Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Ha van motorvédő burkolatod akkor érdemes szétnézni hátha leesett de megvan. ????

Szerintem nincs olyan burkolatom, de holnap megnézem.

Elküldve

Szerintem nincs olyan burkolatom, de holnap megnézem.

Nincs burkolatod. Az elektromos ablak az első ajtóknál ki van vezetékelve az ajtóátvezetőkig. A Tükörfűtés viszont csak a vezetőoldalon van, a másik oldalra át kell vinned. A vezető lábánál tudod kimérni egy fekete kábelt keress.

Elküldve

jesz, szürke csatis kijelzőm van, hibátlan. de másom nem van :)

Másmilyen a zafira, és az astra kijelző. Amúgy Laceenak asszem van olyan kijelzője ami jó lehet neked, de a többi biztos nincs neki.

Elküldve

Sziasztok,vettem 1 Alpine (CDE 180 rr) tipusu CD Radiot nem találok magyar kezelési könyvet hozzá mivel Erdélyböl vagyok itt nem igen adnak Magyart hozzá,

Nagyon segitene nekem,ha valaki PDF form. megszerezné.

Elküldve

Sziasztok,vettem 1 Alpine (CDE 180 rr) tipusu CD Radiot nem találok magyar kezelési könyvet hozzá mivel Erdélyböl vagyok itt nem igen adnak Magyart hozzá,

Nagyon segitene nekem,ha valaki PDF form. megszerezné.

Szia ! A hivatalos magyar oldalon is csak angol nyelvű manual van fent. De érdemes őket felhívni. Én már jártam úgy műszaki cikkel, hogy nem volt magyar nyelvű manual. Felhívtam a márkakereskedőt, és szereztek egyet.

http://www.alpine.hu/p/Products/cd-head-units19/cde-180r_cde-180rm_cde-180rr

Elküldve (edited)

Sziasztok.

Nekem egy Kenwood KDC-3057UR van a kocsiban, a gyári egy Delco CDR-500 volt. Leginkább az a problémám hogy a gyárit ha leállítottad és kivetted a kulcsot, még vissza tudtad kapcsolni áram és gyújtás nélkül is. Nos az újat már nem tudom így, Ha leveszem gyújtásról vagy az áramról és kiveszem a kulcsot akkor már meg se szólal, semmi. Mit tudnék csinálni hogy ez így működjön, nagyon bele kéne nyúlni a dolgokba? A rádió csatlakozóján van egy sárga és egy piros szál amit szét lehet húzni és mutat is valamit a könyv hogy akár fel is lehet cserélni a két vezetéket és akkor valami más lesz. De sajnos én ennyire nem értek hozzá.

Van ötletetek ezzel kapcsolatban?

Köszönöm előre is.

Módosítva : ftamas0201
Elküldve

Sziasztok.

Nekem egy Kenwood KDC-3057UR van a kocsiban, a gyári egy Delco CDR-500 volt. Leginkább az a problémám hogy a gyárit ha leállítottad és kivetted a kulcsot, még vissza tudtad kapcsolni áram és gyújtás nélkül is. Nos az újat már nem tudom így, Ha leveszem gyújtásról vagy az áramról és kiveszem a kulcsot akkor már meg se szólal, semmi. Mit tudnék csinálni hogy ez így működjön, nagyon bele kéne nyúlni a dolgokba? A rádió csatlakozóján van egy sárga és egy piros szál amit szét lehet húzni és mutat is valamit a könyv hogy akár fel is lehet cserélni a két vezetéket és akkor valami más lesz. De sajnos én ennyire nem értek hozzá.

Van ötletetek ezzel kapcsolatban?

Köszönöm előre is.

A gyári és nem gyári fejeegység ISO csatlakozójában az a különbség, hogy a piros és a sárga vezeték (piros a gyújtás utáni 12V, sárga állandó 12V) "fordított" bekötést igényel. A nem gyári fejegység gyújtás nélkül csak a kulcs "0" állásában működik, a kulcs kihúzásakor nem kap feszt. (Gyújtásérzékelés funkció hívják, asszem). Ha azt szeretnéd, hogy minden körülmények között működjön a fejegység, akkor minkét csatlakozónál a sárga vezetéket add meg. Hátránya, ha kiveszed a kulcsot (elhagyod az autót) a fejegység továbbra is bekapcsolva maradhat, lemerítve az akksit. Ha álló helyzetben akarsz zenét hallgatni tedd a kulcsot "0" inkább állásba.

Elküldve

Ui.: A gyári fejegységnél a "gyújtásérzékelő" funkció ki-be kapcsolható az 1 és 3 gomb folyamatos nyomvatrartásával. A Kenwood fejegységed, pedig

helyesen van bekötve, ha a kulcs kivételével kikapcsol, majd a következő gyújtásnál ("0" állástól) pedig bekapcsol, de ez a funkció nem kikapcsolható.

Az általam fent említett megoldást sajnos több szakbarbár szokta alkalmazni. Azonban semmiképp sem javasolnám az említett okok miatt.

Elküldve

Ui.: A gyári fejegységnél a "gyújtásérzékelő" funkció ki-be kapcsolható az 1 és 3 gomb folyamatos nyomvatrartásával. A Kenwood fejegységed, pedig

helyesen van bekötve, ha a kulcs kivételével kikapcsol, majd a következő gyújtásnál ("0" állástól) pedig bekapcsol, de ez a funkció nem kikapcsolható.

Az általam fent említett megoldást sajnos több szakbarbár szokta alkalmazni. Azonban semmiképp sem javasolnám az említett okok miatt.

Köszönöm a válaszod! Szoval akkor a piros és a sárga vezetéket fel kell cseréljem? hogy a piros a sárgával és fordítva legyen összekötve ne pedig piros pirossal sárga sárgával? Egy negyedet kell fordítanom a gyűjtáskapcsolón hogy a rádió újra üzemképes legyen, viszont ilyenkor ugye ott az az idegesítő sípolás ha a vezetőoldali ajtó nyitva van. Gyári rádiónál ha nem votl bent a kulcs akkor is be lehetett kapcsolni. Persze nem akarom hogyha elhagyom kocsit ott zenéljen nekem csak kíváncsi voltam erre hogy miért is van az a szétválasztható két kábel azon az iso csatlakozón :) (Nekem úgy van ahogy küldték gyárilag. Piros pirossal sárga sárgával)

Elküldve

Nekem JVC fejegységem van, előtte Car 300 gyári. Én vettem egy ISO csatlakozó fordítót (apa-anya csatik között kb. 15 cm vezetékek) melyben a sárga és piros tápvezetékek saruval megszakítottak, így azokat felcseréltem és összedugva mükszik is. Ha gyári rádiót teszem vissza, akkor csak a két sarut kell visszacserélnem. A sípolást én egy relével oldottam meg (már az első héten) pont a rádió piros vezetékével kapcsoltatom a relét, amely a balelső ajtókapcsoló kék vezetékszálát szakítja, ha kulcs benne van a gyújtáskapcsolóban. Egyébként az ISO csatlakozó kiosztása a gyári rádiókon matricaként rajta vannak, más fejegységeknél a fitting manual rajzon. A kiosztás szabványos, még nem találkoztam eltérővel...

Elküldve

Sziasztok márkatársak! Nemrég vettem egy g astra cc-t .2.0 Dti 16v. Nagyon beleszerettem így elsőre. A kocsi tele van extrákkal,azonban tempomat nincs benne. A kérdésem az lenne hogy elég csak a tempomatos bajuszkapcsolót megvennem,vagy más dolgok is kellenek hozzá? Nekem idáig csak bmw-im voltak és ott a dízelnél-mivel elektromos/potméteres-nincs gázbowden. A sima 525tds motoros kocsiba csak egy bajuszkapcsolót kellett tenni,és működött a tempomat. Mi a helyzet ennél a kocsinál? Üdv,Balázs

Elküldve

Sziasztok márkatársak! Nemrég vettem egy g astra cc-t .2.0 Dti 16v. Nagyon beleszerettem így elsőre. A kocsi tele van extrákkal,azonban tempomat nincs benne. A kérdésem az lenne hogy elég csak a tempomatos bajuszkapcsolót megvennem,vagy más dolgok is kellenek hozzá? Nekem idáig csak bmw-im voltak és ott a dízelnél-mivel elektromos/potméteres-nincs gázbowden. A sima 525tds motoros kocsiba csak egy bajuszkapcsolót kellett tenni,és működött a tempomat. Mi a helyzet ennél a kocsinál? Üdv,Balázs

Egy kapcsoló cserénél kicsit több, de még így is nagyon egyszerűen beépíthető a tempomat... (Kivéve a Classic II astráknál)

https://sites.google.com/site/opelccled/tempomat

http://www.opeltempomat.hu/

Elküldve

Egy kapcsoló cserénél kicsit több, de még így is nagyon egyszerűen beépíthető a tempomat... (Kivéve a Classic II astráknál)

https://sites.google.com/site/opelccled/tempomat

http://www.opeltempomat.hu/

Azért ez nem így van!!! Miért mondod azt, hogy: Kivéve a Classic II astráknál

Csak az 14XEP bonyolultabb a többinél, de ez sem lehetetlen.

A másik: Azt kellene tudni, hogy Greenweld autója elektromos vagy bowdenes gázpedálos?!

De a leírásomat elolvasva mindenre választ lehet találni:

https://docs.google.com/file/d/0B282mpwg7ZdOWjUzUzhfQkxpbDg/edit?pli=1

Elküldve

Azért ez nem így van!!! Miért mondod azt, hogy: Kivéve a Classic II astráknál

Csak az 14XEP bonyolultabb a többinél, de ez sem lehetetlen.

A másik: Azt kellene tudni, hogy Greenweld autója elektromos vagy bowdenes gázpedálos?!

De a leírásomat elolvasva mindenre választ lehet találni:

https://docs.google.com/file/d/0B282mpwg7ZdOWjUzUzhfQkxpbDg/edit?pli=1

Hát az XEP közel lehetetlen.

Volt amikor volt egy modul 60e-eért, plusz beszerelés, kapcsolók. Ütötte a 80e-et... ;)

Én már tuti nem teszek bele, a következő astrába vagy zafirába az lesz alapból.

Elküldve

Azért ez nem így van!!! Miért mondod azt, hogy: Kivéve a Classic II astráknál

Csak az 14XEP bonyolultabb a többinél, de ez sem lehetetlen.

A másik: Azt kellene tudni, hogy Greenweld autója elektromos vagy bowdenes gázpedálos?!

De a leírásomat elolvasva mindenre választ lehet találni:

https://docs.google.com/file/d/0B282mpwg7ZdOWjUzUzhfQkxpbDg/edit?pli=1

Bocsi! Igazad van. Kicsit pongyolán fogalmaztam....

Classic II alatt a Z14XEP-t értettem, talán azért mert az a leggyakoribb motor a típusnál, és van akinek idegen a motorkód /mondjuk nem a fórumon/

Viszont annál a mondatnál, hogy nem lehetetlen beépíteni Z14XEP-be tempomatot, sosem jutottam közelebb a megoldáshoz. Ezért ha valaki ismeri a megoldást, vagy ismer olyan embert aki ismer a beszerelésre megoldást, szívesen várom az információkat.

Már nézegettem a Waeco tempomatot is, de gyári kapcsolót szeretnék.....

  • Like 1
Elküldve

Na még egy kérdésem támadt így hirtelen...TÜKÖRFŰTÉS! Hol kellene lennie a tükörfűtés gombjának? Az hogy néz ki? Vagy automatikusan-állandóan-megy a fűtése-feltéve ugye hogy olyan lap van a tükörben?

Elküldve

Na még egy kérdésem támadt így hirtelen...TÜKÖRFŰTÉS! Hol kellene lennie a tükörfűtés gombjának? Az hogy néz ki? Vagy automatikusan-állandóan-megy a fűtése-feltéve ugye hogy olyan lap van a tükörben?

Szia!

A tükör fűtése akkor kapcsol be,ha a hátsó szélvédő páramentesítését bekapcsolod.Feltéve,ha benn van a tükörfűtés reléje.

Én utólag tettem fel az elektromos tükröt,nekem nem volt bennt gyárilag a relé.

Elküldve

A veramon néha csinál olyat hogy a kijelző alsó sora( tehát ahol a pill fogyasztás van) eltűnik 1-2 másodpercre.A felső sor ahol az idő van az ott marad.

Szerintetek mi lehet a baj?

Elküldve

Srácok!

Akik tárcsaféket szereltetek fel hátra a dobok helyett, esetleg lenne feleslegesen a dobfékes rendszerből az az alkatrész amire a munkahenger van felszerelve? Az a lemez korong. Nekem alul és körbe elég rendesen szétrohadt. Az alján a porvédő lemez már szinte el is porladt. Próbáltam kitakarítani, drótkefével,de a két lemez (gondolom) ponthegesztve van, és persze a két fém között a rozsda nagyon jól érzi magát. A korrozió elnyomta egyiket a másiktól, és a dob egy élesebb kanyarnál hozzáér. Vagy ha segítenétek mi a hivatalos neve...

Előre is köszönöm!

Elküldve

Srácok!

Akik tárcsaféket szereltetek fel hátra a dobok helyett, esetleg lenne feleslegesen a dobfékes rendszerből az az alkatrész amire a munkahenger van felszerelve? Az a lemez korong. Nekem alul és körbe elég rendesen szétrohadt. Az alján a porvédő lemez már szinte el is porladt. Próbáltam kitakarítani, drótkefével,de a két lemez (gondolom) ponthegesztve van, és persze a két fém között a rozsda nagyon jól érzi magát. A korrozió elnyomta egyiket a másiktól, és a dob egy élesebb kanyarnál hozzáér. Vagy ha segítenétek mi a hivatalos neve...

Előre is köszönöm!

Mennyit ér meg neked? Keress pü-ben!

Elküldve

Aki rakott már be gyári elektromos ablakot hátra utólag ahhoz lenne egy kérdésem!

Elég az ajtóban lévő kábelköteget cserélni+a kapcsolók+az ablakemelő?

Köszönöm a segítséget!

Elküldve

Sziasztok.Nekem az lenne a kérdésem hogy az 5. ajtón az a hátsó ablak fűtőszál nem dolgozik csak 1 db.A 3 éves fiam adott neki valamivel ,láthatóan olyan mintha átvágta volna valamivel a szálakat.Van ehhez valami javító csomag vagy valami más?Aki tud kérem segítsen ebben nekem.Köszönöm.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.