Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Sziasztok!

Két kérdéssel fordulnék hozzátok.

Van nekem egy Opel Astra G Classic II 1.4 16V TWINPORT (2006) gépem.

Multi kormány van beleszerelve, de sajnos nem mükszik ugyanis nem a gyári lejátszó van benne. 

Első kérdésem ezzel lenne kapcsolatos:  Milyen opciók vannak arra, hogy működjön a multi kormány? Egy vezérlés beszerelése vagy esetleg egy régi gyári lejátszó beszerelésével megoldódna a probléma? Kérlek írjátok már meg ezeknek a dolgoknak az anyagi vonzatát is!

Második kérdésem a központi zárral lenne kapcsolatos.

Maga a motorja tökéletesen működik, mert kulccsal való nyitással az összes zár pöccre nyitódik és csukódik. A távirányítóval lehet a bibi.. próbáltam tanítani , de mindhiába..

Lehet, hogy maga a kulcs "nincs a toppon" ugyanis elemcsere se oldotta meg a problémát.

Esetleg ezzel kapcsban van valami tippetek ötletetek ? Szintén kérnék anyagi vonzatot is ! :) 

ESETLEG LINKET VAGY AMIT SEGÍTSÉGNEK TARTOTOK. 

Előre is nagyon nagyon szépen köszönöm a segítséget és szép estét nektek !

Üdv

Bálint

Link to comment
Megosztás:

2 hours ago, csicsó írta:

Én 1 hónapja vettem Bosch-t 55Ah 16 ezer volt,de a Varta is ennyi volt

Amúgy most a hipermarketekben akciósak az akksik:icon1:Tegnap az Intersparban láttam Vartát 17-ért 55Ah

Nekem elég rossz tapasztalatom van a hipermarketes akksiról, inkább javasolnék, valami megbízható autósboltot, ahová nem a kőkorszaki készletből megmaradt alkatrészeket passzolják le a szállítók, szerintem plusz 1-2 vagy akár 3 év megér további 2-3 ezer forintot.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

28 minutes ago, balintkaaa írta:

Sziasztok!

Két kérdéssel fordulnék hozzátok.

Van nekem egy Opel Astra G Classic II 1.4 16V TWINPORT (2006) gépem.

Multi kormány van beleszerelve, de sajnos nem mükszik ugyanis nem a gyári lejátszó van benne. 

Első kérdésem ezzel lenne kapcsolatos:  Milyen opciók vannak arra, hogy működjön a multi kormány? Egy vezérlés beszerelése vagy esetleg egy régi gyári lejátszó beszerelésével megoldódna a probléma? Kérlek írjátok már meg ezeknek a dolgoknak az anyagi vonzatát is!

Második kérdésem a központi zárral lenne kapcsolatos.

Maga a motorja tökéletesen működik, mert kulccsal való nyitással az összes zár pöccre nyitódik és csukódik. A távirányítóval lehet a bibi.. próbáltam tanítani , de mindhiába..

Lehet, hogy maga a kulcs "nincs a toppon" ugyanis elemcsere se oldotta meg a problémát.

Esetleg ezzel kapcsban van valami tippetek ötletetek ? Szintén kérnék anyagi vonzatot is ! :) 

ESETLEG LINKET VAGY AMIT SEGÍTSÉGNEK TARTOTOK. 

Előre is nagyon nagyon szépen köszönöm a segítséget és szép estét nektek !

Üdv

Bálint

A központi zárhoz tudok hozzá szólni. Szedd szét a kulcsot, és nézd meg hogy nincs-e kiszakadva az elemtartó a panleből. Ha puha gumis a nyomógombnál a kulcs akkor ez a hiba, a régebbi kulcsoknál ami egy kicsit keményebb volt a gombnál, majdnem műanyag annál nem találkoztam ezzel a bajjal. Szét szedésnél figyelj arra ha lehúzod a tetejét a kulcsnak a toll részről hogy nehogy kiessen az immobiliser chipje, asztal fölött csináld!

 

Link to comment
Megosztás:

29 minutes ago, balintkaaa írta:

Sziasztok!

Két kérdéssel fordulnék hozzátok.

Van nekem egy Opel Astra G Classic II 1.4 16V TWINPORT (2006) gépem.

Multi kormány van beleszerelve, de sajnos nem mükszik ugyanis nem a gyári lejátszó van benne. 

Első kérdésem ezzel lenne kapcsolatos:  Milyen opciók vannak arra, hogy működjön a multi kormány? Egy vezérlés beszerelése vagy esetleg egy régi gyári lejátszó beszerelésével megoldódna a probléma? Kérlek írjátok már meg ezeknek a dolgoknak az anyagi vonzatát is!

 

A multikormányra a válasz az hogy is-is. Működik úgy is hogy visszateszed a gyári rádiót (CAR400-tól felfelé mindegyik tudja kezelni, és ilyet (CAR400-at) már 5000Ft-tól kapsz, bár az még kazettás), meg úgy is hogy veszel adaptert. Ezt elég sokféle márkához lehet kapni, de a feltétele az hogy a most bent levő fejegységed távirányítható legyen (nem infrás, hanem vezetékes), azaz legyen erre a célra szolgáló bemenet a hátulján. Ha ez megvan, akkor itt érdemes nézelődni adapter ügyben (itt árakat is találsz): http://www.carlink.hu/index.php?cPath=5_287_197_216

Link to comment
Megosztás:

On 2015. 11. 08., pellő írta:

 

On 2015. 11. 08., pellő írta:

A képen szereplő kapcsoló ez csak G Astra-é,vagy másik Opelekben is használták?

Astra G-hez is jó.

On 2015. 11. 08., gezoli írta:

Ha nekem ennyire ki lenne építve akkor biztos, hogy szereznék bele gyári ülésfűtést.

 

Én is így tennék, nem kéne szenvedni az utólagos szivargyújtós vacakokkal.

 

Link to comment
Megosztás:

13 hours ago, kobraCode írta:
On 2015. 11. 08., pellő írta:

A képen szereplő kapcsoló ez csak G Astra-é,vagy másik Opelekben is használták?

Astra G-hez is jó.

Akkor ne G Astra ülésfűtés kapcsolóként keressem? Mert nem találtam sajnos sehol ilyen kapcsolót. A műanyag csíkba úgy van házilag beépítve vagy így lehet kapni?

Link to comment
Megosztás:

18 minutes ago, pellő írta:

Akkor ne G Astra ülésfűtés kapcsolóként keressem? Mert nem találtam sajnos sehol ilyen kapcsolót. A műanyag csíkba úgy van házilag beépítve vagy így lehet kapni?

Ez a G Astra ülésfűtés kapcsolója a konzollal együtt. Létezik olyan konzol amelyben nincs benne a TC kapcsoló és létezik olyan is amelyben benne van.

Ha konzolt nem találsz akkor a sajátodat is meg tudod csinálni, ugyanis a konzol hátulján meg van jelölve a kapcsoló helye. Ezt házilag is ki lehet vágni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tanácsot kérek!
 Most a vilagitas.eu-n jó áron vannak Osram izzók.
Neten, de még a kocsi kézikönyvébe sem találom, hogy milyen izzo kell bele. H7-re tippelek. Ez a tompított ,ugye?
A fenti oldalon említett izzók tompítotthoz valók, távolságiba is működne? Annak egyáltalán milyen kódú a foglalatja?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

15 minutes ago, g.peter23 írta:

Sziasztok!

Tanácsot kérek!
 Most a vilagitas.eu-n jó áron vannak Osram izzók.
Neten, de még a kocsi kézikönyvébe sem találom, hogy milyen izzo kell bele. H7-re tippelek. Ez a tompított ,ugye?
A fenti oldalon említett izzók tompítotthoz valók, távolságiba is működne? Annak egyáltalán milyen kódú a foglalatja?

Köszi

Tompított H7 a távolsági HB3

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2015. 11. 08., csicsó írta:

Én 1 hónapja vettem Bosch-t 55Ah 16 ezer volt,de a Varta is ennyi volt

Amúgy most a hipermarketekben akciósak az akksik:icon1:Tegnap az Intersparban láttam Vartát 17-ért 55Ah

 

On 2015. 11. 07., astra 1 írta:

Én ennél maradtam mi óta opel astrám van GM akku https://cromax.hu/elektromos_rendszer/akkumulator_elem/akkumulator/akkumulator_50_ah_42537

ha új az akkumulátor mindig beszerelés előtt maximumra kell tölteni 8-10 órát és utána már az autó 7-8 évig elvégzi a dolgát,nem azért kel tölteni mert lemerült,vagy rossz azért mert az élettartalma  megnövekszik általában 12,30V van nyugalmi állapotban benne töltés után ez14.40V

természetesen van ennél olcsóbb van bőven választék.

 

Köszönöm  a segítségetek, végül bementem egy akku szaküzletbe és Electric power lett a választott 55Ah 450A 16ért. Volt Varta 60Ah 28ért de szerintem az a plusz 1-2 év amit kibír nem biztos hogy ér annyit. Majd meglátjuk ez mit fog bírni :)

Link to comment
Megosztás:

On 2015. 11. 07., tgabika76 írta:

A zöld csatlakozó a bal oldali, a fekete a jobb oldali ülésé. Az ülés alatt meg valami ilyesmit kéne látnod:

http://p.coldline.hu/2015/11/07/2026003-20151107-HLfMsZ.jpg

 

 

5 hours ago, oggy írta:

A kapcsolón kívül mi kell még akkor az ülésfűtéshez?

Ezt a két csatlakozót megtaláltam, abban a műanyag csíkban, de akkor még nem tudtam mik azok.

 

 

tgabika leírta neked mit kell nézz az ülés alatt. Nézd meg ott először az a fele kivan e építve. Ha az is megvan akkor fűtőbetétek az ülésbe, gondolom relé, a kapcsolók a hamutartó alá és kb talán ennyi? Biztosíték még ?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy "kis" problémával fordulnék hozzátok.

Mostanában észrevettem, hogy mikor hazaérek, és az autón a világítást lekapcsolom, a műszerfal világítás még halványan világít. Ha azonban a kulcsot is kiveszem már, ez eltűnik. 

Ennek a hibának volt egy előzménye is, kb egy hónapja csinálta ezt az autó: már sötétben autózva, rendőrlámpánál állva észrevettem, hogy a fényszórók villognak. Néztem a műszerfalat is, ott is villogott a világítás, sőt, ahogy villogott az egész világítás, úgy bevillant nagyon halványat a töltésjelző lámpa is. Ez a hiba azóta nem jelentkezett. 

Valószínű, hogy e két probléma összefüggésben van egymással. Tudnátok segíteni, hogy hol keressem a megoldást? Előre is köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

2 hours ago, timoboy írta:

Sziasztok!

Egy "kis" problémával fordulnék hozzátok.

Mostanában észrevettem, hogy mikor hazaérek, és az autón a világítást lekapcsolom, a műszerfal világítás még halványan világít. Ha azonban a kulcsot is kiveszem már, ez eltűnik. 

Ennek a hibának volt egy előzménye is, kb egy hónapja csinálta ezt az autó: már sötétben autózva, rendőrlámpánál állva észrevettem, hogy a fényszórók villognak. Néztem a műszerfalat is, ott is villogott a világítás, sőt, ahogy villogott az egész világítás, úgy bevillant nagyon halványat a töltésjelző lámpa is. Ez a hiba azóta nem jelentkezett. 

Valószínű, hogy e két probléma összefüggésben van egymással. Tudnátok segíteni, hogy hol keressem a megoldást? Előre is köszönöm a segítséget!

Én a generátorra tippelnék, először is mérj rá a töltésre. Indításnál nincs gond? Rossz akksi is lehet, én arra is ráméretnék. 

Az, hogy a műszerfal is világít lekapcsolás után, elég érdekes, bár fater off focusában on, ha haldoklott az akksi, akkor indítózásnál a tompított is ütemesen villogott.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elnézést ha olyat kérdezek ami lerágott csont és már egy csomószor feltették, de munkahelyemen nem sok időm van visszaolvasni...

Egy Astra G 2002 Y17DT van, amibe szeretnék utólag tempomatot. Van valakinek infoja, mi kell hozzá, meg lehet-e csinálni és hogy kb mekkora macera, költség ez az egész?

Előre is köszi ha valaki válaszol!!!

Link to comment
Megosztás:

44 minutes ago, Imis8 írta:

Sziasztok!

Elnézést ha olyat kérdezek ami lerágott csont és már egy csomószor feltették, de munkahelyemen nem sok időm van visszaolvasni...

Egy Astra G 2002 Y17DT van, amibe szeretnék utólag tempomatot. Van valakinek infoja, mi kell hozzá, meg lehet-e csinálni és hogy kb mekkora macera, költség ez az egész?

Előre is köszi ha valaki válaszol!!!

Ezt is megtalálod az aláírásomban!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

4 hours ago, nemeth_laca írta:

Én a generátorra tippelnék, először is mérj rá a töltésre. Indításnál nincs gond? Rossz akksi is lehet, én arra is ráméretnék. 

Az, hogy a műszerfal is világít lekapcsolás után, elég érdekes, bár fater off focusában on, ha haldoklott az akksi, akkor indítózásnál a tompított is ütemesen villogott.

Köszi a választ. Kb 3 éves az akku, Excide, és - ha lehet rá adni- a "visszajelző" az akksin zölden világít. 

Ahogy kicsit utánanéztem, elképzelhető, hogy a generátorban a dióda híd haldoklik? Minden esetre tényleg érdekes...  

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A szellőző (Behr) elektromos részével kapcsolatban lenne egy kérdésem! Feltűnt hogy nagyon párásodik az ablak, ezért kicseréltem a pollenszűrőt, amikor láttam hogy konstans befelé áll a légterelő. A kapcsolót hiába nyomogattam nem történt semmi. Na megvan a párásodás! Kivettem a motort hogy hátha az van beállva, de forog szépen. Rámértem a vezetékére, és ott figyel rajta 12V. Annyit már kiderítettem eddigre hogy ez így normális, de ha a kapcsolót megnyomom akkor át kellene váltania -12V-ra. Jól gondolom? Mert nem így tesz. Ha nyomogatom a belső levegő kapcsolóját, akkor kicsit lentebb esik egy pillanatra a mért feszültség de csak olyan 11.5-ig, majd ismét vissza 12.2-12.6 között ugrál. Tud valaki valami okosat mondani? Én még a fűtéskapcsolóra gyanakszom, hogy beállt a kapcsolója, és nem képes elereszteni a kontaktot a polaritásváltáshoz. Erősítsen meg valaki hogy jól gondolom-e!

Módosítva : SargaRigo123
Link to comment
Megosztás:

10 hours ago, Imis8 írta:

Sziasztok!

Elnézést ha olyat kérdezek ami lerágott csont és már egy csomószor feltették, de munkahelyemen nem sok időm van visszaolvasni...

Egy Astra G 2002 Y17DT van, amibe szeretnék utólag tempomatot. Van valakinek infoja, mi kell hozzá, meg lehet-e csinálni és hogy kb mekkora macera, költség ez az egész?

Előre is köszi ha valaki válaszol!!!

A leírásban minden megtalálsz, szájbarágósan le van írva. Ha használtál már forrasztópákát, meg tudsz vezetékeket behúzni stb. akkor menni fog, max. 1-2 óra.

OP-COM kell a beizzításához!

Sok sikert!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

2 hours ago, SargaRigo123 írta:

Sziasztok!

A szellőző (Behr) elektromos részével kapcsolatban lenne egy kérdésem! Feltűnt hogy nagyon párásodik az ablak, ezért kicseréltem a pollenszűrőt, amikor láttam hogy konstans befelé áll a légterelő. A kapcsolót hiába nyomogattam nem történt semmi. Na megvan a párásodás! Kivettem a motort hogy hátha az van beállva, de forog szépen. Rámértem a vezetékére, és ott figyel rajta 12V. Annyit már kiderítettem eddigre hogy ez így normális, de ha a kapcsolót megnyomom akkor át kellene váltania -12V-ra. Jól gondolom? Mert nem így tesz. Ha nyomogatom a belső levegő kapcsolóját, akkor kicsit lentebb esik egy pillanatra a mért feszültség de csak olyan 11.5-ig, majd ismét vissza 12.2-12.6 között ugrál. Tud valaki valami okosat mondani? Én még a fűtéskapcsolóra gyanakszom, hogy beállt a kapcsolója, és nem képes elereszteni a kontaktot a polaritásváltáshoz. Erősítsen meg valaki hogy jól gondolom-e!

állítsd az első szélvédőre a jobb oldali tekerőt , a ventilátor kapcsolót tedd 4-re akkor mit csinál?(mert lehet ,hogy az előtét ellen állás elszállt olyankor kis fordulaton nem működik.)ettől is párásodhat.

Link to comment
Megosztás:

12 hours ago, Handbrake írta:

A leírásban minden megtalálsz, szájbarágósan le van írva. Ha használtál már forrasztópákát, meg tudsz vezetékeket behúzni stb. akkor menni fog, max. 1-2 óra.

OP-COM kell a beizzításához!

Sok sikert!

Igen, köszönöm a segítségedet!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.