Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Csak egy tipp: bal lábtér idomhoz egy billenőkapcsolót tenni amivel megszakítod a bal első ajtókapcsoló vezetékét s máris nem kell se relé se semmi, sőt a világítást és a sípolást és minden egyebet egyben tudsz kapcsolni.

Ez nemrossz, de a többi nyitásérzékelőt ez nem iktatja ki, ha jólgondolom.

Elküldve

Ez nemrossz, de a többi nyitásérzékelőt ez nem iktatja ki, ha jólgondolom.

Sajnos azokat nem. Ha jól tudom 30 perc után ha nem nyitogatod az ajtókat csak nyitva hagyod a Multitimer mindent kikapcsol.

Elküldve

Sajnos azokat nem. Ha jól tudom 30 perc után ha nem nyitogatod az ajtókat csak nyitva hagyod a Multitimer mindent kikapcsol.

Igen, azt énis tudom, de nyitogatom :)

Gondolom a pozitív a multitimertől jön, ha abba beiktatnék egy kapcsolót, akkor azt vajon kell relézni?

Elküldve

Igen, azt énis tudom, de nyitogatom :)

Gondolom a pozitív a multitimertől jön, ha abba beiktatnék egy kapcsolót, akkor azt vajon kell relézni?

Sajnos erre nem tudom a választ, hülyeséget meg nem akarok írni. Talán jár erre egy szaki és megmondja neked :-)

  • Like 1
Elküldve

Igen, azt énis tudom, de nyitogatom :)

Gondolom a pozitív a multitimertől jön, ha abba beiktatnék egy kapcsolót, akkor azt vajon kell relézni?

5A-es a biztositekja. Siman talalsz ilyen teljesitmenyu kapcsolot. A belter vilagitas evjaratonkent valtozik. Irj evet es motorkodot. Akkor  megirom.

  • Like 1
Elküldve

5A-es a biztositekja. Siman talalsz ilyen teljesitmenyu kapcsolot. A belter vilagitas evjaratonkent valtozik. Irj evet es motorkodot. Akkor  megirom.

2004 z14xe

Abból gondolom, hogy a pozitív vezérli a halványodást, mert nekem a hátsó világítós kapaszkodók utólagosak, és a B-oszlopban testeltem le őket, mivel nem volt gyári kábelkorbácsom, a pozitívat pedig elől vettem le, és a hátsók is ugyanúgy halványodnak mint elől.

Elküldve

2004-esben az elso lampa negativja multitimer kapcsolt negativja. Halvanyodaskor 12V-ra emeli a nullat. Tobbek kozott ebbol adodik a parazslas is ledeknel. A piros vezetek pedig relen keresztul akksi. A relet pedig a multitmer kapcsolja. 

de mivel hatul utolagos a lampad es mindharmat le akarod kapcsolni, akkor holnap megnezem gepen a rajzokat. Tobb masik izzo is kozrejatszik ebben.

  • Like 1
Elküldve

2004-esben az elso lampa negativja multitimer kapcsolt negativja. Halvanyodaskor 12V-ra emeli a nullat. Tobbek kozott ebbol adodik a parazslas is ledeknel. A piros vezetek pedig relen keresztul akksi. A relet pedig a multitmer kapcsolja. 

de mivel hatul utolagos a lampad es mindharmat le akarod kapcsolni, akkor holnap megnezem gepen a rajzokat. Tobb masik izzo is kozrejatszik ebben.

Hátul ugye kapcsolható gyárilag. Nemtudom az elsőt már miért nemlehetett úgycsinálni...

Elküldve

Hátul ugye kapcsolható gyárilag. Nemtudom az elsőt már miért nemlehetett úgycsinálni...

Az első lámpád gyári bekötése:
Piros/fehér vezeték a K155-ös multitimer által vezérelt relén keresztül 12V állandó. Tehát kapcsolt 12V az X1-es csatlakozó 52-es lábából.
A szürke vezeték a multitimerből jön. Onnan kapcsolt negatív. Ha nem világít a lámpa akkor kb 12V, ha világít akkor kb. nulla.

A hátsó lámpák piros vezetéke gyárilag megegyezik az első lámpa piros/fehér vezetékével.
A szürke viszont vagy üres, vagy test, vagy multitimer egy diódán keresztül.

Ha a gyári rendszert feltételezem, akkor az X1-es csatlakozó 52-es lábáról menő vezetéket kell megszakítanod egy 5A-es kapcsolóval.

Ekkor nem fog felkapcsolni az első lámpa, a két hátsó lámpa és a csomagtartó lámpa.

Ha megkeresed a K155 relé 8-as lábáról jövő vezetéket, és azt szakítod meg, akkor a kesztyűtartó világítás tápját is le tudod kapcsolni a tető és csomagtér lámpákkal együtt.

  • Like 1
Elküldve

 

Az első lámpád gyári bekötése:
Piros/fehér vezeték a K155-ös multitimer által vezérelt relén keresztül 12V állandó. Tehát kapcsolt 12V az X1-es csatlakozó 52-es lábából.
A szürke vezeték a multitimerből jön. Onnan kapcsolt negatív. Ha nem világít a lámpa akkor kb 12V, ha világít akkor kb. nulla.

A hátsó lámpák piros vezetéke gyárilag megegyezik az első lámpa piros/fehér vezetékével.
A szürke viszont vagy üres, vagy test, vagy multitimer egy diódán keresztül.

Ha a gyári rendszert feltételezem, akkor az X1-es csatlakozó 52-es lábáról menő vezetéket kell megszakítanod egy 5A-es kapcsolóval.

Ekkor nem fog felkapcsolni az első lámpa, a két hátsó lámpa és a csomagtartó lámpa.

Ha megkeresed a K155 relé 8-as lábáról jövő vezetéket, és azt szakítod meg, akkor a kesztyűtartó világítás tápját is le tudod kapcsolni a tető és csomagtér lámpákkal együtt.

Egy Úr vagy, köszönöm szépen! :)

Ez a relé merre található vajon?

Elküldve (edited)

Egy Úr vagy, köszönöm szépen! :)

Ez a relé merre található vajon?

Sajnos nem tudom, csak azt, hogy az F1.28(5A)-es biztosíték és az X1-es csatlakozó között. Az X1-es csatlakozó a vezető bal lábánál a kárpit mögött, a biztosíték pedig ugye a táblában.

Na közben meglett. A biztosítéktábla bal alsó nagy zöld reléje az.

http://s657.photobucket.com/user/4utosparks/media/Diagrams/AstraGrelays.jpg.html

Consumer switch-off time delay relay.

Módosítva : Stofl
  • Like 1
Elküldve

Sziasztok!

P0650 Hibajelző lámpa (MIL) szabályozás - áramkör hibás működése

ezt olvastam ki a kocsiból, ez pontosan mi szeretne lenni?

 
Elküldve

Nektek mi a véleményetek az utólagos elektromos ablak beszereléséről? Kb mennyit kóstálhat?
Az autó garja elveszik akkor is ha szakműhely csinálja?
Ugyanolyan jó az is, mitha gyárilag benne lett volna?

Előre is köszönöm a hozzászólásokat :)

én 2005-ben szereltettem be után gyártottat hátra ,hát elég zajos a motorja ,előről nem vezérelhető és a riasztó nem húzza fel ,mint az elsőket.

Ha jól emlékszem 34 ezer forint volt akkor.

Elküldve

Sajnos nem tudom, csak azt, hogy az F1.28(5A)-es biztosíték és az X1-es csatlakozó között. Az X1-es csatlakozó a vezető bal lábánál a kárpit mögött, a biztosíték pedig ugye a táblában.

Na közben meglett. A biztosítéktábla bal alsó nagy zöld reléje az.

http://s657.photobucket.com/user/4utosparks/media/Diagrams/AstraGrelays.jpg.html

Consumer switch-off time delay relay.

Köszi! :)

Akkor a nyolcas lábon lévő vezetéket, ha megszakítom egy 5A-es kapcsolóval, akkor elvileg jó lesz. 

Holnap rálesek, ez így, hogy minden világítást kilő, nagyon király lenne :)

És akkor nem kell relézni meg biztit se beiktatni sehova. 

Elküldve

én 2005-ben szereltettem be után gyártottat hátra ,hát elég zajos a motorja ,előről nem vezérelhető és a riasztó nem húzza fel ,mint az elsőket.

Ha jól emlékszem 34 ezer forint volt akkor.

Ez a válasz kissé megcsúszott!

Elküldve

tiszteletem. arra lennék kiváncsi hogy a gyujtáskapcsoló belsö része a g asztránál milyen hosszu. azért érdekel a dolod mert nekem cserés volt ez a rész ahol a lamellák vannak mert letört az a része ami bele megy a elektromos kapcsolóba . át rakattam egy másik belsöbe ami ugyanolyan profilu volt mint a eredeti kulcs .azota kinlodok vele már több  elektromos rész probáltam de volt amelyikkel nem is inditott lehet hogy nem egyforma a hossza a belsörésznek?

 

Elküldve

F1.28(5A)-es biztosítékot szakítottad meg akkor?

A kapcsoló nincs közel a nyitóhoz? Nem éri el?

Igen, azt. Az X1 csatitól kb. 15 centire vágtam el az 52-es, piros-fehér kábelt.

 Nincs, mert elmegy mellette, meg odafigyelek, ha nyitom. De szerencsére nemkell sokat nyitogatni az elejét. :)

  • Like 1
Elküldve

Igen, azt. Az X1 csatitól kb. 15 centire vágtam el az 52-es, piros-fehér kábelt.

 Nincs, mert elmegy mellette, meg odafigyelek, ha nyitom. De szerencsére nemkell sokat nyitogatni az elejét. :)

Köszi! Jó tudni ezeket a dolgokat ;)

Elküldve

Sziasztok!

Nekem olyan problémám van a hátsó ablaktörlőmmel, hogy néha félúton megakad és csak ha ki be kapcsolom töröl tovább. Ha viszont az ablakmosót nyomom akkor rendensen töröl 3-at akadás nélkül. Ilyenkor mi lehet a hiba? Köszi a segítséget! :)

Elküldve (edited)

Sziasztok!

Nekem olyan problémám van a hátsó ablaktörlőmmel, hogy néha félúton megakad és csak ha ki be kapcsolom töröl tovább. Ha viszont az ablakmosót nyomom akkor rendensen töröl 3-at akadás nélkül. Ilyenkor mi lehet a hiba? Köszi a segítséget! :)

Bekapcsolt állapotban, ha jóltudom szakaszosan töröl, míg mosásnál folyamatosan. Én relére gyanakodnék.

Módosítva : nemeth_laca
Elküldve

Bekapcsolt állapotban, ha jóltudom szakaszosan töröl, míg mosásnál folyatosan. Én relére gyanakodnék.

Az a baj ezzel, hogy ha megakad mondjuk félúton akkor nem is megy tovább csak ha ki-be kapcsolom. Relére én is gondoltam már, de ha rossza a relé akkor hogy bizonyos funciókat jól csinál az ablaktörlő?  

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.