajnyomás szenzort Vélemény? Arra is gondoltam hogy csinálok egy töltésjelzőt, és ha az akkuulátoron 13V felett van a feszültség, akkor biztosan jár a motor, hiszen tölt a generátor. Sajnos ez nagyon nem vált be, mivel mint kiderült elektrohidraulikus a szervó, és egy határozottabb kormánytekerésre is karmolta az ampereket, így elkezdett kapcsolgatni a menetfény. Kuka. Olajnyomás szenzorral vigyázni, az Osram vezérlője nem nagyon díjazta, vagyis ment róla de a műszerfalon égve maradt az olajnyomás jelző. A motortérben ott van pl az AC relé onnan lehet levenni biztonságosan gyújtás +12V-ot: https://picasaweb.google.com/105711764262201946747/BiztiDobozMotorter 2
SargaRigo123 Elküldve November17, 2015 Elküldve November17, 2015 55 minutes ago, kobraCode írta: Olajnyomás szenzorral vigyázni, az Osram vezérlője nem nagyon díjazta, vagyis ment róla de a műszerfalon égve maradt az olajnyomás jelző. A motortérben ott van pl az AC relé onnan lehet levenni biztonságosan gyújtás +12V-ot: https://picasaweb.google.com/105711764262201946747/BiztiDobozMotorter Megfontolandó! Na ha minden igaz, akkor holnap már mászok is bele :) Köszönöm!
L4Fleur Elküldve November18, 2015 Elküldve November18, 2015 Tudja valaki, minek a csatlakozója ez? A közélkonzolból halásztam ki. http://kepfeltoltes.hu/view/151118/20151117_201450_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
gezoli Elküldve November18, 2015 Elküldve November18, 2015 4 minutes ago, L4Fleur írta: Tudja valaki, minek a csatlakozója ez? A közélkonzolból halásztam ki. http://kepfeltoltes.hu/view/151118/20151117_201450_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Rádió csatlakozó 3. része. Ebben van a kormánytáv csatija.
L4Fleur Elküldve November18, 2015 Elküldve November18, 2015 51 minutes ago, gezoli írta: Rádió csatlakozó 3. része. Ebben van a kormánytáv csatija. Mármint a multikormány? Mert nekem sajnos nincs olyan.
gezoli Elküldve November18, 2015 Elküldve November18, 2015 (edited) 7 minutes ago, L4Fleur írta: Mármint a multikormány? Mert nekem sajnos nincs olyan. Az Opel ISO csatinak 3 része van: 1. Ebben van a táp 2. Ebben van a hangszórók csatija 3. Ebben van a multikormány csatija Ha nem gyári rádiód van akkor csak az 1. és 2. rész van használva Így néz ki hátulról: ISO Módosítva November18, 2015 : gezoli
kosazolika Elküldve November18, 2015 Elküldve November18, 2015 Sziasztok.a világitáskapcsolóm nem érintkezik rendesen,a tompitott nem kapcsolódik fel mindig,menet közbe lekapcsolódik.lehet vele valamit kezdeni vagy ujjat kiván?
kobraCode Elküldve November18, 2015 Elküldve November18, 2015 1 hour ago, kosazolika írta: Sziasztok.a világitáskapcsolóm nem érintkezik rendesen,a tompitott nem kapcsolódik fel mindig,menet közbe lekapcsolódik.lehet vele valamit kezdeni vagy ujjat kiván? Szét lehet szedni, meg kell nézni mennyire vannak elkopva a lamellák, esetleg milyen állapotban vannak a lamella nyomórugók benne: Egy kis segítség a hibakereséshez: http://kacsa-ignis.hu/vkapcs/
SargaRigo123 Elküldve November18, 2015 Elküldve November18, 2015 (edited) On 2015. 11. 16., Lacee írta: Köszönöm! Én is kerestem itt a megoldást, azonban nekem ebben a dobozban összesen EGY relé van! Meg egy "fél" ... az meg elvileg az AC relé kell legyen. Csinálok majd fotót. Megnéztem az enyémet, nekem is csak kettő relé van benne. Az egyik egészen biztosan az AC pumpa, mert arra kötöttem a DRL-t (köszi kobraCode!) Amikor lehúztam akkor nem indult, szóval tuti (az alsó az). Más téma, a fűtésbox kivételéhez szükséges leszedni a középkonzolt, ahhoz meg a gyári rádiót jól gondolom? Mert az a nyomorult nem jön ki. Van valaki Kecskeméten aki tudna ebben segíteni nekem? Módosítva November18, 2015 : SargaRigo123
Recommended Posts