Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Rekord-Senator-Monza


kori

Recommended Posts

Na én ebben abszolút járatos vagyok, lévén hogy félévente kivonatom valamelyik autómat ideiglenesen.

A következő az eljárás:

Autót ideiglenesen kivonatni értelemszerűen okmányirodában lehet, 2300FT a díja és automatikusan fél évre történik a kivonás. Rendszámot nem kell leadni hozzá, a fél év letelte után a gépjármű automatikusan visszahelyeződik a forgalomba, tehát ezért nem kell bemenni az okmányirodába, és pénzbe sem kerül. Fizetni akkor kell ha a fél évnél előbb akarod visszahelyeztetni, vagy ha kevés a fél év és hosszabítani akarsz, ekkor még a fél év lejárta előtt be kell menni újra és újabb 2300FT ellenében kapsz megint fél évet.

A forgalomból való kivonás tényét a forgalmi engedély "egyéb megjegyzések" rovatába írják bele (szóval a forgalmi az kell hozzá), ha ez a rész megtelt akkor új forgalmit kell csináltatni 6000-ért, úgyhogy mondd nekik hogy apró betűkkel írjanak. :D

Miután az okmányirodák és az önkormányzatok számítógépei össze vannak kötve, ezért ha az autód előtte forgalomban volt akkor fogsz kapni egy levelet amiben visszautalják a már befizetett teljesítményadó időarányos részét (a hivatal malmai lassan őrölnek, szóval ez akár hónapokba is beletelhet), viszont a biztosítódhoz neked kell elmenni a kivonást igazoló papírral hogy a már befizetett biztosítás arányos részét is visszakapd.

Értelemszerűen ideiglenes kivonás időtartama alatt nem kell kötelező biztosítást fizetni (hiszen az autó nincs forgalomban, tehát nem tudsz vele balesetet okozni), ilyenkor a biztosítónál lehet olyat kérni hogy az aktuális kötelező biztosítási szerződést felfüggesszék, azaz a szerződés nem szűnik meg (mert akkor elvesztenéd a már meglévő bónuszodat), csak nem kell fizetni.

Forgalomba való visszahelyezéskor viszont újra el kell zarándokolni a biztosítóhoz és újra "aktiválni" a talonba tett biztosítási szerződést, mert ez nem történik meg magától. Az önkormányzatnál nem kell bejelenteni hogy visszakerült az autó a forgalomba, azt megtudják az okmányirodától, úgyhogy majd automatikusan küldik a csekket az ismét aktuálissá vált teljesítményadóról.

Annyi hátránya van a dolognak hogy így biztosítási évfordulókor nem fog növekedni a bónusz besorolásod, mert ahhoz minden évben legalább 9 hónapnyi aktív (fizetett) kötelező biztosítás kell, úgyhogy ha rendszeresen, minden évben kivonnád az autódat 6 hónapra (mondjuk mert hobbiautónak tartod és télen nem akarod használni), akkor örök időkre megragadsz a mostani bónusz/málusz szinteden.

Műszaki vizsgát nem kell újra tenni ha kivonod az autót a forgalomból, hacsak nem a kivonás ideje alatt jár le.

Hu wazzzzze!

Hi!

Ebben már én is jártas vagyok.

Hogy én miért nem kapok ilyen (és főleg gyorsan) frappáns válaszokat a kérdéseimre?

Azért felteszem. :D

Kezdeném azzal,ha bárkinek,bármi dokumentuma van eme jármű paramétereihez,motorjához (mint beállítások) és meg is osztaná velem,nagyon örülnék és még tán hálás is lennék. :P

Pláne ha át lehetne küldeni a mail-emre.

Nos!

Ott tart a dolog (még mindig a háromezres,sor 6-os,befecsis Le-Jet-es),hogy leszedtem végül a hengerfejet. Egy "ismi" szerint vezérműtengely. De én bízom benne hogy beállítás és kokszok,olajsarasodás,esetleg egyéb fránya elektronikai gond.

Előzmények:

Nem ment rendesen minden henger,felhígította ezért már másodjára is az olajat,mikor már felmelegedett picit a szelepfedél,már nem akaródzott indulni,ezért láttam már értelmét,hogy így cselekedjek.

Legalább szelepszár szimering is cserélve lesz már.

Ami már látszik így,hót kokszosak a szeleptányérok. Nekem már az is gyanús,hogy nem is nyitnak rendesen.

Ez a hidrós szelep még plusz a zanyával még állítható is? De gyanítom (mint laikus,ránézésre) hogy állítási lehetőség az. (Nem koppra húzós anyák és menetrögzítősnek tűntek.)

picasaweb.google.com/V8engines67/MonzaPr...#5616247434866040002

Van aki azt javasolja vigyem gépműhelybe. Nem bízom már bennük,tavasszal kellett ismét miattuk is (szerintem) 80000-et költeni a (leírom) Golf-omra.

A másik a pénzhiány és hogy már 1-2 hónapja műszakival kellene rendelkeznie. Csak utána akartam belemerülni,ha már picit be van repülve a gép.

De ember tervez,Isten végez.

Tehát a kérdésem,hogy fogjak neki?

Szedjem ki nyilván a vez.tengelyt.

De az mindegy melyik hidrotőke hova megy vissza? (Mert nyilván egyébként is ki kellene szedni takarítás végett.)

Vagy ezek így vannak bekopva és jó lenne ha maradnának ott?

Jahhh és mivel takarítsam ki a víztereket?!

Totál vízkő.

Így gondolnám,ha beáztatom vízkőoldóval,az a célnak megfelelhet.

Hengerfej síkolás az kötelező művelet?

Van olyan,aki azt mondja hogy nem kell,vagy pedig akkor a blokkot is kellene. Na azt már nem szedném most ki még egyszer.

Benzinesnél is vannak ékszámok? Rég volt ilyen nedűvel működő autóm már.

Még eddig nem néztem,de a tömítés még GM,ami lejött. Mint ahogy szerintem a vezérműlánc is. (De ismétlem,pénzem nagyon elfogyott. )

...To be continued!

Előre is köszi ha bármi választ,segítséget,adatokat kapok!!! :D

Link to comment
Megosztás:

Ki tudja hogy lehet motorszámot "AF"-esíteni ?

Mondjuk hogy nem túl olvasható , vagy eltünt az eredeti blokk ...

Egyébként a vázszám is AF-es....

Úgy lehet,hogy már nem túl olvasható. De ez biztos legyen. Vagy ügyesen,okosan old meg. :D

Máris megkapja.

Link to comment
Megosztás:

Én úgy tudom hogy nem.

A téves info onnan ered hogy ahhoz hogy lejárt műszakival el tudd vinni vizsgáztatni az autót, elvileg útvonalengedély kell(ene :D :lol: ), azt meg ugye az NKH-nál (régebben KPM) adták, és amennyire tudom, csak oda, saját magukhoz, tehát az NKH-hoz/KPM-hez.

Ma már ez asszem nem így van, bárhova kérhetsz útvonalengedélyt, vagy ha mondjuk tréleren viszed a vizsgahelyre (mert ugye az fel sem merül bennem hogy bárki is útvonalengedély nélkül autókázna egy forgalomból kivont autóval :lol: ), akkor bárhol levizsgáztathatod.

"(mert ugye az fel sem merül bennem hogy bárki is útvonalengedély nélkül autókázna egy forgalomból kivont autóval"

:D :D :lol: :P

Link to comment
Megosztás:

Hu wazzzzze!

Hi!

Ebben már én is jártas vagyok.

Hogy én miért nem kapok ilyen (és főleg gyorsan) frappáns válaszokat a kérdéseimre?

Azért felteszem.

Hidrotőkéket illik oda visszatenni, ahonnan ki lettek szedve, mert összekopnak a fészkükkel.

Állítani annyit lehet, hogy a gyárilag megadott módon kell lehúzni az anyákat, és annak jónak kell lennie. (ha egyébként a tengely, tőkék, szelepek,jók)

Síkolni nem muszáj, meg kell nézni hogy sík e a fej, de ezek az öntöttvas dögök nem nagyon szoktak vetemedni. Ha sík, akkor felesleges bántani.

Link to comment
Megosztás:

Hogy én miért nem kapok ilyen (és főleg gyorsan) frappáns válaszokat a kérdéseimre?

mert itt elég lusta mindenki(többek között én is :D ) ugyanazt leírni 100x!

viszont ha elengedsz valamerre (pl. felém) egy telefont akkor sztem elég sokan segítenének.vannak dolgok amiket személyesen 3 perc alatt le lehet rendezni mint inkább írogatva 3 napig.

Link to comment
Megosztás:

Hidrotőkéket illik oda visszatenni, ahonnan ki lettek szedve, mert összekopnak a fészkükkel.

Állítani annyit lehet, hogy a gyárilag megadott módon kell lehúzni az anyákat, és annak jónak kell lennie. (ha egyébként a tengely, tőkék, szelepek,jók)

Síkolni nem muszáj, meg kell nézni hogy sík e a fej, de ezek az öntöttvas dögök nem nagyon szoktak vetemedni. Ha sík, akkor felesleges bántani.

"Állítani annyit lehet, hogy a gyárilag megadott módon kell lehúzni az anyákat, és annak jónak kell lennie."

Na ez az,amiről többek között nincs adatom. :D

Azért köszi,már segítettél! :D

Link to comment
Megosztás:

"Állítani annyit lehet, hogy a gyárilag megadott módon kell lehúzni az anyákat, és annak jónak kell lennie."

Na ez az,amiről többek között nincs adatom. :D

Azért köszi,már segítettél! :D

Érdekes, de a gyári beállítási metódus úgy néz ki, hogy szelep dekni le, motor beindít (erre a célra érdemes beszerezni valami szarabb állapotú lemez deknit, és a csavaroknál átbökni, akkor csak a fele olajat veri az arcodba) és járó motornál csavar fellazít addig, míg el nem kezd ciripelni a himba, akkor vissza kell húzni annyira hogy éppen elhallgasson, és onnan kezdve negyed fordulatonként (hagyni kell hogy kisímuljon a motor járása) egy teljes fordulatot le kell húzni. :D

Szép művelet, főleg a 6 hengeresnél.

Link to comment
Megosztás:

Én álló motornál szoktam csinálni. Tekerem a motort, a főtengely-szíjtárcsa csavarjánál fogva, mikor vált az egyik henger, akkor a párját állítom. Fellazítom az anyát, lassan elkezdem lehúzni, és mikor csak kicsit lehet mozgatni a himbát (oldalra billenteni, nem pedig fel-le) akkor jó. Nekem ez eddig bevállt. Egyszer próbáltam a gyári módszert, egy szétvágott szelepfedéllel, de a tökom is tocsogott utána az olajban. Így inkább hanyagolom ezt a megoldást.

Sor 6. Ha ismernéd Istvánt, tudnád, hogy semmit nem küld e-mailben, illetve postán. A személyes találkozás híve, és akkor szívesen segít bármiben. Különben én sem szeretem osztani az észt látatlanba. Sokszor van, hogy kérdezenk vmit, és nem jut eszembe semmi okos dolog. De mikor ott görnyedek a motor felett, jönnek a tippek, megoldások. Nekem is volt(van) gondom az injektorokkal. Benzin-Gázos a gép, de benzinnel nem megy. Ha rakok bele "új" injektorfejeket, kb 2 hónapig bírják, utána megragadnak, vagy csak össze-vissza spriccelnek. Valószínű sokat állt benne a benzin és beledöglött. Hiába tankolok rá, akkor is kaki marad a tankban. Megoldás lenne,a tank tisztítása, de nem merem levenni, mert az egyik felfogató pánt alatt lyukas, és kifolyik a benzin. Lhete, neked is ez a problémád. De mindezt is leírtam már régebben, mert 2006 óta szenvedek a benzinrendszerrel. Ja és hab a tortán, hogy 3-4 havonta elfssa magát vhol egy benzincső. Megeszi a benzin :D

Link to comment
Megosztás:

Én álló motornál szoktam csinálni. Tekerem a motort, a főtengely-szíjtárcsa csavarjánál fogva, mikor vált az egyik henger, akkor a párját állítom. Fellazítom az anyát, lassan elkezdem lehúzni, és mikor csak kicsit lehet mozgatni a himbát (oldalra billenteni, nem pedig fel-le) akkor jó. Nekem ez eddig bevállt. Egyszer próbáltam a gyári módszert, egy szétvágott szelepfedéllel, de a tökom is tocsogott utána az olajban. Így inkább hanyagolom ezt a megoldást.

Sor 6. Ha ismernéd Istvánt, tudnád, hogy semmit nem küld e-mailben, illetve postán. A személyes találkozás híve, és akkor szívesen segít bármiben. Különben én sem szeretem osztani az észt látatlanba. Sokszor van, hogy kérdezenk vmit, és nem jut eszembe semmi okos dolog. De mikor ott görnyedek a motor felett, jönnek a tippek, megoldások. Nekem is volt(van) gondom az injektorokkal. Benzin-Gázos a gép, de benzinnel nem megy. Ha rakok bele "új" injektorfejeket, kb 2 hónapig bírják, utána megragadnak, vagy csak össze-vissza spriccelnek. Valószínű sokat állt benne a benzin és beledöglött. Hiába tankolok rá, akkor is kaki marad a tankban. Megoldás lenne,a tank tisztítása, de nem merem levenni, mert az egyik felfogató pánt alatt lyukas, és kifolyik a benzin. Lhete, neked is ez a problémád. De mindezt is leírtam már régebben, mert 2006 óta szenvedek a benzinrendszerrel. Ja és hab a tortán, hogy 3-4 havonta elfssa magát vhol egy benzincső. Megeszi a benzin :D

Etanolt neki, az kimossa a ragacsot.

Link to comment
Megosztás:

Hogy én miért nem kapok ilyen (és főleg gyorsan) frappáns válaszokat a kérdéseimre?

mert itt elég lusta mindenki(többek között én is :D ) ugyanazt leírni 100x!

viszont ha elengedsz valamerre (pl. felém) egy telefont akkor sztem elég sokan segítenének.vannak dolgok amiket személyesen 3 perc alatt le lehet rendezni mint inkább írogatva 3 napig.

...

Kedves István!

Köszönöm a semmit!

E helyett már írhattál is volna v.mi frappánsabbat. (Ha már fárasztod magad.)

Pl.:

Nincs semmi adatom erről a motorról,bocs!

vagy

Van adatom,de majd b@szok neked átküldeni bárhova is.

Egyébként nehogy azt hidd István,hogy én imádok irkálni! De "máshol" próbálunk segíteni a szerencsétleneknek. Bárki jön és kérdez,bármi autós (de már szinte mindenféle) témában. Akár új,akár régi tag az illető.

Nekem nagyon furcsa ez a fórum,már a kezdetek óta. Hozzáállással van/lehet gond. Vagy csak én szoktam meg mást,"más autós társdalomban/közösségekben". Akkor ez már az én bajom. :D

Nyilván mindenkinek van gondja-baja,munkahelye (szerencsésebbek,a mai világban),de működhetne másképp is,ez a fórum is.

Ha most bárki meg is sértődik,nem zavar,szívemből jön és talán már a Monza (is) hozza ki belőlem.

Majd kérdezősködöm továbbra is,máshol. :D

Csáó!

Link to comment
Megosztás:

Hi!

Na erről van szó! :D

Köszönöm az érdemleges válaszokat! Ezekből máris ki tudok indulni.

Istvánnak!

Természetesen ez világos mint a Nap,hogy semmi (adat,könyv) nincs ingyé. Nem is állt volna szándékomban annyiban hagyni.

Most kezdtem az Opel-ozást,totál új vagyok ezen és a motorszerelés terén meg pláne.

Csak gondoltam,akik évek óta ezen márkákkal foglalkoznak,beszerez(het)tek (akkoriban még talán jobban el is volt érhető minden,mint most) okosságokat.

Na sebaj,erre most nincs időm folytatni,legfeljebb esti (kései) órában majd.

1 szónak is 100 a vége,máshogy is tud egy fórum működni. Ezt tapasztaltam,immár 5 éve.

...

Link to comment
Megosztás:

1 szónak is 100 a vége,máshogy is tud egy fórum működni. Ezt tapasztaltam,immár 5 éve.

...

itt sokan már vagy 8-10 éve forumoznak és érdekes hogy ezt itt csak te látod igy...

már elmondtam ,rengeteg dolog okozhatja a problémád ,szisztematikusan ki kell szürni mindent és akkor meg lesz a hiba,

de mi innen nem tudhatjuk hogy te mit és hogy szedtél szét és raktál össze ,vagy vissza rosszul.... elég egy rosszul visszarakott gyujtástorony,vagy egy rossz gyertya kábel sorrend vagy egy beragadt nyomás szabályzó vagy egy injektor...

igy a neten nem lehet okosat mondani, mint már irtam privátban : ez nem távgyógyítás !

haverom motorja teljesen kopott tengelyel is járt ,használta... szerintem annyi tuti hogy nem mechanikai hiba van,én nem huznám le a henger fejet...amugy egy normális gépműhelyben meg igenis jol összerakják a hengerfejet ,ha gondolod mondhatok pár jó helyet :D

a legjobb módszer ha mindenböl van egy pót és akkor lehet sakkozni.... én nem használok irott segéd anyagokat :D

Link to comment
Megosztás:

Hi!

Na erről van szó! :D

Köszönöm az érdemleges válaszokat! Ezekből máris ki tudok indulni.

Istvánnak!

Természetesen ez világos mint a Nap,hogy semmi (adat,könyv) nincs ingyé. Nem is állt volna szándékomban annyiban hagyni.

Most kezdtem az Opel-ozást,totál új vagyok ezen és a motorszerelés terén meg pláne.

Csak gondoltam,akik évek óta ezen márkákkal foglalkoznak,beszerez(het)tek (akkoriban még talán jobban el is volt érhető minden,mint most) okosságokat.

Na sebaj,erre most nincs időm folytatni,legfeljebb esti (kései) órában majd.

1 szónak is 100 a vége,máshogy is tud egy fórum működni. Ezt tapasztaltam,immár 5 éve.

...

nincs néhány forintod,hogy eleressz egy telefont??????

ma is voltam egerben......csak nem azt várod,hogy én jelentkezzem had nézzem meg az autódat és esetleg csináljam is meg?????

ami infókat itt megosztunk azok álltalában egy vagy többünknek már nagyon sok tanulópézébe került.szóval ezt meoszthatjuk ha megérdemli a kolléga,de nem muszáj ha szerintünk nem érdemli meg.én próbálnék segíteni,de nem hagyod.....nem szokásom sem telefonon sem emil-ben okoskodni.biztos van olyan aki mond vmit aztán neked meg nem jön be a dolog,vagy netán anyagi károd is származik belőle......vagy a másik(itt is van olyan sanjos)aki okosabbnak akar látszani mint amilyen....aki nem ért vmihez annak nem szégyen kérdezni,de akkor el kell fogadni minden segítséget!!!!!

a "másik" fórumon biztos sokat segítenek ha még mindíg nem megy a vas......nem sokan vagyunk ebben az országban(sajnos) akik össze tudnak rakni egy cih motort és el is tudják indítani segítség nélkül.

a bizalmat ki kell érdemelni és nem eljátszani előre a megelőlegezettet.....gondolkozz el ezen.....fentartom,hogy szombaton megyek vissza pestre és ha gondolod bemegyek hozzád.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.