Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

Hétfőn bekerül egy 4 csatornás blaupunkt erősítő + láda hátra, így kérdés: érdemes rátölteni előtte az akksira pár órát, tekintettel arra, hogy itt a tél is? 2-3éves az akku, nem volt töltve még egyszer sem. Van értelme, vagy hagyjam?

Ha rövidebb távokon használod, vagy/és ritkán, akkor érdemes rátölteni.

  • Like 1
Elküldve

Szerintem van létjogosultsága.

Én is megvettem (igen, ennyiért, a fejegység maga alig volt drágább), mert engem zavar ha van egy funkció a kocsiban ami csak úgy ott van, de nem működik.

Azóta fejegységet cseréltem, a márkaválasztásnál szempont volt hogy ugyanolyan márkájú legyen mint az előző, éppen azért hogy menjen hozzá ez az adapter, de mégsincs szerencsém: ehhez már egy másfajta adapter kell, úgyhogy kénytelen leszek megvenni újra.

Viszont ha esetleg régebbi Kenwoodhoz való, és eladnád engem érdekelne! :)

Elküldve

Sziasztok!

Nemrégiben cserélni kellett Z14XE motorkódú, 2003-as évjáratú G Astrámban az indexkapcsolót, de a szervízben, ahova járok, éppen csak tempomatos kapcsoló volt, így azt rakták be (nincs tempomat a kocsimban).

Olyasmit lehet csinálni, hogy ezzel a kapcsolóval vezéreljem a rádiót? Vagy esetleg valami jobb ötlet, hogy mire lehetne ezeket a kapcsolókat hasznosítani?

A tempomatot nem igazán igénylem, többségében városban vezetek, gondolom azt beköttetni nem lenne túl olcsó.

Elküldve

A tiédbe elvileg 25ért beszerelik. Találtam egy oldalt.

Enyémbe sajnos macerás, pedig én igényelném... de 125ért kicsit sok lenne érte.

Elküldve

A tiédbe elvileg 25ért beszerelik. Találtam egy oldalt.

Enyémbe sajnos macerás, pedig én igényelném... de 125ért kicsit sok lenne érte.

Szia!

Privátban elküldenéd a linket? A tied Z14XEP?

Elküldve

Sziasztok!

Nemrégiben cserélni kellett Z14XE motorkódú, 2003-as évjáratú G Astrámban az indexkapcsolót, de a szervízben, ahova járok, éppen csak tempomatos kapcsoló volt, így azt rakták be (nincs tempomat a kocsimban).

Olyasmit lehet csinálni, hogy ezzel a kapcsolóval vezéreljem a rádiót? Vagy esetleg valami jobb ötlet, hogy mire lehetne ezeket a kapcsolókat hasznosítani?

A tempomatot nem igazán igénylem, többségében városban vezetek, gondolom azt beköttetni nem lenne túl olcsó.

Az irányjelző kar a legdrágább a projektben! A többi filléres!

Az aláírásomban megtalálod a beépítés leírását!

Elküldve

Az irányjelző kar a legdrágább a projektben! A többi filléres!

Az aláírásomban megtalálod a beépítés leírását!

Z14XEP-s a járgánya. Azóta jó ahhoz is a leírásod?

Elküldve

Z14XEP-s a járgánya. Azóta jó ahhoz is a leírásod?

Azóta sincs megoldás tempomatra! Az nem annyi, mint az Z14XE-nél, hogy beleteszel két kapcsolót, és felprogramozod az ECU-t... Gyári megoldás NINCS! Csak utólag barkácsolt. Nem annyira egyszerű, egy mikrokontrollerrel vezérled az ECU-t, azaz átvágod... De pl amit DV csinált volna az is alszik... De szerencsére én megoldottam, vettem egy olyan kocsit amiben van tempomat.

Elküldve

Továbbra is csak azt tudom mondani, hogy NEM saját "barkács" munka!

Eddig sem értetted meg, ezután sem fogod...

Csak ígéretem van Wessz-től, hogy a modulokat lepróbálja. (2014.10.21.)

Azóta is semmi. A modul csak az elektromos gázpedál jeleit változtatja.

Az ECU-hoz semmi köze!

Nem adok senkinek addig, amíg nincs letesztelve!

Ez egy járműbe kerül beépítésre.

Ennek hibájából baleset is történhet!

Erre, tesztelés nélkül, én NEM vállalok semmilyen felelősséget!

Tudom hogy Wessz-től van. ;) De Te csinálnád/gyártanád. Igen, de ahogy írtam átvágod az ECU-t, azaz tényleg a gázpedál jelébe nyúlsz bele, azaz ergo az is az ECU-ba fut be. Az ECU-t vágod át egy mikrokontroller által kreált jellel, ami nem a valós gázpedál állás.

Elküldve

Továbbra is csak azt tudom mondani, hogy NEM saját "barkács" munka!

Eddig sem értetted meg, ezután sem fogod...

Csak ígéretem van Wessz-től, hogy a modulokat lepróbálja. (2014.10.21.)

Azóta is semmi. A modul csak az elektromos gázpedál jeleit változtatja.

Az ECU-hoz semmi köze!

Nem adok senkinek addig, amíg nincs letesztelve!

Ez egy járműbe kerül beépítésre.

Ennek hibájából baleset is történhet!

Erre, tesztelés nélkül, én NEM vállalok semmilyen felelősséget!

:icon13:

Elküldve

sziasztok!

y17dt-ben tempomatra gerjedtem, van kuplungkapcsoló,4vezetékes féklámpakapcsoló,de a csatit az indexnél nem találom...burkolatokat lebontotottam,az indexre menő csokin 6 vezeték megy,a többi akkor holvan?(2002,caravan)

Elküldve

Valószínűleg a nem használt csatlakozó a kábelköteghez van visszagyűrve, ragasztószalaggal rögzítve.

Ha van kuplung pedálkapcsoló, és 4 vezetékes a fékpedálkapcsoló akkor az indexre menő vezeték, és csatlakozó is ott van.

Csak keresd meg.

Kormányoszlopon a kábelköteg.

Egészen mélyen, lent. Majdnem a féklámpa kapcsolóra menő vezeték magasságában.

Fekete csatlakozó, fekete szigetelés, papír ragszalag.

szia nekem minden kapcsoló benne volt kuplung és 4es fék de a csati nem volt benne

Elküldve (edited)

szia nekem minden kapcsoló benne volt kuplung és 4es fék de a csati nem volt benne

hasonló a helyzetem....az a gáz -3fokba igy is kellemetlen volt bontani a kormányoszlop burkolatait.Ha mondjuk lekapnám az also burkolatot lábnál ott nem látszik vmi?Neked akkor lett benne tempomat?

Módosítva : paparelli
Elküldve

A tempomat lényege. hogy egy beállított sebességet tartson a jármű.

Lehet emelkedő, vagy lejtő a WEG (sebességjel) alapján korrigálja a gázpedál állását.

Ilyen a régi, vákumos, meg a bowdenes. Wessz féle az elektromos gázpedál jelét módosítja.

NEM verjük át az ECU-t! Csak helyetted nyomja a pedált. Az ECU az összes érzékelőjével maradjon épen.

Nem változtatjuk meg egyik szenzorát sem!

A gázpedál, maga a beavatkozó egység. Ennek állásától függ hogy gyorsítani/lassítani akarsz.

Ha csak azt akarnák, hogy elindítani/leállítani lehessen a motort, akkor nem kell se alváz, se kerék, se kormány, se gázpedál!

Mondtam hogy nem fogod érteni... :omg:

Én nem ezt mondtam? Nah mind1... :goofy: :omg:

Elküldve

ma volt egy kis időm, és a fél éve eltervezett komfort ablakfelhúzást megcsináltam.

nagyon tuti, még én is meg tudtam csinálni!

Darth Vödör leírása alapján, a dobozon belül forrasztottam egy kis plusz összekötő kábelt.

egy kérdésem azért akad: amikor kivettem a dobozt és belőle a lapot azokkal az izékkel, megmozgattam és az

egyik fekete izé (2 nagy fekete izé van a nyáklapon) zörgött.

ez normális?

minden tök jól működik, remélem nem baj, hogy zörög valami a nyáklapon lévő cuccokban....

Elküldve

Sziasztok,

nem tudja véletlenül valaki, hogy a műszeregységben a háttérvilágítást szolgáló 3 izzó mekkora méretű? 1.1 vagy 1.5W-os?

Az így csináld szerint 1,5-ös, de az ecat hoz 1,1-est is ugyanoda. A Cromax oldalán is kétféle van, bár ezek szerintem 1,5ösek.

Jó lenne tudni milyet vegyek bele, mielőtt még kibontom a helyéről.

Elküldve (edited)

Sziasztok,

nem tudja véletlenül valaki, hogy a műszeregységben a háttérvilágítást szolgáló 3 izzó mekkora méretű? 1.1 vagy 1.5W-os?

Az így csináld szerint 1,5-ös, de az ecat hoz 1,1-est is ugyanoda. A Cromax oldalán is kétféle van, bár ezek szerintem 1,5ösek.

Jó lenne tudni milyet vegyek bele, mielőtt még kibontom a helyéről.

Úgy rémik h a háttérvilágítás 1.1 és a visszajelzők 1.5. km számlálónak van más fajta de az is aszem 1.5.

Cromaxból vettem én is tavaly novemberben és nekik volt mind a 2 féle.

Módosítva : Atala
  • Like 1
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.