Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Jájj tázsvír, hajjak meg nagggyon sukáár! :D

 

Tetszik. :) Ugyanúgy vetít, mint a gyári? :)

 

Köszönöm! :D

Hát azt nem tudom, mert este ritkán járok vele. És még csak 1.5 hete van beszerelve. Eddig szabványos sárgás izzó volt benne. Most 5000 kelvines kissé kékes izzó. Haveromtól vettem át olcsón. Valami offroad égő. Azt mondta esőben nem 101-es. <_<

Módosítva : Probert
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm! :D

Hát azt nem tudom, mert este ritkán járok vele. És még csak 1.5 hete van beszerelve. Eddig szabványos sárgás izzó volt benne. Most 5000 kelvines kissé kékes izzó. Haveromtól vettem át olcsón. Valami offroad égő. Azt mondta esőben nem 101-es. <_<

És méretre jó? Illeszkedik pontosan? Magasságállítós?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
 
Nemrég volt egy érdekes esetem sógor Astrájával. Hátha egyszer segít majd valakinek...
 
Előzmények:
Menet közben kivilágított a töltésjelző lámpa, szervó elment.
Rádió, műszerfal világítás gyorsan kikapcs. Így is már csak pislákoltak a lámpák, mire elért a céljához.
SOS-ben autószerelő keresés, mondván hogy munkába kell menni az autóval szinte azonnal.
Szerelő azt mondta, soron kívül gyorsban annyit tud segíteni, hogy generátor csere, de az drága lesz.
Szóval kapott az autó egy felújított generátort, a régit be kellett szolgáltatni.
Ezután este hazafelé hív a sógor, hogy a műszerfal világítás nem megy. A km számláló és a visszajelzők működnek.
Kis idő múlva kiderült, hogy a középkonzol sem világít, csak a dátum/óra kijelző.
Menet közben észere vette, hogy a ködlámpákat sem lehet felkapcsolni.
 
Hibakeresés:
Generátor szépen tölt, rendben.
Ködlámpáknak futottam neki. Kapcsolásra relék nem kattannak. Nincs műszerfal világítás.
Gondolom biztos a lámpakapcsoló halt meg. Kicseréltem, ugyan az.
Akkor biztos a relék. Kicseréltem első/hátsó ködlámpáét. Nem működik.
Akkor biztos a motortérben lévő biztosíték. Az is jó volt.
 
Ha már szerelek, kiszedtem a műszeregységet, izzókat ellenőriztem. Jók....
Ködlámpákat és a műszeregység és fűtés tekerőket leszámítva minden működik.
Gondoltam itt nagyobb a baj, de azért összeszerelés elött megnézem ismét a biztosítékokat.
 
Ekkor fedeztem fel, hogy a 27-es biztosíték lötyög. Kihúztam, nincsenek benne lábak. Könyvben megnéztem, nincs használva. Ez alapján végignéztem, honnan hiányzik. A fölötte lévő 18-as helyett volt a 27-be nyomva véletlenül.
Gondolom, hogy a szerelő ellenőrizte őket generátor cserekor, és mellényomta. A nappali kapkodásban pedig ki nézte a műszerfal világítást.
 
Durva, hogy a könyv szerint a 18-as biztosíték a rendszám tábla világítás, a fényszóró magasság állítás és az autómata váltó biztosítéka.
Kézi váltós az autó, de a rendszám világítás és magasság állítás működött.
Ki érti hogy van ez?
Módosítva : Stofl
Link to comment
Megosztás:

Nálam is ez van, Én kifúrtam és izzót bele. Nem érdemes sztem gyárit vagy más fajtát keresni ez miatt. Kifúrid egy kicsit megcsiszolod és ennyi.

Úgyszintén, de utólag kaptam a tanácsot hogy a fúrás nem a legjobb ötlet mert beleesik a forgács a lámpába és nem tudod maradéktalanul kiszedni, sokkal jobb ha egy felmelegített forrasztópákával lyukat olvasztasz rajta.

Link to comment
Megosztás:

Úgyszintén, de utólag kaptam a tanácsot hogy a fúrás nem a legjobb ötlet mert beleesik a forgács a lámpába és nem tudod maradéktalanul kiszedni, sokkal jobb ha egy felmelegített forrasztópákával lyukat olvasztasz rajta.

 

Tudom igazolni, azóta is van benne egy kis forgács mióta kifúrtam, hiába fújattam kompresszorral, nem jött ki belőle.

Link to comment
Megosztás:

Tudom igazolni, azóta is van benne egy kis forgács mióta kifúrtam, hiába fújattam kompresszorral, nem jött ki belőle.

 

 

Úgyszintén, de utólag kaptam a tanácsot hogy a fúrás nem a legjobb ötlet mert beleesik a forgács a lámpába és nem tudod maradéktalanul kiszedni, sokkal jobb ha egy felmelegített forrasztópákával lyukat olvasztasz rajta.

 

Jójó bevallom én is így csináltam csak nem mertem beírni :D :D :D. Nem láttam benne forgácsot. Messziről nem is látszik h olvasztva volt. Finoman kifele lereszeltem. azóta patent. :D :D tehát hajrá

Link to comment
Megosztás:

Úgyszintén, de utólag kaptam a tanácsot hogy a fúrás nem a legjobb ötlet mert beleesik a forgács a lámpába és nem tudod maradéktalanul kiszedni, sokkal jobb ha egy felmelegített forrasztópákával lyukat olvasztasz rajta.

 

Tessék én így csináltam!

https://drive.google.com/file/d/0B282mpwg7ZdOMTgwZWVhYjMtZWIyNi00YzM1LTk2YjktN2NhNzdhMmMyMGNk/view?pli=1

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, hogy csak én vagyok ilyen mákos, de én csak betekertem az izzót :) pedig már lelkileg felkészültem, hogy alkotás lesz.

Szerk.: ülésfűtés beszerelése mindennel együtt kb mennyibe van? Vagy azt esetleg nem tudjátok mennyit ér egy rosz vese a fekete piacon? :D

Módosítva : Zig
Link to comment
Megosztás:

 

Nekem is 401 van, a pirosat és a narancsot is egy helyre, gyújtás pozitívra kell kötni a helyes működéshez. Én így csináltam, nem tudom minek a reléje és biztije, de működik :)

http://kepfeltoltes.hu/view/150828/doboz1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/150828/doboz2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Én a kesztyűtartó világításától hoztam  a gyújtás pozitívot. A tűzfalon volt lyuk a kesztyűtartó mögött, így gond nélkül átlehet húzni a vezetéket.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

A kapcsolási rajzban található biztosíték számok . mögötti része azt jelenti hanyas számú biztosíték a táblában?

 

Pl. F1.28 a 28-as számú, az F3.42 pedig a 42-es? 

Az mire utal, hogy elötte 1 és 3 van?

Teljesen belekeveredtem ebbe a lámpabekötésbe.....

 

Feladtam a térképolvasós lámpa projektet. Szereztem két másik lámpát is, mondván tuti a lámpa a hibás.

De azokkal sem megy a térképolvasós rész.

Kapcsolási rajz alapján bekötöttem a napellenzőket is és a lámpát is. De semmi.

Valakinek esetleg van ilyen lámpája Fejér, Tolna, Bács-Kiskun megyében és lenne kedve segíteni, vagy ránézni a dologra?

 

https://picasaweb.google.com/106631535768501005420/150709_LampaNapellenzo

 

Napellenző bekötése: F1.28 (5A) (419) állandó 12V RD0.5 és test

Lámpa bekötése:

1-es láb szürke 0,5 MUT (1523) (régi lámpa szürkéje)

2-es láb fekete 0,5 F3.42 (5A) (231) kapcsolt 12V

8-as láb test

9-es láb piros 0,5 F1.28 (5A) (419) állandó 12V

 

Testet és állandó és kapcsolt 12V próbáltam a szivargyújtóról is és semmi.

Ez már hihetetlen. Lehetséges hogy 3 lámpa is ugyan úgy legyen rossz?

 

Módosítva : Stofl
Link to comment
Megosztás:

Ez a csatlakozó mi lehet?

 

http://kepfeltoltes.hu/150913/P_20150913_164533_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

http://kepfeltoltes.hu/150913/P_20150913_164543_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

Én is megkattantam,hogy esetleg berakom a tempomatot,de nem találtam a kuplung csatlakozóját sehol sem,csak ezt a kék csatit narancssárga vezetékekkel!!!!???

Esetleg valaki tudja,hogy mi lehet?

 

 

Link to comment
Megosztás:

Ez a csatlakozó mi lehet?

 

http://kepfeltoltes.hu/150913/P_20150913_164533_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

http://kepfeltoltes.hu/150913/P_20150913_164543_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

Én is megkattantam,hogy esetleg berakom a tempomatot,de nem találtam a kuplung csatlakozóját sehol sem,csak ezt a kék csatit narancssárga vezetékekkel!!!!???

Esetleg valaki tudja,hogy mi lehet?

 

Függönylégzsák csatlakozó.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! olyan kérdésem lenne hozzátok hogy nem tudtok valami jó állófűtés szerű  kütyüt olcsón ami autómatán melegítené az utasteret hogy mire beül az ember télen addigra kellemes meleg legyen az autóba?Gondolkoztam az univerzális ülésfűtésen is abbol milyet érdemes venni  ?

 

köszi a válaszokat előre is

 

üdv Tamás

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

 

 

 

Feladtam a térképolvasós lámpa projektet. Szereztem két másik lámpát is, mondván tuti a lámpa a hibás.

De azokkal sem megy a térképolvasós rész.

Kapcsolási rajz alapján bekötöttem a napellenzőket is és a lámpát is. De semmi.

Valakinek esetleg van ilyen lámpája Fejér, Tolna, Bács-Kiskun megyében és lenne kedve segíteni, vagy ránézni a dologra?

 

Lámpa bekötése:

1-es láb szürke 0,5 MUT (1523) (régi lámpa szürkéje)

2-es láb fekete 0,5 F3.42 (5A) (231) kapcsolt 12V

8-as láb test

9-es láb piros 0,5 F1.28 (5A) (419) állandó 12V

 

 

Ez már hihetetlen. Lehetséges hogy 3 lámpa is ugyan úgy legyen rossz?

 

Megoldódott sikeresen! Köszönöm mindenkinek a segítséget!

Külön köszönöm astra 1 fórumtárs segítségét, aki leírta a megoldást!

A lámpa 5-ös és 7-es lábát is testelni kell, és már működik is! :D

Jó sokat szenvedtem vele, lényeg hogy megy!

 

Fel is töltöttem a végeredményt:

 

https://picasaweb.google.com/106631535768501005420/150709_LampaNapellenzo

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! olyan kérdésem lenne hozzátok hogy nem tudtok valami jó állófűtés szerű  kütyüt olcsón ami autómatán melegítené az utasteret hogy mire beül az ember télen addigra kellemes meleg legyen az autóba?Gondolkoztam az univerzális ülésfűtésen is abbol milyet érdemes venni  ?

 

köszi a válaszokat előre is

 

üdv Tamás

 

Üdv,

 

Első kérdés, hogy hol áll az autód (köztéren, parkolóban vagy udvarban)?

 

- ha udvarban, tehát zárt helyen, akkor kapcsolóóra (lehetőleg digitális)+thermoventillátor kombó.

Ennek továbbfejlesztett és "gyáribb" megoldását a DEFA nevű Norvég cég (http://www.defa.com/en/footernav/about_defa/) kínálata jelenti - lényegesen borsosabb áron. Nálam egy Defa vízmelegítő működik + egy thermoventillátor (de nem a Defa beltéri 230V-os aljzatával, mert a hozzávaló csatlakozó + kábelek kb. 100EUR lenne). Szóval nálam a következő a rendszer: 1 digitális kapcsolóóra indítja az állóhelyzeti vízmelegítőt és egy másik digi kapcsolóóra a beltéri fűtőventilátort. Én anno a vaterán jutottam hozzá a motor fűtőegységhez:

http://www.vatera.hu/auto_motor_es_alkatresz/index_c368.html?q=defa&

 

- köztéri parkolóban sajna lényegesen bonyolultabb lenne ezt a mutatványt kivitelezni. Ott a távirányítható indítás jelentene az állófűtésnél (bl. Webasto) egy fokkal olcsóbb megoldást, de itt százezres nagyságrendű tételekről beszélhetünk.

Link to comment
Megosztás:

Megoldódott sikeresen! Köszönöm mindenkinek a segítséget!

Külön köszönöm astra 1 fórumtárs segítségét, aki leírta a megoldást!

A lámpa 5-ös és 7-es lábát is testelni kell, és már működik is! :D

Jó sokat szenvedtem vele, lényeg hogy megy!

 

Fel is töltöttem a végeredményt:

 

https://picasaweb.google.com/106631535768501005420/150709_LampaNapellenzo

 

Sziasztok!

 

Kabaré folytatódik! Mai napi használat során rájöttem egy rendellenességre.

Hosszabb állás után gyújtásráadáskor a spotlámpák felkapcsolnak, és úgy is maradnak. 

Ha 1-2 percen belül újra indítom az autót akkor nem.

Viszont ha kiszállok, bezárom, nyitom majd visszaszállok, és eltelt legalább 3-4 perc, akkor felkapcsolnak a lámpák.

Valaki érti a lelkét ennek a lámpának? Hogyan lehetne kiiktatni az ultrahangos meg légzsák figyelős részt, hogy csak sima kapcsolós lámpaként működjön?

Még mindig nem értem ezt, hogy másnál hogy van megoldva, hogy működik....

Lehet valamelyik utólagos extra zavar be....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.