Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Rekord-Senator-Monza


kori

Recommended Posts

Elküldtem a kapcsolási rajzokat.

A kábelkötegről meg voltam győződve, hogy E1-hez való. Autófújás nyomok vannak rajta? Ha piros, akkor biztos, hogy egy '82-es 20E motoros E1-ből lett kiszedve. Ha vajszínű, akkor tényleg E2-é, ami 20S motorral volt szerelve.

Piros. <_<

Ezekszerint egy év diferencia már ekkora különbségekkel jár?

Azért gondoltam e2nek, mert nagyon más mint az enyém, és ilyet általában scak a modellfrissítéskor szoktak csinálni.

Ja, és köszi a doksikat.

Link to comment
Megosztás:

Valaki meg tudja nekem mondano, hogy gyárilag hogyan is van elvezetve elöl a vezetékköteg?

Odáig megvan, hogy a bal első lámpa mögé jön, de onnan hogyan tovább?

Már nem emléxem hogyan is volt.

Lemegy a hűtő alatti merevítő elé, ha jól eml, és ott megy át jobb oldalra.

Link to comment
Megosztás:

Valaki meg tudja nekem mondano, hogy gyárilag hogyan is van elvezetve elöl a vezetékköteg?

Odáig megvan, hogy a bal első lámpa mögé jön, de onnan hogyan tovább?

Már nem emléxem hogyan is volt.

Hi!

Nekem is úgy rémlik hogy a hűtő mögött a kereszttartón megy át. Mivel most pakolászom összefelé a gépem <_< ,én is ezen vaciláltam.

Jahhh és ha már volt téma!

Nem sok dolgot szoktam kérni,de nem kaphatnék egy kis segítséget én is?

Nem tudom,jelenleg valósak-e a biztik Amper értékei a gépben,gyanítom hogy nem.

Lényegében kezd már működni elektromosan,de szeretném teljesen rendbe rakni.

Na meg mivel tök hülye vagyok a német nyelvhez,jó lenne egy fordítás is a biztitábla takaró nyelvezetéhez is. Mi,micsoda? Mit működtet? Elkezdtem már kikeresgélni,de... :P

Erre ha lehet és van segítség: monza.peti@gmail.com

Köszi!

Peter

Jahhh,meg azt hittem nem érhet már nagy meglepetés,azaz,nem lesz már nagyobb szop...s,de mégis!

Nem találok féknyereg felújítót (hozzá valót). A spanyol utángyártottakat hozza csak,de nincs köztük ilyen kialakítású. Sajnos az Opel meg már megszűnt létezni itt,de gondolom már ott sem lenne,mivel még a gyári programban sem találni Monza-t. :angry:

Az első porvédők hullák totál,meg a hátsók is lyukasak.

Link to comment
Megosztás:

Hi!

Nekem is úgy rémlik hogy a hűtő mögött a kereszttartón megy át. Mivel most pakolászom összefelé a gépem <_< ,én is ezen vaciláltam.

Jahhh és ha már volt téma!

Nem sok dolgot szoktam kérni,de nem kaphatnék egy kis segítséget én is?

Nem tudom,jelenleg valósak-e a biztik Amper értékei a gépben,gyanítom hogy nem.

Lényegében kezd már működni elektromosan,de szeretném teljesen rendbe rakni.

Na meg mivel tök hülye vagyok a német nyelvhez,jó lenne egy fordítás is a biztitábla takaró nyelvezetéhez is. Mi,micsoda? Mit működtet? Elkezdtem már kikeresgélni,de... :P

Erre ha lehet és van segítség: monza.peti@gmail.com

Köszi!

Peter

Jahhh,meg azt hittem nem érhet már nagy meglepetés,azaz,nem lesz már nagyobb szop...s,de mégis!

Nem találok féknyereg felújítót (hozzá valót). A spanyol utángyártottakat hozza csak,de nincs köztük ilyen kialakítású. Sajnos az Opel meg már megszűnt létezni itt,de gondolom már ott sem lenne,mivel még a gyári programban sem találni Monza-t. :angry:

Az első porvédők hullák totál,meg a hátsók is lyukasak.

Nincs benne, mivel ezek még mikrofilmen vannak.

Én is vadásztam csomót, most került elő egy hely, ahol tudnak hozzá cuccokat, meg megvan nekik a mikrofilm.

Link to comment
Megosztás:

Hi!

Nekem is úgy rémlik hogy a hűtő mögött a kereszttartón megy át. Mivel most pakolászom összefelé a gépem <_< ,én is ezen vaciláltam.

Jahhh és ha már volt téma!

Nem sok dolgot szoktam kérni,de nem kaphatnék egy kis segítséget én is?

Nem tudom,jelenleg valósak-e a biztik Amper értékei a gépben,gyanítom hogy nem.

Lényegében kezd már működni elektromosan,de szeretném teljesen rendbe rakni.

Na meg mivel tök hülye vagyok a német nyelvhez,jó lenne egy fordítás is a biztitábla takaró nyelvezetéhez is. Mi,micsoda? Mit működtet? Elkezdtem már kikeresgélni,de... :P

Erre ha lehet és van segítség: monza.peti@gmail.com

Köszi!

Peter

Jahhh,meg azt hittem nem érhet már nagy meglepetés,azaz,nem lesz már nagyobb szop...s,de mégis!

Nem találok féknyereg felújítót (hozzá valót). A spanyol utángyártottakat hozza csak,de nincs köztük ilyen kialakítású. Sajnos az Opel meg már megszűnt létezni itt,de gondolom már ott sem lenne,mivel még a gyári programban sem találni Monza-t. :angry:

Az első porvédők hullák totál,meg a hátsók is lyukasak.

a biztitábládat sztem fordisd le a goglival.......volt belőle pár féle a felszereltségtől függően és leszámítva a világítás meg a szivargyújtó biztijét nem mind volt ugyanott.....

féknyereg meg csak 2 féle volt A seniben/monzában:a 2 dugattyús valamint az úszónyeges.....mindkettőhöz lehet kapni gyári ate felújítót és nem drágán....én az unixnál vettem kedvezménnyel valami 1500 körül volt....nehéz megtalálni a cikkszámát,én is keresgéltem vagy 2 napig.

Link to comment
Megosztás:

a biztitábládat sztem fordisd le a goglival.......volt belőle pár féle a felszereltségtől függően és leszámítva a világítás meg a szivargyújtó biztijét nem mind volt ugyanott.....

Micsinááálsz???

Felszereltségenként változott a biztitábla?? <_< Te jó ég...

Link to comment
Megosztás:

Micsinááálsz???

Felszereltségenként változott a biztitábla?? :angry: Te jó ég...

volt rá precedens........ <_<

volt ahol a hátsóablakfűtés nincs lerelézve.....vagy az első pótrefik sincsenek....

van olyanom amiben külön van minden első izzószál biztizve(refi és tompi).

én találkoztam vagy 6 félével és gyanítom ez nem az összes....

Link to comment
Megosztás:

volt rá precedens........ <_<

volt ahol a hátsóablakfűtés nincs lerelézve.....vagy az első pótrefik sincsenek....

van olyanom amiben külön van minden első izzószál biztizve(refi és tompi).

én találkoztam vagy 6 félével és gyanítom ez nem az összes....

Anyám...

Akkor még istenes, hogy ez a köteg csak ennyire különbözött az enyémtől...

Nézegettem a Koritól kapott doksikat, ott is ha állítható a kormány, akkor be van relézve minden, ha meg nem, akkor nincs, vagy pl nekem a hátsóablakfűtésnek a reléje mellett közvetlen van egy bizti, de ez a késes táblába meg be sem fért, ott külön van a bizti. Hát téptem a hajam.

Link to comment
Megosztás:

Motyóztam a garázsban. Találtam egy-két dolgot.

Ha valakinek kell szóljon olcsóért megkaphatja.

3 literes A2-es Senátorról Ate devander(fékrásegítő).

Delco Generátor és önindító 2 literes CIH motorról.

E2-es Rekihez ablaktörlő szerkezet motorral, és egy fűtő ventillátor burkolattal.

2.0- L Jetronic szívósor injektorokkal van egy kipuff csonk is.

Lendkerék 2.0-ás CIH-ről asszem ( a számát lefotóztam)

Ékszíjtárcsa,Vezérműlánc fogaskerékkel, generátortartó bak 2db.

1,5 légszűrőház légtömegmérő nélkül.

Van valami kardánkereszt(képet majd teszek fel)

E2 2,2-ből MAF vagy MAP szenzor(ez is le van fotózva.)

C Rekord kormánymű(kormány váltóshoz)

Régi bedugós GM emelő.

1,9-es Opel GT-ről 4 sebességes váltó.

Minden alkatrészt lefényképeztem,ha érdekel szólj és küldök képet vagy feltöltöm ide.

Link to comment
Megosztás:

Nálam is folyamatban vannak a dolgok, ma voltam a gépműhelyben és átvettem a lendkereket + felkevlároztattam a kuplugtárcsát is ,igy fest:

DSC04117_233041.JPG

ez a cucc bizonyitott 500nm motoron is ,szal birnija kéne!

aki csinalta mar vagy 20 éve ezzel foglalkozik,ha kell valakinek a cime akkor kérdezzen!

DSC04120_233128.JPG

2.4 -es egy tömegű lendkerék ,mely át van furatolva 8 csavarosra ,ki van szélesitve 9.5 colos tárcsához (mert amugy 9-es menne bele)

,le van könnyitve ,ki van cenitrozva és fel van szabályozva !

Könnyeb 10kg-al mint a c30se 2 tömegűje!

DSC04122_233149.JPG

2.3 diesel váltója ,sokkal rövidebb 1-2-3 van benne mint a c30se R28-ában és bovdenes kuplungos,alig futott 50ezret,patika álapot...

ezek fognak felkerülni a c30se-re ,már a héten,ha minden jol megy akkor 7 vegén ugrik be a motor.

Link to comment
Megosztás:

Nálam is folyamatban vannak a dolgok, ma voltam a gépműhelyben és átvettem a lendkereket + felkevlároztattam a kuplugtárcsát is ,igy fest:

ez a cucc bizonyitott 500nm motoron is ,szal birnija kéne!

aki csinalta mar vagy 20 éve ezzel foglalkozik,ha kell valakinek a cime akkor kérdezzen!

2.4 -es egy tömegű lendkerék ,mely át van furatolva 8 csavarosra ,ki van szélesitve 9.5 colos tárcsához (mert amugy 9-es menne bele)

,le van könnyitve ,ki van cenitrozva és fel van szabályozva !

Könnyeb 10kg-al mint a c30se 2 tömegűje!

2.3 diesel váltója ,sokkal rövidebb 1-2-3 van benne mint a c30se R28-ában és bovdenes kuplungos,alig futott 50ezret,patika álapot...

ezek fognak felkerülni a c30se-re ,már a héten,ha minden jol megy akkor 7 vegén ugrik be a motor.

Ejha!

Szép.

Látom te is szereted összelegózni a gyári alkatrészeket. <_<

Nemmondod hogy már akkoriban volt kéttömegű lendkerék???? :angry:

Egyébként te meséltél a 2.4+1.9 hfej megoldásról?

Lenne pár kérdésem.

Link to comment
Megosztás:

Nem értem, miért ne lett volna 2 tömegű lendkerék ??????

Az összes 6hengeresen olyan volt az omega/seni sorozatban, amugy ezek a 2 tömegesek rakas xarok,az a tuti ami felkerül !

Igen Tas + én irtunk arrol a HF megoldásrol!

Mi a kérdés ?

Akkor ezekszerint bedőltem a marketing bullshitnek, mert az utóbbi 4-5-6 évben jöttek be nagyon ezek a kéttömegű lendkerekes dízel autók.

Jó fos is mind....

Ja, a kérdés.

Beszélgettem egy opelos haverommal, és azt mondta, hogy nekik nem vállalták el a 2.4es szelep 1.9es hengerfejbe ültetését, mondván nem fér el.

Tudomásom szerint elvileg az összes azonos furatú cih motornak ugyanolyan a hengerfeje, csak a csatornák, szelepek, ill égéstér mérete más. Vagy rosszul gondolom?

Tehát bele kéne férjen a 2.4es szelep, főleg hogy ti már megcsináltátok. Vagy van valami trükk amiről eddig nem esett szó?

Link to comment
Megosztás:

Akkor ezekszerint bedőltem a marketing bullshitnek, mert az utóbbi 4-5-6 évben jöttek be nagyon ezek a kéttömegű lendkerekes dízel autók.

Jó fos is mind....

Ja, a kérdés.

Beszélgettem egy opelos haverommal, és azt mondta, hogy nekik nem vállalták el a 2.4es szelep 1.9es hengerfejbe ültetését, mondván nem fér el.

Tudomásom szerint elvileg az összes azonos furatú cih motornak ugyanolyan a hengerfeje, csak a csatornák, szelepek, ill égéstér mérete más. Vagy rosszul gondolom?

Tehát bele kéne férjen a 2.4es szelep, főleg hogy ti már megcsináltátok. Vagy van valami trükk amiről eddig nem esett szó?

nem gondolod rosszúl,bele kéne...

de ha nem válalják akkor sikoltasd le rendesen a 2.4-esét és fokoló tárcsa + dugattyú zsebelés ha kell !

Amugy ,ócsa "bejó motors" gépműhely biztos megcsinalja...

Link to comment
Megosztás:

nem gondolod rosszúl,bele kéne...

de ha nem válalják akkor sikoltasd le rendesen a 2.4-esét és fokoló tárcsa + dugattyú zsebelés ha kell !

Amugy ,ócsa "bejó motors" gépműhely biztos megcsinalja...

Van nekem gépműhelyes ismim, szerintem megoldja.

Igazság szerint egy hengerfej cserénél jobban nem szeretnék belenyúlni.

Meg ez bármikor "gyorsan" visszaalakítható.

A gyári szelepek azok mennyire szeretik ha hozzájuk nyúlnak?

Link to comment
Megosztás:

Leszedni belőle.

A fejrészt szépen ívesre alakítani, javítva a beáramlást, meg ilyesmik.

Húúú Basssszzzus ez aztán a nagy munka. nagyon fog menni ez a járgány. ( szerintem ne baszkuráld) Amúgy most mikor lesz kész?? és Mikorra tervezed,hogy bemutatod a Nagy érdeklődők nek??

-- Mert én már nagyon kíváncsi vagyok rá. És persze a nagy alakításokat remélem meg is örökíted az utókornak...

Nem vagyok türelmetlen.... <_<

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.