Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Szerintem nincs olyan burkolatom, de holnap megnézem.

Nincs burkolatod. Az elektromos ablak az első ajtóknál ki van vezetékelve az ajtóátvezetőkig. A Tükörfűtés viszont csak a vezetőoldalon van, a másik oldalra át kell vinned. A vezető lábánál tudod kimérni egy fekete kábelt keress.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,vettem 1 Alpine (CDE 180 rr) tipusu CD Radiot nem találok magyar kezelési könyvet hozzá mivel Erdélyböl vagyok itt nem igen adnak Magyart hozzá,

Nagyon segitene nekem,ha valaki PDF form. megszerezné.

Szia ! A hivatalos magyar oldalon is csak angol nyelvű manual van fent. De érdemes őket felhívni. Én már jártam úgy műszaki cikkel, hogy nem volt magyar nyelvű manual. Felhívtam a márkakereskedőt, és szereztek egyet.

http://www.alpine.hu/p/Products/cd-head-units19/cde-180r_cde-180rm_cde-180rr

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Nekem egy Kenwood KDC-3057UR van a kocsiban, a gyári egy Delco CDR-500 volt. Leginkább az a problémám hogy a gyárit ha leállítottad és kivetted a kulcsot, még vissza tudtad kapcsolni áram és gyújtás nélkül is. Nos az újat már nem tudom így, Ha leveszem gyújtásról vagy az áramról és kiveszem a kulcsot akkor már meg se szólal, semmi. Mit tudnék csinálni hogy ez így működjön, nagyon bele kéne nyúlni a dolgokba? A rádió csatlakozóján van egy sárga és egy piros szál amit szét lehet húzni és mutat is valamit a könyv hogy akár fel is lehet cserélni a két vezetéket és akkor valami más lesz. De sajnos én ennyire nem értek hozzá.

Van ötletetek ezzel kapcsolatban?

Köszönöm előre is.

Módosítva : ftamas0201
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Nekem egy Kenwood KDC-3057UR van a kocsiban, a gyári egy Delco CDR-500 volt. Leginkább az a problémám hogy a gyárit ha leállítottad és kivetted a kulcsot, még vissza tudtad kapcsolni áram és gyújtás nélkül is. Nos az újat már nem tudom így, Ha leveszem gyújtásról vagy az áramról és kiveszem a kulcsot akkor már meg se szólal, semmi. Mit tudnék csinálni hogy ez így működjön, nagyon bele kéne nyúlni a dolgokba? A rádió csatlakozóján van egy sárga és egy piros szál amit szét lehet húzni és mutat is valamit a könyv hogy akár fel is lehet cserélni a két vezetéket és akkor valami más lesz. De sajnos én ennyire nem értek hozzá.

Van ötletetek ezzel kapcsolatban?

Köszönöm előre is.

A gyári és nem gyári fejeegység ISO csatlakozójában az a különbség, hogy a piros és a sárga vezeték (piros a gyújtás utáni 12V, sárga állandó 12V) "fordított" bekötést igényel. A nem gyári fejegység gyújtás nélkül csak a kulcs "0" állásában működik, a kulcs kihúzásakor nem kap feszt. (Gyújtásérzékelés funkció hívják, asszem). Ha azt szeretnéd, hogy minden körülmények között működjön a fejegység, akkor minkét csatlakozónál a sárga vezetéket add meg. Hátránya, ha kiveszed a kulcsot (elhagyod az autót) a fejegység továbbra is bekapcsolva maradhat, lemerítve az akksit. Ha álló helyzetben akarsz zenét hallgatni tedd a kulcsot "0" inkább állásba.

Link to comment
Megosztás:

Ui.: A gyári fejegységnél a "gyújtásérzékelő" funkció ki-be kapcsolható az 1 és 3 gomb folyamatos nyomvatrartásával. A Kenwood fejegységed, pedig

helyesen van bekötve, ha a kulcs kivételével kikapcsol, majd a következő gyújtásnál ("0" állástól) pedig bekapcsol, de ez a funkció nem kikapcsolható.

Az általam fent említett megoldást sajnos több szakbarbár szokta alkalmazni. Azonban semmiképp sem javasolnám az említett okok miatt.

Link to comment
Megosztás:

Ui.: A gyári fejegységnél a "gyújtásérzékelő" funkció ki-be kapcsolható az 1 és 3 gomb folyamatos nyomvatrartásával. A Kenwood fejegységed, pedig

helyesen van bekötve, ha a kulcs kivételével kikapcsol, majd a következő gyújtásnál ("0" állástól) pedig bekapcsol, de ez a funkció nem kikapcsolható.

Az általam fent említett megoldást sajnos több szakbarbár szokta alkalmazni. Azonban semmiképp sem javasolnám az említett okok miatt.

Köszönöm a válaszod! Szoval akkor a piros és a sárga vezetéket fel kell cseréljem? hogy a piros a sárgával és fordítva legyen összekötve ne pedig piros pirossal sárga sárgával? Egy negyedet kell fordítanom a gyűjtáskapcsolón hogy a rádió újra üzemképes legyen, viszont ilyenkor ugye ott az az idegesítő sípolás ha a vezetőoldali ajtó nyitva van. Gyári rádiónál ha nem votl bent a kulcs akkor is be lehetett kapcsolni. Persze nem akarom hogyha elhagyom kocsit ott zenéljen nekem csak kíváncsi voltam erre hogy miért is van az a szétválasztható két kábel azon az iso csatlakozón :) (Nekem úgy van ahogy küldték gyárilag. Piros pirossal sárga sárgával)

Link to comment
Megosztás:

Nekem JVC fejegységem van, előtte Car 300 gyári. Én vettem egy ISO csatlakozó fordítót (apa-anya csatik között kb. 15 cm vezetékek) melyben a sárga és piros tápvezetékek saruval megszakítottak, így azokat felcseréltem és összedugva mükszik is. Ha gyári rádiót teszem vissza, akkor csak a két sarut kell visszacserélnem. A sípolást én egy relével oldottam meg (már az első héten) pont a rádió piros vezetékével kapcsoltatom a relét, amely a balelső ajtókapcsoló kék vezetékszálát szakítja, ha kulcs benne van a gyújtáskapcsolóban. Egyébként az ISO csatlakozó kiosztása a gyári rádiókon matricaként rajta vannak, más fejegységeknél a fitting manual rajzon. A kiosztás szabványos, még nem találkoztam eltérővel...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok márkatársak! Nemrég vettem egy g astra cc-t .2.0 Dti 16v. Nagyon beleszerettem így elsőre. A kocsi tele van extrákkal,azonban tempomat nincs benne. A kérdésem az lenne hogy elég csak a tempomatos bajuszkapcsolót megvennem,vagy más dolgok is kellenek hozzá? Nekem idáig csak bmw-im voltak és ott a dízelnél-mivel elektromos/potméteres-nincs gázbowden. A sima 525tds motoros kocsiba csak egy bajuszkapcsolót kellett tenni,és működött a tempomat. Mi a helyzet ennél a kocsinál? Üdv,Balázs

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok márkatársak! Nemrég vettem egy g astra cc-t .2.0 Dti 16v. Nagyon beleszerettem így elsőre. A kocsi tele van extrákkal,azonban tempomat nincs benne. A kérdésem az lenne hogy elég csak a tempomatos bajuszkapcsolót megvennem,vagy más dolgok is kellenek hozzá? Nekem idáig csak bmw-im voltak és ott a dízelnél-mivel elektromos/potméteres-nincs gázbowden. A sima 525tds motoros kocsiba csak egy bajuszkapcsolót kellett tenni,és működött a tempomat. Mi a helyzet ennél a kocsinál? Üdv,Balázs

Egy kapcsoló cserénél kicsit több, de még így is nagyon egyszerűen beépíthető a tempomat... (Kivéve a Classic II astráknál)

https://sites.google.com/site/opelccled/tempomat

http://www.opeltempomat.hu/

Link to comment
Megosztás:

Egy kapcsoló cserénél kicsit több, de még így is nagyon egyszerűen beépíthető a tempomat... (Kivéve a Classic II astráknál)

https://sites.google.com/site/opelccled/tempomat

http://www.opeltempomat.hu/

Azért ez nem így van!!! Miért mondod azt, hogy: Kivéve a Classic II astráknál

Csak az 14XEP bonyolultabb a többinél, de ez sem lehetetlen.

A másik: Azt kellene tudni, hogy Greenweld autója elektromos vagy bowdenes gázpedálos?!

De a leírásomat elolvasva mindenre választ lehet találni:

https://docs.google.com/file/d/0B282mpwg7ZdOWjUzUzhfQkxpbDg/edit?pli=1

Link to comment
Megosztás:

Azért ez nem így van!!! Miért mondod azt, hogy: Kivéve a Classic II astráknál

Csak az 14XEP bonyolultabb a többinél, de ez sem lehetetlen.

A másik: Azt kellene tudni, hogy Greenweld autója elektromos vagy bowdenes gázpedálos?!

De a leírásomat elolvasva mindenre választ lehet találni:

https://docs.google.com/file/d/0B282mpwg7ZdOWjUzUzhfQkxpbDg/edit?pli=1

Hát az XEP közel lehetetlen.

Volt amikor volt egy modul 60e-eért, plusz beszerelés, kapcsolók. Ütötte a 80e-et... ;)

Én már tuti nem teszek bele, a következő astrába vagy zafirába az lesz alapból.

Link to comment
Megosztás:

Azért ez nem így van!!! Miért mondod azt, hogy: Kivéve a Classic II astráknál

Csak az 14XEP bonyolultabb a többinél, de ez sem lehetetlen.

A másik: Azt kellene tudni, hogy Greenweld autója elektromos vagy bowdenes gázpedálos?!

De a leírásomat elolvasva mindenre választ lehet találni:

https://docs.google.com/file/d/0B282mpwg7ZdOWjUzUzhfQkxpbDg/edit?pli=1

Bocsi! Igazad van. Kicsit pongyolán fogalmaztam....

Classic II alatt a Z14XEP-t értettem, talán azért mert az a leggyakoribb motor a típusnál, és van akinek idegen a motorkód /mondjuk nem a fórumon/

Viszont annál a mondatnál, hogy nem lehetetlen beépíteni Z14XEP-be tempomatot, sosem jutottam közelebb a megoldáshoz. Ezért ha valaki ismeri a megoldást, vagy ismer olyan embert aki ismer a beszerelésre megoldást, szívesen várom az információkat.

Már nézegettem a Waeco tempomatot is, de gyári kapcsolót szeretnék.....

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Na még egy kérdésem támadt így hirtelen...TÜKÖRFŰTÉS! Hol kellene lennie a tükörfűtés gombjának? Az hogy néz ki? Vagy automatikusan-állandóan-megy a fűtése-feltéve ugye hogy olyan lap van a tükörben?

Szia!

A tükör fűtése akkor kapcsol be,ha a hátsó szélvédő páramentesítését bekapcsolod.Feltéve,ha benn van a tükörfűtés reléje.

Én utólag tettem fel az elektromos tükröt,nekem nem volt bennt gyárilag a relé.

Link to comment
Megosztás:

Srácok!

Akik tárcsaféket szereltetek fel hátra a dobok helyett, esetleg lenne feleslegesen a dobfékes rendszerből az az alkatrész amire a munkahenger van felszerelve? Az a lemez korong. Nekem alul és körbe elég rendesen szétrohadt. Az alján a porvédő lemez már szinte el is porladt. Próbáltam kitakarítani, drótkefével,de a két lemez (gondolom) ponthegesztve van, és persze a két fém között a rozsda nagyon jól érzi magát. A korrozió elnyomta egyiket a másiktól, és a dob egy élesebb kanyarnál hozzáér. Vagy ha segítenétek mi a hivatalos neve...

Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Srácok!

Akik tárcsaféket szereltetek fel hátra a dobok helyett, esetleg lenne feleslegesen a dobfékes rendszerből az az alkatrész amire a munkahenger van felszerelve? Az a lemez korong. Nekem alul és körbe elég rendesen szétrohadt. Az alján a porvédő lemez már szinte el is porladt. Próbáltam kitakarítani, drótkefével,de a két lemez (gondolom) ponthegesztve van, és persze a két fém között a rozsda nagyon jól érzi magát. A korrozió elnyomta egyiket a másiktól, és a dob egy élesebb kanyarnál hozzáér. Vagy ha segítenétek mi a hivatalos neve...

Előre is köszönöm!

Mennyit ér meg neked? Keress pü-ben!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Nekem az lenne a kérdésem hogy az 5. ajtón az a hátsó ablak fűtőszál nem dolgozik csak 1 db.A 3 éves fiam adott neki valamivel ,láthatóan olyan mintha átvágta volna valamivel a szálakat.Van ehhez valami javító csomag vagy valami más?Aki tud kérem segítsen ebben nekem.Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.